avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 988 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... fise post
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

fise post

Rugaminte: daca ma poate ajuta cineva cu fisa post pentru economist si pentru tehnician service as fi recunoscatoare.
Multumiri anticipate ;)
cirmos79@yahoo.com
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 08:09, 3 Septembrie 2015
buna ziua
ma poate ajuta cineva cu fise de post pt instalatori de gaze naturale, instalatori sanitari, sudor, proiectanti de instalatii gaze:)urgent
FISA POSTULUI SUDOR

DESCRIEREA POSTULUI
1. Sudorul realizeaza prin sudura o legatura nedemontabila intre doua sau mai multe piese metalice , ale caror suprafete de imbinare sunt aduse in stare lichida sau plastica. Decupeaza si sudeaza suprafete metalice ; sudeaza si ansambleaza piese,scule.

UNELTE/INSTRUMENTE DE LUCRU
1. Sudorul utilizeaza generatoare si transformatoare de curent , aparate automate si semiautomate de sudat, sabloane ,gabarite si matrite pentru evitarea deformatiilor ,clesti electrozi cleme pentru contact ,ciocane pentru indepartarea zgurei , perii din sarma de otel pentru curatirea locului sudat ,creion termic.
2. Ca instrumente de masura si control se folosesc ( linii gradate ,volmetru , ampermetru , manometru , etc.)

ATRIBUTII SI RESPONSABILITATI
1. Pregateste si verifica aparatele de sudura ;
2. Potriveste piesele in vederea taierii sau sudarii ;
3. Curata si controleaza partile componente de eventualele defecte , impuritati ;
4. Regleaza tensiunea /intensitatea curentului electric ;
5. Sudeaza si taie metalul si plasticul ;
6. Consolideaza partile uzate prin acoperirea cu straturi de aliaje ;
7. Utilizeaza dispozitive de masura pentru controlarea pieselor finite ;
8. Respecta cu strictete regulamnetul intern al societatii si programul de lucru stabilit de societate ;
9. Executa orice lucrari dispuse de conducatorul locului de munca , respectand intocmai prevederile normelor specifice de protectie a muncii si PSI , atat la activitatile desfasurate in perimetrul societatii , punctele de lucru ale acesteia , cat si la tertii beneficiari , fiind direct raspunzator de respectarea acestor norme ;
10. Nu paraseste locul de munca fara acordul conducatorului acestuia si nu se implica in alte activitati fara incuviintarea sefului direct si fara supravegherea acestuia ;
11. Se ingrijeste permanent de integritatea si buna functionare a uneltelor si dispozitivelor folosite in cadrul activitatii desfasurate ;
12. Manifesta o atitudine cooperanta si civilizata fata de personalul cu care intra in contact ;
13. Ia toate masurile pentru protejarea elementelor patrimoniale ale societatii , informand conducerea asupra neregulilor constatate ;
14. Avertizeaza verbal celelte structuri de personal asupra pericolelor existente in timpul desfasurarii activitatii .
15. Verifica inscriptionarea inelelor si consemneaza in raportul de lucru de la tambur.
16. Verifica prin sondaj cu sublerul si micrometru latimea si grosimea benzii.
17. Verifica in permanenta sa fie stoc de banda in acumulator.

PROGRAM DE LUCRU
Se lucreaza 8 ore /zi , in unul sau mai multe schimburi – saptamana normala de lucru .

MEDIU DE ACTIVITATE
Munca se desfasoara in hale industriale , sectii si ateliere . Mediul ambiental de lucru nu ofera confort organic datorita existentei curentilor de aer , vibratiilor ,zgomotului de intensitate ridicata .

SITUATII DE RISC
Risc de accidentare prin arsuri , electrocutare , traumatisme mecanice. Este necesara utilizarea echipamentului de protectie : salopeta si bocanci cu talpi de cauciuc , sort si palmare din piele , ochelari si aparatori cu sticla colorata pentru ochi .

CERINTE
1. Rezistenta la efort fizic in conditii de temperatura ridica ;
2. Integritate anatomofunctionala a membrelor superioare si inferioare ;
3. Spirit de observatie , memorie vizuala ;
4. Stabilitate si mobilitate a atentiei ;
5. Rezistenta la sarcini de lucru repetative ;
6. Respectare riguroasa a regulilor si instructiunilor.

