avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1138 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Declaratie Unica 112 si certificatul de semnatura ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Declaratie Unica 112 si certificatul de semnatura electronica - de la 01.09.2011 aceasta declaratie se va depune numai online!

Are cineva idee cum se completeaza declaratiia 112 pentru o asociatie de proprietari care are numai conventii civile si calculeaza si plateste urmatoarele impozite datorate pentru acestea? Ce pozitii in declaratie se completeaza?
Nu am vazut aplicatia, dar daca ziceti ca este arhivata, asa o fi. Asa este majoritatea programelor utilitare sunt ”arhivate”, adica comprimate pentru a ocupa cat mai putin loc in calculator.
Sunt mai multe posibilitati de dezarhivare. De obicei calculatorul are o aplicatie de arhivare/dezarhivare gata instalata, urmand ca dvs. sa dati dublu-clik pe fisierul respectiv, se face dezarhivarea si se ”duce” aplicatia unde doriti, pe hard.
Eu personal folosesc Total Commander - un program de gestionare a fisierelor, care poate face o multime de operatiuni cu fisiere, inclusiv cele despre care vorbim. Depinde daca il aveti instalat pe calculator. Nu este greu de loc, dar va trebuie un picutz de experienta in lucru cu fisierele. Poate apelati la cineva care stie aceste chestiuni, apoi veti observa cat de simplu este de lucrat...
elga50 a scris:

Pentru CC si nepensionar - Decl. 112 Sectiunea C - impozit 16%, somaj, si CAS (CASS-ul si-l plateste singur).

Pentru contract de mandat nepensionar - Decl.112 Sectiunea A
- impozit 16%,
- contributii asigurat - CAS, CASS, somaj
- contributii angajator - CAS, CASS, somaj

Pentru pensionari
- in cazul contractului de mandat - nu se completeaza somajul
- in cazul CC - se completeaza Decl.100 - numai cu impozit 16% (deoarece in cazul conventiilor civile pensionarii nu platesc nici somaj, nici CAS)


Buna dimineata!

Din luna aprilie/2011, a fost schimbata conducerea asociatiei de proprietari/ tronson , avem asociatie de scara, 10 et, 28 de apartamente.
Fiul meu a fost ales de adunarea generala si presedintele nou ales a facut un contract de mandat si mandatar(sau mandatat intre ei.). Femeia de serviciu lucreaza 1 ora x 2 zile pe saptamana..
Contractele lor sunt:
Fiul meu este; /mandat= vicepresedinte-contabil-casier, platit cu 400 lei/luna.
Femeia de serviciu/ prestari servicii cu 320 lei pe luna.Femeia de serviciu avea contract si a ramas in continuare. Am fost la administratie sa completez D.100 si sa platesc impozitul de 16%, si nu mi-a fost primiti banii. Am fost la juristul primariei. la sefa administratiei sa ma lamurasca , nu ma lamurit deloc.. Fostul administrator a spus ca, trebuia sa comletez si sa platesc oricum, sau sa ma cert cu ele si sa le impun sa-mi primeasca banii. Motivatia dezinteresul lucratorilor ?, poate fi si faptul ca se vor face platile pe calculator?. Am depasit oricum termenul
de plata a impozitului(cat am umblat dupa informatii/dezinformatii cu rezultat =0). Fiul meu a spus:* trebuie sa fie o modalitate sa-si justifice salarul si neplata impozitului* dar inca nu stie cum. Femeia de serviciu se incadreaza la zilieri= 2 ore/ saptamana.
Fiul meu este salariat la o firma unde lucreaza 12 ore/zi. Administratie + contabilitate lucreaza in timpul liber acasa. incasarile se fac la domiciliul proprietarilor sau vin ei la noi acasa si platsc. Asa au functionat din totdeauna, decand suntm despartiti de asociatia mama.Este trecut in contract cu 1 ora pe zi.
In viitor , vrea sa faca un program/calculator sa-si tina contabilitatea ,inclusiv platile bancare a cerut si facut contract cu banca *internet banking* sambata se va duce sa faca instructaj. In rest cu, codomeniile si ceva probleme pe scara ma ocup eu. Toata lumea stie ca vicele nu are timp, asa a fost intelegerea sa-l ajut eu, care sunt pensionara si am timp la dispozitie.. Sa mizat pe cat mai putine cheltuieli/ salarii. Avem antene pe terase si inchiriate uscatoarele + societatile de la parter si etajul 1, care au contract /codomenii cu asociatia noastra, apa , gunoi+ chirii pe cablu, cosuri, ventilatie,publicitare. Suntem oarecum o scara bogata care incaseaza destul/chirii ca asociatia sa progreseze ex. din chirii am facut urmatoarele investitii. lift nou si modern, interfon, renovari consistene ca ex. schimbat toata instalatia sanitara, contorizare; intrare apa/consum total+ pe apartamente sau codomenii, nu inregistram si nu platim pierderi. Iar anul acesta vom face si izolatie termica avem fond suficient care se poate investi . Este o scara cu locatari civilizati ,ordonati nu fac mizerie sau alte matrapazlacuri. De aceia nu este necesar sa se faca curatenie zilnic. Nu avem restantieri.:luck:

