avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 540 soluții astăzi
Forum Discuţii diverse Timp liber şi ocupaţii cu care ... Imi place acest blog...
Discuție deschisă în Timp liber şi ocupaţii cu care îl putem umple

Imi place acest blog...

Sunt cateva bloguri pe care le citesc cu placere. Unul dintre acestea este al lui Vlad Petreanu (Amar de Zi), un jurnalist inteligent, fost ‘’antenist’’ care si-a dat demisia de curand de la trustul autointitulatului cool mogul – de care de asemenea imi place, e dreptul meu :)
Poate aveti si voi bloguri pe care le urmariti, spuneti aici...

Acesta este textul in care a descris ''procesul'' de lichidare dupa ce si-a dat demisia.

Lichidarea
- Cleşte sertizor.
- Ce-i aia?
- Cleşte sertizor. Pentru papuci d-ăia, la cable.
- N-am luat niciodată aşa ceva. La ce mi-ar fi trebuit?
- Aşa figuraţi.
- Nu cred. Aş vrea să văd şi eu unde am semnat pentru asta.
- E o situaţie mai veche, de prin 2007. Eu sunt nou, n-o am.
- Păi şi-atunci?
- Nu ştiu, aşa figuraţi.
Administratorul se uită la ceas. Curând se termină programul. În faţa lui, catastife, caiete, dosare, foi prinse cu agrafe şi capse. Creioane, pixuri aliniate pe masă. Un monitor de calculator, stins. O tastatură pusă deoparte, nefolosită. Un calendar prismatic din carton lucios. Ordine, disciplină, alinieri, spaţiu atribuit după un regulament misterios.
Eu, în picioare.
- Mai aveţi un brother touch.
- Asta chiar nu ştiu ce e.
- Nici eu, dar e la dumneavoastră.
Lichidarea e momentul ultimei clarificări între tine şi firmă, un partaj în avantajul unuia singur. Compania vrea totul înapoi, chiar şi ce n-a avut. Erorile sunt numai ale tale.
- ªi un generator.
- Generator? Cum, generator?
- Ton generator.
- Adică generator de ton? Nu de curent?
- Aşa scrie. Nu ştiu de care e.
Imposibil să-nţelegi ceva.
Sfârşitul unui contract e aici o epopee cu încleştări de voinţe, învinuiri, trădări şi acte de eroism. Într-un birou, cineva îţi semnează, cu un zâmbet complice, fără a mai verifica (“doar ne ştim, dom’ Petreanu”). În altul, omul îţi împărtăşeşte anecdote:
- Ce-aveţi dumneavoastră e mizilic. ªtiţi că sunt şi flotoare pe unele inventare.
- Ce fel de flotoare?
- D-alea de veceu.
- ªi vine cineva să le verifice vreodată?
- Comisia.
Comisia. Sunt oameni plătiţi să numere flotoarele de wc. Câte facultăţi îţi trebuie pentru asta? Cu cât poţi plăti aşa o specializare?
- ªi să vă zic una tare.
- Ia zi.
- ªapa de beton din platoul ăsta din stânga?
- Nu cred.
- Ba da. E şi aia pe inventarul cuiva. Nu vă spun cine, dar e pe inventarul cuiva.
O şapă de beton de 400 mp, pe un inventar. Absolut autentic.
În alt birou, întâlnesc un păţit.
- Mie mi-au cerut să iau în inventar nişte role de scotch.
La videotecă, sistemul mă dă în fapt. “Figurez” cu 5 casete beta, luate acum vreo 10 ani.
- Păi cum, doamnă, astea nu se casează? După 10 ani?
- Ba da, dar trebuie să le aduceţi ca să dea comisia cu ciocanu-n ele.
Comisia. Oare ciocanul de casat al comisiei e pe inventarul comisiei? Dacă se rupe de la atâtea casări, se întocmeşte referat de casare pentru ciocanul de casat? Se face altă comisie ca s-o verifice pe prima? Dacă membrii comisiei au vrut să-şi însuşească ilegal obiectul şi doar au pretextat că s-a rupt?
Dileme.
În alt birou:
- Măi, la mine au stat 3 zile să numere elemenţii pilonului de emisie.
- Cum?
- Da, cică avea 16 elemenţi, dar la vedere nu erau decât vreo 5, restul erau alte piese şi nu pricepeau unde e tot pilonul.
Televizoarele atârnate pe pereţi; o cafetieră; 4 birouri; un calculator; 4 monitoare; un fierbător, un cuptor cu microunde, un frigider; măsuţe, scaune, sertare pe role, parchet, un UPS, 4 cămăşi, alte obiecte cu indicative misterioase, imposibil de identificat, boxe de calculator, fibra optică.
Fibra optică?
- Păi şi ce fac acum?
- Acum le predaţi.
- Cui?
- Găsiţi dumneavoastră pe cineva.
Administratorul priveşte prin mine, fără expresie.
- Păi eu ce treabă mai am? Cum să decid eu cine va folosi aceste obiecte? E treaba companiei, nu a mea. Eu nici nu mai lucrez aici.
- Nici a mea nu e.
Suntem blocaţi. Ar trebui, deci, să lansez un concurs prin redacţie – care vreţi obiecte? Ar trebui să umblu de la unul la altul, împingând oamenilor sub pixuri procese verbale pentru lucrurile Antenei.
- Prietene, uite care-i treaba… Ia-le dumneata, că eşti administrator, şi dup-aia le atribui cui va lucra cu ele.
- Păi şi ce, să mă duc eu în fiecare zi să verific că mai sunt acolo? Găsiţi dumneavoastră.
Nici o şansă. Omul e-nţelegător ca o stâncă prăvălită-n drum.
Pe listă, o ultimă aberaţie: licenţa de muzică Antena 3.
Carevasăzică, muzica de post e pe numele meu în inventarul acestui administrator. Muzica de generice, de promo, de post, de aşteptare, semnalele de comutare, ilustraţiile audio, toată identitatea sonoră a Antenei 3.
E şi normal – a fost una din deciziile pe care a trebuit să le semnez în 2005, când Antena 3 era doar o idee.
Ca atare, dacă nu pot scăpa de cleştele sertizor, de generatorul de ton, de cafetieră şi de sertarele cu role şi de toate celelalte nr.crt.-uri din catastifele administratorului, poate că ar trebui să păstrez şi muzica postului.
Să mă caute comisia dup-aia. Sau poate vreun colecţionar.
Cel mai recent răspuns: POPA GHEORGHE , Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca 13:47, 14 Iunie 2017
urmaresc blogul de jurnalist a lui Ion Cristoiu:

