avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1077 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... penalitati calculate anticipat la asociatia de ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

penalitati calculate anticipat la asociatia de proprietari

ce lege fiscala permite asociatiilor de proprietari sa impute la plata pe lista de chetuieli afrente unei luni, penalitati de intarizere afrente lunii imediat urmatoare....

adica..ex..pe lista de cheltuieli a lunii iulie..penalitati de intarziere calculate pana la data afisarii listei...30 august, de exemplu.
Cel mai recent răspuns: raser , utilizator 03:13, 7 Noiembrie 2012
marilyn31:
1. Eu v-am raspuns asa cum ''ma duce pe mine capul'', cum mi se pare mie logic;
2. O intrebare retorica pt. administratorul Dvs: de unde stie el exact cand va afisa lista de intretinere, astfel incat sa ia in calcul si acest ''crampei'' de luna (ex. de la 1 la 27 sept)? Si intreb asta pentru ca foarte adesea pe lista scrie data 25, iar el afiseaza lista pe 29 (sept);
3. Daca administratorul este ''mai catolic decat papa'', char daca a facut calculul pana in ultima zi a lunii precedente celei curente (sept), va mai adauga in luna oct. calculul si pentru diferenta de la 1 sept. pana in ziua cand ati platit (daca ati platit in sept), ori, in justitie nu aveti cum sa-l combateti, este corect. Dar, in tot ce e pe lumea asta, mai exista si omenie. Asa cum spunea Dl. ''adriantot'', precum si altii, acest crampei este iertat.

In ce priveste reglementarea juridica, in afara celor amintite chiar de Dvs. nu mai exista altceva. Daca era, sunt sigur ca moderatorii din aceasta sectiune vi le-ar fi indicat in mod cert.

P.S. Poate este bine sa inmuiati putin tonul. Nu cred ca sta bine unei doamne. Si, mai luati in considerare faptul ca multi din cei care au avut bunavointa sa va raspunda au, poate, mai multa scoala decat 7 ani de facultate.
Ultima modificare: Luni, 5 Noiembrie 2012
raser, utilizator
raser a scris:

2. O intrebare retorica pt. administratorul Dvs: de unde stie el exact cand va afisa lista de intretinere, astfel incat sa ia in calcul si acest ''crampei'' de luna (ex. de la 1 la 27 sept)? Si intreb asta pentru ca foarte adesea pe lista scrie data 25, iar el afiseaza lista pe 29 (sept);



Tocmai asta e problema...ca administratorul meu e mai "catolic decat papa" si stie cu exactitate cand v-a fi afisata lista, dat fiind faptul ca numarul de intregistrare intrare in documentele asociatiei este datat mult ulterior datei la care administratorul a notat afisarea listei...evident si aparitia ei la avizier se face in ziua urmatoare datei de inregistrare in evidentele asociatiei.Totusi calculeaza penalizari de la datele trecute de el pe lista si pana la data la care estimeaz ca v-a fi afisata lista viitoare.

Cum va explicati o lista care are trecuta data afisarii:25.10.2012, spre exemplu, ca are in coltul opus o data de intrare in documentele asocietiei 29.10.2012? Eu n-am vazt-o afista pe 25.10 sincer, da pe 30 am vazut-o. Care e data crecta de la care si pana la care se impun la plata penalizarile??? Data trecuta de administrator ..sau de presedinte?

Si atunci domnilor si doamnelor....cum si unde vorbim de corectitudine??

Nimeni nu vrea sa insele pe nimeni aici si nici cineva sa fie prejudiciat.Cu plecaciune fata de experinta dvs. in domeniu..mi-ati dat raspunsul concludent.

"Nu exista norme in stabilirea intinderii datoriei lunare cu privire la penalizari, fiecare le aplica cum considera de cuviinta".

Si ca sa fiti convinsi de reaua mea credinta in a-mi achita datoriile fata de asociatie, va comunic faptul ca, de mai bine de 6 luni mi se incalca abuziv urmatoarele drepturi:
1. Accesul la documentele asociatiei - legea 230/2007 art. 10 coroborat cu art.12 alin 3 din norme.
2. Tot abuziv, mi se refuza de anul trecut regularizarea consumurilor contorizate pentru care s-au facut citiri si mi se impun la plata tot abuziv 21 mc AC si 22 mc AR.
3.Nu se raspunde la contestatii, nu se face dovada modului de calcul.
4.Cota parte contributie fond de reparatii este impusa la plata in % mai mare decat prevede legea.Nu exista hotarare AG in acest sens.
5. Cota parte contributie fond de rulment se calculeaza % la valori contestate pentru mc impusi abuziv, dublandu-se astfel sumele fata de restul proprietarilor.
6. Asociatia face imputatia platii, dar acopera alte sume decat cele pe care le declara imputate.
7. Sunt impuse la plata pe cota indiviza cheltuieli de judecata neaprobate in AGA, cheltuieli cu reparatii aprobate pentru care s-a colectat fond de reparatii si nici deciziile comitetului executiv nu sunt afisate (pentru ca nu exista).
8. Presedintele refuza convocarea adunarii extraodinare, refuza controlul primariei si imprastie mesaje calomnioase la adresa mea, recurge chiar la lovire si vatamare corporala asupra mea.