Doar ca toti sunt noi-nouti si sunt probleme care inca nu le deslusesc. Fiscul ar fi una dintre ele. In rest contabilitatea merge ok. deja a facut calcul/ cheltuieli si se simte diferenta, care defapt a fost prea multe salarii si prea mari.
Poate ma ajutati sa inteleg cum trebuie sa procedez cu declaratia 100 pentru femeia de serviciu. sau ce trebuie sa fac(ea este orcum nestiitoare de carte si nu vrea sa se complice) Iar /luna mai cu vicelepresedinte care trebuie sa completeze D112? Ce obligatii are asociatia atat la impozitul femeii de serviciu cat si vicepresedinte-contabil...
Ma-m uitat pe o lista de plata a femeii de serviciu ex.
venit brut = 320 lei impozit 16%=48 lei ?? suma neta de plata 272 lei.
Ori ; 320x16%=51,2 iar net vine 268,8. diferenta a platit-o asociatia???
Mentionez ca, fostul adm . nu a predat arhiva si nici nu a mai tinut legatura cu noua conducere(motive personale). Sau se poate ca asociatia sa plateasca o parte de impozit/brut, ma refer la cei 16%?? Nu stiu cum a calculat de ia dat netul de 272. Poate ma luminati dvs.
Va multumesc anticipat
o zi buna tuturor.
Dorina
Ultima modificare: Vineri, 6 Mai 2011
dorina27, utilizator
Cum vom putea depune declaratiile online daca azi 20.05.2011, serverele ANAF ...

can’t open the page “[ link extern ] >
Doamna Dorina 27 aveti cod de inregistrare fiscala?
Pana acum cum s-au facut declaratiile?
Cei din administratie spun oricum ca asociatiile de proprietari o problema la care nu prea isi bate nimeni capul.
Daca aveti cod de inregistrae fiscala, faceti o declaratie 100, iar pentru luna mai ( pana la 25.iunie.) declaratie 112.
Iar daca asociatia are cont la banca platiti impozitul/contributiile prin OP- la banca.



@dorina27
A calculat prost, dar daca a dat pe Decl.100, oricum nu verifica nimeni la fisc din ce a calculat el impozitul, numai ca la anu' pe decl.205 va trebui sa amanuntiti impozitul de anul acesta, cat brut, la cine, ce impozit...o sa iasa o diferenta care se va inregistra ca debit la bugetul de stat si pe care va trebui sa o platiti cumva.

Nu va faceti prea mari probleme, ci incercati sa intrati in legalitate incepand cu luna MAI pe care o veti declara in iunie cu Decl.112.
Atentie, ca din iulie aceasta declaratie nu se va mai putea depune decat online cu semnatura electronica...si va trebui sa va achizitionati un certificat de semnatura electronica.

Pentru ca e bine de stiut cum se procedeaza am sa descriu pasii pe care oricare dintre administratori trebuie sa-i faca.
Exista, dupa stiinta mea 3 societati care vand certificate de semnatura electronica. Eu am ales-o pe cea care mi-a iesit prima in cale, cautand pe Google, ii spunem firma C
- am intrat pe site-ul firmei C - care site este foarte expresiv si descrie toti pasii pe care trebuie sa ii parcurga cineva pentru a cumpara un certificat de semnatura electronica;
Ce trebuie sa stiti?
- persoana juridica care achizitioneaza certificatul este asociatia de proprietari.
- reprezentantul legal al persoanei juridice este presedintele asociatiei.
- TITULARUL certificatului este persoana sau persoanele care vor utiliza semnatura, recte administratorul.

In consecinta:
- va veti inscrie pe site ca si cumparator. Aveti grija pe cine treceti la rubricile cerute.
- va descarcati contractul in doua exemplare care este personalizat cu numele TITULARULUI semnaturii electronice (administratorului), pe pagina a 2-a. Contractul trebuie semnat si stampilat de presedintele asociatiei pe pag.2 si pe pag.3.
- va descarcati termenii si conditiile - in doua exemplare. Acest document il semneaza TITULARUL, adica administratorul.

In scurt timp veti primi pe email o factura proforma cu costul in euro.

Cu factura proforma mergeti la o banca si platiti costul certificatului in lei la cursul BNR din ziua respectiva. Faceti o copie a acestei FV, pe aceeasi foaie puneti si CI dv.

Cu aceasta copie (plata efectuata si CI), contractul in dublu exemplar semnat si stampilat de presedinte pe pag.2 si 3, cu termenii si conditiile, in dublu exemplar, completate si semnate de TITULAR, adica de administrator...... mergeti la unul din sediile dintr-o lista pe care o gasiti in descrierea pasilor pe site-ul firmei C.

Mai departe veti afla singuri, cum intrati in posesia dispozitivului si a CD-ului de instalare a aplicatiei...

Certificatul costa 47 euro fara TVA prima oara. Anual se reinnoieste si costa 20 euro fara TVA. In cazul in care TITULARUL se schimba si trebuie inlocuit numele lui cu al altui TITULAR in timpul anului de valabilitate costul acestei schimbari este de 36 euro.
Ultima modificare: Vineri, 20 Mai 2011
elga50, moderator

Alte discuții în legătură

Despre angajari de pensionari in functii in ap oret20 oret20 Revin cu intrebarea mea, pe acesta tema deoarece informatiile pe care le am sunt contradictorii. Ce obligatii financiare are Asociatia de Proprietari pentru ... (vezi toată discuția)
Contributii pentru venituri din contracte civile doina62 doina62 contractele de conventie civila(femeie servici,administrator,cenzor,presedinte) creaza obligativitatea de a plati doar impozitul de 16%?.Si ce declaratie se ... (vezi toată discuția)
Contributie angajator ceapraga ceapraga Administratora noastra a fost angajata cu conventie civila. In momentul de fata are contract de munca. Cenzora are contract de mandat. As dori sa stiu care ... (vezi toată discuția)