[ link extern ] /
Ultima modificare: Luni, 19 Ianuarie 2015
Dr.Virgil Dan Amza, Evaluator
[ link extern ]

marți, 17 februarie 2015
Publicat de silvia.colfescu la 12:48
A propos de „timbrul literar” și de prețul cărții

Iată câteva vorbe a propos de „timbrul literar” de 1 leu pe exemplarul de carte.
Sub cuvânt că 1 leu nu înseamnă nimic, Uniunea Scriitorilor îl cere cu înverșunare de la CITITORI.
Cel mai aprig (și mai interesat) susținător al acestui bir este Dl Manolescu, președintele USR.
Care domn stă de ani de zile la Paris, pe banii contribuabilului, deși NU SE VEDE nici un avantaj concret al țării de pe urma acestei cheltuieli.
Dl Manolescu este susținut feroce de Dl Vosganian, prim-vicepreședinte al USR.
Care domn stă de ani de zile în Senat sau la cârma vreunui minister (tot pe banii contribuabilului), și singurul „avantaj” concret al țării, care SE VEDE de pe urma acestei cheltuieli, a fost considerat penal de către autoritățile competente.
Dar ce contează paguba statului (a noastră, a tuturor) în fața lacrimilor de crocodil ale Domnului Vosganian?

Să trecem la subiect.
Sunt unii care spun că, în acest moment, 1 leu e puțin pe lângă prețul cărții, pentru că oricum cartea este prea scumpă. De ce oare?

