avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 513 soluții astăzi
Forum Activitate ContSters72903

Activitate ContSters72903

Buna ziua,

Stimata doamna/Domnisoara,

Cf. art. 74 din Legea 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, actualizata la 01.01.2008, spune foarte clar ca :

Art. 75. - Persoanele care in perioada in care beneficiaza de indemnizatie de somaj se incadreaza, potrivit legii, intr-o alta localitate si, ca urmare a acestui fapt, isi schimba domiciliul primesc o prima de instalare, acordata din bugetul asigurarilor pentru somaj, egala cu nivelul a 7 salarii minime brute pe tara in vigoare la data instalarii.

In concluzie, dumneavoastra trebuie sa va schimbati domiciliul. Viza de flotant nu este suficienta.

Suuces!
Răspuns la discuția Imputerniciri reprezentare SC
Buna Ziua,

Instanta accepta si delegatie din partea firmei prin care se stipuleaza ca va imputerniceste sa o reprezentati in instanta; daca este vorba de acelasi proces, instanta poate vedea ca sunteti avocat prin imputernicirea avocatiala depusa la dosar cand a a fost primul termen. Prin contractul incheiat intre firma respectiva si dumneavoastra la sfarsitul lunii ar trebui sa faceti un desfasurator in care sa precizati cheltuielile avute (deplasari, cazari, diurna). Acum depinde si ce ati stipulat in contractul respectiv si cum v-ati inteles la remuneratie.

Cu respect,
Răspuns la discuția ambalaje-deseuri
Buna Ziua,

In primul rand Contractul trebuie sa fie de Prestari Servicii nu de Vanzare-Cumparare. Daca era de Vanzare -Cumparare, dumneavoastra ar fi trebuit sa stipulati pretul pe care il cereti pe deseuri si sa taiati factura catre cei care vin sa le colecteze; Parerea mea este ca trebuie sa schimbati contractul si sa-l denumiti asa cum va spuneam Contract de Prestari Servicii in care dumneavoastra sunteti utilizator, iar firma ce colecteaza deseurile operator (sau dansii sunt prestatori si dumneavoastra beneficiarul). Trebuie sa mentionati la Obiectul Contractului exact ce fac ei (adica obiectul prezentului contractului il constituie asigurarea prestarii serviciilor publice de colectarea deseurilor, transportul si depozitarea deseurilor). Trebuie trecut si pretul in contract de x lei mc/luna. Nu poate avea pret 0 lei. Aveti grija sa stabiliti si graficul de colectare( adica de cate ori pe saptamana vin sa ridice deseurile, zilele din saptamana, intervalul orar. Sa cereti si autorizatiile firmei respective sa vedeti daca este autorizata in acest sens sa nu aveti probleme mai tarziu cu cei de la mediu. Multa bafta si sper ca v-am fost de folos.
Răspuns la discuția credite
Buna ziua,

Creditul de nevoi personale este simplu sau cu ipoteca? Trebuie citit contractul de credit de nevoi personale foarte bine si primul pas este sa mergeti la banca unde s-a facut creditul de nevoi personale sa vorbiti cu dansii si vedeti daca dansii vor lua legatura cu cei de la asigurari sau trebuie sa va ocupati dumneavoastra; cel mai bine ar fi sa faceti o instiintare catre banca si sa expuneti ceea ce s-a inatmplat, si sa atasati certificatul de deces luand si un numar de inregistrare, iar cererea sa o faceti catre directorul agentiei unde s-a facut creditul, (toate sa le faceti in dublu exemplar unul pentru banca si unul pentru dumneavoastra). Sa va uitati in contract daca este stipulat cine preia creditul in cazul unui deces asa cum este cazul dumneavoastra. Sunt contracte in care despagubesc asigurarile, sau poate fi stipulat in cazul in care cel care face creditul si moare sa fie preluat de rudele de gradul 1(sotie, copii). Multa bafta! Astept si alte intrebari si sa-mi raspundeti la ceea ce v-am intrebat.
Răspuns la discuția Retinut carnet de 5 luni
Stimate Domn,

As vrea sa stiu daca vi s-a facut si un proces verbal in care sa se stipuleze la rubrica "Alte Mentiuni" de ce vi s-a dat o dovada fara drept de conducere. Unde s-a intamplat acest eveniment? Avocatul dumneavoastra a depus inscrisuri pentru rezolvarea cazului?

