avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 264 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... recalculare cote intretinere pe ultimii 3 ani de ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

recalculare cote intretinere pe ultimii 3 ani de administrator neatestat

este legal sa faca acest lucru ?
in primul rand din aceste recalculari eu am o situatie fericita in care ar trebui sa-mi fie returnati - in contul intretinerii 182 lei .
cenzorul existent are insa de dat 1400 lei si chiar si numai din acest motiv nu a semnat listele de intretinere , presedinta fiind amenintata ca ar putea ramane tap ispasitor , nu le-a semnat nici ea .
este legala afisarea unei liste de intretinere fara aceste semnaturi ?
este legala recalcularea aceasta ? nu este obligatoriu sa fie facuta de catre un expert contabil ?
este legal ca din plata unor restante la intretinere , banii sa fie dirijati spre niste cheltuieli care nu sunt urgente ?
daca va amintiti eu v-am expus subiectul " teava de apa rece pe conducta separata " intru-cat locatarii s-au interesat in diverse locuri si au inteles ca este ilegal sa taie tevile de apa rece originale ale blocului lasand alti locatari fara apa , au lasat-o mai moale cu strangerea banilor pentru acest proiect . drept urmare adm si presedinta sunt hotarate sa faca aceasta teava separata chiar luand din banii de intretinere .
multumesc.
Ultima modificare: Miercuri, 26 August 2009
mezzo 61, utilizator
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 12:31, 8 Septembrie 2009
[EDITAT, offtopic]
Totusi ceva "legal" nu ne spuneti legat de aceasta tema! :hm:

adriantot a scris:

Problema cu salarizare care trebuie sa tina cont de salariul minim si ierarhizarea conform studiilor este o gluma ca sa vorbim discutii.
In ce lege este stipulat ca trebuie sa-i dai cuiva salariul mai mare pentru ca are studii superioare ? Nicaieri nu este prevazut asa ceva . ...
Ultima modificare: Luni, 31 August 2009
ContSters20980, utilizator
mi-au luat-o altii inainte si v-au deconspirat, domnule "presedintele" proprietaru, si nu am fost eu acela ca sa nu se spuna ca am ceva cu dvs. probabil ca ati fost banat pe @proprietaru, nefiind la prima abatere
referitor la munca presedintilor/administratorilor, ac estia nu pot fi considerate ca fiind angajate permanent cu fractiune de norma intrucit nu presteaza zilnic acele ore ... intr-o zi pot sa aiba probleme si sa stea la asociatie 6--8 ore, sau sint zile intregi in care nu au de ce sa aiba astfel de prestatii, nefiind nevoie de prezenta lor din cauza lipsei problemelor. deci conventia civila se poate aplica acestora.
referitor la
Coeficientul de ierarhizare pleaca de la:
1. necalificati = 1,
2. calificati = 1,2
Administratorii detin un atestat=> presteaza o activitate calificata => coeficient de ierarhizare minim 1,2 => salariul minim brut pentru 8 ore=600X1,2=720 q.e.d.
un casier presteaza maxim 4 ore saptaminal din 170 ore lunar la care se face salarizarea oricarei persoane, adica putin peste 2,5% ore prestate. daca-l retribuim conform fractiunii de munca prestata si sintem generosi, oferindu-i 10%, la salariul minim de 720 lei inseamna o retributie de 72 lei, suma care nu convine niciunei persoane. si sa nu-mi veniti cu argumente de genul "trebuie retribuit pt minim 2 ore zilnic" ca nu tine, ca nu platesc un om pentru niste ore pe care nu le presteaza. aceeasi situatie ar fi si pentru presedinte si administrator.
singura persoana care presteaza intr-adevar orele pentru care este retribuita IN FIECARE ZI este femeia de serviciu, aceasta justificindu-si salariul prin orele lucrate zilnic efectiv, deci trebuie sa i se intocmeasca CIM in conformitate cu codul muncii
Buna ziua,
Va rog,in primul rand, daca doriti sa raspundeti, sa nu jigniti, sa nu luati peste picior. O scrisoare catre Ministerul Muncii, va lamuri pe cei care nu cunosc inca in ce situatii restrictive se pot incheia conventii civile. Scrieti pe mail, au adresa pt. relatii cu publicul. Veti primi un raspuns documentat, la obiect, succint si lamuritor. Doar ca nu va fi un raspuns placut...Am facut o astfel de adresa si am primit raspuns scris. Contract de munca fara discutii, cu durata partiala, daca nu lucreaza 8 ore. Restul se cheama evaziune fiscala.

referitor la munca presedintilor/administratorilor, ac estia nu pot fi considerate ca fiind angajate permanent cu fractiune de norma intrucit nu presteaza zilnic acele ore ... intr-o zi pot sa aiba probleme si sa stea la asociatie 6--8 ore, sau sint zile intregi in care nu au de ce sa aiba astfel de prestatii, nefiind nevoie de prezenta lor din cauza lipsei problemelor. deci conventia civila se poate aplica acestora.

