avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 585 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... penalitati calculate anticipat la asociatia de ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

penalitati calculate anticipat la asociatia de proprietari

ce lege fiscala permite asociatiilor de proprietari sa impute la plata pe lista de chetuieli afrente unei luni, penalitati de intarizere afrente lunii imediat urmatoare....

adica..ex..pe lista de cheltuieli a lunii iulie..penalitati de intarziere calculate pana la data afisarii listei...30 august, de exemplu.
Cel mai recent răspuns: raser , utilizator 03:13, 7 Noiembrie 2012
marilyn31 a scris:

...atata timp cat toate celelalte coloane in tabel pana la total in luna, factureaza cheltuieli pentru luna care se afisaza, atunci si coloana penalizari ar trebui sa factureze la fel si este logic si nu se zapaceste nimeni, decat probabil dvs. care preferati sa le impuneti si sa le incasati in avans.

Daca pe lista de plata scrie undeva "penalizari in avans" va rog sa faceti o poza si sa ne-o aratati si noua. Insistati pe aceste penalizari in avans fara nici o legatura cu realitatea ci interpretand eronat o lista de plata. Plata in avans inseamna a plati ceva pentru un serviciu ce va fi facut in viitor, pentru o marfa ce o vom primi dupa aceasta plata. Penalizarile, penalitatile, dobanzile, contributiile la buget, impozitele pe venituri..., toate se calculeaza, vireaza, pentru luna trecuta si nu pentru luna viitoare.

Din cate constat in mesajele primite nu exista normativ cu privire la inregistrarea penalizarilor pe lista, dar acestea ar trebui sa respecte normativul aplicat pentru celelalte cheltuieli ale listei si asta e logic. Ca dvs.procedati asa, ca celalat administrator procedeaza altfel, inseamna ca cineva greseste.
\"Si repet este o imputatie a platii in avans.\" Cu tot respectul fata de dvs. nu cred sa fi facut 7 ani de studii economice degeaba.

Dati-mi va rog un exemplu sa inteleg ce este acela normativ, ce intelegeti dumneavoastra prin normativ ca sa discutam aceeasi limba.
Daca tot amintiti de studiile economice, va rog dati-ne un curs, o lucrare publicata undeva, poate de profesorii nostri de la ASE, un articol din Legea contabilitatii 82/1991... Orice de la Luca Paciolo di Borgia de acum 500 de ani, la pana la prof. Rusu, Bojian, Ristea si altii care-au trudit in acest domeniu al stiintelor economice, care sa ne ajute sa intelegem ceea ce vreti sa spuneti.

Cu scuze daca cumva nu am inteles bine. Va referiti la 7 ani de studii economice facute de dumneavoastra si nu de mine, da? Pentru mine ar fi cam mult si nu ma pot lauda cu 7 ani deoarece am facut numai 6 ani de stiinte economice (finante - contabilitate).
Ultima modificare: Duminică, 4 Noiembrie 2012
Adriantot, moderator
Din moment ce sunt acceptate ambele metode (desi eu de a Dvs. nu am auzit decat in 2 cazuri pana acum) e clar ca sunt uzante. Iar uzanta in drept este acceptata ca si obiceiul, ca si cutuma, atat de instante cat si de conventiile sociale. Deci nu greseste nimeni. Daca ar fi gresita una din metode, cineva ar fi rezolvat-o pana acum. Si am fi avut un "precedent judiciar" si acum nu aveam aceasta discutie.

Daca pozitia coloanei de penalizari procentuale este o problema, de ce nu o mutati?
Si atunci putem avea:
- grupul pentru luna de calcul care contine totul si se finalizeaza in coloana Total Luna
- grupul de restante care se concretizeaza in total restante
- penalizarea procentuala
- Total de plata, care insumeaza cele 2 grupuri + penalizarea.

Nu vi se pare mai OK?
Din punct de vedere al celui care plateste, nu e mai normal la data listei sa stie exact cat are de platit?
adriantot a scris:

Penalizarile, penalitatile, dobanzile, contributiile la buget, impozitele pe venituri..., toate se calculeaza, vireaza, pentru luna trecuta si nu pentru luna viitoare.

Ati punctat bine luna trecuta...si luna viitoare...la mijloc e luna curenta, iar pe aceasta luna curenta dvs. o treceti la plata pe luna trecuta. Si aici cred ca m-am explicat.

Conform titlului listei si al pozitiei incadrarii coloanei asa cum le-ati expus dvs. si cum sunt prezentate si in odinul mai sus mentionat, toate rubricile de cheltuieli inclusiv accesoriile trebuie sa fie calculate si impuse la plata numai pentru luna trecuta...din ce punct de vedere doriti sa-l priviti dvs. logic, contabil, juridic..

Am specificat corect in avans, pentru ca luna curenta v-a fi facturata luna viitoare, deci data de la care curge exigibilitatea platii va fi una ce apartine lunii viitoare..

Oricum va multumesc pentru raspunsuri, raman la opinia mea, dar voi tine cont si de informatiile primite din partea dumneavoastra.