Astept sa ma contactati si sa-mi raspundeti la intrebari.
Multumesc!
Stimate Domn,

Aceste formalitati dureaza si daca in trei luni vreti sa va schimbati si buletinul ar trebui sa incepeti de pe acum cu depunerea actelor si anume:

Procedura schimbarii de nume pe cale administrativa este reglementata de Ordonanta Guvernului nr. 41/2003 privind dobandirea si schimbarea pe cale administrativa a numelor persoanelor fizice, aprobata prin Legea nr. 323/2003, cu modificarile si completarile ulterioare


Persoana care solicita schimbarea numelui pe cale administrativa va depune o cerere la primaria in a carei raza teritoriala isi are domiciliul, sau la primaria ultimului loc de domiciliu avut in tara, in cazul cetatenilor romani cu domiciliul in strainatate.


Cererea de schimbare a numelui trebuie sa fie motivata si sa fie insotita de urmatoarele acte :
- copii legalizate de pe certificatele de stare civila ale persoanei care solicita schimbarea numelui;
- un exemplar al MONITORULUI OFICIAL AL ROMANIEI, Partea a III-a, in care a fost publicat, pe cheltuiala solicitantului, extrasul din cererea de schimbare a numelui, exemplar de la publicarea caruia sa nu fi trecut mai mult de un an;
- consimtamantul, dat in forma autentica, al celuilalt sot, in cazul schimbarii numelui de familie purtat in timpul casatoriei;
- copia de pe decizia de aprobare a autoritatii tutelare, in cazurile prevazute de art.7 din O.G. nr.41/2003*;
- cazierul judiciar si cazierul fiscal ale solicitantului;
- orice alte acte pe care solicitantul le considera necesare.

