avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 398 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Schimbare calorifere si reparatie instalatie termica ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Schimbare calorifere si reparatie instalatie termica apartament

Buna ziua,
Am ajuns in urmatoarea situatie.
Trebuie sa schimb caloriferele in aceasta perioada, pentru ca renovez. Am luat legatura cu administratorul blocului, i-am spus ce vreau sa fac si mi-a spus sa vorbeasca cu cei din comitet.
Am revenit la o saptamana sa aflu ce s-a rezolvat si mi-a spus ca nu este posibil acest lucru, deoarece cei din comitet nu vor sa auda, deja s-au facut 4 interventii de cand s-a dat drumu la caldura.
Eu ma aflu in urmatoarea situatie: Fara sa fiu chemat in comitet sau sa fiu intrebat daca sunt de acord cu cele 4 interventii, acestea s-au efectuat. Cand a venit vorba sa fac si eu nu s-a mai putut. Cu cativa ani in urma asociatia a schimbat o coloana de apa calda, ce-mi trece printr-o camera, fara sa ma intrebe daca sunt sau nu de acord sa se faca, sau sa se faca cu acele materiale (plastic). Din x motive nu eram in tara si la timpul respectiv locuia altcineva in apartament.

Problema se pune in felul urmator. Unul dintre calorifere este foarte ruginit si deja are broboane intr-o zona. Nu picura. Este foarte nesimnificativ. I-am spus adiministratorului ca am aceasta problema si mi s-a spus ca momentan tot nu se poate face nimic. Sa gasesc o solutie care sa tina pana la primavara. Avand in vedere anul trecut, primavara poate sa fie peste 4 sau 6 luni.

In cazul in care inca o data mi se refuza pot cere si eu refuzul platii celor 4 interventii?
In plus respectivul apartament nu locuieste nimeni din ianuarie anul acesta. Cu toate acestea uneori sunt pus la plata cu jumatate de persoana alteori cu 1 o persoana si platesc fond de rulment de cele mai multe ori cat toata intretinerea. In bloc nu vad sa se faca reparatii.


Din tabel se vede ca la apartamentul dv este trecuta o resoana, una si nu "0/1", cum spuneti.
Iar daca nu ati locuit acolo si pe lista a aparut "0/1" pe fiecare luna din decembrie anul trecut, este firesc asa cum explicam mai sus. Adica asociatia a decis ca la apartamentele nelocuite sa treca totusi cate o persoana (adica acel 1 dupa zero) pentru anumite cheltuieli si nu pentru toate facturile. Iar diferenta este evidenta pentru ca la apartamentul nelocuit proprietarul plateste doar 9,75 lei pentru o persoana iar la apartamentele locuite se plateste cate 30,58 lei/persoana.
Despre consumul de apa mai itrebati administratorul si aflati cum se repartizeaza apa, consumul, diferentele de apa, apa folosita pentru spalat, apa pierduta la reparatii, avarii s.a.m.d. Spuneti-ne apoi ce ati aflat si poate ne dam si noi cu parerea daca este sau nu corect.
Se vede din lista.
Imparte factura la consumul declarat si-i rezulta pretul pe mc pe care il inmulteste apoi cu consumul fiecarui apartament. Deci baga toate pierderile pe consum.

Intrebarea e de ce i-a pus utilizatorului nostru consumul de 2 mc de AC, daca acesta nu-l recunoaste. Poate ca l-a estimat. E de interes de aflat cum estimeaza.
Eu incerc sa spun ca luna octombrie, care a fost afisata in data de 1.12.2012, am ca numar de persoane 1, cand eu de fapt nu am locuit. Apartamentul acela nu este locuit din ianuarie.
Dar am observat ca din cand in cand, apar cand cu 0/1 cand cu 1 persoana la numar de persoane. Sunt curios pe ce se bazeaza dansul cand trece 1 persoana. Asta nu reusesc sa inteleg.
Deci nu in fiecare luna am aparut cu 0/1 sau 1. Nu stiu dupa ce criteriu sunt trecut cand cu 0/1 cand cu 1.
Asta incerc sa spun si vreau sa intelegeti... apartamentul nu este locuit, nu sta nimeni in el, este pur si simplu nelocuibil. E plin de praf, moloz si diverse deseuri. Nici gunoiul (deseurile rezultate din renovare) nu le-am aruncat. Sunt in saci depozitati in apartament.

Im cer scuze, mai sus am mentionat ceva si nu era corect, referitor la consumul de apa calda al celor 2 apartamente trecute cu 0/1.

Dar, cum explicati ca cele 2 apartamente au consum de apa rece, unul are 1 mc si unu 4 mc... apartamente nelocuite.

Apoi daca stau si calculez consumu de apa calda pe locatar am undeva intre 1 mc si 2.5 mc in conditiile in care acele apartamente sunt locuite. Daca ar fi pierderi bagate la consum, de ce nu apar peste tot aceste pierderi? Incercati sa faceti un consum de apa calda si la dvs. Eu am sunat 3 prieteni pana acum si i-am rugat sa imi spuna consumul lor si a rezultat in medie 2 mc. Asta la apartamente locuite, in diverse cartiere in Bucuresti.

Daca la cele 2 apartamente nelocuite consumul de apa ar fi pierderi si ar mai fi si alte pierderi bagate si pe la diverse apartamente... ar trebui sa umblu cu barca. O pierdere de minim 5 mc de apa s-ar observa... sau administratorul nu-si face treaba. Sa ai asa pierderi mari ar trebui sa dea de gandit.