Nu, tocmai din punctul de vedere al celui care plateste nu este normal . Indiferent unde ati muta coloana, ca la restante n-o puteti muta, tot cheltuieli luna curenta se cheama.

Daca nu s-a creeat inca un precedent judiciar, il putem creea. Poate ca exista si nu le cunoastem noi. :). Nu?



Ultima modificare: Duminică, 4 Noiembrie 2012
Adriantot, moderator
elga50 a scris:

Bun, daca noi trecem gresit pe liste penalizarile din iulie in listele lunii septembrie, ne puteti spune unde ar trebui trecute, in opinia dv., aceste penalizari ale cotelor din iulie neachitate?


Mi-am permis sa studiez putin blogul asociatiei dvs. pentru care va felicit, dat fiind modul transparent de expunere a informatiilor privind cheltuielile. Am aruncat un ochi si pe tabel, sper ca nu am violat nimic, dat fiind faptul ca acel blog l-ati facut chiar dvs. public in profilul dvs..

Am remarcat ca rubrica de penalizari curente este afisata dupa rubrica total luna, corect pentru sustinerea celor afirmate de dvs., dar in casuta de titlu am gasit procentul de calcul de 6%/luna penalizari, corect dpdv legal. Dar, sumele trecute mai jos nu am inteles la ce luna se refera, adica intinderea lor (data cutare - data cutare).
Asta pentru ca, nicaieri nu este specificat faptul ca:

"penalizarile de intarziere au fost calculate asupra sumelor restante ce depasesc x zile de la data scadentei si pana la data afisarii listei curente" sau cum vreti sa justificati.

Asa, ca sa cunoasca si cei mai grei de cap ca subsemnata, pe ce perioada au fost acestea calculate....luna are 30 sau 31 de zile, data afisarii listei poate fluctua...eu cum fac verificarea calculelor dvs.??? Ar trebui sa-mi tin o evidenta contabila separata.

In schimb, daca am pe luna precedenta total restanta, scad total penalizari restante si aplic procentul in cauza la numarul de zile intarziate la plata..si e mult mai usor pentru mine in a-mi tine o evidenta clara.

Doamna, cu tot respectul, dar in sustinerea afirmatiilor dvs. paragraful citat mai sus trebuia inserat in josul listei, pentru ca altfel din tabel se intelege ca aceste calcule au fost facute asupra celor 31 de zile ale lunii august 2012, daca nu l-am vazut eu sa ma iertati, nu am reusit sa salvez excelul si sa-l maresc corespunzator.
marilyn31 a scris:

adriantot a scris:
Ati punctat bine luna trecuta...si luna viitoare...la mijloc e luna curenta, iar pe aceasta luna curenta dvs. o treceti la plata pe luna trecuta. Si aici cred ca m-am explicat.

Eu nu trec la plata luna curenta pe luna trecuta, asa cum afirmati in sublinierea de mai sus.
Mai incerc, poate intelegeti. Fiecare lista de plata are in prima parte a ei cheltuielile pentru luna anterioara, iar in partea a doua alte cheltuieli ce tin de lunile mai vechi, restante mai vechi, penalizari mai vechi, dar poat contine si obligatii ce se pot achita in lunile viitoare asa cum sunt, de exemplu fondurile. Daca s-a stabilit contributia la fondul de rulment, de reparatii, alte fonduri speciale, chirii..., acestea pot fi trecute in lista in ultimile coloane din dreapta listei sau pot fi trecute si in luna curenta in functie de urgenta constituirii acestor fonduri.
Cred ca singurile plati anticipate intr-o asociatie de proprietari sunt aceste fonduri care se pot plati esalonat sau pana la o anumita data stabilita in asociatie.
Chiar legea 230/2007 prevede:
Art. 45. -
(3) Proprietarii membri ai asociaţiei de proprietari au obligaţia să aprobe şi un fond de reparaţii anual, necesar pentru repararea şi îmbunătăţirea proprietăţii comune. Comitetul executiv va pregăti şi va prezenta adunării generale suma anuală necesară pentru constituirea sau completarea acestui fond, care se alimentează în avans, în tranşe lunare egale, prevăzute în lista de plată a cheltuielilor asociaţiei de proprietari.
Art. 46. - Toţi proprietarii au obligaţia să plătească lunar, conform listei de plată a cheltuielilor asociaţiei de proprietari, în avans sau pe baza facturilor emise de furnizori, cota de contribuţie ce le revine la cheltuielile asociaţiei de proprietari, inclusiv cele aferente fondurilor din asociaţia de proprietari.




Alte discuții în legătură

Penalizarea restantelor laurentiuo laurentiuo nu am mai platit asociatia de ceva timp acumulandu-se astfel, o suma totala de plata cu tot cu penalitati in valoare de 12.000 lei. pe lista de plata pt luna ... (vezi toată discuția)
Afisare intretinere mnmgfd mnmgfd Va rog sa imi spuneti cate zile trebuie afisata intretinerea la vizier? Multumesc! (vezi toată discuția)
Penalitati intirziere ainginer ainginer buna ziua poate sa-mi spuna si mie cineva cum se face calculul penalitatilor de intirziere la plata cotelor de intretinere Cu multumiri (vezi toată discuția)