Denumirea postului: Faianţar
Codul COR:
Titularul postului:
Competenţe fundamentale
• Comunicarea interactivă la locul de muncă
• Efectuarea de calcule matematice
• Planificarea sarcinilor şi a timpului de muncă
Competenţe generale la locul de muncă
• Aplicarea procedurilor tehnice de control al calităţii
• Respectarea NTSM şi PSI
Competenţe specifice
• Demontarea placajelor
• Execuţia lucrărilor pregătitoare şi de sortare
• Montarea şi fixarea pe suport a plăcilor ceramice
• Pregătirea stratului support
• Prepararea mortarelor de fixare a plăcilor ceramice
Comunicarea interactivă la locul de muncă
1 Comunică informaţii despre sarcini, procese, evenimente sau calificări
1.1 Alege tehnica adecvată de comunicare, ex.: contact direct, raport scris, schite desenate.
1.2 Identifică şi utilizează sursele corecte de informaţie
1.3 Informaţiile sunt selectate şi analizate corespunzător
1.4 Dovedeşte capacitatea de a se adapta şi comunica în funcţie de situaţie şi de raporturile în care se află cu interlocutorul
2 Ia parte la discuţiile în grup pentru a obţine rezultatele corespunzătoare în munca
2.1 Contribuţiile constructive se fac în termenii procesului de producţie despre care se discută
2.2 In comunicările legate de sarcinile de muncă foloseşte correct terminologia specifică
Efectuarea de calcule matematice
1 Aplică cele patru operaţii de bază la numere întregi
1.1 Efectuează calcule simple folosind adunarea, scăderea, înmulţirea şi împărţirea
1.2 Înţelege conceptul şi efectuează calcule simple pentru aflarea lungimii, perimetrului, ariei sau volumului
2 Efectuează calcule simple cu fracţii ordinare şi zecimale
2.1 Folosind cele patru operaţii aritmetice de bază efectuează calcule simple cu fracţii ordinare şi zecimale
Planificarea sarcinilor şi a timpului de muncă
1 Identifică cerinţele şi sarcinile de efectuat
1.1 Îşi însuşeşte sarcinile, instrucţiunile şi procedurile de lucru
1.2 Clarifică eventualele neînţelegeri privind sarcinile şi instrucţiunile
1.3 Identifică obiectivele de realizat
1.4 Identifică timpul necesar realizării lucrării
2 Planifica o activitate curenta
2.1 Stabileşte etapele de lucru şi modul de abordare, în funcţie de sarcinile de îndeplinit şi timpul disponibil
2.2 Planifică succesiunea fazelor în conformitate cu cerinţele procedurii de lucru
Aplicarea procedurilor tehnice de control al calităţii
1 Urmează procedurile tehnice de execuţie pentru respectarea cerinţelor de calitate
1.1 Îşi insuseste procedurile tehnice şi cele de asigurare a calităţii lucrărilor din sistemul propriu
1.2 Efectuează toate lucrările respectând cerinţele de calitate impuse în procedura de lucru sau prin instrucţiunile tehnologice
2 Verifica rezultatele muncii
2.1 Confrunta rezultatele muncii cu cerinţele documentatei şi ia masuri pentru remediere
2.2 Raportează, în conformitate cu reglementările locului de munca toate deficientele de calitate şi cauzele lor
3 Îşi asuma responsabilitatea pentru lucrările efectuate
3.1 Se preocupa continuu de diminuarea şi eliminarea defectelor
3.2 Participa la instructajele efectuate periodic de şeful punctului de lucru
Respectarea NTSM şi PSI
1 Respectă regulile de protecţie a muncii
1.1 Îşi însuşeşte legislaţia şi normele de protecţie muncii specifice locului de muncă
1.2 Desfăşoară lucrul în condiţii de securitate, în conformitate cu politica companiei, legislaţia şi normele de protecţie a muncii specifice locului de munca
1.3 Cunoaşte şi utilizează corect echipamentul şi instrumentarul de protecţie din dotare, în conformitate cu reglementările legale
1.4 Întreţine şi păstrează echipamentul de protecţie în conformitate cu instrucţiunile de folosire şi cu procedura locala
1.5 Identifica simbolurile / semnele de protecţie şi le urmează conform instrucţiunilor
1.6 Participa la instructajul de protecţie a muncii şi îşi însuşeşte correct prevederile în vigoare, inclusiv masurile de prim ajutor în caz de accident.