Ca să se știe:
În prețul unei cărți sunt înglobate plata autorului (dreptul de autor), dreptul traducătorului (când este cazul), salariile lectorului, redactorului, corectorului, graficianului, tehnoredactorului, echipei de marketing, promovarea, magazia și magazionerul, transportul, șoferul, poșta, difuzarea, cheltuielile de întreținere - de la consumabile la aparatură, electricitate, sediu, telefon, site, contabilitate, administrație etc.
PLUS tiparul, hârtia și cartonul.
Iar în jur de 40% din prețul de vânzare este rabatul librarului.
Iată de ce cărțile sunt scumpe. Iar dacă se vând peste tot cărți ieftinite, la prețuri de nimic, asta înseamnă pierdere pentru editor.
Adunați toate cheltuielile, împărțiți la un tiraj de 500 de exemplare (când nu faci 300 sau chiar 200, pentru că cititul a devenit o ocupație de rușine, iar cititorii care mai vor să cumpere cărți sunt din tagma... cititorilor, nu a baștanilor, deci nu înoată în bani, dimpotrivă, așa că nu sunt mulți cumpărători) și vedeți ce vă dă.

Adăugați și informația că editorul trimite librăriei cărțile și primește banii la una, două, trei luni DUPĂ ce se vând. DACĂ se vând.
În această situație nu este de mirare că majoritatea editorilor au datorii mari, cărora le fac față cu greutate.
Iar acum se cere să mai împovărăm cititorul cu încă o taxă, pentru bunăstarea celor de la Uniunea Scriitorilor. Și să-l îndepărtăm astfel și mai mult de carte.
Pentru un pensionar sau un student (cei mai perseverenți cumpărători de cărți) 1 leu poate însemna o pâine. De aceea îi vezi pe pensionari la târgurile de carte, unde au loc ieftiniri, cumpărându-și cu lăcomie cărți de 5 lei. De celelalte nu se prea ating. Așteaptă să se ieftinească, fără să știe că vânzarea unei cărți sub prețul de cost înseamnă în cele din urmă falimentul editorului.

Taxa numită „timbru cultural” preconizată de „aleșii” noștri va cădea pe spatele cititorilor și în capul editorilor.
1 leu în plus la carte (indiferent de prețul ei, inclusiv la cărțile de 5-10 lei) pe care va trebui să-l plătească CITITORUL cui?
Editorilor, ca să scoată cărți mai multe și mai bune? NU.
Bibliotecilor, aflate în stare de sărăcie endemică, pentru a-și împrospăta fondul de carte? NU.
Uniunii Scriitorilor!
De ce?
Ca să-și poată permite mai departe case „de creație” la munte și la mare, „festivaluri”, simpozioane și alte festivisme – bun prilej de conversații etc. într-un cadru plăcut, mașini pentru mărimile Uniunii, sedii, funcționare și cafele, premii distribuite în cerc etc. Pentru ca membrii ei (mai ales cei de frunte) să se simtă în continuare speciali, privilegiați, altfel decât muritorii de rând.

Vor înălța unii stindardul creatorului sărac, care moare mândru de foame, în lipsa prețiosului (se flutură cifra de 80 lei) ajutor venit de la Uniune.
Dar era oare Eminescu stipendiat de cineva pentru a scrie? După câte știu, a muncit toată viața ca redactor la ziare. Lui Caragiale nu i-a fost rușine să fie birtaș, Creangă a fost dascăl, marii scriitori români au muncit ca să se susțină. Sigur că există și excepții, ca în toată lumea, dar tot ca în toată lumea aceste excepții sunt… excepții.
Partizanii susținerii scriitorilor de către o organizație de tip sindical pot gândi acest lucru în mod sindical: membrii cu succes pot cotiza pentru subvenționarea colegilor mai puțin norocoși. Fără îndoială că, atunci, Uniunea și-ar pierde dimensiunile devenite pletorice.
Sau… o sugestie: dacă tot nutrește Uniunea credința că editorii se scaldă în bani, de ce nu-și face propria editură, din veniturile căreia să-și ajute membrii mai sărăcuți?
A, uitam. Uniunea a avut o editură, sau chiar mai are o parte din ea, dacă nu mă-nșel, Cartea Românească. O editură care publică autori români.
Și dacă nu mă-nșel, nu este o editură care să câștige fluvii de bani, dimpotrivă.
Și atunci, dacă USR nu a reușit să facă rentabilă propria editură, la care publică operele propriilor membri, e normal să se arunce asupra editurilor care, prin străduință, inventivitate și risc permanent, se dovedesc cât de cât viabile?
Sau asupra cititorului?
De ce să plătească cititorul mai mult decât prețul cărții?
Scriitorul-autor e plătit pentru cartea lui - atât (adică deseori mai nimic) cât îngăduie piața de carte. Din păcate, acest „mai nimic” este totuși de multe ori mai mult decât câștigă editorul.
Pentru că piața de carte este în agonie – iar cărți de valoare, tipărite în tiraje neînsemnate, dar plătite integral de editor, zac în depozitele editurilor sau prin librarii. Sau se vând mult sub prețul de cost.