Nu. Incorect!


referitor la
Coeficientul de ierarhizare pleaca de la:
1. necalificati = 1,
2. calificati = 1,2
Administratorii detin un atestat=> presteaza o activitate calificata => coeficient de ierarhizare minim 1,2 => salariul minim brut pentru 8 ore=600X1,2=720 q.e.d.
un casier presteaza maxim 4 ore saptaminal din 170 ore lunar la care se face salarizarea oricarei persoane, adica putin peste 2,5% ore prestate. daca-l retribuim conform fractiunii de munca prestata si sintem generosi, oferindu-i 10%, la salariul minim de 720 lei inseamna o retributie de 72 lei, suma care nu convine niciunei persoane. si sa nu-mi veniti cu argumente de genul "trebuie retribuit pt minim 2 ore zilnic" ca nu tine, ca nu platesc un om pentru niste ore pe care nu le presteaza.

Daca nu vreti sa vin eu cu argumente ca "nu tine" de ce nu detaliati dvs. cu articole si legi care va sustin aceasta afirmatie!?


aceeasi situatie ar fi si pentru presedinte si administrator.

Gresit din nou! Presedintele este angajat in baza unui contract de mandat iar administratorul cu CIM.
Este o adevarata aberatie sa considerati munca administratorului intermitenta si sa-i socotiti retributia "la ora"!
Ultima modificare: Luni, 31 August 2009
ContSters20980, utilizator
@peraspera ... daca se plateste impozitul de 16% aferent venitului incasat ce persoana angajata prin conventie civila nu se numeste evaziune fiscala.
@presedintele ... nu am vazut inca niciun presedinte care sa presteze macar 2 ore IN FIECARE ZI astfel incit sa se justifice contractul de munca cu durata partiala.
si nu ati venit INCA cu argumente legale care interzic conventiile civile. am mai spus-o si o repet :
"CE NU ESTE INTERZIS ESTE PERMIS !"

ati afirmat :
Este o adevarata aberatie sa considerati munca administratorului intermitenta si sa-i socotiti retributia "la ora"!

cum este angajat administratorul ? cu durata partiala de munca sau cu durata normala de lucru ?
- daca este cu durata normala de lucru, pai atunci trebuie sa-l vad zilnic 8 ore ca patruleaza prin bloc sau umbla sa plateasca facturi, si nu prea vad cum unul care este si salariat la vreo firma ar putea face asta. se mai pun si maxim 2-3 zile la calculul intretinerii. acest calcul se poate face in maxim 4 ore. eu insumi am facut in excel un program care face calculul intretinerii dupa introducerea sumelor din facturi, administratorul trebuind doar sa modifice eventual numarul de persoane conform miscarilor din acel bloc
- daca este cu durata partiala, pai sa-l vad macar la fata inziua respectiva. exista zile intregi in care acestia nu sint vazuti la fata.
ar trebui ca si acestora sa le fie redus salariul pe baza faptului ca nu a fost vazut prestind pentru asociatie la fel cum si acesta baga o persoana la intretinere doar pe baza unui vecin "binevoitor" care te piraste ca vede intrind persoane la tine in vizita, dar "uita" sa o vada si plecind. dar deh ... atita timp cit are creionul in mina, se simte puternic. dar cind il dai jos si-i faci aceeasi figura face scandal monstru.

Alte discuții în legătură

Despre salariul femeii de serviciu si al administratorului ndan57 ndan57 Buna ziua, as dori daca se poate o informatie despre salariul minimaplicat acum deoarece stiu ca in cazul unui CIM femeia de serviciu(sau un angajat) trebuie ... (vezi toată discuția)
Schimbare incadrare la asociatie de proprietari siveora19 siveora19 Un presedinte de la o asociatie de proprietari solicita un raspuns la urmatoarea intrebare: Poate comitetul executiv printr-o decizie conf art.29 alin 2 din ... (vezi toată discuția)
Cine plătește atestarea administratorului asociației de proprietari: asociația sau el? Adrijaan Adrijaan Cine plateste atestarea administratorului de la asociația de proprietari, asociatia sau el personal trebuie sa achite ? Administratorul nostru invoca art. ... (vezi toată discuția)