DEPRINDERI TRANSFERABILE
1. Operare cu masini si echipamente ;
2. Ansamblare de produse si echipamente ;
3. Respectare a instructiunilor verbale sau/si scrise ;
4. Deprinderi de a lucra in grup ;
5. Reparare de masini , echipamente si vehicule .

SALARIZARE. PROMOVARE
In cadrul societatilor comerciale , prin contractul colectiv si individual de munca se stabilesc clauze privind conditiile de munca , salarizarea , promovarea si alte drepturi ce decurg din raporturile de munca.

Denumirea postului: Instalator încălzire centrală şi gaze
Codul COR:
Titularul postului:

Scopul postului ,activitati principale si responsabilitati :
• Trebuie sã cunoascã, sã monteze, sã punã în functiune, sã diagnosticheze si sã remedieze, toate tipurile de instalatii si utilaje folosite pentru alimentarea cu apã caldã si rece, canalizare, stingeri incendii si care sunt specifice constructiilor civile si industriale.
• sã aibã unele aptitudini absolut necesare pentru a putea sã îndeplineascã cerintele legate de aceastã ocupatie (atentie, îndemânare, corectitudine spirit de echipã, putere de analizã si decizie, adaptabilitate la situatii noi, rezistentã la factori de stres).
• trebuie sã detinã cunostinte teoretice si practice din domeniile: mecanicã, termotehnicã, tehnica sudurii, mãsurarea mãrimilor neelectrice, prelucrãri mecanice, materiale de constructii, rezistenta materialelor, etc.

Realizeazã urmãtoarele activitãti specifice :
- monteazã surse de cãldurã necesare încãlzirii centrale;
- monteazã instalatii interioare de încãlzire centralã;
- executã si monteazã retele de transport a agentului termic;
- pune în functiune si regleazã instalatiile de încãlzire centralã;
- diagnosticheazã si remediazã toate defectiunile ce pot apare la instalatiile termice montate.

Comunicarea la locul de muncă
1. Primeşte şi transmite informaţii
1.1. Comunicarea se face utilizând un limbaj adecvat situatei şi interlocutorului.
1.2. Informaţiile sunt exprimate clar, concis şi la obiect, astfel încât comunicarea sa fie eficienta.
1.3. Metoda de comunicare este adecvata scopului şi importantei comunicării.
1.4. Informaţiile transmise sunt analizate şi selectate cu discernământ pentru a se asigura acurateţea şi relevanta acestora
1.5. Comunicarea se face pe un ton politicos, iar informaţiile sunt transmise cu operativitate.
1.6. Comunicarea se face utilizând mijloacele de comunicare adecvate situatei.

2. Participa la discuţii
2.1. Participarea la discuţii este constructiva, punctele de vedere divergente fiind argumentate cu politeţe.
2.2. Participarea la discuţii se face respectând punctul de vedere al interlocutorului.
2.3. Discuţiile sunt orientate cu politeţe în sensul concentrării pe subiectul de interes.
2.4. Participarea la discuţii se face fără a întrerupe interlocutorul.

Munca în echipă
1. Identifică sarcinile ce-i revin în cadrul echipei
1.1. Sarcinile personale sunt identificate cu operativitate, în conformitate cu încadrarea sa şi cu cerinţele de la locul de muncă.
1.2. Sarcinile sunt identificate şi însuşite în concordanta cu sarcinile echipei şi a fiecărui membru al acesteia.

2. Participă la îndeplinirea sarcinilor echipei
2.1. Sarcinile sunt îndeplinite printr-o colaborare şi conlucrare permanenta cu membrii echipei astfel încât sa se asigure corelarea termenelor.
2.2. Situaţiile neprevăzute sunt rezolvate cu solicitudine şi operativitate pentru realizarea lucrării la termenele planificate, fără afectarea calităţii acesteia.
2.3. Deciziile care privesc sarcinile echipei sunt adoptate prin consultarea tuturor membrilor şi argumentarea soluţiilor propuse.
2.4. Sarcinile sunt îndeplinite într-o maniera care sa nu afecteze imaginea

Cunoştinţe:
- atribuţiile şi responsabilităţile membrilor echipei
- structura organizatorica şi raporturile ierarhice din sectorul în care lucrează

Aplicarea NPM şi PSI
1. Aplica NPM
1.1. Lucrările sunt executate cu atenţie, astfel încât sa se evite eventualele accidente.
1.2. Aparatele şi echipamentele sunt exploatate în condiţii de siguranţă, respectând întocmai regulamentele de exploatare şi NPM specifice locului de muncă.
1.3. Legislaţia şi normele de protecţia muncii sunt însuşite şi aplicate cu stricteţe, conform cerinţelor de la locul de muncă.