De ce să mai plătească cititorul ceva în plus „sindicatului” care este în acest moment Uniunea? Ce face USR pentru cititori, pentru carte, pentru cultură în general și, la urma urmei, pentru editori? USR are grijă de membrii ei. Legătura cu cititorii e reprezentată mai mult din poziția de cumpărător a cititorilor, eventual din cea de admirator, mai puțin din cea de beneficiar. Iar legătura cu editorii este în mod clar o legătură între plătitor și plătit. Plătit pentru ce? Pentru nimic.
Lovind în cumpărători, domnii parlamentari (care nu prea știu cât costă o pâine) lovesc de-a valma în cititori, în editori, în carte și în cultură.
Un text al unei autoare despre care am auzit doar in urma cu cateva zile si cu care am avut placerea sa si discut putin, asta datorita Corinei Maran (multumesc, Corina!) Unde am fost de nu te-am gasit pana acum, Otilia Tiganas? :vishenka:
Am ales ceva de pe blogul ei da' nu va apucati de citit daca nu aveti rabdare cu textele lungi. E pacat sa il parcurgeti pe diagonala.

NU MAI PLÂNGE, TOATE TREC!

Promiteam că în prima scriere a acestei cărți – „Autostopista”- voi fi eu însămi, într-o dezarmantă sinceritate, iar restul textelor vor fi literatură. M-a obligat la această decizie și telefonul tatei (tip mucalit, al cărui umor se zice că l-am moștenit) și despre ale cărui peripeții diverse aș fi avut multe de povestit! Dar tata, aflând de la mine că pregătesc febril materialul unui volum de proză și cunoscându-mi stilul abrupt, mă atenționează, râzând, la telefon:

– Vezi, nu te apuci să scrii acolo minuni despre mine, cum ai mai făcut în alte rânduri, să mă trezesc pân’ la urmă că nu mai pot ieși din casă!

Atunci am renunțat să mai scriu despre el, deși tare mă tenta. Mai scriu totuși un episod despre mine și pe urmă mă opresc. Sper să mă pot opri! În fond și eu îmi doresc să mai pot ieși din casă! Plus de asta, deie Domnul ca acest volum să fie atât de citit încât să nu mai putem ieși din casă din pricina lui! Ce scriitor nu și-ar dori?

M-am căsătorit foarte repede, după anul trei de facultate. La scurt timp am rămas gravidă („de proastă, nu de curvă”…era o vorbă care se rula printre colegele mediciniste, care o mușcau și rămâneau gravide). După niscai ședințe de familie lărgită, am decis să păstrez copilul, ai mei spuneau că nu e bine să pierzi prima sarcină, că cine știe dacă mai poți avea dupa aceea copii, că l-om crește noi cumva până termin facultatea, că de ce să riscăm aiurea o întrerupere de sarcină…

