Buna ziua!
Pentru a achizitiona un autoturism ( presupunem ca are capacitatea mai mica de 3,5 tone) din Uniunea Europeana fara a plati TVA sunt de parcurs mai multe etape:
1. Inregistrarea in scopuri de TVA in Romania;
2. Achizitionarea autoturismului in regim de TVA la marja profitului, din Germania.
Succes!
Normă metodologică din 13/08/2007
"Art. 8. - (1) Contribuabilii care realizează venituri din activităţi independente virează trimestrial contribuţia calculată la venitul estimat, până la data de 15 a ultimei luni din fiecare trimestru.
(2) În cazul în care contribuabilii care realizează venituri din activităţi independente, la finele anului, înregistrează pierderi sau realizează venituri anuale sub nivelul a 12 salarii minime brute pe ţară, contribuţia se calculează la nivelul unui salariu de bază minim brut pe ţară pentru fiecare lună şi se achită în termenul prevăzut la alin. (4).
(3) Prevederile alin. (2) se aplică numai în situaţia în care venitul din activităţi independente este singurul venit asupra căruia se calculează contribuţia.
(4) Diferenţele rămase de achitat, calculate în raport cu decizia de impunere anuală, se plătesc în termen de cel mult 60 de zile de la data comunicării deciziei de impunere, perioadă pentru care nu se calculează şi nu se datorează majorări de întârziere.
(5) La expirarea termenului prevăzut la alin. (4), pentru sumele datorate şi rămase neachitate se vor percepe majorări de întârziere conform procedurii instituite prin Codul de procedură fiscală."
Daca in 2007 si 2008 nu aveati incheiat si un contract individual de munca atunci aveti de plata conform celor de mai sus alin.2. Daca da, aveati incheiat un contract individual de munca, atunci aveti de platit doar 5,5% din venitul net realizat plus majorarile de intarziere la zi.
Inainte de orice ar trebui sa va puneti intrebarea: cine raspunde daca se greseste?
Legea nr.85 din 1991 - Legea contabilitatii prin art.10 in care se spune: " (1)Răspunderea pentru organizarea şi conducerea contabilităţii la persoanele prevăzute la art. 1 revine administratorului, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligaţia gestionării unităţii respective.
(2) Contabilitatea se organizează şi se conduce, de regulă, în compartimente distincte, conduse de către directorul economic, contabilul-şef sau altă persoană împuternicită să îndeplinească această funcţie. Aceste persoane trebuie să aibă studii economice superioare.
(3) Contabilitatea poate fi organizată şi condusă pe bază de contracte de prestări de servicii în domeniul contabilităţii, încheiate cu persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România.
(4) Răspunderea pentru aplicarea necorespunzătoare a reglementărilor contabile revine directorului economic, contabilului-şef sau altei persoane împuternicite să îndeplinească această funcţie, împreună cu personalul din subordine. În cazul în care contabilitatea este condusă pe bază de contract de prestări de servicii, încheiat cu persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România, răspunderea pentru conducerea contabilităţii revine acestora, potrivit legii şi prevederilor contractuale. " va raspunde la acesta intrebare.
Ar trebui sa nu puneti problema "cat mai ieftin' ci "cat mai bine".
Art.129, alin.4). Cod Fiscal prevede : "Sunt asimilate prestării de servicii efectuate cu plată următoarele:
a) utilizarea bunurilor, altele decât bunurile de capital, care fac parte din activele folosite în cadrul activității economice a persoanei impozabile în folosul propriu sau de către personalul acesteia ori pentru a fi puse la dispoziție în vederea utilizării în mod gratuit altor persoane, pentru alte scopuri decât desfășurarea activității sale economice, dacă taxa pentru bunurile respective a fost dedusă total sau parțial, cu excepția bunurilor a căror achiziție face obiectul limitării la 50% a dreptului de deducere potrivit prevederilor art. 145^1;..." iar daca sunt bunuri de capital analizati art.149 privind ajustarea bunurilor de capital si veti intelege ca orice forma de contract alegeti operatiunea va fi reconsiderata in sensul colectarii TVA pentru veniturile pe care le-ati fi obtinut.
Sunt doar cateva exceptii in care puteti face prestari de servicii cu titlu gratuit dar situatia dumneavoastra nu se incadreaza in ele.