2.Aplica NPSI
2.1. Planul de evacuare şi atribuţiile specifice sunt însuşite corect şi aplicate la nevoie.
2.2. Echipamentele şi aparatura sunt utilizate şi păstrate în conformitate cu cerinţele NPSI.
2.3. Normele sunt însuşite corect prin participarea la toate instructajele.
2.4. Măsurile de urgenta sunt aplicate cu promptitudine.
2.5. Mijloacele de prima intervenţie sunt păstrate conform

3. Sesizează pericolele
3.1. Sursele de pericol sunt identificate şi analizate cu atenţie şi eliminate.
3.2. Sursele de pericol ce nu pot fi eliminate sunt raportate cu promptitudine persoanelor abilitate, conform reglementarilor locului de

4. Aplica procedurile de urgenta şi evacuare
4.1. Accidentele sunt semnalate cu promptitudine prin contactarea personalului de serviciu abilitat.
4.2. Măsurile de prim ajutor sunt aplicate rapid şi adecvate tipului de accident.
4.3. Măsurile de urgenţă şi evacuare sunt aplicate corect şi cu luciditate, respectând procedurile specifice.

Tipuri de accidente: electrocutare, accidente mecanice (loviri, răniri, fracturi, respiratorii, arsuri, căderi de la înălţime).

Cunoştinţe:
- NPM şi NPSI (generale, departamentale şi specifice locului de muncă)
- regulamentele de întreţinere şi exploatare a echipamentelor
- planul de evacuare

Aprovizionarea cu materiale a locului de muncă
1.Stabileşte necesarul de materiale
1.1. Tipurile de materiale sunt identificate corect după cod, în conformitate cu documentaţia tehnică de execuţie.
1.2. Necesarul de materiale este stabilit în funcţie de lucrările de executat.
1.3. Necesarul de materiale este transmis la termenele cerute, conform

2.Aprovizioneaza locul de muncă
2.1. Aprovizionarea cu materiale se face pe baza necesarului stabilit şi ţinând cont de stocurile existente.
2.2. Materialele sunt aprovizionate pe baza bonurilor de materiale (documentelor) întocmite corect.
2.3. Aprovizionarea cu materiale se face în timp util astfel încât lipsa lor să nu producă disfuncţionalităţi.
2.4. Materialele primite sunt verificate cu atenţie, eventualele deficienţe de calitate sau neconformităţi cu bonurile de materiale fiind identificate cu promptitudine şi sesizate.

3.Depozitează şi gestionează
3.1. Materialele sunt depozitate în condiţii de siguranţă, conform normativelor interne.
3.2. Materialele sunt depozitate în ordine, astfel încât să permită identificarea şi utilizarea rapidă.
3.3. Materialele sunt gestionate cu responsabilitate, consumurile fiind înregistrate conform procedurii de la locul de muncă.

Întocmirea documentelor specifice
1. Selectează informaţiile
1.1. Informaţiile sunt selectate corect în funcţie de tipul documentului de întocmit.
1.2. Informaţiile sunt selectate cu discernământ, astfel încât sa fie relevante în raport cu scopul urmărit.

2. Întocmeşte rapoarte
2.1. Rapoartele întocmite sunt complete, conţinând toate informaţiile necesare.
2.2. Rapoartele sunt redactate într-un limbaj clar şi concis.
2.3. Rapoartele sunt întocmite la termenele cerute.

3. Completează formulare
3.1. Formularele sunt completate corect, respectând metodologia.
3.2. Formularele sunt completate clar şi citeţ.
3.3. Datele înscrise în formulare sunt exacte şi complete.
3.4. Formularele sunt completate la termen.
Perfecţionarea activităţii profesionale
1. Identifică nevoile de instruire
1.1. Evaluarea nivelului de pregătire se face permanent prin raportare la cerinţele din domeniu.
1.2. Necesarul de pregătire este evaluat corect prin compararea nivelului propriu cu evoluţia şi cerinţele din domeniu.

2. Identifică surse de autoinstruire
2.1. Publicaţiile de specialitate sunt identificate şi studiate periodic, în urma selectării atente a subiectelor de interes.
2.2. Autoinstruirea se face cu eficienta, astfel încât sa asigure satisfacerea necesarului de instruire identificat.
2.3. Autoinstruirea se face permanent, utilizând toate mijloacele accesibile, pentru a tine pasul cu evoluţia rapida din domeniu.
2.4. Autoinstruirea asigura cunoştinţele cerute de ritmul alert cu care se schimba echipamentele din dotare.