Zis și făcut, încep să mă privesc în oglindă cum crește burta. Eram eu însămi puștoaică, aveam 21 de ani. Aș minți să spun că toată afacerea mă încânta, nu aveam nici cel mai mic instinct matern, necum sentimentul responsabilității. La acea oră mă frământa mult mai tare pierderea unui cercel verde, fain, la care ținem mult, decât profilaxia și securitatea sarcinii. Schimbările din trupul meu chiar mă întristau, iar maternitatea mi se părea pe-atunci mai degrabă propria-mi capcană, decât un miracol. N-aveam nici cea mai mică idee sau fantezie despre cum va arăta copilul, ce sex va avea, ce trăsături ale feței. Se prefigura doar o nouă aventură. Nu existau ecografe, așa că nu aveam să știu că fătul se va naște în prezentație pelviană – deci cu picioarele înainte. Nu aveam să știu că e băiat. Făcusem câteva analize de rutină, dar nici o clipă nu mi-a trecut prin cap că nașterea ar putea să fie altfel decât perfectă. Citisem ceva broșură ceaușistă, de informare a gravidei, despre ce anume ar trebui să conțină sacoșica femeii românce comuniste, atunci când merge la unitatea sanitară ca să nască. O parte din conținutul sacoșei era de elementar bun simț, iar o altă parte îmi smulsese un râs zgomotos. Citez din broșură „ ACOLO UNDE ESTE CAZUL-veți pune și o carte pentru citit!”. Îmi zic:

-No bun, cazul este…deci îmi voi lua o carte și, dacă tot o iau, o voi folosi EXACT la citit, necum în alte scopuri!

Așadar, pe la 5 dimineața, în 24 august 1985, simt primele dureri, care se întețesc rapid. Îmi alarmez echipa și, după o scurtă toaletă, pornim la spital cu mic cu mare să naștem (eu-protagonistul principal, mama, tata și soțul- student și el). Agățăm din mers sacoșica pregătită conform broșurii, deci inclusiv cartea pentru citit. Odată ajunși la Spitalul Matern Arad, este anunțată moașa de gardă, care coboară să mă vadă. Rămân singură cu ea, nu încep prin a specifica a cui fiică sunt (deși pe-atunci numele tatei deschidea multe uși!), nici că sunt studentă la medicină, poate viitoarea ei șefă, ci respect cuminte regulile interne. Moașa nu era mulțumită că am trezit-o cu noaptea în cap şi specifică sever:

– Ai venit prea devreme, puteai să mai stai acasă!

Zâmbesc simpatic, ca să-i cumpăr bunăvoința, doar urma să depind de ea, așa că nu-mi permit să o întreb cu voce tare ceea ce gândesc: „definiți-mi, doamnă, cu criterii obiective, acest prea devreme! Care ar fi fost momentul optim – nici prea devreme și nici prea târziu?”, dar îmi mușc limba. O dată naște omul, hai să nu stricăm momentul cu replici acide!

În timp ce îmi redactează foaia de internare, totuși, la rubrica „meserie”, aflând că sunt medicinistă, se îmblânzește. Începe să mi se adreseze cu “doamna doctor”, ba anunță și ginecologul de gardă că sunt acolo, în ciuda orei matinale.

Ginecologul se comportă excelent, colegial și impune, prin atitudinea față de mine, o oareșce autoritate a mea pe secție.

Formalitățile scriptice fiind făcute, urmează să intru în sala de travaliu. Sala de travaliu este locul unde stai să te doară, până ce naști. Voi fi despărțită de familia care mai aștepta pe hol și voi trece de partea cealaltă a baricadei, singurică.

Desprinderea de ai mei a fost marcată de un prim moment antologic. Sunt dezbrăcată de țoalele civile (nu era voie cu ele în spital) și mi se înmânează o pereche de papuci bărbătești maro de vinilin, mult prea mari pentru piciorușul meu ca de copil, marcați cu un număr de inventar scris cu vopsea albă și o cămașă de noapte de diftină, ștampilată și ea cu tuș, tot cu un număr de inventar. Cămașa avea două despicături verticale în dreptul sânilor, ca să ai pe unde să ți-i scoți la nevoie. Ingenios, nu?

Baticuț pe cap, legat la spate, ca să nu-ți intre părul în….în nu știu ce…în noul-născut, să zicem. Sau să nu-ți cadă păduchii peste el.