2 Respecta procedurile de urgenta şi de evacuare
2.1 Semnalează accidentul şi contactează imediat personalul şi serviciile de urgenta
2.2 Intelege corect şi aplica la nevoie masurile de urgenta şi de evacuare
2.3 Acorda primul ajutor în conformitate cu procedurile de la locul de munca
Demontarea placajelor
1 Demontarea cu recuperare a placajelor ceramice
1.1. Plăcile ceramice se desfac cu grija de pe suport
1.2. Se sortează plăcile şi se aleg cele refolosibile
1.3. Plăcuţele mici ceramice se lipesc pe foi de hârtie în vederea refolosirii lor
2 Demontarea fără recuperare a placajelor ceramice
2.1 Demontarea se face doar cu respectarea normelor de tehnica securităţii muncii.
2.2 Se are în vederea păstrarea locului de munca în condiţii de curăţenie.
Execuţia lucrărilor pregătitoare şi de sortare
1 Identificarea sculelor şi instrumentele specifice
1.1 Sculele şi instrumentele specifice sunt identificate şi folosite corect.
1.2 Sculele sunt folosite în condiţii de siguranţa cu respectarea NTSM specifice
2 Întreţinerea sculelor
2.1 La sfârşitul lucrului sculele şi uneltele sunt curăţate şi păstrate în stare buna de folosinţă
3 Identificarea şi sortare materialelor folosite în lucrai de placare
3.1 Identificarea se face după tipuri, dimensiuni, calităţi
3.2 Pentru fiecare tip de placaj se va identifica stratul şi compoziţia de liant corespunzătoare
Montarea şi fixarea pe suport a plăcilor ceramice
1 Montarea şi fixarea elementelor pentru placat
1.1 Montarea se face conform desenului cu rosturi de legătura sau fug pe fug
1.2 Montarea se face cu respectarea detaliilor de arhitectura
1.3 Fixarea se face cu mortar de ciment sau cu mortar cu adaos de aracet sau cu chituri antiacide atunci când acest lucru este prevăzut în proiect.
Pregătirea stratului suport
1 Curăţarea stratului suport
1.1 Daca stratul suport a mai fost placat se nivelează, se astupa rosturile şi se efectuează reparaţiile necesare.
1.2 Daca stratul suport este o pardoseala se aplica un strat de ciment de egalizare
2 Pregătirea plăcilor ceramice sau a plăcilor mozaicare
2.1 Se sortează plăcile după culoare, calitate sau desen
2.2 Se taie sau se polizează plăcile cu mijloace manuale sau manual-mecanice pentru a realiza contururi şi muchii vii
2.3 Se cioplesc sau se străpung plăcile de faianţă pentru crearea golului de trecere a conductelor conform detaliilor de execuţie sau a schiţei şefului de echipa
Prepararea mortarelor de fixare a plăcilor ceramice
1 Dozarea mortarelor de ciment pentru fixare
1.1 Dozarea se face conform reţetelor din normative sau a indicaţiilor şefului de echipa
2 Prepararea mortarelor din ciment alb şi colorat pentru fuguire
2.1 Dozarea se face conform reţetelor din normative sau a indicaţiilor şefului de echipa
3 Pregătirea chiturilor speciale
3.1 Dozarea se face conform reţetelor din normative sau a indicaţiilor şefului de echipa
CONDIŢIILE POSTULUI DE MUNCÃ
o Program de lucru:
I IDENTIFICAREA POSTULUI : „FEMEIE DE SERVICIU” cod COR (Clasificarea Ocupaţiilor din România )- 913201
II DESCRIEREA POSTULUI :
- executa lucrări de curăţenie in imobilul (inclusiv subsolul imobilului) asociaţiei de proprietari si zona aferenta (spatii verzi, trotuar).
- executa lucrări suplimentare necesare mentinerii curateniei si evacuarii gunoiului menajer din imobilul (inclusiv subsolul imobilului) asociaţiei de proprietari si zona aferenta (spatii verzi, trotuar)
III COMPETENTE PERSONALE:
• sa aibă însuşiri de personalitate :seriozitate/responsabilitate, loialitate ,hotărâre, adaptabilitate, autocontrol, atitudine pozitiva,
sa aibă calităţi psihice necesare (spirit de observaţie, răbdare, viteza de reacţie, capacitate de orientare in spaţiu, capacitate de comunicare, dârzenie etc.);
• nu sunt restrictii cu privire la sex, dar să poată mânui tomberoanele pentru gunoiul menajer
• sa nu aibă antecedente penale;
• sa semneze si sa accepte contractul de confidenţialitate si de munca.