(1) Cetatenii romani pot obtine, pentru motive temeinice, schimbarea pe cale administrativa a numelui de familie si a prenumelui sau numai a unuia dintre acestea, in conditiile prezentei ordonante.
(2) Sunt considerate ca intemeiate cererile de schimbare a numelui in urmatoarele cazuri:
a) cand numele este format din expresii indecente, ridicole ori transformat prin traducere sau in alt mod;
b) cand persoana in cauza a folosit, in exercitarea profesiei, numele pe care doreste sa il obtina, facand dovada cu privire la aceasta, precum si asupra faptului ca este cunoscuta in societate sub acest nume;
c) cand, din neatentia ofiterilor de stare civila ori ca urmare a necunoasterii reglementarilor legale in materie, au fost efectuate mentiuni gresite in registrele de stare civila ori au fost eliberate certificate de stare civila cu nume eronate, in baza carora au fost eliberate alte acte;
d) cand persoana in cauza are nume de familie sau prenume format din mai multe cuvinte, de regula reunite, si doreste schimbarea acestuia;
e) cand persoana in cauza poarta un nume de familie de provenienta straina si solicita sa poarte un nume romanesc;
f) cand persoana si-a schimbat numele de origine straina intr-un nume romanesc, pe cale administrativa, si doreste sa revina la numele dobandit la nastere;
g) cand parintii si-au schimbat numele pe cale administrativa, iar copiii solicita sa poarte un nume de familie comun cu al parintilor lor;
h) cand persoana in cauza solicita sa poarte un nume de familie comun cu al celorlalti membri ai familiei, nume care a fost dobandit ca urmare a adoptiei, a mentinerii numelui la casatorie, a stabilirii filiatiei ori a unor schimbari de nume aprobate anterior pe cale administrativa;
i) cand sotii au convenit cu ocazia incheierii casatoriei sa poarte numele de familie reunite si ambii solicita schimbarea acestuia pe cale administrativa, optand pentru numele de familie dobandit la nastere de catre unul dintre ei ori sa revina fiecare la numele avut anterior casatoriei;
j) cand persoana in cauza face dovada ca a fost recunoscuta de catre parinte ulterior inregistrarii nasterii, insa, intrucat nu a sesizat instanta pentru incuviintarea purtarii numelui de familie al acestuia in timpul vietii, nu exista alta posibilitate de dobandire a numelui parintelui decat pe cale administrativa;
k) cand prenumele purtat este specific sexului opus;
l) cand persoanei i s-a incuviintat schimbarea sexului prin hotarare judecatoreasca ramasa definitiva si irevocabila si solicita sa poarte un prenume corespunzator, prezentand un act medico-legal din care sa rezulte sexul acesteia;
m) alte asemenea cazuri temeinic justificate.
(3) Sunt de asemenea considerate justificate si cererile de schimbare a numelui in urmatoarele cazuri:
a) cand persoana in cauza a adoptat minori si doreste ca acestia sa poarte un alt prenume;
b) cand casatoria a incetat prin moartea sau prin declararea judecatoreasca a mortii unuia dintre soti, iar sotul supravietuitor solicita sa revina la numele de familie purtat anterior casatoriei ori la numele de familie dobandit la nastere;
c) cand in urma divortului un fost sot revine la numele de familie purtat anterior si care provine dintr-o alta casatorie, de asemenea desfacuta prin divort, si doreste sa poarte numele dobandit la nastere;
d) cand in urma incetarii casatoriei prin moartea sau prin declararea judecatoreasca a mortii unuia dintre soti celalalt sot se recasatoreste si, ca urmare a desfacerii acestei casatorii, acesta doreste sa poarte numele de familie dobandit la nastere;
e) cand fostul sot doreste sa poarte numele de familie pe care l-a avut in casatorie, pentru a avea un nume comun cu copiii incredintati spre crestere si educare, cu consimtamantul fostului sot, dat in forma autentica;
f) cand parintii au divortat, iar copiii incredintati spre crestere si educare unuia dintre parinti, care a revenit la numele de familie avut anterior casatoriei, solicita sa poarte numele de familie al acestuia;
g) cand s-a desfacut adoptia unei persoane casatorite care are copii minori si in urma desfacerii adoptiei persoana in cauza revine la numele de familie avut inainte de adoptie;
h) cand unul dintre soti, la incheierea casatoriei, a luat numele de familie al celuilalt sot, nume pe care acesta l-a dobandit prin adoptie, iar ulterior incheierii casatoriei are loc desfacerea adoptiei.

*____________________________________
Pentru minor, cererea de schimbare a numelui se face, dupa caz, de parinti sau, cu incuviintarea autoritatii tutelare, de catre tutore. Daca parintii nu se inteleg cu privire la schimbarea numelui, va hotari autoritatea tutelara.Cand cererea este facuta de unul dintre parinti, este necesar acordul celuilalt parinte, dat in forma autentica. Acordul nu este necesar in cazul in care celalalt parinte este pus sub interdictie ori este declarat judecatoreste disparut sau decazut din drepturile parintesti.Cand minorul a implinit varsta de 14 ani, cererea va fi semnata si de acesta.Pentru persoana pusa sub interdictie, cererea de schimbare a numelui se face de catre tutore, cu incuviintarea autoritatii tutelare. In cazul in care parintii copilului sunt decedati, necunoscuti, pusi sub interdictie, declarati judecatoreste morti ori disparuti sau decazuti din drepturile parintesti si nu a fost instituita tutela, in cazul in care copilul a fost declarat abandonat prin hotarare judecatoreasca ramasa definitiva, precum si in cazul in care instanta judecatoreasca nu a hotarat incredintarea copilului unei familii sau unei persoane, in conditiile legii, cererea de schimbare a numelui minorului se face de catre serviciul public specializat pentru protectia copilului din subordinea consiliului judetean, ori, dupa caz, a consiliului local municipal, orasenesc, comunal sau al sectorului mun.Bucuresti.


