si de ce nu....nu vad unde se interzice, legea 514 spune doar ca sunt angajati in munca sau numiti in functie, nu se face distinctie intre calitatea angajatorului, iar atata timp cat legea nu distinge, de ce am distinge noi?:-/
Ok, cu Statutul sa zicem ca e oarecum interpretabil, dar Legea nu lasa loc de interpretari:D
Art. 1 - Legea 514/2003
Consilierul juridic asigura apararea drepturilor si intereselor legitime ale statului, ale autoritatilor publice centrale si locale, ale institutiilor publice si de interes public, ale celorlalte persoane juridice de drept public, precum si ale persoanelor juridice de drept privat, in slujba carora se afla si in conformitate cu Constitutia si legile tarii.
B-)
Eu sunt absolut de acord cu tine, nu cred ca am lasat sa se vada alta parere... am sustinut doar, in plus pe langa ce ai aratat tu, ca mi se pare normal ca ITM sa nu avizeze astefl de contracte de munca...
Ca nu e normal ca ITM sa aplice legislatia muncii doar partial...
Ca ar fi ca si cum eu m-as angaja consilier juridic la o PJ fara a avea studii de drept... cerinta care apare tot in legea 514, dar pentru care ar fi respinsa, probabil, avizarea CM.
Asa ca, Diana, sunt de acord cu tine, doar ca nu inteleg de ce anume mi te-ai adresat ca si cum as fi fost impotriva ideilor aratate de tine.
Eu cunosc astfel de notariate si sunt taaaareeee curioasa cum se cheama, in caretea de munca, acei juristi. Asa ca am intrebat aici, poate stie cineva. :-/
Ma bucur ca ai aceeasi parere, Liliana. Dar uite Elis din ce a scris sustine contrariul :((
Si eu cunosc indeaproape cateva birouri notariale...si in ele sunt angajati pe post de secretar licentiati in drept.
Referitor la redactarea actelor, toate notariatele au modele tip de contracte, care se adapteaza fiecarei tranzactii (cat mai putin posibil:)) De aceea se recomanda ca macar in cazurile sensibile sa se apeleze la redactarea actului inainte de prezentarea la notar spre autentificare, sau macar alegerea foarte atenta a notarului.
Secretarii de care discutam completeaza schita actului cu datele partilor, si notarul le verifica ( de obicei#-o)
In ce priveste avizarea CIM de ITM, eu cred ca ei verifica doar elementele esentiale- timp de munca, salariu minim pentru categoria de studii...in mod sigur nu verifica daca ai studiile corespunzatoare functiei. Totusi, consilierii ITM care avizeaza contractele ar trebui sa cunoasca reglementarile speciale cu privire la toate functiile din COR, si sa le si aplice...totusi, cunosc cazuri concrete de CJ angajati la executori:)) Despre angajati la notari nu cunosc, nu am vazut.
Inspectorii de munca de la ITM verifica si studiile corespunzatoare functiei trecute in contractul de munca ... nu se inregistreaza un c.i.m. in care este trecuta functia de economist si ai liceul de muzica :)
Calitatea de angajator o au si persoanele fizice .... de ce numai in anumite situatii trebuie sa ne raportam la o singura lege si nu la toate.:-/
Legea nr.36/1996 nu interzice angajarea licentiatilor in drept in birourile notariale, cum interzice Legea nr.51/1995.