Mă deghizez, așadar, în femeia care va naște. Aveam să aflu, a doua zi, că faza asta nu era chiar obligatorie (astăzi știu, slavă cerului, că la noi nimic nu este absolut obligatoriu…nu era nici atunci, nu este nici acum, probabil că nu va fi nicodată!). Aflu a doua zi, bazată pe dovezi concrete, că puteai să „aranjezi” ca să rămâi cu pijamaua și cu papucii tăi de acasă. Acelea pregătite de mine, inutil, în celebra sacoșică standard a gravidei, împăturite frumos peste cartea de citit.

Sunt predată mai departe unei infirmiere, pentru clismă și rezolvarea părului pubian. Sunt predată în liniște, cu un gest din cap și fără cuvinte. Moașa, grăbită să iasă din tură, nu specifică: “Florică, vezi de doamna doctor!”. Se limitează la gestică.

De aceea, momentele care vor urma, le voi traversa din nou incognito, fără privilegii. N-am țâșnit să-i precizez Floricăi cine sunt și a cui fiică, plus că purtam echipament de om de rând. Din fericire! Altfel ce aș mai fi scris astăzi?

Accept cuminte toate procedurile și nu mă întrebați de ce. Fiindcă eu, în viața mea !!! nu am acceptat cuminte proceduri obligatorii! Am suferit nu o dată pentru caracterul meu rebel. Dar acolo, parcă mi-ar fi luat Dumnezeu mințile, păream teleghidată, în transă!

Florica îmi montează clisma și mă trimite la WC, în capătul coridorului, ca să fac caca de după clismă. În urma mea, (eu îndreptându-mă greu spre WC cu papucii aceia bărbătești și burta enormă!), aud vocea stridentă a infirmierei:

-Vezi să nu mi te caci pe jos, că n-am chef să spăl după voi tătă ziua!

Îi răspund în gând, fără să întorc capul

-Am să țin cont de acest aspect, doamnă!

După episodul „clisma”, urmează secvența „părul”. Momentul antologic numărul 2- „părul pubian”. Trebuia să fi venit de acasă gata epilată, sau măcar cu propriul aparat de ras, nou. Dar pur și simplu nu m-am gândit la treaba asta, am omis-o, nu nășteam prea des ca să îmi fi intrat deja în reflex. Iar broșura ceaușistă nu mă învățase. Bine că îmi dădusem cu ojă roz-sidefată unghiile de la picioare! Ca să aibă noul născut, în fața ochilor, o imagine plăcută, roz sidefie, de îndată ce iese în lume!

Infirmiera se apropie de mine cu un aparat de ras vechi, mă tem că avea lama ruginită și trece voinicește la raderea părului meu atât de intim, atât de erotic și atât de secret până mai ieri! Fără să-l umezească, fără nimic. Mă ustura. Smulgându-l cu lama depășită moral, din loc în loc a apărut câte-o buburuză de sânge. Cred că am ripostat totuși ceva pe-acolo, la văzul buburuzelor de sânge, dar nu-mi mai amintesc detaliile. Așa că nu inventez acum, după atâția ani, posibile replici, fiindcă v-am promis că această scriere nu va fi ficțiune. Veți rămâne, prin urmare, fără să vă răcoresc măcar cu o frază caustică. Florica nu a mai apucat să mă numească „doamna doctor”, n-a aflat niciodată a cui fiică sunt, dar nici nu i-am strecurat nimic în buzunar conform uzanțelor, fiindcă îmi venea s-o strâng de gât!

Pregătită de travaliu și naștere, respectând normele în vigoare mă văd, în sfârșit, în salon, în pat. Am născut greu, ore multe fiindcă, repet, copilul era așezat cu picioarele înainte, rotația normală în uter nu se produsese atunci când trebuia (fiule, artificiul tău de a ieși invers mi-a dat de furcă, asemeni celorlalte artificii de-ale tale, care îi vor urma peste ani! Foarte puține, ce-i drept.)

