Buna ziua
Asociatia noastra de proprietari are o datorie mai veche catre un furnizor de utilitati. Am primit o adresa de infiintare a popririi pe numele meu, in care scrie sa platesc datoriile prezente si viitoare in contul deschis la B.E.J. Mentionez ca eu nu am nici o datorie catre asociatie (sunt alti locatari care au datorii imense). Este legal sa se infiinteze poprire si pentru celelalte persoane fizice care nu au datorii?Daca as plati in contul lor, ar insemna ca toti banii sa se duca in contul acelui furnizor iar ceilalti sa ramana neplatiti. Va rog frumos sa-mi spuneti cum ar fi corect sa procedez.
Dna Elenadrg, nici nu se poate pune in discutie sa facem vreo adunare generala/ extraordinara... pt ca NIMENI, nici un vecin nu coopereaza. Administratorul si pesedintele sunt niste persoane lipsite de orice urma de interes fata de aceasta situatie! Cand am fost sa vorbesc cu ei, mi-au spus "sa ii intelegem, suntem oameni"!
Pe mine ma intereseaza daca e corecta cererea catre executor si ce as putea face personal pt mine in aceasta situatie. Pt ca am de gand sa iau singur masurile necesare ca sa nu fiu nevoit sa platesc pentru indolenta vecinilor rau-platnici si a celor delasatori care merg cu valul.
Buna ziua. Revin cu o actualizare la postarea anterioara.
Am incercat sa obtinem o serie de informatii suplimentare de la conducerea asociatiei de proprietari dar din pacate am reusit sa gasim doar administratorul si pe acesta intr-o indispozitie totala de a oferi detalii.
Strans un pic cu usa de catre cei cativa locatari ce ne-am unit pentru a cere lamuririle necesare, acesta ne-a spus ca presedintele asociatiei nu mai doreste sa pastreze functia si ca a demisionat.
In ziua urmatoare discutiei cu administratorul asociatiei de proprietari a aparut pe usa sediului administratie ca din pacate administratia nu-si poate desfasura activitatea in saptamana ce urmeaza deoarece administratorul se afla in concediu medical.
In calitate de membru al asociatie, pot sesiza organele de politie pentru delapidare in cazul administratorului (pe ultima lista de plata a intretinerii suma afisata si achitata de mine este mai mare decat valoare insumata a cheltuielilor ce o compun) ?
Va multumesc de raspuns. Poate am expus intr-un mod neclar nedumerirea mea. Intrebarea ar fi, din experienta dumneavoastra, care sunt pasii ce trebuie sa-i urmez pentru a iesi din aceasta situatie?
Convocati imediat adunarea generala.
Discutati cu 2-3 vecini si stabiliti data, locul, ordinea de zi.
Puneti aceste date in capul unui tabel care sa cuprinda toti proprietarii din asociatia dumneavoastra.
Mergeti cu tabelul din usa in usa sa semneze cat mai multi proprietari. Minim 20%. Afisati un anunt in acest sens si la fiecare scara de bloc din asociatie si prin fluturasi in cutiile de posta.
La data, locul si ora stabilita va sfatuiti cu ceilalti proprietari.
Daca la aceasta adunare se aduna mai mult de 50% dintre proprietari, adunarea este statutara si puteti lua hotarari.
Daca se prezinta mai putini, reconvocati adunarea generala la data si ora pe care o conveniti cu cei prezenti la prima adunare. Aceasta adunare reconvocata sa fie planificata la cateva zile, cel mult 10 zile dupa prima. In acest timp anuntati prin afisare si prin fluturasi in cutiile de posta, pe toata lumea ca sa stie si cei care nu au fost prezenti.
La adunarea reconvocata luati hotararile cu cei prezenti, indiferent de numarul lor.
Atat la prima cat si la a doua intocmiti cate un proces verbal. La prima sa fie semnat de cat mai multi iar la a doua pot semna doar membrii comitetului nou ales.
Pe ordiunea de zi puneti:
1. Discutarea problemei executarilor silite
2. Alegerea comitetului executiv, a presedintelui si a comisiei de cenzori.
Daca reusiti sa aveti o noua conducere, aceasta sa caute sa colaboreze in continuare cu administratorul, acesta cunoscand bine situatia asociatiei. Daca noul comitet constata ca administartorul are lacune, sa decida angajarea altui administrator.
Cat priveste executarea silita trebuie sa inteleaga toti proprietarii ca si in situatia in care o sa platiti intretinerea la asociatie, banii vor ajunge tot la executor. Asa ca plata direct la executor este legala iar administratorul va inregistra plata facute de fiecare (la executor) in evidenta contabila a asociatiei si in fisele individuale ale fiecarui proprietar.