Exista in lege un loc (la repartizarea cheltuielilor) in care se specifica ca daca contractul a fost facut pe nr.de apartamente, impartirea cheltuielilor se va face in conformitate cu acesta, adica pe nr. de apartamente. Asa ca plata administratorului se face pe nr. de apartamente daca contractul a fost facut asa....deci legal exista posibilitatea aceasta.
Si, parerea mea, este ca prea despicam firul in patru pentru probleme destul de marunte. Daca administratorul, cenzorul, presedintele ...nu-si fac treaba, degeaba sunt platiti in oricare mod ar fi, daca isi fac treaba ...pai atunci e foarte bine si nu e cazul sa ne mai omoram capul pentru 2 lei in plus sau minus la intretinere.
Mi se pare logic ce spuneti.Factura furnizorului de servicii care colecteaza gunoiul menajer sigur se repartizeaza pe numer de persoane prezente, dar omul de serviciu care incarca tomberoanele in ghena si le deplaseaza catre masina care le colecteaza primeste un salariu, si acest salariu nu stiu daca se repartizeaza pe numer de persoane prezente.:closedtopic:
@marius cioca
Am dat mai sus exemplul cu familia, dar il mai spun o data. O familie formata din 5 membri :unul la gradinita, doi la scoala, unul la serviciu pana seara si prin delegatii...si una care tre' sa tina casa curata (nu discutam de spalat, pregatit hrana, cumparaturi, ca ne abatem de la comparatia cu femeia de serviciu). Pai cat trebuie sa curete, sa straga, sa mature aceasta gospodina? Si ne ducem vis-a-vis la vecini unde stau doua persoane, el cu serviciul, ea curata, matura, strange....dupa cine?...dupa ea si celalalt? Pai se compara cele doua ca efort fizic si timp petrecut la treaba? Eu nu cred. Asa si cu femeia de serviciu. Daca are 40 persoane in grija ...astea vor duce la ghena 2-3 peturi, cateva cartoane etc......dar daca are 100 sau 200? Pai cu cate peturi se incarca in spinare, cate cutii de ambalaj duce, cat gunoi ia cu lopata si pune in tomberoane, ala care se imprastie pe langa ...ca doar nu sta sa pazeasca ghena, ca sa le schimbe repede de cum s-au umplut...Una e sa faci chestia asta dupa 40 de persoane si alta dupa 100, 200, 300. Plus ca din 40 or arunca cativa gunoiul direct pe geam in gradina, dar de la 100 sau 200 sau 300 se face ceva gunoi in gradina....mai mult timp si efort.... Deci pentru munca femeii de serviciu, la negociere si la fixarea salariului, trebuie tinut cont de aceste aspecte si de multe altele. Si va mai pun o intrebare cu tinta precisa. Puneti o femeie de serviciu sa munceasca la un bloc cu 300 de oameni si, comparativ, puneti-o sa aleaga cateva scari care ar insuma 300 de locatari. Pun pariu ca, daca are experienta, va alege mai multe blocuri, fiecare cu mai putini oameni....Ar sti ea ce-ar sti....:D