Acum sa va spun ce NU am reusit sa rezolv cu caloriferele.
In data de 29.11.2012 am fost rugat frumos sa achit intretinerea, in avans, pentru ca radetu sa reinceapa furnizarea apei calde si a caldurii. Tabelul a fost afisat abia pe 1.12.2012. Aseara am discutat personal cu administratorul ca in cazul in care plateste sa dea drumul la caldura dupa ora 17 ca sa am timp sa efectueaz aceasta lucrare.
Ei bine nu am putut sa mai fac lucrarea pentru ca, dupa cum spune dumnealui, care nu acasa, cineva, nu se stie cine si cum, a dat drumu la vane din subsol.

Nu va suparati pe mine, dar poate sa zica domnul thran ce-o vrea... Dar din moment ce eu si ceilalti locatari contribuim la salariile celor din conducere, mi se pare normal sa fim tratati macar cu respect. Din moment ce vii la mine si ma rogi sa platesc in avans ca sa acoperi datoria si sa dai drumul la caldura iar apoi imi intorci spatele mi se pare ca nu ma respecti. Nici nu a tinut cont ca am un calorifer avariat. Pur si simplu mi-a spus ca asta e, nu poate sa opreasca din nou din moment ce s-a dat drumul. Asta da dovada ca nu ii pasa de mine ca locatar si de problemele mele.
Eu unul cand am avut nevoie sa fac o lucrare in apartament am mers la dansul si i-am spus, am nevoie sa opresc apa sau am nevoie de ceva... Dar acum cineva a venit si a dat drumul la vane, cineva pe care zice dansul nu stie cine ar putea fi.
Incercati sa va imaginati cam ce fel de administratie e asta.
Va rog sa ma credeti ca incerc sa fac totul legal si sa nu fac de capul meu.


Ziceti dv:
Daca ar fi pierderi bagate la consum, de ce nu apar peste tot aceste pierderi? Incercati sa faceti un consum de apa calda si la dvs. Eu am sunat 3 prieteni pana acum si i-am rugat sa imi spuna consumul lor si a rezultat in medie 2 mc. Asta la apartamente locuite, in diverse cartiere in Bucuresti.

A baga pierderile in consum inseamna ca factura este impartita la consumul declarat. Cum consumul declarat este mai mic decat cantitatea facturata de furnizor, rezulta un pret / mc mai mare decat cel din factura.

Daca se inmulteste 1 mc de apa consumat cu 5.92 lei, cat ar fi pretul apei de la furnizor din factura, ar rezulta o valoare a apei consumate de 5.92 lei.

Daca se imparte factura la o cantitate mai mica de apa consumata decat cea din factura, rezulta un pret mai mare, sa zicem 6,50 lei. In cazul acesta acelasi mc consumat intr-un apartament va costa 6.50 lei. Deci pierderea este "ascunsa" in pretul apei.
Deci pierderea este distribuita pe lista de intretinere proportional cu consumul din apartamente.

Consumul mediu in asociatia noastra, pe real, in baza indexului apometrelor este intre 5 si 7 metri cubi apa rece pentru fiecare persoana. De aceea am stabilit ca in cazul cand asociatia nu cunoaste indexul intr-o luna la un apartamente sa i se repartizeze cate 7 metri cubi de persoana acelui apartament.
Apoi pentru apartamentele nelocuite noi trecem, de regula, zero persoane. Spun de regula pentru ca se mai intampla ca un apartament sa nu fie locuit mult timp dar lucreaza la renovare sau modernizare o echipa de meseriasi. In functie de constatarile administratorului, ale vecinilor..., trecem acelui apartament 1-2 persoane la plata. Proprieatrul era nedumerit dar a inteles cand i s-a explicat ca meseriasii au urcat cu liftul, au consumat energia electrica, au facut gunoi ca orice om... Poate fi aceeasi situatie si in cazul dezbatut mai sus pentru ca se spune:
Nici gunoiul (deseurile rezultate din renovare) nu le-am aruncat.

Eu inteleg de aici ca renovati apartamentul, ori o renovare se face cu oameni, oameni care intra, ies, circula, consuma... tot asa cum intra, iese si consuma orice alt locatar din bloc. Ca nu doarme acolo nu-i necaz ca doar nici proprietarii care dorm nu consuma nimic in somn.
Poate de aceea in unele luni ati fost pus la plata cu o persoana pentru toate cheltuielile iar in alte luni cu acel 0/1 insemnand doar o parte din cheltuieli.
Eu nu sustin ca este totul legal si perfect in asociatia dumneavoastra, in lista dumneavoastra de plata, in activitatea administratorului, dar in cazul dumneavoastra se vede o ruptura, o detasare de asociatia din care faceti parte si nu este firesc. Sunteti membru in acea asociatie si trebuie sa va informati, sa participati la viata asociatiei, sa va implicati s.a.m.d. Nu va rezolva nimeni din afara problemele.
Noi putem oferi solutii clare la problemele care se pun aici clar cu date si elemente concrete. La probleme care nu au suficiente date putem si noi sa presupunem, sa banuim, sa ghicim...

Alte discuții în legătură

Caldura de pe scara v_florina v_florina Buna ziua, locuiesc intr-un apartament intr-un bloc cu 4 etaje. Toate apartamentele au repartitoare. La caloriferele de pe scara nu exista robineti, a.i. ... (vezi toată discuția)
Modernizare apartament cristi.catalin cristi.catalin Salut, Am achizitionat recent un apartament intr-un bloc vechi. Dupa cumparare s-a inceput procesul de renovare deoarece apartamentul nu era locuibil. In ... (vezi toată discuția)
Schimbare instalatie termoficare apartament pe timp de iarna andrea108 andrea108 Buna ziua! de curand am cumparat un apartament in Arad, pe care am inceput sa-l renovez avand in vedere ca se afla in stare deplorabila. Deoarece sunt foarte ... (vezi toată discuția)