avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 824 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... recalculare cote intretinere pe ultimii 3 ani de ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

recalculare cote intretinere pe ultimii 3 ani de administrator neatestat

este legal sa faca acest lucru ?
in primul rand din aceste recalculari eu am o situatie fericita in care ar trebui sa-mi fie returnati - in contul intretinerii 182 lei .
cenzorul existent are insa de dat 1400 lei si chiar si numai din acest motiv nu a semnat listele de intretinere , presedinta fiind amenintata ca ar putea ramane tap ispasitor , nu le-a semnat nici ea .
este legala afisarea unei liste de intretinere fara aceste semnaturi ?
este legala recalcularea aceasta ? nu este obligatoriu sa fie facuta de catre un expert contabil ?
este legal ca din plata unor restante la intretinere , banii sa fie dirijati spre niste cheltuieli care nu sunt urgente ?
daca va amintiti eu v-am expus subiectul " teava de apa rece pe conducta separata " intru-cat locatarii s-au interesat in diverse locuri si au inteles ca este ilegal sa taie tevile de apa rece originale ale blocului lasand alti locatari fara apa , au lasat-o mai moale cu strangerea banilor pentru acest proiect . drept urmare adm si presedinta sunt hotarate sa faca aceasta teava separata chiar luand din banii de intretinere .
multumesc.
Ultima modificare: Miercuri, 26 August 2009
mezzo 61, utilizator
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 12:31, 8 Septembrie 2009
ati inceput precum in povestea cu drobul de sare ? pai incepeti sa ne vorbiti despre un act normativ care nu exista ... noul cod al muncii ? acesta este u n act normativ aflat inca in discutii, dar nu a fost adoptat inca, ca sa nu mai vorbim despre publicarea in monitorul oficial
pe site-ul avocanet.ro puteti gasi codul muncii actualizat aflat inca in vigoare
pentru a va usura munca de cautare, va furnizez si linkul :
www.avocatnet.ro/content/cau...
lectura placuta ! si astept informaii despre restringerea domeniilor de activitate ale conventiilor civile, cu precizare din lege (denumire si articol).
v-am scris si mai devreme ... daca un administrator/presedinte mai este angajat cu carte de munca la o firma, de ce sa nu fie angajat cu conventie civila, astfel incit asociatia sa nu mai fie nevoita a plati celelalte dari in afara de impozitul obligatoriu de 16% ?
de ce sa plateasca suplimentar sanatatea si la asociatie, ca tot aceeasi spaga o da la doctori si asistente. ba mai mult ... incepind cu 1 septembrie devenim si coplatitori la sistemul medical, orice consultatie medicala la medicul de familie trebuind a fi platita din buzunarele proprii.
de ce sa platim somajul suplimentar cind ajutorul de somaj in cazul in care as deveni somer este acelasi, pentru ca nu se tine cont de cit ai cotizat (daca ai un serviciu, doua sau 5)
PS. vad ca tot va este frica de butonul "EDITEAZA" :D
Ultima modificare: Sâmbătă, 29 August 2009
ContSters61266, utilizator
@felix34

M-am referit la actualul Cod al Muncii. Ai dreptate, nu mai e nou avand in vedere ca e in vigoare din 2003.
Ultima modificare: Sâmbătă, 29 August 2009
Iulian MANEA, Contabil
Dle. Iulian Manea nu are rost sa va mai chinuiti. Nu vor sa accepte ca exista si se aplica legislatie si pentru administratori si angajati ai Asociatiei si gata!
Cred ca ne chinuim degeaba sa explicam unor oameni care ne furnizeaza link-ul catre Codul Muncii dar le este lene sa-l lectureze si nici nu sunt atenti la data ultimei actualizari a Codului! Corectati-ma daca gresesc dar stiu ca ultima actualizare a acestuia a fost in 10.01.2009.