3. Participa la cursuri
3.1. Participarea la cursuri este activa şi eficienta, cunoştinţele fiind însuşite în totalitate.
3.2. Instruirea asigura nivelul de cunoştinţe cerut de progresul tehnic din domeniul.
3.3. Evaluarea rezultatelor instruirii dovedeşte însuşirea corecta a cunoştinţelor predate şi capacitatea de a le aplica la locul de muncă.

Planificarea activităţii
1. Identifică obiectivele şi durata activitatii
1.1. Obiectivele şi termenele impuse sunt identificate cu operativitate prin analizarea tuturor informaţiilor necesare.
1.2. Obiectivele şi termenele impuse sunt analizate în corelare cu posibilităţile tehnice existente, identificând concordanta dintre acestea.
1.3. Durata activităţii este stabilita în funcţie de timpul disponibil, astfel încât sa se permită respectarea termenelor impuse.
1.4. Etapele de desfăşurare şi obiectivele aferente fiecărei etape sunt stabilite în funcţie de complexitatea lucrării.

2. Stabileşte şi aloca resursele
2.1. Necesarul de resurse este stabilit în funcţie de complexitatea lucrării şi termenul de realizare.
2.2. Necesarul de resurse este stabilit astfel încât sa permită realizarea obiectivelor la termenele stabilite, cu costuri minime

3. Întocmeşte programul
3.1. Programul este întocmit pe etape, corespunzător derulării activităţii, astfel încât sa se asigure corelarea între etape şi respectarea termenului final.
3.2. Planificarea activităţii se face într-o maniera care sa permită utilizarea cât mai judicioasa a timpului disponibil, fără suprapuneri şi timpi morţi.
3.3. Programul întocmit este flexibil permiţând modificări şi adaptări la situaţii neprevăzute, fără afectarea termenului final.
Situaţii neprevăzute pot fi:
- defecţiuni ale instalaţiilor
- lipsa unor piese de schimb, materiale, scule sau utilaje
- probleme personale ale membrilor echipei
Cunoştinţe:
- sarcinile de realizat
- etapele fiecărei lucrări
- planificarea muncii

Diagnosticarea şi remedierea defecţiunilor la instalaţiile termice
1.Localizează şi analizează defectele
1.1. Defectul apărut este localizat cu rapiditate după manifestări specifice (neetanşeităţi, încălziri şi dilatări neuniforme, semnale acustice, etc.)
1.2. Utilajele, instalaţiile, elementele sunt verificate tehnic şi funcţional pentru depistarea stărilor anormale.
1.3. Informaţiile privind defectele sau stările anormale de funcţionare sunt analizate în conformitate cu cărţile tehnice şi instrucţiunile de exploatare şi întreţinere.
1.4. Efectele şi cauzele care au produs defectul sunt identificate corect şi rapid.
1.5. Piesa sau subansamblul defect este identificat cu precizie.

2.Propune soluţii de remediere a defectelor
2.1. Opiniile asupra defectului produs precum şi soluţiile de remediere ale acestuia sunt comunicate cu operativitate şefilor ierarhici.
2.2. Soluţia de remediere propusă este stabilită prin aprecierea corectă a complexităţii defectului.
2.3. Propune soluţii tehnice alternative atunci când materialele sau piesele defecte nu sunt disponibile.

3.Asigură condiţiile necesare efectuării lucrărilor de reparaţii
3.1. SDV-urile şi AMC-urile sunt alese corespunzător cu natura operaţiilor de executat şi cu tipul instalaţiei.
3.2. Necesarul de materiale şi piese este verificat cu atenţie pentru a corespunde cu specificaţiile tehnice şi normele de consum.
3.3. Măsurile de PM şi PSI sunt identificate şi aplicate conform cu lucrarea prevăzută.

