elga50 a scris:
Pentru CC si nepensionar - Decl. 112 Sectiunea C - impozit 16%, somaj, si CAS (CASS-ul si-l plateste singur).
Pentru contract de mandat nepensionar - Decl.112 Sectiunea A
- impozit 16%,
- contributii asigurat - CAS, CASS, somaj
- contributii angajator - CAS, CASS, somaj
Pentru pensionari
- in cazul contractului de mandat - nu se completeaza somajul
- in cazul CC - se completeaza Decl.100 - numai cu impozit 16% (deoarece in cazul conventiilor civile pensionarii nu platesc nici somaj, nici CAS)
Buna dimineata!
Din luna aprilie/2011, a fost schimbata conducerea asociatiei de proprietari/ tronson , avem asociatie de scara, 10 et, 28 de apartamente.
Fiul meu a fost ales de adunarea generala si presedintele nou ales a facut un contract de mandat si mandatar(sau mandatat intre ei.). Femeia de serviciu lucreaza 1 ora x 2 zile pe saptamana..
Contractele lor sunt:
Fiul meu este; /mandat= vicepresedinte-contabil-casier, platit cu 400 lei/luna.
Femeia de serviciu/ prestari servicii cu 320 lei pe luna.Femeia de serviciu avea contract si a ramas in continuare. Am fost la administratie sa completez D.100 si sa platesc impozitul de 16%, si nu mi-a fost primiti banii. Am fost la juristul primariei. la sefa administratiei sa ma lamurasca , nu ma lamurit deloc.. Fostul administrator a spus ca, trebuia sa comletez si sa platesc oricum, sau sa ma cert cu ele si sa le impun sa-mi primeasca banii. Motivatia dezinteresul lucratorilor ?, poate fi si faptul ca se vor face platile pe calculator?. Am depasit oricum termenul
de plata a impozitului(cat am umblat dupa informatii/dezinformatii cu rezultat =0). Fiul meu a spus:* trebuie sa fie o modalitate sa-si justifice salarul si neplata impozitului* dar inca nu stie cum. Femeia de serviciu se incadreaza la zilieri= 2 ore/ saptamana.
Fiul meu este salariat la o firma unde lucreaza 12 ore/zi. Administratie + contabilitate lucreaza in timpul liber acasa. incasarile se fac la domiciliul proprietarilor sau vin ei la noi acasa si platsc. Asa au functionat din totdeauna, decand suntm despartiti de asociatia mama.Este trecut in contract cu 1 ora pe zi.
In viitor , vrea sa faca un program/calculator sa-si tina contabilitatea ,inclusiv platile bancare a cerut si facut contract cu banca *internet banking* sambata se va duce sa faca instructaj. In rest cu, codomeniile si ceva probleme pe scara ma ocup eu. Toata lumea stie ca vicele nu are timp, asa a fost intelegerea sa-l ajut eu, care sunt pensionara si am timp la dispozitie.. Sa mizat pe cat mai putine cheltuieli/ salarii. Avem antene pe terase si inchiriate uscatoarele + societatile de la parter si etajul 1, care au contract /codomenii cu asociatia noastra, apa , gunoi+ chirii pe cablu, cosuri, ventilatie,publicitare. Suntem oarecum o scara bogata care incaseaza destul/chirii ca asociatia sa progreseze ex. din chirii am facut urmatoarele investitii. lift nou si modern, interfon, renovari consistene ca ex. schimbat toata instalatia sanitara, contorizare; intrare apa/consum total+ pe apartamente sau codomenii, nu inregistram si nu platim pierderi. Iar anul acesta vom face si izolatie termica avem fond suficient care se poate investi . Este o scara cu locatari civilizati ,ordonati nu fac mizerie sau alte matrapazlacuri. De aceia nu este necesar sa se faca curatenie zilnic. Nu avem restantieri.:luck:
Doar ca toti sunt noi-nouti si sunt probleme care inca nu le deslusesc. Fiscul ar fi una dintre ele. In rest contabilitatea merge ok. deja a facut calcul/ cheltuieli si se simte diferenta, care defapt a fost prea multe salarii si prea mari.
Poate ma ajutati sa inteleg cum trebuie sa procedez cu declaratia 100 pentru femeia de serviciu. sau ce trebuie sa fac(ea este orcum nestiitoare de carte si nu vrea sa se complice) Iar /luna mai cu vicelepresedinte care trebuie sa completeze D112? Ce obligatii are asociatia atat la impozitul femeii de serviciu cat si vicepresedinte-contabil...
Ma-m uitat pe o lista de plata a femeii de serviciu ex.
venit brut = 320 lei impozit 16%=48 lei ?? suma neta de plata 272 lei.
Ori ; 320x16%=51,2 iar net vine 268,8. diferenta a platit-o asociatia???
Mentionez ca, fostul adm . nu a predat arhiva si nici nu a mai tinut legatura cu noua conducere(motive personale). Sau se poate ca asociatia sa plateasca o parte de impozit/brut, ma refer la cei 16%?? Nu stiu cum a calculat de ia dat netul de 272. Poate ma luminati dvs.
Va multumesc anticipat
o zi buna tuturor.
Dorina