avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 436 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Asociat si administrator SRL - indemnizatie crestere ...
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Asociat si administrator SRL - indemnizatie crestere copil

Buna seara

Sunt salariata de multi ani intr-o firma si insarcinata in 15 saptamani.Este singura mea sursa de venit

In acelasi timp, sunt si asociat intr-o firma(nu unic) si administrator.Ambii asociati suntem administratori. Nu am nici un venit de pe urma acelei firma, nici dividente, si nu am avut niciodata. De altfel nici nu ma ocup in vreun fel de ea. Am cateva intrebari, va rog:
1. Pot beneficia de indemnizatie crestere copil sau trebuie sa renunt la functia de administrator?
2.Ce trebuie sa fac sa renunt la aceasta functie, de ce acte am nevoie?
3.In urma cu un an m-am casatorit dar nu am schimbat si numele. In ststut apar cu numele vechi. Ce acte sunt necesare pentru schimbare?

Multumesc
Ultima modificare: Vineri, 26 Noiembrie 2010
Valentina_D, utilizator
Chiar nu am venituri din aceasta calitate si nu voi avea vreodata(firma nu este pe profit).
Veniturile unui asociat nu pot fi decat din divindente, care stiu ca nu sunt luate in calcul.

Sincer, daca nu imi spuneati dv acum sa declar ca sunt asociat in firma, nici nu as fi pomenit de asociere la depunerea dosarului. Nu stiu de ce i-ar interesa, atat timp cat adeverinta de venit include veniturile pe ultimele 12 luni ca salariat si in aceeasi declaratie oricum bifez ca nu am alte venituri

Eu credeam ca acea declaratie suna ceva de genul: Subsemnata...X, declar pe proprie raspundere ca nu am si nici nu am avut alte venituri decat cele declarate in adeverinta atatsata


E musai sa le spun ca sunt asociat ?Nu ma feresc de asta, dar cine stie peste cine dau si complica lucrurile

Oare ma grabesc daca merg saptamana viitoare, asa cum vrea si celalalt asociat sa depun actele pentru revocare?
Ultima modificare: Duminică, 19 Decembrie 2010
Valentina_D, utilizator
Sper ca s-a inteles ce am vrut sa spun in postul de mai sus

Situatia e asa: eu sunt angajat la o mfirma mare, multinationala, am nascut, sunt asociat srl dar nu administrator si nu am avut niciodata alte venituri decat cele salariale. Deci, nu am nici o activitate in prezent
Merg la primarie sa depun doasarul pentru indemnizatie si pentru ca ma stiu curata si cu totul la zi, depun acte doar ca salariat, pentru ca astea sunt singurele venituri pe care le am si le declar. In cererea de aprobare am vazut ca exista bife, daca ai realizat venituri din...x..y si semnezi pe proprie raspundere ca nu ai avut. Deci, si asta e o declaratie pe proprie raspundere
Practic, nu se pomeneste ca ar trebui sa declar ca sunt asociat si nu o fac

E ceva gresit in asta?
Eu personal, consider ca nu mint cu absolut nimic . Daca as fi avut venituri si din alte activitati, oricum as fi bifat in cerere

Insist pe acest lucru pentru ca ar putea ca cei de la primarie sa ma puna sa aduc vreo adeverinta cum ca nu am nici un venit din SRL, declaratia pe proprie raspundere sa nu le fie suficienta si trebuie sa merg in alt oras. Cu un copil mic, e mai greu

Si cum Dumnezeu vine asta, nu stiu: depui acte la primarie si le aproba ATPS. Te interesezi la unii si te trezesti ca te lovesti de altii
Ultima modificare: Duminică, 19 Decembrie 2010
Valentina_D, utilizator
1. Parerea mea este ca aveti dreptate inclusiv in ce priveste declaratia.
2. Dar mai bine intrebati la ATPS de unde o sa primiti raspunsul in scris (pe e-mail) si atunci veti sti ce sa faceti. Oricum ATPS este cea care va aproba CCC si va plateste indemnizatia, indiferent de ce va zice de la Primarie.
3. Daca raspunsul de la ATPS va este favorabil il puteti folosi si la Primarie cand depuneti dosarul.
Multumesc
Am scris la ATPS, sper sa primesc un raspuns pe email.Sincer nu stiu daca ei raspund la emailuri, dar sa am ceva scris de la ei, m-ar ajuta mult