4.Efectuează lucrările de reparaţii
4.1. Lucrările de reparaţii sunt efectuate conform cu cărţile tehnice ale utilajelor, a normativelor şi instrucţiunilor tehnice ale instalaţiilor termice.
4.2. Demontarea, repararea / înlocuirea, montarea instalaţiilor şi subansamblelor, este efectuată conform indicaţiilor şi în ordinea stabilită de cărţile tehnice sau documentaţiile de execuţie.
4.3. Stabilirea stării de uzură a materialelor, componentelor şi subansamblelor se face conform normativelor de reparaţii.
4.4. Lucrările de reparaţii sunt executate cu consumuri de materiale şi

5.Verifică calitatea lucrărilor efectuate
5.1. Corectitudinea execuţiei lucrărilor de reparaţii este verificată prin atingerea valorilor nominale sau admisibile de funcţionare ale instalaţiilor /utilajelor.
5.2. Asistenţa tehnică în timpul probelor şi verificărilor este asigurată până la recepţia lucrărilor de către beneficiar.

Instalaţiile şi utilajele termice pot fi :
- instalaţii de încălzire centrală funcţionând cu apa caldă sau supraîncălzită
- instalaţii de încălzire centrală funcţionând cu abur
- instalaţii de încălzire centrală funcţionând cu aer cald
- instalaţii de încălzire centrală funcţionând prin radiaţie sau convecţie
- centrale termice cu cazane de apa caldă
- centrale termice cu cazane de abur
- puncte termice cu hidroelevatoare
- puncte termice cu schimbătoare de căldură
- reţele de transport a agenţilor termici
Defectele pot fi:
- neetanşeităţi, scurgeri la îmbinări sau armături
- încălziri neuniforme ale elemenţilor sau a unei părţi de instalaţie de încălzire centrală
- defecţiuni ale aparatelor de măsură şi control
- blocarea ventilelor de siguranţă
- uzarea pieselor interne la grupurile de pompare
- obturarea separatoarelor de nămol
- defecţiuni de montaj ale conductelor
Lucrări de reparaţii:
- înlocuirea pieselor, materialelor diferite (robineţi, fitinguri, garnituri, AMC-uri)
- înlocuirea materialelor consumabile
- corectare cordon de sudură la neetanşeităţi conducte
- repararea ventilelor şi vanelor

Cunoştinţele necesare se referă la :
- noţiuni privind funcţionarea şi exploatarea instalaţiilor termice
- repararea utilajelor şi instalaţiilor termice
- noţiuni de mecanică
- noţiuni de termotehnică
- utilizarea AMC-urilor
- parametrii, unităţi de măsură, valori admisibile
- norme de PM şi PSI
- norme de timp şi consum
- materiale consumabile, piese de schimb, AMC-uri şi SDV-uri

Execuţia şi montajul reţelelor de transport a agentului termic
1.Execută lucrări pregătitoare montajului
1.1. Planurile de amplasament sunt confruntate cu situaţia din teren pentru identificarea traseului reţelei.
1.2. Necorelările constatate (distanţele minime admise între elementele constructive ale reţelei şi alte construcţii, drumuri, etc.) sunt raportate ierarhic.
1.3. Traseul identificat este marcat în vederea executării canalelor de protecţie, căminelor sau a estacadelor.
1.4. Materialele necesare executării se aprovizionează astfel încât cele cu gabarit şi greutate mai mare să se depoziteze cât mai aproape de locul de montaj.

2.Amenajează locurile de montaj
2.1. Reazemele fixe şi mobile sunt executate şi montate pe radiere sau pereţii canalelor/căminelor sau pe stâlpii de estacadă, la distanţele şi poziţiile indicate în documentaţia de montaj .
2.2. Execută console, piese de atârnare şi alte piese necesare montării conductelor pe estacade şi a trecerilor aeriene susţinute cu cabluri.

3.Execută elemente principale care intră în compunerea reţelei
3.1. Alege SDV-urile şi AMC-urile corespunzătoare lucrărilor de executat.
3.2. Identifică şi aplică normele de PM şi PSI specifice lucrărilor.
3.3. Materialele necesare confecţionării conductelor de transport sunt măsurate, trasate, debitate şi prelucrate cu precizie, utilizând scule,

4.Efectuează montajul elementelor de retea
4.1. Conductele pentru agent termic sunt ridicate şi pozate pe locul de montaj cu ajutorul utilajelor de ridicat.
4.2. Conductele se asamblează cap la cap prin sudură autogenă sau electrică, funcţie de dimensiunea acestora.
4.3. Pentru preluarea eforturilor provocate de variaţiile de temperatură, conductele sunt rigidizate în reazemele fixe şi aşezate pe reazemele de alunecare.
4.4. Compensatoarele de dilatare se montează pe conducte prin sudură între două reazeme fixe în scopul preluării deformaţiilor provocate de variaţiile de temperatură cu respectarea strictă a detaliilor de execuţie.
4.5. Amenajările necesare montării dispozitivelor de golire, aerisire, separare şi a aparatelor de măsură şi semnalizare se fixează pe conductele de transport prin sudare în poziţiile indicate în planurile de montaj.