Era naștere cu risc, iar eu aveam bazinul foarte îngust. Astăzi mă bucur că e îngust, dar pe-atunci le invidiam pe celelalte parturiente! Simt că, la acest moment al poveștii, „parturiente” sună bine, de aceea folosesc termenul de specialitate. Așa-i că sună mai bine „parturientă” decât „născătoare”, atunci când ești echipată așa cum eram eu?

Dar mă tem să nu fi dramatizat deja peste măsură. În fond, nu era chiar lagăr nazist. Depinde, desigur și de sensibilitatea artistică a parturientei.

Cu ceva timp înainte de nașterea propriu-zisă, când aveam deja dureri foarte dese și istovitoare, luptătorul din mine i-a spus totuși mamei (care reușise să se furișeze în salon):

-Du-te și spune-le să-mi facă urgent cezariană, că mă arunc pe geam dacă ăștia nu vin imediat la mine! M-am săturat de toată porcăria asta!

Mama m-a informat respectuos că suntem la parter și că nu câștig mare lucru cu aruncatul pe geam. Totuși, s-a dus la medic să întrebe ce facem, dacă nu ne apucăm odată de născut, că fata ei nu mai rezistă! Era, probabil, a milioana mamă care îi spunea același lucru doctorului dar, atunci când naști, ești convinsă că alta ca tine, pe lumea asta, nu-i!

Într-un final apoteotic, am născut. Copilul a ieșit întâi cu picioarele și burtica și puța. Toracele și capul rămăseseră încă înăuntru dar, din pricina diferenței de presiune între medii, a făcut, cu puța aceea mică-mică, un pișu cu jet sănătos pe cei din jur. Pe doctor, pe moașă și încă o asistentă. Păcat că lipsea infirmiera! Au izbucnit toți în râs iar eu, care nu vedeam pân la ei, nu am priceput imediat de ce râde lumea și nu găseam nimic nostim în poziția mea ginecologică (eufemistic spus). Oricum, mai urma un nou moment greu – cel mai greu de altfel- nașterea capului, care este voluminos și nu-i ușor de scos din uter. Dar am rezolvat-o și pe asta până la urmă, cu efortul câtorva împingeri suprapuse expirației. Auzeam, ca într-un vis, vocea ginecologului:

-Otilia, împinge, nu te blegi, capul încă nu a ieșit! N-avem timp! Hai, încă o dată, taaareee! Dă-i, e bine, suntem aproape gata!

-«Suntem pe naiba», gândesc între două contracții. SUNT! N-ai habar cum e să naști, colega!

Copilul a fost toaletat și înfășat, iar eu mă bucuram că am scăpat de coșmar. Mi l-au arătat, eu încă semigoală pe masă…parcă…cred că mi l-au arătat. Dar nu am avut nicio reacție din acelea pe care le vedeți în filme, atunci când pruncul îi este arătat mamei transpirate de efort, iar ea se metamorfozează. Nu eram într-o telenovelă. Vroiam doar să ies de acolo și să se termine odată!

Mi s-a pus la încheietura mâinii un mic medalion de metal, cu numarul 153, iar copilului la fel. Asta ca să ne recunoaștem atunci când ne întâlnim. Eu am trecut în alt salon, iar el a fost dus în salonul cu bebeluși. Îmi era grozav de sete și beam litri de suc de soc pe care îi aveam la îndemână pe noptieră, pregătiți de mama. După o oră în care nu am avut voie să dorm, m-am odihnit minunat toată noaptea, fără burtă și fără dureri.

Dis-de-dimineață, am urcat in sala de alăptare.

Eram echipată corect – cămașa de noapte cu crăpături la sâni, papucii de casă din vinilin maro și baticuțul de pe cap care îmi părea de un ridicul desăvârșit. Doar mi-l aranjasem privind în oglindă! Aducea a pușcărie sau a „vremea săpii” la țară. În mine nu mai rămăsese nimic din cea care intrase cu o zi înainte acolo. Și încă nu știam pentru ce.

