avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 750 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Indemnizatie crestere copil pentru studenti
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Indemnizatie crestere copil pentru studenti

buna ziua! am terminat facultatea in iunie 2010, dar datorita starii de sanatate din timpul sarcinii nu m-am putut prezenta in sesiune de restante 22-29 iunie si nici la examenul de licenta. datorita celor 3 restante am fost exmatriculata si dupa plata unei taxe reinmatriculata in anul 3, ultimul an de studiu. am nascut in data de 18 iulie. as vrea sa stiu daca pot beneficia de indemnizatia pt cresterea copilului. va multumesc.
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 18:33, 31 Octombrie 2014
Buna ziua.
Am si eu o intrebare.
Sunt studenta la master an terminal in aceasta vara, din pacate nu o sa reusesc sa imi dau dizertatia din cauza unei restante si ma gandesc sa renunt de tot la master acum sa vine si copilul. La inceputul lui noiembrie trebuie sa nasc. De muncit nu mai muncesc din luna noiembrie anul trecut(2013) dar am continuat cu studiile. Ce trebuie sa fac ca sa pot beneficia de indemnizatie acum ca ma gandesc sa imi retrag dosarul de la master. Pot aplica pentru somaj si sa acopar perioada asta in care nu mai muncesc si nici nu mai studiez? Sau sa nu imi retrag dosarul iar din cauza restantei sa ma declare repetenta si sa ma reinscriu pentru a imi da restanta in anu urmator de studiu. Chiar nu stiu ce sa fac si un raspuns din partea dumneavostra mi-ar fi de mare ajutor.
Va multumesc mult!!!
Ultima modificare: Miercuri, 4 Iunie 2014
BazavanDani, utilizator
1. Daca veti naste in noiembrie 2014 cele 12 luni eligibile pentru a beneficia de indemnizatie pentru concediu crestere copil (CCC) sunt decembrie 2013 - noiembrie 2014.

2. Pentru a putea beneficia de indemnizatie pentru CCC trebuie ca in aceste 12 luni (pana inclusiv in ziua nasterii) sa frecventati cursurile de zi ale fornei de invatamant master.

3. Daca absolviti in aceasta vara (fara restante), chiar daca nu ati sustinut disertatia, veti putea beneficia de indemnizatia de somaj si apoi, in somaj fiind, veti putea beneficia de indemnizatie pentru CCC.

4. - Sa va inregistrati la Agentia de Somaj imediat dupa absolvire iar indemnizatia de somaj o veti primi dupa 60 de zile.
- Cele 60 de zile sunt eligibile pentru a beneficia de indemnizatie pentru CCC.
Pai nu am cum sa mai dau restanta, care ar fi solutiile in acest caz? Nu mai pot aplica nici pentru somaj nici daca imi retrag dosarul? As mai avea inca o nelamurire... eu am contract de munca in italia dar cu o ora... pot face ceva in legatura cu asta? Pot lua indemnizatie din Romania sau ma impiedica din toate punctele de vedere acest contract in strainatate?
Ultima modificare: Miercuri, 4 Iunie 2014
BazavanDani, utilizator
1. - Pentru a beneficia de indemnizatie de somaj, trebuie sa aveti calitatea de absolvent.
- Asta inseamna sa aveti toate examenele luate.

2. Daca aveti un contract individual de munca (CIM) in Italia puteti sa beneficiati de indemnizatie pentru CCC din Italia.

3. Din Ordinul MMFPS 1474/2010:

Situatie:
O persoană care a realizat timp de douăsprezece luni anterioare datei naşterii copilului activităţi profesionale în alte state membre ale Uniunii Europene (UE), Spaţiului Economic European (SEE) sau Elveţia poate beneficia de indemnizaţie pentru creşterea copilului în România?

Solutie:
Pentru a stabili statul membru competent care trebuie să acorde drepturile acestor persoane la prestaţii familiale, prevederile legislaţiei naţionale privind acordarea indemnizaţiei pentru creşterea copilului, respectiv art. 2 alin. (6) din OUG nr. 111/2010, trebuie interpretate împreună cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 883/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului din 29 aprilie 2004 privind coordonarea sistemelor de securitate socială. Potrivit prevederilor art. 11 alin. (3) lit. a) din Regulamentul (CE) nr. 883/2004, „persoana care desfăşoară o activitate salariată sau independentă într-un stat membru se supune legislaţiei din statul membru respectiv“. Aşadar, persoanele care desfăşoară/au desfăşurat activităţi profesionale în alte state membre UE sau în state care aplică prevederile Regulamentului (CE) nr. 883/2004 au dreptul la prestaţiile familiale acordate de acele state membre, nefiind supuse legislaţiei române, ci legislaţiei statului în care desfăşoară/au desfăşurat activităţile profesionale. Aşadar, aceste persoane nu pot beneficia de indemnizaţia pentru creşterea copilului în România.



Situatie:
O persoană care a realizat o perioadă din cele douăsprezece luni anterioare datei naşterii copilului activităţi profesionale în alte state membre UE, SEE sau Elveţia, iar în ultima perioadă dinaintea naşterii copilului a desfăşurat activităţi profesionale în România poate beneficia de indemnizaţie pentru creşterea copilului în România?

Solutie:
Dacă persoana a realizat activităţi profesionale în România pe perioada dinaintea datei naşterii copilului, atunci potrivit prevederilor art. 11 alin. (3) lit. a) din Regulamentul (CE) nr. 883/2004, se supune legislaţiei române în vigoare. Aceasta poate beneficia de indemnizaţie pentru creşterea copilului în România, prin totalizarea perioadelor de activitate realizate în alte state membre UE, SEE sau Elveţia, aplicând prevederile art. 8 din Regulamentul (CE) nr. 883/2004 şi ale art. 12 din Regulamentul (CE) nr. 987/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 16 septembrie 2009 de stabilire a procedurii de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 883/2004 privind coordonarea sistemelor de securitate socială. Conform acestor prevederi perioadele de activitate desfăşurate în alt stat membru se totalizează şi se adaugă celor realizate în România, în măsura în care acest lucru este necesar, în vederea deschiderii dreptului la indemnizaţia pentru creşterea copilului. Totalizarea perioadelor de activitate realizate în alte state membre este posibilă dacă persoanele care au realizat activităţi profesionale în alte state membre se supun legislaţiei din România la data naşterii copilului.
Va multumesc mult pentru raspunsuri!
In caz in care nu pot rezolva eu aceasta problema poate sotul sa beneficieze de indemnizatie fara sa isi ia concediu de crestere a copilului? Sa stau eu acasa 2 ani, el sa munceasca dar sa primim si aceasta indemnizatie, este posibil asa ceva?

Alte discuții în legătură

Indemnizatie mãmicã andrucroitoru andrucroitoru Soția mea a terminat anul acesta facultatea (în iulie) dar încă nu și-a dat licența (dar o va da în februarie). 1. Ea este considerată ... (vezi toată discuția)
Indemnizatie crestere copil pe timpul facultatii florea_theodora florea_theodora Buna, sunt studenta in anul I la o facultate din cadrul Universitatii din Craiova, cursuri de zi, cu taxa. Anul universitar a inceput in luna octombrie ... (vezi toată discuția)
Studenta insarcinata melindaanab melindaanab Am terminat anul 6 de medicina in iunie 2012 , am examenul de licenta in septembrie 2012 si o sa incep sa lucrez in spital in ianuarie 2013. Intrebarea mea ... (vezi toată discuția)