IV POZIŢIA IN ORGANIGRAMA SI RELAŢII ORGANIZAŢIONALE :
a. ierarhice (pe verticală) - se subordonează administratorului si preşedintelui asociaţiei
b. relaţii organizaţionale (orizontale) – i-a la cunoştinţa de doleanţele membrilor asociaţiei de proprietari si in măsura in care acestea corespund cu cerinţele sarcinilor de serviciu stabilite in prezenta fisa le duce la îndeplinire in ordinea priorităţilor
V SFERA DE RASPUNDERE SI COMPETENTA:
• este direct răspunzător de îndeplinirea întocmai a atribuţiilor si prevederilor sarcinilor de serviciu stabilite in prezenta fisa
• este direct răspunzător de păstrarea bunurilor materiale sau de alta natura pe care le are in gestiune;
• răspunde nemijlocit pecuniar, administrativ sau penal, după caz, daca prin nerespectarea sarcinilor de serviciu stabilite prin prezenta fisa, aduce direct sau indirect prejudiciile materiale sau de alta natura asociaţiei sau membrilor acesteia.
VI ATRIBUTII:
• sa mature zilnic holul si scara imobilului,
• sa spele cel puţin o data pe săptămână holul si scara imobilului
• sa mature sau/si sa spele holul, scara imobilului ori de cate ori este nevoie (cel puţin o data pe zi) pentru a îndepărta urmele de noroiul depus ca urmare a intemperiilor
• sa şteargă praful si pânzele de păianjen din holul si scara imobilului ori de cate ori este nevoie in vederea menţinerii aspectului de curăţenie a imobilului;
• sa spele geamurile imobilului ori de cate ori este nevoie in vederea menţinerii aspectului de curăţenie a imobilului;
• sa menţină curăţenia la gheena şi la balcoanele de pe etaje de folosinţa comuna (de acces la tubulatura de evacuare a gunoiului menajer) si sa participe împreună cu reprezentanţii firmei de prestări servicii de salubritate la descărcarea gunoiului menajer;
• sa desfunde ori de cate ori este nevoie tubulatura de evacuare a gunoiului;
• săptămânal sa verifice starea de uzura a tubulaturii de evacuare a gunoiului si a tomberoanelor având obligaţia sa anunţe administratorul iar in lipsa acestuia preşedintele asociaţiei de necesitatea efectuării de reparaţii sau de înlocuire a tomberoanelor;
• sa anunţe de îndată administratorul iar in lipsa acestuia preşedintele asociaţiei orice neregula constatată cu privire la starea pereţilor interiori sau exteriori (infiltraţii de apa de la inundaţii, conducte sparte, fisurări, degradări datorate uzurii sau lovirii accidentale sau nu, etc.)
• sa asigure curăţenia din zona spaţiului verde aferenta imobilului (sa tundă iarba, să ude spaţiul verde, sa strângă ori de cate este nevoie hârtiile, crengile, frunzele, etc. de pe spaţiul verde)
• sa duca la îndeplinire si sa respecte deciziile instituţiilor locale cu privire la curăţenia trotuarului aferent imobilului (ex. : spălarea trotuarului, înlăturarea zăpezii, etc.)