Mai mult , procese verbale adnotate dupa sedinta...fals si uz de fals din partea presedintelui.
Am cel putin 4 plangeri penale pe rol si 5 sesizari catre servciul primarie, 2 dosare in instanta din care unul pe ordonanta presedintiala sa-mi permita accesul la documente.

E simplu spus "ai de plata atat,ca atat ti-am pus eu pe lista"...probeaza...

Si eu ar trebui sa platesc ce??? Ce nu stiu ca am de plata??? Sunt liste nesemnate de administrator, care a refuzat sa-si puna semnatura pe abuzul pesedintelui impotriva mea.
Cum sa platesc penalizari la niste sume pe care nu le datorez in fapt? Sau care sunt deja achitate...?

raser a scris:

marilyn31:
O intrebare retorica pt. administratorul Dvs: de unde stie el exact cand va afisa lista de intretinere, astfel incat sa ia in calcul si acest ''crampei'' de luna (ex. de la 1 la 27 sept)? Si intreb asta pentru ca foarte adesea pe lista scrie data 25, iar el afiseaza lista pe 29 (sept);

Imi pare rau ca luati drept regula o eventuala exceptie. Poate se intampla odata pe an ca sa fie o neconcordanta de o zi doua intre data scrisa pe lista si data afisarii. Dar regula este ca daca pe lista scrie data afisarii 18 octombrie, tot pe 18 octombrie acea lista se afiseaza efectiv la avizier.
De unde stie administratorul exact data cand va afisa lista?
Este simplu: isi pune un semn la cravata, isi taie un deget ca sa-si aduca aminte, pune telefonul sa-l sune, roaga un prieten sa-i aduca aminte...#-o
Nedumerirea dumneavoastra este probabil o gluma si v-am raspuns si eu tot in gluma.
In fiecare asociatie se stabileste data afisarii care poate sa sufere mici modificari de la o luna la alta in functie de cum pica de exemplu sambata sau duminica in care nu se lucreaza.
Altfel administratorul stiind ca pe 18 octombrie se afiseaza listele va incepe sa lucreze la acestea cu cateva zile sau o saptamana mai devreme iar in data de 17, dupa inchiderea casieriei mai face eventualele modificari necesare in urma incasarilor din acea zi.
Consumurile le are cu data de 30 septembrie, facturile apar pana pe 12-13 octombrie, asa ca are timp 3-4 zile sa intocmeasca listele de plata. Restantele le inregistreaza pe 17 dupa ultima incasare in 15-20 de minute iar penalizarile le poate calcula in alte 15-20 minute in aceasi dupa amiaza. In aceeasi zi sau pe 18 dimineata se poate intalni cu cenzorul si presedintele, mai verifica si-acestia, semneaza si se afiseaza.
Bineinteles ca aceste operatuni din ultimile 24 de ore au in spate munca administratorului de zi cu zi, care inregistreaza fiecare operatiune zilnic, repartizeaza facturile pe masura ce apar de la furnizori, repartizeaza cheltuielile cu personalul, cele gosopdaresti s.a.m.d. pentru ca toate aceste se refera la perioada 1-30 septembrie iar administratorul le rezolva pana la 17 octombrie, reusind sa afiseze listele pe 18 octombrie. Tot in intervalul 1-17 octombrie se intruneste comitetul executiv in sedinta lunara care analizeaza activitatea, cheltuielile aferente lunii septembrie ce se trec pe lista de pe 18 octombrie...

Poate acum se intelege si faptul ca administratorul este in masura sa calculeze penalizarile chiar in data de 17, vazand clar ca sumele de plata afisate pe 18 august nu au fost achitate pana la 17 octombrie, adica au depasit atat cele 20 de zile (maxim dar pot fi si 2-3 zile in functie de sistemul de penalizari) dar au depasit si cele 30 de zile stabilite de lege... Si pentru acestea se calculeaza penalizarile, penalizari noi, care se adauga celor vechi, afisate luna trecuta si a caror valoare nu se modifica decat daca intre timp proprietarul plateste o parte din ele.

Ultima modificare: Luni, 5 Noiembrie 2012
Adriantot, moderator
Eu am notat mai sus care e exceptia "la noi in parohie"...(PS. am citat sper sa nu-mi cereti daune pentru drepturi de autor.)
Deci carei luni se aplica penalizari in luna noiembrie?
Dupa parerea mea pot fi aplicate penalizari sumelor restante din luna august. Intretinerea afisata in data de 10. 09. 2012 corespunde cheltuielilor pe luna august si poate fi platita pana in data de 30 septembrie, apoi curge termenul de 30 zile conform art.49 alin. (1) Legea 230/2007, astfel ca restanta din luna august ar trebui sa apara pe lista de plata din luna noiembrie.

Alte discuții în legătură

Penalizarea restantelor laurentiuo laurentiuo nu am mai platit asociatia de ceva timp acumulandu-se astfel, o suma totala de plata cu tot cu penalitati in valoare de 12.000 lei. pe lista de plata pt luna ... (vezi toată discuția)
Afisare intretinere mnmgfd mnmgfd Va rog sa imi spuneti cate zile trebuie afisata intretinerea la vizier? Multumesc! (vezi toată discuția)
Penalitati intirziere ainginer ainginer buna ziua poate sa-mi spuna si mie cineva cum se face calculul penalitatilor de intirziere la plata cotelor de intretinere Cu multumiri (vezi toată discuția)