Chiar nu am venituri din aceasta calitate si nu voi avea vreodata(firma nu este pe profit).
Veniturile unui asociat nu pot fi decat din divindente, care stiu ca nu sunt luate in calcul.
Sincer, daca nu imi spuneati dv acum sa declar ca sunt asociat in firma, nici nu as fi pomenit de asociere la depunerea dosarului. Nu stiu de ce i-ar interesa, atat timp cat adeverinta de venit include veniturile pe ultimele 12 luni ca salariat si in aceeasi declaratie oricum bifez ca nu am alte venituri
Eu credeam ca acea declaratie suna ceva de genul: Subsemnata...X, declar pe proprie raspundere ca nu am si nici nu am avut alte venituri decat cele declarate in adeverinta atatsata
E musai sa le spun ca sunt asociat ?Nu ma feresc de asta, dar cine stie peste cine dau si complica lucrurile
Oare ma grabesc daca merg saptamana viitoare, asa cum vrea si celalalt asociat sa depun actele pentru revocare?
Sper ca s-a inteles ce am vrut sa spun in postul de mai sus
Situatia e asa: eu sunt angajat la o mfirma mare, multinationala, am nascut, sunt asociat srl dar nu administrator si nu am avut niciodata alte venituri decat cele salariale. Deci, nu am nici o activitate in prezent
Merg la primarie sa depun doasarul pentru indemnizatie si pentru ca ma stiu curata si cu totul la zi, depun acte doar ca salariat, pentru ca astea sunt singurele venituri pe care le am si le declar. In cererea de aprobare am vazut ca exista bife, daca ai realizat venituri din...x..y si semnezi pe proprie raspundere ca nu ai avut. Deci, si asta e o declaratie pe proprie raspundere
Practic, nu se pomeneste ca ar trebui sa declar ca sunt asociat si nu o fac
E ceva gresit in asta?
Eu personal, consider ca nu mint cu absolut nimic . Daca as fi avut venituri si din alte activitati, oricum as fi bifat in cerere
Insist pe acest lucru pentru ca ar putea ca cei de la primarie sa ma puna sa aduc vreo adeverinta cum ca nu am nici un venit din SRL, declaratia pe proprie raspundere sa nu le fie suficienta si trebuie sa merg in alt oras. Cu un copil mic, e mai greu
Si cum Dumnezeu vine asta, nu stiu: depui acte la primarie si le aproba ATPS. Te interesezi la unii si te trezesti ca te lovesti de altii
Multumesc
Am scris la ATPS, sper sa primesc un raspuns pe email.Sincer nu stiu daca ei raspund la emailuri, dar sa am ceva scris de la ei, m-ar ajuta mult
Oricum, am sa merg sa inregistrez revocarea din calitatea de administrator
Voi astepta si eu normele de aplicare ale OUG111/2010 si sa speram ca nu va trebui sa renunt si la a fi asociat
Probabil ca atunci va voi mai intreba daca se specifica ceva
Inca o data, multumesc
Tot cautand pe internet situatii similare celei in care ma aflu am gasit si Normele metodologice de aplicare ale OUG 148/2005 care, printre altele, specifica:
(5) Actele doveditoare privind realizarea de venituri, precum si nivelul lunar, trimestrial sau anual al acestora, eliberate de angajator sau de autoritatile competente, sunt, dupa caz, urmatoarele:
a) dovada eliberata de angajator sau alt platitor, din care sa rezulte ca persoana indreptatita a realizat timp de 12 luni in ultimul an anterior nasterii copilului venituri din salarii, sau, dupa caz, de autoritatea competenta, in caz de dizolvare, faliment ori lichidare judiciara a angajatorului;
b) dovada privind veniturile realizate in anul fiscal anterior celui in care s-a nascut copilul si/sau, dupa caz, dovada privind venitul calculat in vederea platii anticipate a impozitului, precum si copia deciziei de impunere, eliberate de autoritatile competente, in cazul persoanelor care realizeaza venituri din activitati independente si/sau din activitati agricole. In situatia in care una dintre aceste dovezi nu poate fi eliberata, persoana indreptatita prezinta o declaratie pe propria raspundere privind realizarea acestor venituri, in conditiile prevazute de Codul penal;
c) dovada eliberata de autoritatile competente, in cazul persoanelor care realizeaza venituri profesionale neimpozabile;
d) dovada eliberata de autoritatile competente, in cazul asociatilor unici, privind veniturile realizate de acestia;
e) adeverinta eliberata de platitorul indemnizatiei de maternitate, potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 399/2006, cu modificarile ulterioare, de angajator sau, dupa caz, de casa teritoriala de asigurari de sanatate ori de agentia judeteana pentru ocuparea fortei de munca, pentru aplicarea art. 8 alin. (1) lit. d) din ordonanta de urgenta;
f) dovada eliberata de autoritatile competente, de angajatori sau, dupa caz, declaratia pe propria raspundere, din care sa rezulte data de la care solicitantul se afla in concediu pentru cresterea copilului;
etc....
Intrebarea mea este: daca la punctul d) sunt specificatii referitoare la asociati unici, mie imi suna ca si acestia au dreptul la indemnizatie.
Chiar nu stiu cum sa obtin ceva scris de la ATPS, la email nu au raspuns, probabil va trebui sa fac iar drum pana la ei
E adevarat ca eu nu sunt asociat unic si nici nu am venituri din acest SRL, insa, largind putin contextul, daca in aceste norme se iau in calcul si veniturile lor, logic, acestia au dreptul la indemnizatie
Ca si asociat ai vreun fel de activitate profesionala in firma? Ai cum sa suspenzi activitatea unui asociat daca el nu are nici un contract si nici un venit din SRL?