Am ajuns într-o încăpere largă, cu mai puține scaune decât protagoniști. Un perete de sticlă comunica cu noi printr-un ghișeu și ne despărțea de încăperea în care erau aduși bebelușii, în niște cărucioare mari, etajate. Venau în serii, ca niște franzeluțe albe de la cuptor. O asistentă lua cu dexteritate câte-un bebeluș de pe cărucior și citea la geam, cu voce tare, numărul de pe mânuța lui. Mamele se apropiau pe rând și își preluau copilul pentru supt.

În dreptul meu, două mame ceva mai în vârstă decât mine (nu era greu sa fii mai în vârstă decât mine pe-acolo!) deja își alăptau pruncii, șezând. Din gesturile lor sigure deduc că nu se află pentru prima dată prin zonă și că sunt bine familiarizate cu obiceiurile casei. Le privesc, poate exagerat de insistent, fiindcă mintea îmi zbura aiurea și rămân, fără să vreau, cu ochii fixați pe ele. Îmi remarcă privirea, dar nu mă iau prea tare în seamă. Dintr-odată, aud din fundal:

-Osutăcinștrei!

Fiindcă eu stau fără să mă mișc – nu eram atentă, mă ocupam de analize psihologice în sală, asistenta repetă dojenitor:

-Osutăcinștreeeei, am ziiis!

Mă duc la ghișeu, trezită din visare și preiau franzeluța 153…

Îi privesc fețișoara, ținându-l așa în brațe, eu în picioare, fiindcă locurile erau ocupate de veterane. Îl vedeam cu adevărat pentru prima dată. Mic și roz ca oja de pe unghiile picioarelor mele, era copilul meu personal, eu îl făcusem, era doar al meu și numai bunul Dumnezeu ar ști să ne spună cum a lăsat el acest miracol pe pământ!

Dintr-o dată, în mine se dezlănțuie o emoție devastatoare, de parcă s-ar fi rupt un zăgaz. Mă copleșește. Se rupe zăgazul maternității, magnetul acela înscris probabil în codul genetic. Era legătura care avea să ne unească pe viață și pe care eu de-abia atunci o aflam.

Nu mă puteam controla, iar ochii mi s-au umplut de lacrimi. Apoi am început să plâng zguduitor, cu lacrimi șiroaie pe obraji, cu o mână îl țineam pe el și cu alta căutam inutil o batistă, fiindcă îmi curgea tare nasul și eram încă departe de a mă opri. Poate simțind ceva, poate de foame, a început să plângă și el. Plângeam amândoi, izolați acolo, de ți se rupea sufletul! Mi s-a făcut milă că-l țin hohotind, fără să-l fi pus încă la sân, i-o fi foame sărmanului, iar plânsul meu devine și mai întețit din pricina milei.

Cele două mame pe care le privisem nu demult, care deja alăptau, observă momentul, îmi apreciază din ochi statura de adolescent, remarcă lipsa verighetei de pe inelar (mi se umflaseră degetele și o scosesem prin luna a șasea), iar una mă temperează blând, cu spicuiri din înțelepciunea veche populară:

-Lasă, domnișoară, nu te necăji, toate trec! O să fie bine până la urmă! Dacă te necăjești așa, ți se poate opri laptele și nu e bine…Toate trec…ai să vezi!
[ link extern ] /
Am descoperit un blog din care tinerii parinti si nu numai pot invata ceva.
[ link extern ]

Poate fi interesant acest blog....



[ link extern ] /

Alte discuții în legătură

Epigrama :) ContSters240593 ContSters240593 [i]Recidivistului:[/i] La stalpul infamiei pus Regrete-l chinuiau nespus. Da-n mai putin de-o saptamana, Vandu si stapul pe sub ... (vezi toată discuția)
Blogurile anului 2009 MobilierCafenele MobilierCafenele Deoarece blogurile sunt noul \"trend\" privind informatia pe internet, as dori sa va intreb care sunt, in opinia dvs, cele mai interesante bloguri pe care ... (vezi toată discuția)
Definitii despre viata rodica_post rodica_post Un mesaj foarte frumos pentru toti Cind tu aveai 1an ea te hranea si te imbaia. I-ai multumit plingind toata noaptea. Cind tu aveai 2 ani ea te-a ... (vezi toată discuția)