INSCRIEREA DE MENTIUNI IN ACTELE DE STARE CIVILA ROMANE PRIVIND SCHIMBARILE DE NUME SI / SAU PRENUME EFECTUATE DE CETATENII ROMANI IN STRAINATATE

In cazul in care solicitantul este in posesia atat a pasaportului emis de autoritatile straine, pe noul nume, cat si a documentului prin care s-a aprobat schimbarea numelui si/sau prenumelui in strainatate, cel in cauza are posibilitatea sa depuna o cerere de inscriere a mentiunii de schimbare a numelui de familie si/sau prenumelui, in nume propriu sau prin imputernicit cu procura speciala, la:

- primaria care are in pastrare actul pe marginea caruia urmeaza sa se opereze mentiunea de schimbare de nume
si/sau prenume, ori
- la misiunea diplomatica sau oficiul consular de cariera al Romaniei din statul de resedinta.

Cererea va fi insotita de urmatoarele documente:
1. originalul documentului de schimbare a numelui si/sau prenumelui, emis de autoritatile straine, in original si fotocopie (o copie va ramane la cerere si o cate o copie la fiecare dintre actele de stare civila in baza carora au fost emise certificatele ce urmeaza a fi schimbate) sau fotocopie legalizata de misiunea diplomatica;
2. traducerea legalizata a documentului, in original si fotocopie (o copie va ramane la cerere si o cate o copie la fiecare dintre actele de stare civila in baza carora au fost emise certificatele ce urmeaza a fi schimbate); traducerea se va face la misiunea diplomatica ori oficiul consular de cariera al Romaniei din tara de resedinta a solicitantului sau la un notar strain, in acest din urma caz trebuind sa fie aplicata Apostila, conform Conventiei de la Haga la 05.10.1961 cu privire la suprimarea cerintei supralegalizarii actelor oficiale straine, sau la un notar public roman;
3. fotocopia certificatului de nastere si/sau casatorie al persoanei pentru care se solicita inscrierea mentiunii;
4. fotocopia pasaportului emis de autoritatile romane sau, dupa caz, straine.

Cererea de inscriere a mentiunii se poate face in nume propriu sau prin imputernicit cu procura speciala. Procura va fi data in aceleasi conditii ca si la punctul 2. In procura este necesar sa se faca referire, in mod expres, la faptul ca persoana imputernicita ii reprezinta pe solicitanti atat in vederea depunerii documentelor pentru inscrierea mentiunii, cat si pentru ridicarea noilor certificate de la oficiile de stare civila unde sunt inregistrate actele de stare civila ale acestora.

Multa Bafta!
Răspuns la discuția schimbare nume minor
Stimata Doamna,

Persoana care solicitã schimbarea numelui pe cale administrativã va trebuie sa depuna o cerere la serviciul public comunitar de evidentã a persoanelor, denumit serviciu public, aflat în subordinea consiliului local al comunei, orasului, municipiului sau al sectorului municipiului Bucuresti, în a cãrui razã teritorialã îsi are domiciliul.
Cererea de schimbare a numelui trebuie sã fie motivatã prin unul dintre cazurile prevãzute de ordonanta si sã fie însotitã de urmãtoarele acte:


a) copii legalizate de pe certificatele de stare civilã ale persoanei care solicitã schimbarea numelui;

b) un exemplar al Monitorului Oficial al României, Partea a III-a, în care a fost publicat, extrasul din cererea de schimbare a numelui, exemplar de la publicarea cãruia sã nu fi trecut mai mult de un an;

c) consimtãmântul, dat în formã autenticã, al celuilalt sot, în cazul schimbãrii numelui de familie comun purtat în timpul cãsãtoriei;

d) copie de pe decizia de aprobare a autoritãtii tutelare, atunci cand este cazul (art. 7 din O.G. 41/2003)

e) cazier judiciar si cazier fiscal

f) orice alte acte pe care solicitantul le considerã necesare pentru motivarea cererii sale.