5.Verifică şi probează montajul
5.1. Proba de etanşeitate şi rezistenţă la rece, spălarea instalaţiei şi proba la cald se execută cu instalaţii speciale de ridicarea presiunii la parametrii indicaţi în cartea tehnică a instalaţiei, înaintea lucrărilor de izolaţii.
5.2. Verificarea părţilor mecanice (reazeme mobile, puncte fixe, pretensionarea compensatoarelor de dilatare, etc.) se efectuează cu atenţie înainte de acoperirea canalelor.
5.3. Toate verificările şi măsurătorile sunt executate cu AMC-uri corespunzătoare parametrilor măsuraţi.
5.4. Abaterile mecanice sunt corectate cu promptitudine pe poziţie utilizând procedee şi tehnologii adecvate.
5.5. Deficienţele ce nu pot fi remediate sunt raportate şefilor ierarhici.

Materialele folosite pot fi :
- ţevi
- table
- profile metalice
- flanşe
- armături şi accesorii
Documentaţia de montaj/instalare cuprinde:
- trasee de conducte/plan general
- plan montaj conducte
- plan tehnologic
- desene de execuţie amenajări mecanice

Montajul instalaţiilor interioare de încălzire centrală
1.Pregăteşte operaţiunile de execuţie şi montaj a elementelor de încălzire.
1.1. Citeşte cu atenţie documentaţia şi identifică lucrările ce trebuiesc efectuate.
1.2. SDV-urile şi AMC-urile sunt alese corespunzător cu natura lucrărilor şi cu indicaţiile din documentaţia tehnică.
1.3. Normele de PM şi PSI sunt aplicate corespunzător cu lucrările ce vor fi efectuate .
1.4. Materialele necesare montajului sunt depozitate cu grijă şi în ordinea în care vor fi folosite lângă locul de desfăşurare a operaţiilor.

2.Identifică şi amenajează traseele conductelor
2.1. Traseele conductelor orizontale şi verticale de distribuţie a agentului tehnic , sunt identificate conform planurilor de amplasament şi marcate corespunzător.
2.2. Execută treceri prin planşee şi ziduri pentru accesul conductelor respectând normele de securitate şi rezistenţă a construcţiilor.
2.3. Confecţionează şi/sau montează console, suporţi, bride pentru fixarea conductelor.

3.Montează conductele verticale şi orizontale
3.1. Conductele verticale (coloanele) sunt fixate în piesele de prindere, trecerile prin planşee efectuându-se prin piese de trecere speciale.
3.2. Conductele orizontale (tur-retur) sunt poziţionate şi fixate la înclinaţiile indicate în proiectul de montaj.
3.3. Conductele verticale şi orizontale sunt îmbinate prin sudare sau prin piese de îmbinare (fitinguri, flanşe) conform indicaţiilor din proiectul de montaj.
3.4. Armăturile de izolare şi de dezaerisire sunt montate pe conducte în locurile indicate în documentaţie.

4.Formează şi/sau verifică corpurile de incalzire
4.1. Elementele de radiator, depozitate lângă locul de montaj, sunt verificate vizual cu atenţie pentru a nu prezenta fisuri.
4.2. Asamblarea elementelor de radiator se executa prin operaţia de niplare, folosind numărul de elemenţi indicat în planul de montaj.
4.3. Proba hidraulică a corpului de radiator format, se execută local cu o instalaţie destinată special acestui scop şi la o presiune conformă cu cea din standarde şi alte normative de specialitate.
4.4. Eventualele neetanşeităţi constatate sunt însemnate şi înlăturate imediat după golirea apei din radiator.

5.Montează corpurile de încălzire
5.1. Corpurile de încălzire sunt amplasate pe suporţii şi pe susţinerile realizate în acest scop pe ziduri şi planşee.
5.2. Legăturile la conductele de distribuţie a agentului termic, se realizează prin intermediul robineţilor cu dublu reglaj, teurilor de reglaj, racordurilor olandeze, flanşelor, etc.
5.3. Orizontalitatea după montaj a corpului de încălzire este verificată cu aparate de măsură corespunzătoare şi abaterile constatate sunt remediate pe poziţie.
5.4. Montarea elementelor de dezaerisire locală (ventile automate sau manuale) se face conform prevederilor din detaliile de execuţie.

