Are cineva idee cum se completeaza declaratiia 112 pentru o asociatie de proprietari care are numai conventii civile si calculeaza si plateste urmatoarele impozite datorate pentru acestea? Ce pozitii in declaratie se completeaza?
Interventie moderator
Subiectul este despre cum se obtine certificatul de semnatura electronica, nu despre daca ai sau nu licenta Windows. Va rog sa reveniti la subiect si sa nu mai deviati tema topicului spre alte subiecte!
Cand vom afla cu certitudine amanunte le vom comunica!
Buna dimineata,
problema este urmatoarea,semnatura electronica se ia ca persoana fizica sau ca persoana juridica,in cazul asociatiilor de proprietari?
La ora actuala sunt multe asociatii care nu vor sa auda de asa ceva.
In cazul obtinerii semnaturii ca persoana fizica,trebuie apoi o imputernicire la notar,pentru cine intocmesti si depui declaratia.
semnatura electronica (adica un dispozitiv e-token + un micut programel) o ia o persoana fizica care este desemnata de asociatie ca reprezentant al ei; suma de aprox 47 euro fara tva (costul semnaturii) se va repartiza in lista de plata; problema e ca persoana desemnata de asociatie trebuie sa aiba abilitatile informatice necesare + 1 calculator echipat cu sistem de operare windows si cel putin Adobe 8.2; din aceste motive, probabil ca nu vor asociatiile sa auda de asa ceva; exista insa posibilitatea ca asociatiile " sa externalizeze" chestiunea asta a depunerii declaratiilor fiscale (si chiar a completarii lor) catre o firma care a achizitionat semnatura.=D>
@iapost, ai dreptate, insa daca eu am intocmit pana acum D112 la 5-6 as. prop. a caror personal nu au nici abilitatile despre care vorbesti, nu au nici calculatori, nici..., am trecut ca responsabil cu declaratia, una dintre acele persoane, admin,. sau presedinte. Insa acum nu stiu daca mai tine figura daca raspunzator de continutul D112, mai poate fi acea persoana sau cel care are raspunderea semnaturii electronice (titularul). Mai avem putin si mai vedem.
Pe mine personal ma deranjeaza un alt aspect acum. Ultima varianta a D112, este cea din 11.05.2011 care, desigur aduce nu stiu ce imbunatatiri la program, insa nu merge faza ca noua varianta sa o descarc si sa o suprascriu peste cea veche unde am deja toate informatiile deja puse la locul lor. Si mai zic, daca la mine unde am 5 persoane de completat cu tot ce trebuie, e cum e, dar ce fac unitatile cu 10, 20, 200, etc. de salariati? Da, probabil ca acele unitati tre' sa apeleze la programe suplimentare (de salarii) care cred ca deja au implementat si aceasta aplicatie, nu stiu... Mi-aduc aminte ca la Declaratia de somaj era asa o metoda, descarcai versiunea noua peste cea veche, programul pastra toata situatia personalului (destule informatii), noul program modifica ce avea de modificat si totul era OK. Daca cunoasteti mai multe, poate scrieti cateva randuri pe-aici!
pai, eu zic ca de acum inainte trebuie sa le faci contract si acolo stabilesti clar cine ce responsabilitati are; remuneratia ta va fi in functie de acestea; daca de ex iti iei si responsabilitatea completarii declaratiilor - raspunzi pt ce scrii acolo, deci vei cere un pret mai mare, daca nu, ramai doar cu responsabilitatea transmiterii.....
.
legat de problema cu cele 2 versiuni de program, vezi ca are anafu' pe site-ul lui o adresa de e-mail unde poti sa pui intrebari, sa faci sugestii legate de pdfu' ala inteligent etc; incearca acolo, ca doar IT-istii de la anaf stiu cel mai bine ce au facut cu versiunile.