Pana la urma, sunt cererile de consultanta utile si aducatoare de bani pentru consultanti?
Primiti constant cereri de consultanta? Daca da, sunt ele concretizate in clienti ai afacerii dumneavoastra?
Stiu, raspunde cine poate. :)
Pe mine ma intereseaza pentru ca nu imi dau seama in ce masura e o chestie care mananca timp si nu da nimic inapoi sau e o chestie utila care, pe langa timp mancat, aduce si bani.
Pe de o parte... pe de alta, nu pot sa nu protestez impotriva acestor practici si sa nu sper din suflet ca ele nu sunt chiar raspandite...
Ce student are clienti? Clienti la ce? La buticul unde lucreaza sau la ce?
"Buna ziua, sunteti student la drept? Vreau si eu o consultatie..."
"Sunteti student la medicina? Am si eu o operatie pe creier de facut..."
E gresit.
Si cum sa procedezi la o intrebare juridica? "Domnule, va rog lasati intrebarea aici, in urna special amenajata si reveniti maine sa va ridicati raspunsul"??
Asa ceva? Un fel de alba-neagra? Daca nimeresti situastia lui de fapt, bine, daca nu, iar ok?
Si daca nu ai nimerit-o si omul face cum i-ai spus si-si pierde casa? Or mintile?
Nu as incuraja astfel de practici, pentru ca sa fii jurist bun nu inseamna sa ai raspunsul perfect pentru client...
De obicei raspunsul inseamna cateva posibilitati si mereu alegerea e a clientului, in functie de bani, timp si scopul urmarit de el... Sa alegi un singur raspuns e gresit, asa cred eu... sa alegi in locul lui...
In plus, sa fii jurist mai inseamna sa stii ce intrebari sa pui clientului, in functie de situatia juridica aratata, ca sa verifici daca ea se poate incadra intr-o institutie de drept sau alta...
Asa incat, studentul ar trebui sa tot cheme clientul vreo cateva saptamani ca acesta sa ridice nu raspunsuri, ci intrebari succesive la care sa raspunda el intai...
Caci lipsa de cunostinte juridice duce si la o cunoastere defectuoasa a situatiei premisa de la care se pleaca, deci intrebari incomplete sau chiar gresite pentru clarificarea ei.
Asa incat, e ca si cum in loc de medic anestezist ati apela la o trusa comandata pe net... :sorry: "Atentie! Folosirea necorespunzatoare a acestui dispozitiv duce la moarte in chinuri cumplite... " :stunned:
De aceea mi se pare eronata o astfel de abordare a ideii de consultatie, eu ma intalnesc intotdeauna cu clientii si, in functie de situatia de fapt, am avut consultatii de ore si ore... fara numar, fara numar...
Pot face un rau unui om dand pareri fara acte in fata si nu imi asum asa ceva.
Rareori raspund mesajelor nesemnate, extrem de rar, lucru care imi diminueaza consistent corespondenta nedorita sau inutila...
Stiu ca toti am vazut filme in care mesteri de mare geniu isi ridicau singuri case, se operau pe viu sau castigau batalii juridice... bazati numai pe instinct, logica si determinare!
Dar asta nu e un film, e viata reala si oamenii chiar pot pierde timp, bani, nervi pentru un sfat prost sau incomplet... Imi pare ca ne putem bate joc de oameni tot vrandu-le binele...
Dupa cum se stie bine... drumul spre iad e pavat cu intentii bune! Si totusi nimeni nu vrea sa mearga pe el, nu?
Nu am inteles mesajul tau, pakos...
:-/
Noi suntem de buna-credinta atata timp cat ii spunem userului ca asa pare o chestiune, ca sunt sanse sa difere realitatea de prezentarea de aici, ca ar trebui ca un electrician sa-i repare tabloul electric etc.
Atata timp cat dam indrumari spre unde sa apeleze, clarificari despre cand sa se indrepte spre un specialist, ramanem de buna-credinta.
Cand insa depasim bunatatea si dam sfaturi prin telefon sau mail, la obiect, bazandu-ne in mare parte pe ce ne mai inchipuim noi ca e pe langa povestirea lacunara a userului, asta imi pare neprofesionist si cred ca are in mare parte efecte negative... Atat pentru noi, dar si pentru el.
Si ar trebui sa stim ca unele lucruri le fac numai specialisti si ca "nu trebuie facut asta acasa"... Este vorba numai de o cultura de viata, atat, de acolo stim ca se pot intampla erori mai des decat lucruri bune.
Avand in vedere ca activitatea noastra- sau cel putin in cazul meu- se desfasoara mai mult prin instante, vad tarziu cererile de consultanta pe mail si nu prea am timp sa raspund.imi pare rau pentru cei care au nevoie de un sfat.In privinta cererilor telefonice, unora nu pot sa le raspund deoarece ori nu explica corect, ori e prea mult de spus...in concluzie, este vorba de gratuitati, care insa ne tin mereu mintea treaza si fac sa ne confruntam cu mai multe spete noi.
De acord cu Lorela.
Mai mult, telefoanele sunt in mare parte cerinte de consultatie telefonica... Din majoritatea contactelor lipseste numele celui ce suna/scrie...
In mare parte, nu se poate da o consultatie reala.
In putine cazuri mi s-a intamplat chiar sa mi se tina teorie pentru ca am raspuns intr-un anumit fel... :dance3:
Primesc putine mesaje private, majoritatea imi spun sa citesc topicul x. Fara un link, nimic.
In esenta, majoritatea mesajelor sunt un fel de phishing, cu diferenta ca nu cauta datele mele personale, ci consultatii exacte, reale, la obiect... Ceva concret.
Or, in afara faptului ca pot spune un termen sau o idee, nu pot spune ce sa se faca intr-un dosar pe rol, ce act sa incheie pentru un transfer de proprietate... risc sa trimit omul dupa cai verzi pe pereti.
Sunt extrem de putini cei ce trec de acest nivel.
Dar, cum spunea si Lorela, ne tin mintea mereu treaza. :D
Neprofesionalism
malacka
Nu inteleg de ce nu se raspunde scurt si la obiect la imtrebarile puse. Cine intreaba, are nevoie de raspuns ferm, nu de aberatii cu privire la morala unora, ... (vezi toată discuția)