Montarea surselor de căldură pentru încălzirea centrală
1.Organizează locul de muncă
1.1. Materialele, sculele şi aparatele de măsură şi control sunt alese corespunzător cu natura lucrării şi a specificaţiilor din documentaţia tehnică.
1.2. Măsurile de PM şi PSI sunt identificate şi aplicate în concordanţă cu lucrările prevăzute.
1.3. Utilajele de transport şi ridicat sunt amplasate pe poziţiile recomandate de proiectul de montaj şi de procedurile de execuţie.

2.Amenajează locul de amplasare al utilajelor
2.1. Utilajele sunt identificate, verificate şi inventariate pentru conformitatea cu specificaţiile şi documentaţiile tehnice de montaj.
2.2. Locurile de montaj sunt identificate şi amenajate (fundaţii, suporţi, etc.) în strictă conformitate cu planurile de amplasare.

3.Amplasează şi montează utilaje
3.1. Utilajele sunt transportate , manipulate şi amplasate cu grijă pe locurile/fundaţiile amenajate, evitându-se deteriorarea lor.
3.2. Montarea pe poziţie a utilajelor se face respectându-se ordinea indicată în documentaţia de montaj .
3.3. Conductele de legătură între utilaje sau între utilaje şi alte instalaţii exterioare sunt fixate pe poziţie cu ajutorul flanşelor sau prin operaţia de sudare.
3.4. AMC-urile, ventilele, diafragmele şi alte accesorii sunt montate cu atenţie pe amenajările executate sau pe utilaje, evitându-se deteriorarea lor.
3.5. Montarea utilajelor, conductelor de legătură şi a accesoriilor se face cu respectarea normelor de timp şi de materiale alocate.
3.6. Eventualele nepotriviri între documentaţia de montaj situaţia reală

4.Identifică şi execută traseele de conducte şi distribuitoare - colectoare
4.1. Documentaţia de execuţie este studiată cu atenţie pentru identificarea tehnologiei de execuţie a elementelor / tronsoanelor de conducte.
4.2. Materialele necesare confecţionării sunt trasate şi debitate cu precizie utilizând instrumente şi scule corespunzătoare conform desenului sau specificaţiei tehnice.
4.3. Materialele debitate sunt preasamblate conform desenelor de execuţie din documentaţia tehnică.
4.4. Elementul confecţionat este verificat dimensional, pentru conformitate cu cerinţele din documentaţia tehnică, utilizând instrumente de măsură corespunzătoare.
4.5. Execută montajul definitiv al elementelor preasamblate cu respectarea strictă a documentaţiei tehnice şi a toleranţelor admisibile.

5.Montează armături, accesorii şi AMC-uri
5.1. Accesoriile ,armăturile şi AMC-urile care necesită amenajări speciale, sunt identificate conform schemelor tehnologice şi planurilor de montaj
5.2. Accesoriile (supape, oale de condens, etc.), armăturile (robineţi, clapete şi filtre) şi AMC-urile sunt comparate cu planurile de execuţie ale amenajărilor din punct de vedere al numărului şi caracteristicilor tehnice prevăzute în standard.
5.3. Materialele necesare confecţionării amenajărilor sunt măsurate, trasate, debitate şi prelucrate cu precizie, utilizând instrumente şi scule corespunzătoare, conform desenelor de execuţie.
5.4. Materialele debitate şi celelalte componente sunt asamblate prin sudare şi/sau flanşare conform planurilor de montaj.
5.5. Amenajările executate sunt verificate dimensional (pentru conformitate cu cerinţele din documentaţia tehnică) şi poziţional (pentru

6.Verifică montajul executat
6.1. Corectitudinea amplasamentelor şi a montajelor mecanice este verificată cu atenţie în vederea conformităţii cu documentaţia tehnică de montaj.
6.2. Eventualele neconcordanţe şi/sau defecte sunt localizate şi identificate utilizând aparate de măsură, control şi verificare adecvate.
6.3. Abaterile mecanice sunt corectate cu promptitudine utilizând tehnologii permise acestui scop .
6.4. Deficienţele ce nu pot fi soluţionate sunt sesizate şi raportate imediat responsabilului de lucrare.

