Anna63 a scris:
Eu una nu am auzit tigan sa se plinga ca e discriminat.Poate ar fi bine daca s-ar intampla asta ,ar fi un semn ca vor sa se schimbe.
1. Iata cateva aspecte ale legislatiei care creeaza premisele pentru o discriminare pozitiva a etniei rrome.
ORDIN nr. 1.540 din 19 iulie 2007
privind interzicerea segregarii scolare a copiilor romi si aprobarea Metodologiei pentru prevenirea si eliminarea segregarii scolare a copiilor romi
EMITENT: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI TINERETULUI
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 692 din 11 octombrie 2007
ART. 1
(1) Prezentul ordin are ca obiectiv prevenirea, interzicerea şi eliminarea segregării, văzută ca formă gravă de discriminare, cu consecinţe negative asupra accesului egal al copiilor la o educaţie de calitate.
(2) Pentru atingerea acestui obiectiv se interzice, începând cu anul şcolar 2007-2008, formarea claselor I şi a V-a segregate, având preponderent sau numai elevi romi.
ORDIN nr. 1.539 din 19 iulie 2007
privind normele de încadrare şi de activitate ale mediatorului şcolar
EMITENT: MINISTERUL EDUCAŢIEI, CERCETÃRII ªI TINERETULUI
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 670 din 1 octombrie 2007
ART. 1
(1) Unităţile de învăţământ preuniversitar în care se impune furnizarea serviciilor de mediere şcolară, servicii prestate de către mediatorul şcolar, vor fi identificate ca urmare a aplicării setului de criterii de tip educaţional, socioeconomic şi cultural, menţionat în prezenta metodologie.
(2) Criteriile de tip educaţional sunt următoarele:
3. şcoala este multietnică sau este o şcoală în care predomină elevi de etnie romă;
4. limba de predare este diferită de limba maternă;
5. cultura minorităţii este slab reprezentată la nivelul şcolii;
ORDIN nr. 1.529 din 18 iulie 2007
privind dezvoltarea problematicii diversităţii în curriculumul naţional
EMITENT: MINISTERUL EDUCAŢIEI, CERCETÃRII ªI TINERETULUI
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 670 din 1 octombrie 2007
ART. 2
(1) În documentele curriculare - planuri-cadru, programe şcolare, manuale şcolare, auxiliare curriculare, autorii vor include aspectele referitoare la diversitatea culturală (etnică, lingvistică, religioasă etc.), în funcţie de specificul domeniilor disciplinare.
(2) În programele şcolare vor fi incluse, în funcţie de specificul domeniilor disciplinare, obiective-cadru, obiective de referinţă, competenţe generale, competenţe specifice, teme/conţinuturi ale învăţării, activităţi de învăţare, valori şi atitudini referitoare la diversitatea culturală - etnică, lingvistică, religioasă etc.
(3) În învăţământul gimnazial şi în cel liceal, în programa pentru disciplina Istorie va fi abordată problematica istoriei tuturor minorităţilor din România.
ORDIN nr. 619 din 14 august 2002
pentru aprobarea functionarii ocupaţiei de mediator sanitar şi a Normelor tehnice privind organizarea, funcţionarea şi finanţarea activităţii mediatorilor sanitari în anul 2002
EMITENT: MINISTERUL SÃNÃTÃŢII ªI FAMILIEI
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 655 din 3 septembrie 2002
ART. 1
Dezvoltarea sistemului de mediatori sanitari comunitari din cadrul comunităţilor de romi reprezintă obiectivul 2 al intervenţiei 12 - Promovarea sănătăţii femeii şi copilului la nivel comunitar - din Programul de sănătate a copilului şi familiei, conform anexei nr. 3…
ART. 2
Funcţionarea mediatorilor sanitari comunitari, angajaţi pe durata determinata, se finanţează din bugetul Ministerului Sănătăţii şi Familiei, prin fondurile alocate derulării Programului de sănătate a copilului şi familiei, titlul "Transferuri", în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului sănătăţii şi familiei şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 85/65/2002.
2. dl Premier a declarat: “Este vorba despre numarul de romani, de cetateni romani, atentie, de cetateni romani de etnie roma care constituie un grup de multe ori cu caracteristici infractionale deosebit de periculoase care se inmulteste la Roma”.
Stiti cumva care este stadiul de solutionare a sesizarii depuse in data de 21.05.2007 de catre Romani CRISS la Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii (CNCD) ?
3. Intr-o comuna cu populatie majoritara rroma, X o organizatie a comunitatii religioase Y a reusit sa convinga 82% din familiile care au copii de varsta scolara, sa-si trimita copii la scoala, ne mai inregistrandu-se cazuri de abandon scolar. Aceeasi organizatie a intermediat angajarea intretinatorilor de familie in proportie de 60%, iar vanzarea de produse pe baza de alcool etilic a scazut din localitate a scazut in mod alarmant pentru micii intreprinzatori din comuna.
Vi se pare o utopie ? Daca nu, oare ce metode s-au utilizat : bau-bau sau motivarea pozitiva ?