grandanat a scris:
Suma x - Onorariul avocatului nu se poate trece pe listele de plata, explicit, nici in dreptul proprietarului in cauza nici in dreptul altor proprietari.
Atunci o trecem in dreptul sindicatului, nu!?
In asociatia noastra intotdeauna (peste 20 de procese in ultimii 15 ani), intotdeauna sumele achitate de asociatie pentru recuperarea debitelor de la restantieri au fost evidentiate in lista de plata imediat in luna urmatoare efectuarii cheltuielii, pe coloana separata in sarcina proprietarului restantier.
In aceste sume au fost incluse de la caz la caz: costul scrisorii cu confirmarea de primire ce contine notificarea, costul medierii (daca s-a fcaut), costul instituirii privilegiului imobiliar, costul onorariu avocat, costul expertizei judiciare (daca s-a platit de asociatie), costul onorariului executorului (daca s-a ajuns la executare).
Asa ca sunt nevoit sa va contrazic in afirmatia dumneavoastra ca "nu se poate trece pe listele de plata". Se poate trece, se trece ca nu ne doare mana si nu ne ia nimeni pixul din mana sau tastatura din fata calculatorului.
Am avut cu un proprietar proces dupa proces timp de 10 ani pana cand i s-a vandut apartamentul prin executorul judecatoresc. Atunci am recuperat cheltuielile de judecata, de expertiza, de executare... Oare ar fi fost corect sa impart aceaste cheltuieli pe ceilalti proprietari?
NU, cu siguranta nu!
Pentru ca in aceasta perioada s-au vandut 30% din apartamente, unele schimbandu-si proprietarul chiar de doua sau trei ori. Pai daca le luam banii oamenilor, acum cand am recuperat banii prin executare ar fi trebuit sa-i caut pe fostii proprietari pe tot globul ori prin cimitire si sa le dau banii inapoi, nu? Si ce bani, la ce curs...?
Si cum va explicam mai sus, nu am avut un singur proces, ci peste 20 in acest interval de timp si avem in continuare procese.
Dar cine vrea sa se complice nu are decat.
Prima complicatie apare la repartizare pe proprietari, unde incepe scandalul, pentru ca ceilalti proprietari nu au nici o vina, decat ca nu si-au ales oameni in comitet care sa gandeasca normal.
Alte complicatii intervin in evidenta contabila la repartizarea fiecarei cheltuieli si-apoi la recuperarea fiecarei sume si angajarea FBI-ului pentru cautarea proprietarilor.
Sunt de acord ca daca asociatia nu are bani, este normal sa se ia hotararea in adunarea generala pentru marirea fondului de rulment, pentru constituirea unui fond special, pentru procese sau/si pentru alte necesitati ale asociatiei ... Dar acestia sunt banii proprietarilor care contribuie (si fiti siguri ca restantierii nu vor contribui nici aici), iar acesti bani se pot restitui celor care i-au dat ori li se pot transfera in functie de hotararea adunarii, la reparatii sau la intretinere.
Ca sa evitati aceste complicatii, va sugerez sa constituiti fonduri la dispozitia asociatiei (de rulment, de reparatii, din penalizari, din sponsorizari, din chirii si publicitate) si sa aveti mereu bani din care sa suportati costurile cu recuperarea debitelor. As sublinia ca in majoritatea mesajelor, participantii la dialog au discutat doar de onorariul avocatului dar in aceeasi categorie intra si celelalte: notificare, privilegiu, expertiza, mediere, executare.
Si toate au acelasi motiv si trebuiesc tratate la fel. Cand cineva spune ca nu se trece pe lista de plata onorariul avocatului sa se gandeasca si la celelalte enumerate mai sus pentru ai fi mai lesne de rationat.