Tipuri de AMC-uri şi SDV-uri:
- şubler, ruletă, boloboc, ciocan, patent, şurubelniţă, chei simple şi reglabile, lere, chei dinamometrice

Punerea în funcţiune şi reglajul instalaţiilor de încălzire centrală
1.PIF pentru instalaţiile ce funcţionează cu apă caldă sau rece
1.1. Instalaţia este umplută cu apă la presiunea reţelei sau cu pompe de presiune, urmărindu-se cu atenţie dezaerisirea sistemului cu robineţi special prevăzuţi în acest scop.
1.2. Se porneşte cazanul şi se reglează temperatura apei de încălzire în funcţie de temperatura exterioară, conform normelor de exploatare .

2.PIF pentru instalaţiile ce funcţionează cu abur
2.1. Presiunea aburului din sistem, după pornirea cazanului, este urmărită atent cu ajutorul manometrelor până se ajunge la presiunea de regim specificată în cartea tehnică.
2.2. Robinetele de traseu şi cele de ocolire a aparatelor de condens se deschid la maxim.
2.3. Se deschide vana principală de alimentare a instalaţiei , urmărindu-se pe termometru atingerea temperaturii de regim .
2.4. Aparatele de condens sunt introduse în sistem prin închiderea robinetelor de pe conductele de ocolire.

3.Reglajul calitativ al instalaţiilor de incalzire
3.1. Efectuează măsurători cu ajutorul termometrelor privind temperatura exterioară, temperatura agentului termic primar şi a celui secundar.
3.2. Compară atent valorile măsurate cu tabelele de valori ale temperaturilor existente în normele de exploatare.
3.3. Intervine cu promptitudine şi în intervale scurte de timp asupra temperaturii la cazan atunci când temperatura exterioară prezintă variaţii

4.Reglajul cantitativ al instalaţiilor de incalzire
4.1. Măsoară debitul de agent termic cu aparate adecvate acestui scop (debitmetre, manometre diferenţiale, manometre) şi îl compară cu cel prevăzut în normele de funcţionare.
4.2. Reglează ventilele de la distribuitoare şi colectoare până la obţinerea aceleiaşi temperaturi pe toate ramurile.
4.3. Execută reglajul debitului / presiunii până la nivelul corpului de încălzire, acţionând asupra dispozitivelor care asigură circulaţia agentului termic.

Aptitudini/atitudini:
- atenţie
- îndemânare în utilizarea AMC-urilor
- operativitate
- corectitudine şi seriozitate
- preocupare pentru dezvoltarea profesională
- asumarea responsabilităţii
- respectarea disciplinei la locul de muncă_
- curaj
- promptitudinea reacţiilor
- echilibru şi stăpânire de sine
- solicitudine
- punctualitate
- flexibilitate şi adaptabilitate
- spirit de echipă
- ordine
- obiectivitate
- rapiditate de reacţie şi decizie
- stăpânire de sine
- adaptarea la situaţii noi

CONDIŢIILE POSTULUI DE MUNCÃ
intrebare de 100 puncte:
stiti cumva o metoda de a reclama angajatorul pt motivul opririi de catre el a unor sume de bani lunar sub denumirea de garantie? cui sa ma adresez in cazul in care nu am nici o dovada in acest sens pt ca nu am semnat nici un document in acest sens?
Ultima modificare: Miercuri, 2 Iulie 2008
roxanik, utilizator
Te poti adresa, in acest sens, Inspectoratului Teritorial de Munca in carui raza teritoriala isi are sediul angajatorul sau Inspectiei Muncii (for superior ITM-ului) , care are sediul in Bucuresti.
pentru a face o reclamatie in acest sens la ITM eu nu am nici o dovada;este decat cuvantul meu impotriva cuvantului angajatorului.Cum sa dovedesc?

Alte discuții în legătură

Fisa post Nina1 Nina1 Va rog ajutati-ma cu fisa post pentru functia:operator calculator, inginer electrotehnist si tehnolog-normator electro-pneumatic.(Am cautat in Documente ... (vezi toată discuția)
Fisa postului uta72 uta72 Ma poate ajuta cineva cu o fisa a postului pentru secretar sef , analist programator, administrator scoala, administrator financiar (contabilul unitatii) Va ... (vezi toată discuția)
Fisa post Angelino Angelino Buna ziua, dragi specialisti!:) Ma puteti ajuta, va rog, si pe mine cu continutul unei fise de post pentru Area Sales Manager? Ce corespondent are in COR? Va ... (vezi toată discuția)