• sa menţină curăţenia din subsolul imobilului;
• sa viziteze zilnic subsolul imobilului in vederea menţinerii curăţeniei si pentru a constata daca au intervenit defecţiuni la reţeaua de alimentare cu apa rece potabila, A.C.M., energie termica, canalizare (ex.: scurgeri, inundaţii, , etc.) sau pătrunderi forţate in subsol
• sa ia in primire toate materialele necesare asigurării curăţeniei, întreţinerii spaţiului verde, colectarea şi debarasarea gunoiului menajer (tomberoane) având obligaţia sa asigure păstrarea si utilizarea acestora in bune condiţiuni,
• dacă primeşte bani are dreptul de a-şi achiziţiona singur materialele necesare desfăşurării activităţii cu obligaţia de a se încadra în plafonul stabilit şi de a justifica cheltuielile făcute cu documente legale (conform legislaţiei în vigoare, ex. : factură fiscală şi chitanţă);
• să manifeste disponibilitate către dialog, receptivitate, calm, tact in relaţiile de serviciu ce se stabilesc cu persoane din asociaţie sau vizitatori;
• sa răspundă la toate solicitările venite din partea administratorului sau preşedintele asociaţiei pentru îndeplinirea unor sarcini conforme fisei postului;
• sa manifeste grijă deosebită in mânuirea si utilizarea materialelor si echipamentelor pe care le are in primire pentru a evita avarierea, distrugerea sau pierderea lor;
• sa fie cinstit , loial si disciplinat dând dovada in toate împrejurările de o atitudine civilizata si corecta fata de toate persoanele cu care vine in contact;
• sa respecte instrucţiunile de folosire a ascensorului si sa anunţe de îndată orice defecţiune la societatea care asigura întreţinerea ascensorului cat şi administratorul iar in lipsa acestuia preşedintele asociaţiei
• sa respecte cu stricteţe regulile de protecţie a muncii si P.S.I. din obiectivul unde desfăşoară serviciul; (conform.art.6 alin.(1) si (2) din OG nr.60/1997 orice persoana care observa un incendiu are obligaţia de a anunţa prin orice mijloc pompierii , primarul sau politia , după caz , si sa ia masuri , după posibilităţile sale , pentru limitarea si stingerea incendiului .
• conform art.23 lit. b , c, f, din OG 60/1997 , angajatul trebuie sa utilizeze , potrivit instrucţiunilor de utilizare a substanţele periculoase, instalaţiilor ,utilajele, maşinile, aparatura si echipamentele de lucru.; sa acorde ajutor , atât cat este raţional posibil, oricărui alt salariat , aflat intr-o situaţie de pericol.
• Conform art.12 NGPM/2002 angajaţii vor desfăşura activitatea in aşa fel încât sa nu expună la pericole de accidentare sau îmbolnăvire profesionala persoana proprie sau alţi angajaţi , in conformitate cu pregătirea si instruirea in domeniul protecţiei muncii primita de la angajatorul sau; in acest scop angajatul are următoarele obligaţii :
a) sa-si însuşească si sa respecte normele si instrucţiunile de protecţie a muncii si masurile de aplicare a acestora.
b) Sa aducă la cunoştinţa de îndată administratorului iar in lipsa acestuia preşedintele asociaţiei accidentele de munca suferite de propria persoana sau de alţi angajaţi.
c) Sa coopereze cu persoanele cu atribuţii specifice in domeniul securităţii si sănătăţii in munca , atât timp cat este necesar , pentru realizarea oricărei sarcini sau cerinţe impuse de autoritate competenta pentru prevenirea accidentelor si bolilor profesionale.
d) Sa refuze întemeiat executarea unei sarcini de munca daca aceasta ar pune in pericol de accidentare sau îmbolnăvire profesionala persoana sa sau a celorlalţi participanţi.
• sa informeze de îndată administratorul iar in lipsa acestuia preşedintele asociaţiei despre orice deficienta constatata sau eveniment petrecut
• sa execute alte activităţi in legătura cu îndeplinirea sarcinilor de serviciu precizate de persoanele care au acest drept.
VII RESTRICTII :
• nu executa nici o sarcina suplimentara legata de activitatea sa decât daca ea vine de la persoanele autorizate si daca vine pe cale ierarhica si se încadrează in prevederile legale;
• sa asigure păstrarea secretului profesional privind, activităţile ce se desfăşoară in cadrul asociaţiei de proprietari;
• este strict interzisa consumarea de băuturi alcoolice înainte de intrarea in serviciu sau pe timpul serviciului ;
• la plecarea din imobil, indiferent de motiv, trebuie sa lase echipamentul curat iar celelalte mijloace pe care le-a folosit in buna stare.
VIII CONDITII DE DESFASURARE A ACTIVITATII :
a. program – nenormat până la asigurarea curăţeniei stabilite de fisa postului (nu mai mult de 8 ore pe zi);
b. Salarizarea –conform hotărârii adunării generale
IX MENTIUNI SPECIALE :
- facilităţi speciale - conform contractului de munca, anexelor la fişa postului, reglementarilor organizaţionale
Prezenta fisa este anexa la contractul de munca.