Buna ziua,
Am ajuns in urmatoarea situatie.
Trebuie sa schimb caloriferele in aceasta perioada, pentru ca renovez. Am luat legatura cu administratorul blocului, i-am spus ce vreau sa fac si mi-a spus sa vorbeasca cu cei din comitet.
Am revenit la o saptamana sa aflu ce s-a rezolvat si mi-a spus ca nu este posibil acest lucru, deoarece cei din comitet nu vor sa auda, deja s-au facut 4 interventii de cand s-a dat drumu la caldura.
Eu ma aflu in urmatoarea situatie: Fara sa fiu chemat in comitet sau sa fiu intrebat daca sunt de acord cu cele 4 interventii, acestea s-au efectuat. Cand a venit vorba sa fac si eu nu s-a mai putut. Cu cativa ani in urma asociatia a schimbat o coloana de apa calda, ce-mi trece printr-o camera, fara sa ma intrebe daca sunt sau nu de acord sa se faca, sau sa se faca cu acele materiale (plastic). Din x motive nu eram in tara si la timpul respectiv locuia altcineva in apartament.
Problema se pune in felul urmator. Unul dintre calorifere este foarte ruginit si deja are broboane intr-o zona. Nu picura. Este foarte nesimnificativ. I-am spus adiministratorului ca am aceasta problema si mi s-a spus ca momentan tot nu se poate face nimic. Sa gasesc o solutie care sa tina pana la primavara. Avand in vedere anul trecut, primavara poate sa fie peste 4 sau 6 luni.
In cazul in care inca o data mi se refuza pot cere si eu refuzul platii celor 4 interventii?
In plus respectivul apartament nu locuieste nimeni din ianuarie anul acesta. Cu toate acestea uneori sunt pus la plata cu jumatate de persoana alteori cu 1 o persoana si platesc fond de rulment de cele mai multe ori cat toata intretinerea. In bloc nu vad sa se faca reparatii.
Da.matematic vorbind 0/1 este 0.dar nu si la dansul...sau cel care a facut tabelul. 0/1 inseamna jumatate de persoana. De fapt in mod normal ar trebui sa locuiasca 2 persoane...ceea ce se va intampla cand va fi renovarea terminata.Vad si eu multe nereguli. Alta ar fi faptul ca inca e asociatie de locatari.din cate stiu ar fi trebuit sa treaca la asoc de proprietari.iar ca asociatie de locatari nu ma pot plange la primarie ca sa se faca control.daca gresesc puteti sa ma corectati.
Deci cam 2 luni ar trece 0/1 persoane (jumatate de persoana in limbajul lor) iar o luna se trece o persoana.asta daca am observat bine...daca nu... e o luna pe jumatate si una intreaga. Oricum anormal.
Alt lucru anormal...consumul de apa... care nu il fac...nu am la ce...daca la mine la o persoana din tabel rezulta 2 mc de apa calda... la cele cu 0/1 apar 4 mc...nu stiu ce si cum in cazul lor...dar la mine eu unul nici nu am la ce sa fac baie sau dus...nu e cada..nu sunt tevi de la contoare la chiuvete sau sunt blocati robinetii pe inchis.
@bobman,
Este bine ca avem poza. Mai sus s-a explicat ceva. Sa incerc si eu.
Cand scrie in lista 0/1 nu inseamna nici zero persoane si nici ca zero impartit la unu ar rezulata zero pentru ca semnificatia acestei notari nu este operatia de impartire.
Prin "0" se arata ca in acel apartament locuiesc zero persoane in luna octombrie.
Iar "1" din "0/1" inseamna ca in asociatia dumneavoastra s-a hotarat ca si in situatia in care in apartament nu ar locui nimeni, pe lista de plata trebuie sa apara o persoana deoarece aceiasi asociatie a hotarat sa repartizeze anumite cheltuieli tuturor, indiferent ca locuiesc sau nu. Observati ca in blocul dv nu exista "zero" persoane "curat" la nici un apartament.
Daca observati apoi in tabelul din dreapta o sa vedeti cum cheltuielile cu ingrijitorul+curentul+interfonul au fost repartizate la 123 de persoane, adica si la cate o persoana pe apartamentele nelocuite, ajungand astfel la 9,75 lei/persoana.
Iar tot acolo in dreapta vedeti ca pentru 121 persoane (adica doar cele care locuiesc efectiv) au fost repartizate, pe langa cheltuielile cu ingrijitorul+curentul+interfonul si cheltuielile cu gazele+gunoiul suma ajungand la 37,42 lei/persoana (suma ce include si cei 9,75 lei de mai sus).
Din punct de vedere matematic si logic este corect si nu ati fost inselat.
Asociatia greseste putin la clasificare cheltuielilor si de exemplu, cheltuiala cu ingrijitorul ar trebui repartizata pe cota indiviza si nu pe numar de persoane. Asa este legal. Dar nu dumneavoastra sunteti prejudiciat ci vecini dumneavoastra care au apartamente mai mici. Dumneavoastra cu 3 camere, daca vi s-ar recalcula acum conform legii, ati avea de plata mai mult decat este acum pe lista de plata.
Pentru celelalte probleme mai intebati si la asociatie, stati mai mult de vorba si lamuriti-va impreuna cu admnistratorul.
Puteti sa-i explicati, de exemplu, ca factura cu interfonul trebuie repartizata luna de luna si nu odata la 3 luni pentru ca se aduna o suma mare si-apoi in 3 luni sunt fluctuatii de persoane. Daca in octombrie este o persoana si plateste cota de interfon pentru o persoana, in noiembrie si decembrie pot fi 2-3 persoane in acelasi apartament si-acestia nu ar mai plati nimic.
In legatura cu interfonul: exista prestatori care emit factura la 3 luni la cererea asociatiei.
La o alta asociatie ale carei liste le fac s-a facut o conventie cu firma de interfon ca asociatia plateste in prima luna pentru urmatoarele trei, deci in avans - avantaj firma, asociatia beneficiaza de o reducere a abonamentului lunar - avantaj asociatie, astfel incat cheltuiala cu interfonul, repartizat pe numar de apartamente, se face o data la trei luni.
Nu conteaza cum factureaza firma. Asa si furnizorul de energie electrica, de exemplu factureaza odata la doua luni, dar noi repartizam costul energiei electrice in fiecare luna. Pentru luna cand nu avem facutura repartizam o suma estimativ reprezentand jumatate din facutura. Cand apare factura in luna urmatoare repartizam diferenta si-adesea se dovedeste ca estimarea a fost buna. Asa platesc oamenii care stau efectiv in bloc si in luna cand nu avem facutura dar care pleaca luna urmatoare din asociatie. Sunt cazuri, mai ales cu ocazia vacantei mari cand plaeca 10-15 pesoane odata si-n unele apartamente apa zero persoane 2-3 luni. Daca am repartiza factura din doua in doua luni cei care ar ramane in bloc ar plati si pentru cei care au plecat.
Am avut o situatie cand un prestator de servicii a facturat pentru 6 luni. Asta nu inseamna ca asociatia trebuie sa repartizeze suma doar pe lista de plata din prima luna iar in celelalte 5 luni sa apara zero la acel serviciu pentru ca in 5 luni sunt multe miscari de persoane in asociatie.
Ok.va multumesc pt raspuns.
Dar de ce nu sunt trecut tot timpul cu 0/1? Nu am locuit acolo si nu a locuit nimeni din decembrie anul trecut. Apartamentul nu este locuibil.
Cu consumul de apa ce parere aveti?