Buna ziua,
Am ajuns in urmatoarea situatie.
Trebuie sa schimb caloriferele in aceasta perioada, pentru ca renovez. Am luat legatura cu administratorul blocului, i-am spus ce vreau sa fac si mi-a spus sa vorbeasca cu cei din comitet.
Am revenit la o saptamana sa aflu ce s-a rezolvat si mi-a spus ca nu este posibil acest lucru, deoarece cei din comitet nu vor sa auda, deja s-au facut 4 interventii de cand s-a dat drumu la caldura.
Eu ma aflu in urmatoarea situatie: Fara sa fiu chemat in comitet sau sa fiu intrebat daca sunt de acord cu cele 4 interventii, acestea s-au efectuat. Cand a venit vorba sa fac si eu nu s-a mai putut. Cu cativa ani in urma asociatia a schimbat o coloana de apa calda, ce-mi trece printr-o camera, fara sa ma intrebe daca sunt sau nu de acord sa se faca, sau sa se faca cu acele materiale (plastic). Din x motive nu eram in tara si la timpul respectiv locuia altcineva in apartament.
Problema se pune in felul urmator. Unul dintre calorifere este foarte ruginit si deja are broboane intr-o zona. Nu picura. Este foarte nesimnificativ. I-am spus adiministratorului ca am aceasta problema si mi s-a spus ca momentan tot nu se poate face nimic. Sa gasesc o solutie care sa tina pana la primavara. Avand in vedere anul trecut, primavara poate sa fie peste 4 sau 6 luni.
In cazul in care inca o data mi se refuza pot cere si eu refuzul platii celor 4 interventii?
In plus respectivul apartament nu locuieste nimeni din ianuarie anul acesta. Cu toate acestea uneori sunt pus la plata cu jumatate de persoana alteori cu 1 o persoana si platesc fond de rulment de cele mai multe ori cat toata intretinerea. In bloc nu vad sa se faca reparatii.
Ok.va multumesc mult pt raspuns.
Nu cred sa se fi adus sau solicitat un container pans acum.probabil din lipsa de informare a oamenilor.
In germanis inainte sa arunci gunoiul la sortate,in cazul cutiilor cu salam feliat de ex,unii le spala inainte ca altfel daca miroase nu este ridicat.
Referitor la robineti...nu am apucat sa montez pentru ca am avut niste probleme personale care au solictat si timp si bani.
Cu toate astea inca din primavara am anuntat administratorul cu privire la lucrarea de schimbat calorifer si a ramas ca ma va contact cand va goli instalatia.el nu o goleste primavara...in scopul sa o tina cat mai mult cu apa sa evite oxidarea ei.in concluzie ramasese sa facem aceasta lucrare in toamna inainte sa dea drumul.
Inainte sa dea drumul nu a mai anuntat...desi s-au facut 4interventii.seara cand era acasa nu era de acord sa facem pt ca erau toti locatarii acasa...in weekend era plecat din buc...iar chee cu altcineva nu vroia sa le lase.
Ma deranjeaza ca vine si imi spune sa ajut asociatia cu bani ca trebui sa schimbe robineti..vane..si apoi vine si imi spune ca xele 4 interventii vor fi bagate la plataa si va venii intretinerea mare...dar eu...raman de prost.
Cei din comitet nici nu vor sa auda de inca o interventie.
Referitor la nr de persoane puse la plata intr-un apartament nelocuit si ce anume exact se pune la plata ce imi puteti spune?
Referitor la ciudatenii la bloc de afara...in belgia nu ai voie sa cari mobila pe scari sau cu liftul cand te muti...sau cumperi un articol mai voluminos de mobila.
@bobman
Suntem departe de Germania si de Belgia si de tarile civilizate, in general, in privinta atitudinii civice. Intr-adevar acolo ambalajele se spala inainte de a fi aruncate in containerele dedicate, iar resturile alimentare sunt bine inchise in pungi biodegradabile. Deocamdata, la noi, nu exista nici macar acele containere dedicate unui anumit tip de deseu, daramite sa mai vorbim de obligatia insusita de locatarii de a-si spala ambalajele inainte de a le arunca! :stunned:
Sa revenim la oile noastre:
- mergeti la administrator si puneti-l sa se uite in contractul cu prestatorul de salubritate in care contract va vedea ca are un paragraf special pentru aspectul cu containerele mari care pot fi cerute gratuit de doua ori pe an, pentru curatenia de primavara si toamna. Daca nu a solicitat niciodata, o poate face acum.