Oricum, am sa merg sa inregistrez revocarea din calitatea de administrator
Voi astepta si eu normele de aplicare ale OUG111/2010 si sa speram ca nu va trebui sa renunt si la a fi asociat

Probabil ca atunci va voi mai intreba daca se specifica ceva

Inca o data, multumesc
Ultima modificare: Duminică, 19 Decembrie 2010
Valentina_D, utilizator
Tot cautand pe internet situatii similare celei in care ma aflu am gasit si Normele metodologice de aplicare ale OUG 148/2005 care, printre altele, specifica:

(5) Actele doveditoare privind realizarea de venituri, precum si nivelul lunar, trimestrial sau anual al acestora, eliberate de angajator sau de autoritatile competente, sunt, dupa caz, urmatoarele:
a) dovada eliberata de angajator sau alt platitor, din care sa rezulte ca persoana indreptatita a realizat timp de 12 luni in ultimul an anterior nasterii copilului venituri din salarii, sau, dupa caz, de autoritatea competenta, in caz de dizolvare, faliment ori lichidare judiciara a angajatorului;
b) dovada privind veniturile realizate in anul fiscal anterior celui in care s-a nascut copilul si/sau, dupa caz, dovada privind venitul calculat in vederea platii anticipate a impozitului, precum si copia deciziei de impunere, eliberate de autoritatile competente, in cazul persoanelor care realizeaza venituri din activitati independente si/sau din activitati agricole. In situatia in care una dintre aceste dovezi nu poate fi eliberata, persoana indreptatita prezinta o declaratie pe propria raspundere privind realizarea acestor venituri, in conditiile prevazute de Codul penal;
c) dovada eliberata de autoritatile competente, in cazul persoanelor care realizeaza venituri profesionale neimpozabile;
d) dovada eliberata de autoritatile competente, in cazul asociatilor unici, privind veniturile realizate de acestia;
e) adeverinta eliberata de platitorul indemnizatiei de maternitate, potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 399/2006, cu modificarile ulterioare, de angajator sau, dupa caz, de casa teritoriala de asigurari de sanatate ori de agentia judeteana pentru ocuparea fortei de munca, pentru aplicarea art. 8 alin. (1) lit. d) din ordonanta de urgenta;
f) dovada eliberata de autoritatile competente, de angajatori sau, dupa caz, declaratia pe propria raspundere, din care sa rezulte data de la care solicitantul se afla in concediu pentru cresterea copilului;
etc....

Intrebarea mea este: daca la punctul d) sunt specificatii referitoare la asociati unici, mie imi suna ca si acestia au dreptul la indemnizatie.

Chiar nu stiu cum sa obtin ceva scris de la ATPS, la email nu au raspuns, probabil va trebui sa fac iar drum pana la ei

E adevarat ca eu nu sunt asociat unic si nici nu am venituri din acest SRL, insa, largind putin contextul, daca in aceste norme se iau in calcul si veniturile lor, logic, acestia au dreptul la indemnizatie
Ca si asociat ai vreun fel de activitate profesionala in firma? Ai cum sa suspenzi activitatea unui asociat daca el nu are nici un contract si nici un venit din SRL?

Ultima modificare: Marți, 21 Decembrie 2010
Valentina_D, utilizator

Alte discuții în legătură

Incompatibilitate concediu crestere copil cu functiile de asociat unic si administrator? ysza_00 ysza_00 Buna ziua, Va rog mult sa ma ajutati cu un raspuns la urmatoarea situatie- de pe data de 8 august 2011 sunt in somaj pana in aprilie 2012. In luna noiembrie ... (vezi toată discuția)
Indemnizatie crestere copil alex6_nicole alex6_nicole buna ziua,va rog sa-mi spuneti si mie daca din acest an indemnizatia pentru crestera copilului aflata deja in plata va reveni a 85% din salariu ,deoarece din ... (vezi toată discuția)
Asociat srl - indemnizatie crestere copil crysenc21 crysenc21 Buna ziua, Am o mare rugaminte sper sa ma puteti ajuta....Doresc sa imi deschid un SRL - cu asociat unic sau un SRL in care vom fi 2 asociati - dar ... (vezi toată discuția)