Va recomand, pentru evitarea ulterioarelor neplaceri, sa incheiati un contract de inchiriere cel putin la valoarea ratelor de amotizare lunare daca aceste utilaje le mai amortizati, sau daca nu, la valoarea chiriilor practicate pe piata la momentul in care il intocmiti.
Salariul minim pe economie este de 670 lei. De la acest salariu porneste orice negociere deoarece contractul colectiv de munca la nivel national a fost abrogat incepand cu 01.05.2011 ( deci nu mai sunt in vigoare niciun fel de coeficienti de ierarhizare).
Conform pct.50 -
"(1) La data intrării în entitate, bunurile se evaluează şi se înregistrează în contabilitate la valoarea de intrare, care se stabileşte astfel:
d) la valoarea justă - pentru bunurile obţinute cu titlu gratuit sau constatate plus la inventariere.
În cazurile menţionate la lit. c) şi d), valoarea de aport şi, respectiv, valoarea justă, se substituie costului de achiziţie. " din Reglementarea din 29/10/2009
contabilă conformă cu Directiva a IV-a a Comunităţilor Economice Europene şi cu Directiva a VII-a a Comunităţilor Economice Europene
cat si a pct.105 -
"(1) O imobilizare corporală recunoscută ca activ trebuie evaluată iniţial la costul său determinat potrivit regulilor de evaluare din prezentele reglementări, în funcţie de modalitatea de intrare în entitate." din acelasi document, inseamna ca trebuie sa va determinati valoarea justa a imobilizarii printr-o evaluare si apoi sa o inregistrati in contabilitate dupa regulile stiute. Inregistrarile pe care le-ati propus sunt eronate.
Conform art.158 cu 2, alin 3, intai trebuie sa se inregistreze in ROI si apoi sa presteze servicii.
Daca o societate comerciala are activitatea suspendata si a obtinut regim derogatoriu va depune doar situatiile financiare anuale si semestriale. Daca nu a obtinut regim derogotariu va depune toate declaratiile ca si pana acum. In situatia cand a obtinut regim derogatoriu va mai depune pentru perioada de activitate din anul fiscal in curs si declaratiile trimestriale obligatorii ( sau lunare) si declaratia 101.
Conform Ordonantei de urgenta nr.34/2009 : "Limitări speciale ale dreptului de deducere
Art. 1451. - (1) În cazul vehiculelor rutiere motorizate care sunt destinate exclusiv pentru transportul rutier de persoane, cu o greutate maximă autorizată care să nu depăşească 3.500 kg şi care să nu aibă mai mult de 9 scaune de pasageri, incluzând şi scaunul şoferului, nu se deduce taxa pe valoarea adăugată aferentă achiziţiilor acestor vehicule şi nici taxa aferentă achiziţiilor de combustibil destinat utilizării pentru vehiculele care au aceleaşi caracteristici, aflate în proprietatea sau în folosinţa persoanei impozabile, cu excepţia vehiculelor care se înscriu în oricare dintre următoarele categorii:
a) vehiculele utilizate exclusiv pentru: intervenţie, reparaţii, pază şi protecţie, curierat, transport de personal la şi de la locul de desfăşurare a activităţii, precum şi vehiculele special adaptate pentru a fi utilizate drept care de reportaj, vehiculele utilizate de agenţi de vânzări şi de agenţi de recrutare a forţei de muncă;
b) vehiculele utilizate pentru transportul de persoane cu plată, inclusiv pentru activitatea de taxi;
c) vehiculele utilizate pentru prestarea de servicii cu plată, inclusiv pentru închirierea către alte persoane, instruirea de către şcolile de şoferi, transmiterea folosinţei în cadrul unui contract de leasing financiar sau operaţional;
d) vehiculele utilizate în scop comercial, respectiv în vederea revânzării.
(2) Prin achiziţie de vehicule, în sensul alin. (1), se înţelege cumpărarea unui vehicul din România, importul sau achiziţia intracomunitară a vehiculului. "
Asadar, TVa-ul aferent taxei reziduale nu este deductibila.
Din punctul de vedere al Finantelor firma dumneavostra este activa, deci datoreaza impozit minim. Chiar daca ati intrat in dizolvare veti datora impozit minim pana la data radierii societatii din Registrul Comertului. Se presupune ca pe durata dizolvarii dumneavoastra inregistrati venituri si cheltuieli.