Dar si extra contract se poate comanda un asemenea container contra cost. Evident ca aceste costuri le vor suporta locatarii care au nevoie de acel container. Incercati sa colaborati cu administratorul si in conversatia cu el sa nu incepeti cu sfarsitul, presupunand ca nu vrea sa faca un lucru - ca poate nu stie ca trebuie sa-l faca - incepeti cu inceputul, adica cu informarea lui asupra prevederilor din contract si cu solicitarea dv.
- presedintelui asociatiei solicitati-i sa ii dea dispozitie administratorului sa goleasca instalatia deoarece sunteti in pericol de avariere a caloriferului. E bun argumentul ca nu puteati sa vedeti ca acesta este gata sa crape in timpul verii.
Si eu am avut in aceasta vara la bloc interventii in unele apartamente la calorifere. Am golit instalatia, oamenii si-au montat caloriferele, dar verificarea lucrului bine-facut s-a intamplat cand s-a incarcat instalatia, acum in toamna. Au fost cateva scurgeri in apartamentele oamenilor si de fiecare data am golit pana la nivel, si-a reparat omul ce avea de reparat. Am umplut din nou, iar a venit cineva ca ii curge, iar am golit, iar am umplut.
Lucrarile trebuie sa si le faca oamenii in casa, nu pot sta cu casa sub asediu o iarna intreaga ca nu vrea presedintele sau administratorul sa goleasca instalatia.... Iar daca e de platit ceva pe factura, o vor plati cei in cauza.
Deocamdata pe facturi n-a venit nicio suma separata pe consum suplimentar de apa calda pe instalatia de caldura. Deci nu se poate spune ca furnizorul ne cere ceva in plus. E adevarat ca anul trecut s-au montat niste contoare separate pe coloana de caldura pentru inregistrarea volumului de lichid, dar deocamdata n-am vazut in facturi sume separate pentru "pierdere" pe coloana de caldura.
Despre cheltuielile de care este scutita o persoana care lipseste din apartament v-am mai scris. Totul e sa cititi si sa tineti minte.
Interventie moderator
Fac apel la toti participantii la discutie sa foloseasca un ton civilizat in exprimare si sa foloseasca formula de politete "dv." si nu "tu" deoarece nu ne cunoastem personal si nimeni dintre noi, utilizatori ai acestui forum, nu permitem celorlalti sa ne tutuiasca.
De asemenea va rog ca, daca aveti ceva de adaugat unui mesaj la care nu s-a raspuns inca, sa folositi butonul "editeaza" si sa continuati ce aveti de spus la sfarsitul mesajului anterior postat. In rastimp de 30 minute de la postarea mesajului. Nu postati mesaje consecutive.
@ w_v_w_v : Aveti dreptate, oricum nu se goleste toata instalatia, cu putina atentie se poate goli numai pana la nivelul unde locuieste proprietarul. Mai rau este de cel care locuieste la parter.
Robinetii instalati in casa pe tur si retur sunt sfinti, de multe ori se intampla sa existe calorifere cu defecte de fabricatie de la cumparare si daca se intampla o inundare se poate inchide rapid, nu sa alergam pe la subsoluri inchise cu chei care nu se mai gasesc cand ai nevoie.
Ok..
Doar ce m-am intors de la firma de salubritate cu care asociatia are contract. Se pare ca prin telefonu nu ne-am putut integele iar raspunsurile nu au fost tocmai corecte.
@ w_v_w_v Are dreptate in privinta preturilor. 7.11 lei pe sac, un container la 6 luni. Avand in vedere amplasarea blocului un container nu poate fi adus. Spatele blocului este o fundatura si este loc de parcare iar partea din fata este stradala. In acest caz pe langa containerul care poate fi cerut o data la 6 luni, gratuit, poate fi solicitata si o masina mai mica pentru ridicat gunoiul repsectiv, contra sumei de 5 lei pe sac a 40 kg. Sugestia doamnei... va intelegeti ori cu asociatia ori cu echipa.
@elga50... corect se poate cere si contra cost container suplimentar in afara celor 6 luni. Nu am intrebat pretul pentru ca din start, daca nu e loc, nu are rost sa intreb.
Nu am spus ca nu as fi de acord cu plata acelor interventii, daca chiar se pune la factura asa cum a zis, dar sa imi permita si mie sa imi fac lucrarile.
Dar din moment ce dansii nu vor, pentru ca deja au facut 4 interventii, nu am ce sa fac.
Am citit intr-un post anterior al dvs. ca in cazul in care apartamentul nu este locuit, la umar persoane vor fi trecute 0. Asta daca am inteles bine.