Pentru minor, cererea de schimbare a numelui se face, dupã caz, de pãrinti sau, cu încuviintarea autoritãtii tutelare, de tutore. Dacã pãrintii nu se înteleg cu privire la schimbarea numelui copilului, va hotãrî autoritatea tutelarã.

Daca cererea de schimbare a numelui minorului este fãcutã de cãtre unul dintre pãrinti, este necesar acordul celuilalt pãrinte, dat în formã autenticã. Acordul nu este necesar în cazul în care celãlalt pãrinte este pus sub interdictie ori este declarat judecãtoreste dispãrut sau decãzut din drepturile pãrintesti.
Minorul care a împlinit vârsta de 14 ani va semna cererea.
Pentru persoana pusã sub interdictie, cererea de schimbare a numelui se face de cãtre tutore, cu încuviintarea autoritãtii tutelare.

Răspuns la discuția taxa de timbru judiciar
Stimata doamna,

Pentru a vedea cum se calculeaza taxa de timbru judiciar, puteti citi legea 146/97. La suma pe care dumneavoastra o aveti de recuperat (100.000 euro), calculand un euro la 3,8 ron ( 380.000 Ron), cu aproximatie ar trebui sa platiti 6987 ron si 5 ron pentru timbru judiciar. daca mai aveti intrebari astept sa-mi scrieti si multa bafta la recuperarea debitului.
Răspuns la discuția sentinta in prima instanta
In primul rand interesati-va daca s-a depus sau nu recurs. Daca debitorul nu a facut recurs, cu sentinta respectiva trebuie sa mergeti la judecatoria unde s-a judecat cauza si investiti-o cu formula executorie pentru a putea merge mai departe la un executor judecatoresc in raza caruia debitorul isi are sediul.
Multa bafta in continuare. Daca mai aveti nelamuriri astept intrebarile.
Răspuns la discuția vreau si eu un sfat
Buna seara,

Ati reclamat fapta la politie? Daca nu, pentru inceput mergeti la politie si depuneti o plangere in care expuneti exact ce s-a intamplat.
In medie pe zi de ingrijire medicala, se acorda circa 100 de lei. Cum Dumneavoastra aveti 6-7 zile ( adica fratele dumneavoastra) acordate pentru ingrijiri medicale puteti pretinde vinovatului suma de 600-700 de lei daune morale. In ce priveste pedeapsa pe care invinuitul o poate primi, se poate rezuma eventual la o amenda administrativa, sau penala, sau cu inchisoare cu executare sau cu suspendare, in functie de incadrarea juridica a faptei ( poate fi vatamare corporala usoara sau grava).
Certificatul medical pe care il are fratele dumneavoastra este dat de un medic legist? cat de grav este lovit fratele dumneavoastra?

Conform Codului Penal, Lovirea sau alte violenţe – art.180 C.p. – „Lovirea sau orice acte de violenţă cauzatoare de suferinţe fizice se pedepseşte cu închisoare de la o lună la 3 ani sau cu amendă.
- Faptele prevăzute la al.1 săvârşite asupra membrilor familiei se pedepsesc cu închisoare de la 6 luni la un an sau cu amendă.
- Lovirea sau actele de violenţă care au pricinuit o vătămare ce necesită pentru vindecare îngrijiri medicale de cel mult 20 zile se pedepsesc cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendă.
- Acţiunea penală se pune în mişcare la plângerea prealabilă a persoanei vătămate.
- Împăcarea părţilor înlătură răspunderea penală. Vătămarea corporală - art. 181: „ Fapta prin care s-a pricinuit integrităţii corporale sau sănătăţii o vătămare care necesită pentru vindecare îngrijiri medicale de cel mult 60 de zile se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 5 ani.
- Acţiunea penală se pune în mişcare la plângerea prealabilă a persoanei vătămate.

Daca mai aveti intrebari va rog sa-mi scrieti.