@felix34
Aveam o impresie mai buna despre dvs. dupa ce v-am urmarit opiniile pe acest forum! Pacat!
Mai fac totusi o ultima incercare in speranta ca e doar o "scapare" din partea dvs.
Angajarea personalului unei Asociatii, inclusiv a administratorului, se face in baza Legii 230/2007, art. 35, al. 2
"Persoanele fizice pot fi angajate prin incheierea unui contract individual de munca, conform celor stabilite prin negociere directa."
In cazul in care administratorul are deja incheiat un CIM pe norma intreaga la o alta institutie, la Asociatie i se va incheia un al doilea contract dar cu norma fractionata retinandu-se contributiile valabile si pentru cel cu norma intreaga. La sfarsitul anului, cand se face regularizarea impozitului pe venit, acesta va primi 2 fise fiscale, FF1 de la primul loc de munca si FF2 de la Asociatie, intocmind in baza acestora declaratia de impozit pe venitul global.
Ceea ce sustineti despre platile suplimentare este practic adevarat dar legal nu este posibil, inca.
Iar daca ai 2 sau 5 servicii e mica probabilitatea sa fii dat afara de la toate in acelasi timp, nu? :)

@elga50

Ce faceti, in aceeasi calitate, daca vi se pune in vedere de catre proprietari ca ei nu doresc angajamente cu CIM, deoarece trebuie sa plateasca mult prea mult?


Proprietarii se supun legii si nu legea proprietarilor! (Si nu mi-as da demisia din motivul asta! ;) )
Ultima modificare: Sâmbătă, 29 August 2009
Presedintele, utilizator
felix34 a scris:

domnule presedinte ... convingeti-ne de faptul ca aceste conventii civile nu mai pot fi folosite in cadrul asociatiilor de proprietari, cu text de lege, precum si denumirea acesteia
desi am mai avut o astfel de solicitare intr-un alt topic, niciunul dintre useri nu a putut sa ofere asa ceva. poate reusiti dvs. repet ... cu argumentare legislativa, nu cu vorbe-n vint ;)

Nu am de ce sa va conving de acest lucru deoarece nu am sustinut asa ceva. Am sustinut ca angajatii, gen administrator, contabil, casier, care desfasoara o munca cu caracter permanent si continuu nu pot fi angajati in baza conventiilor civile!
Se pot folosi conventiile civile in cazul persoanelor fizice care desfasoara o activitate temporara si intamplatoare gen taiatul gardului-viu, retinandu-se acestuia impozitul si CAS-ul!
Conventiile civile se bazeaza in primul rand pe art. 1470 din Codul Civil si se completeaza si reglementeaza cu prevederile Codului Fiscal si Codului Muncii.
Astfel de contracte (conventii) civile pot fi incheiate conform normelor dreptului comun numai pentru activitati:
• ce au un caracter ocazional (de circumstanta);
• exclud subordonarea prestatorului muncii fata de beneficiarul acesteia;
• se realizeaza uno ictu (dintr-o data).

PS: Revin cu o precizare si o lamurire in ceea ce priveste discutia anterioara cu salariul minim brut pentru administratori. Ca sa simplific atatea discutii si polemici sintetizez:
Coeficientul de ierarhizare pleaca de la:
1. necalificati = 1,
2. calificati = 1,2
Administratorii detin un atestat=> presteaza o activitate calificata => coeficient de ierarhizare minim 1,2 => salariul minim brut pentru 8 ore=600X1,2=720 q.e.d.
Subiect inchis(din punctul meu de vedere!:love2:)
Va multumim d-le "Presedintele".
De fapt cineva ne intreba la inceput de "recalculare cote intretinere pe ultimii 3 ani de administrator neatestat".
Dv ati introdus primul in aceasta discutie ideea despre salariul minim de 720 lei pentru un administrator. Daca nu va amintiti puteti verifica pe la pagina 2 sau 3.
[EDITAT, offtopic]
Ultima modificare: Luni, 31 August 2009
ContSters20980, utilizator

Alte discuții în legătură

Despre salariul femeii de serviciu si al administratorului ndan57 ndan57 Buna ziua, as dori daca se poate o informatie despre salariul minimaplicat acum deoarece stiu ca in cazul unui CIM femeia de serviciu(sau un angajat) trebuie ... (vezi toată discuția)
Schimbare incadrare la asociatie de proprietari siveora19 siveora19 Un presedinte de la o asociatie de proprietari solicita un raspuns la urmatoarea intrebare: Poate comitetul executiv printr-o decizie conf art.29 alin 2 din ... (vezi toată discuția)
Cine plătește atestarea administratorului asociației de proprietari: asociația sau el? Adrijaan Adrijaan Cine plateste atestarea administratorului de la asociația de proprietari, asociatia sau el personal trebuie sa achite ? Administratorul nostru invoca art. ... (vezi toată discuția)