Intrebarea este de ce cu toate astea pe tabelul respectiv apar cand cu 1/2 cand cu 1 persoana. Uimitor este faptul ca nu sunt singurul apartament, nelocuit din acel bloc. La celalalt apartament vad ca este constant 1/2 persoane.
Avand in vedere ca din ianuarie si pana acum, apartamentul nu a fost locuit, consum de apa... cred ca am folosit 20..50 de litri de apa de atunci si pana acum cu udatul unor flori si pana la plata a cel putin 1 mc de apa pe luna... sau a unor estimari anterioare din anul precedent in aceeasi perioada, mi se pare bataie de joc. Nu este vorba de sume impresionante... la 1 mc de apa potabila, cred ca e undeva la 5 lei.
Doar ca nu mi se pare corect atitudinea asociatiei. Cand am inceput sa renovez cate un pic in vara, mi-au venit la usa ca fac galagie. Eu nu am efectuat lucrari decat in programul orar, legal. Asta pentru ca la avizier nu exista o alta decizie aprobata la nivel de asociatie... si cu toate astea m-am incadrat in programul orar pe care l-am discutat cu administratorul.
Va rog sa ma corectati daca am gresit referitor la numarul de persoane la care se calculeaza intretinerea, in cazul unui apartament nelocuit.
Sa va explic putin principiul de functionare...
De la punctul termic pleaca agentul termic, pe o conducta, contorizata catre zona respectiva. Zona care are mai multe blocuri. Contorul masoara atat volum cat si temperatura. La intrarea in fiecare bloc acest lucru este iar contorizat... dar nu si la iesire. Deci nu se poate face o determinare exacta, ca la blocul X au intrat xxx mc de agent termic si au iesit doar yyy mc.
Avand in vedere ca toata scara nu are nici un contor pe calorifer, contorizarea aici este pe sistemul vechi.
In centrala cand intr-un bloc se goleste o instalatie, nu se sesizeaza decat o mica scadere de presiune care este automat remediata. Nu este nimeni acolo care sa stea cu ochii pe ceas si sa se duca sa mai dea drumu la o vana. In cel mai fericit caz exista un fochist care asigura mentenanta, adica are grija de pompe sa functioneze.
Acum la o zona de 100 de blocuri cum isi da seama nenea fochistu sau nenea radetu ca exact de la blocul meu s-a scos apa din instalatie? Simplu, te duci si ceri sa vina sa iti opreasca apa si sa iti faca treaba. Deasta sunt si costurile care s-au mentionat pe forum.
Apa calda si apa din calorifere pleaca din centrale cu aceeasi temperatura. Iar pe o coloana sa zicem, nu are cum sa fie mai mult de (exagerez) 5mc ... adica 5000 de litri de apa. Intr-un radiator standard de otel de 22x600x1000 nu intra mai mult de 7 litri de apa.
7 litri x 11 radiatoare pe o coloana = 77 litri
tevile de legatura 4 litri x 22 (tur si retur) = 88 de litri
Hai si restul de tevi 200 de litri hai 500 litri. Asta inseamna un total de 665 litri pe coloana. Si sa zicem ca pretul unui metru cub de apa calda (agent termic) ar costa 50 de lei... Tot nu se justifica valorile estimate pe aici pe forum de 1300... 1400 de lei.
Apa calda se prepara in mod similar cu agentul termic.
In primul rand ca eu, in calitate de moderator, m-am adresat tuturor participantilor la discutie, nu numai unora. Iar primul care "a aruncat piatra", adica a inceput cu tutuirea, sunteti dv. Recititi mesajele si o sa vedeti. @thran nu a facut decat sa raspunda provocarii. Oricum eu rog pe toti participantii, inca o data, sa-si tempereze tonul discutiei.
In fond aici incercam sa gasim solutii si sa ne corectam reciproc si civilizat ca sa putem ajunge la cele mai bune metode de a rezolva lucrurile. Nu avem de ce sa ne certam.
In al doilea rand, anul trecut RADET a montat un contor, asa cum am mai spus, pe coloana de caldura, la iesirea din bloc (asta nu am mai specificat), asa ca se poate citi intrarea si iesirea de volum de lichid. Probabil ca o vor face cand vor constata ca au pierderi mari de lichid la punctul termic. Pana acum nu ni s-a citit contorul de iesire de pe coloana de caldura....sau nu stiu eu (poate ca e citire prin radio, asa cum fac si citirea contoarelor de intrare).
Nu stiu de ce adminul dv. foloseste la calcule jumatate de persoana, nu e normal. Ori esti prezent si te pune la calcul, ori nu esti si atunci nu te pune.