Cu privire la inscrierea in asociatia de proprietari, nu trebuia sa-i spuna lui cineva ceva, ci trebuia sa cunoasca
Legea 230/2007 de infiintare, organizare si functionare a asociatiilor de proprietari si anume:
Art. 7. - Inscrierea ulterioara in asociatia de proprietari a proprietarilor care nu au fost prezenti la adunarea generala de constituire se face la cererea scrisa a acestora, fara alte formalitati.
Asadar nu trebuie sa astepte nicio AG, ci trebuie sa primeasca cererea dv. si sa va adauge in tabelele anexa de la documentele asociatiei (statut, acord de asociere), asta bineinteles dupa ce vi le dau sa le cititi si sunteti de acord cu ele.
Cu privire la documentele asociatiei:
- statutul;
- acordul de asociere;
- ROI, daca exista;
- diferite alte Regulamente de repartizare a diferentelor la apa, de calcul al penalizarilor, daca exista.
Primele doua vi le poate pune la dispozitie deindata deoarece ele fac parte din dosarul asociatiei in baza caruia a fost infiintata si i s-a dat o incheiere judecatoreasca.
Cu privire la achizitii:
- asociatia de proprietari nu are regimul institutiilor publice ca sa faca licitatii, dar orice lucrare se face in urma strangerii de mai multe oferte, discutarea acestora in comitet si, in urma negocierilor eventuale cu prestatorii, se ia decizia de a se lucra cu unul din ei.
Proprietarii se consulta asupra unor lucrari viitoare de modernizare si intretinere a proprietatii comune in AG numai daca sunt sau nu de acord sa se faca aceste lucrari, adica comitetul propune si proprietarii hotarasc prin vot. De aici incolo, odata adoptata hotararea, de restul se ocupa comitetul executiv, asa cum v-am spus mai sus.
Problemele de comportament se rezolva in plan local. Cred ca trebuie sa va duceti de fiecare data cu Legea in mana, la modul propriu, si sa le aratati ce scrie in ea.
Ne mai intrebati si pe noi, poate reusim sa va lamurim, asta pana va veti familiariza cu legislatia aferenta asociatiilor.