avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 970 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Conflict de interese: administrator si presedinte
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Conflict de interese: administrator si presedinte

Buna ziua
Am achizitionat de curand o garsoniera in Bucuresti.
Am gasit la Asociatia de proprietary urmatoarea situatie: o familie care conduce blocul - sotia administrator si sotul presedinte.
in ce lege trebuie sa caut?
la art 12 lit i din legea 230/2007 privind infiintarea asociatiei de proprietari este precizat ca "nu pot ocupa functii in comitetul executive si in comisia de cenzori membri avand grade de rudenie pana la gradul al IV-lea inclusiv".

Unde gasesc ceva cu care sa pot avea argumente legale?
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 07:38, 9 Aprilie 2014
Dl Adriantot, vazand ca va pricepeti, imi permit sa va adresez cateva intrebari, daca se poate:
Am fost la asociatie si am depus o copie de pe actul de proprietate si am facut o cerere de a fi inscris in asociatia de locatari.

Am avut o mica controversa cu presedintele si cu sotia administratora si am aflat de la ei urmatorul lucru:
-nu ma poate inscrie in asociatia de locatari pana la 31.12.2014 deoarece atunci se va intruni adunarea generala a asociatiei unde se vor inregistra toti noii proprietari stransi pe parcursul anului(i-a spus lui cineva lucrul asta) - nu trebuie sa ma inregistreze imediat ce i-am prezentat actul din care reiese ca sunt proprietar?

Am continuat cu altele:
-i-am spus ca vreau sa vad documentele asociatiei - ce documente trebuie sa solicit?(statutul, ROI-am inteles ca au un regulament de ordine interioara pe care au refuzat sa il prezinte sub motivul ca nu il aveau pregatit(nu trebuie sa tina toate documentele la indemana pentru a fi prezentate catre solicitanti?))
-procedura de achizitii: trebuie respectata cea a institutiilor publice? (stie presedintele ca se poate face achzitie directa, fara selectie de oferte....)vor sa instaleze un sistem de supraveghere video

Legal: ce documente trebuie sa depun ca sa nu ma plimbe?sau ce metode legale de constrangere pot avea impotriva lor ca sa nu ma tot plimbe dupa bunul lor plac?
Trebuie sa chem politia sa ma asiste cand solicit documentele?

Din cate stiu eu trebuie sa mi se raspunda in termen de 30 de zile de la depunerea unor solicitari/alte notificari

Pe notificarile mele am trecut " vizat presedinte/ vizat administrator"
A semnat decat administratora, eu insistand sa semneze ambii, ei au motivat ca i-au dat numar de inregistrare si ca e valabila cu 1 singura semnatura.



Uff....si am multe impotriva lor....
Sper sa mi le aduc aminte toate.



Cu privire la inscrierea in asociatia de proprietari, nu trebuia sa-i spuna lui cineva ceva, ci trebuia sa cunoasca Legea 230/2007 de infiintare, organizare si functionare a asociatiilor de proprietari si anume:
Art. 7. - Inscrierea ulterioara in asociatia de proprietari a proprietarilor care nu au fost prezenti la adunarea generala de constituire se face la cererea scrisa a acestora, fara alte formalitati.
Asadar nu trebuie sa astepte nicio AG, ci trebuie sa primeasca cererea dv. si sa va adauge in tabelele anexa de la documentele asociatiei (statut, acord de asociere), asta bineinteles dupa ce vi le dau sa le cititi si sunteti de acord cu ele.

Cu privire la documentele asociatiei:
- statutul;
- acordul de asociere;
- ROI, daca exista;
- diferite alte Regulamente de repartizare a diferentelor la apa, de calcul al penalizarilor, daca exista.
Primele doua vi le poate pune la dispozitie deindata deoarece ele fac parte din dosarul asociatiei in baza caruia a fost infiintata si i s-a dat o incheiere judecatoreasca.

Cu privire la achizitii:
- asociatia de proprietari nu are regimul institutiilor publice ca sa faca licitatii, dar orice lucrare se face in urma strangerii de mai multe oferte, discutarea acestora in comitet si, in urma negocierilor eventuale cu prestatorii, se ia decizia de a se lucra cu unul din ei.

Proprietarii se consulta asupra unor lucrari viitoare de modernizare si intretinere a proprietatii comune in AG numai daca sunt sau nu de acord sa se faca aceste lucrari, adica comitetul propune si proprietarii hotarasc prin vot. De aici incolo, odata adoptata hotararea, de restul se ocupa comitetul executiv, asa cum v-am spus mai sus.

Problemele de comportament se rezolva in plan local. Cred ca trebuie sa va duceti de fiecare data cu Legea in mana, la modul propriu, si sa le aratati ce scrie in ea.
Ne mai intrebati si pe noi, poate reusim sa va lamurim, asta pana va veti familiariza cu legislatia aferenta asociatiilor.
Multumesc de ajutor.
Acum am descarcat legea si ma apuc de studiat.
Offf, din cauza unor tampiti ne apucam de invata legi si diverse chestii pe care nu ni le dorim....

:offtopic:
Din cauza tampitilor trebuie sa invatam carte si asta ne avantajeaza, chiar daca unii spun ca e suficient sa ai un IQ superior unei gaini si noroc cu carul ca sa te consideri maret.

Vedeti ca mai trebuie sa descarcati si HG 1588/2007 cu normele de aplicare a legii.
Multumesc,
Sincer nu am studii juridice: care este diferenta intre cele 2?
Inteleg ca una este legea si cealalata cuprinde norme metodologice de aplicare
Totusi: ce le diferentiaza?

Alte discuții în legătură

Schimbare presedinte asociatie Ionelus Ionelus Buna seara, va rog frumos sa ma ajutati si pe mine cu informatii pe scurt, legat de ce pasi trebuie urmati pentru a putea schimba un presedinte de bloc. In ... (vezi toată discuția)
Act aditional la statut asociatie proprietari ofeliaflorina ofeliaflorina Va rog frumos sa-mi dati si mie un model de act aditional la statutul asociatiei de proprietari pentru modificarea adresei asociatiei intrucat s-a schimbat ... (vezi toată discuția)
Comitetul executiv mikifulgutz mikifulgutz Va rog mult sa-mi spuneti, comitetul executiv trebuie sa fie format neaparat din responsabilii de scari? trebuie sa aiba obligatoriu o secretara? La 80 de ... (vezi toată discuția)