avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 558 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Garantia produsului final si a componentelor
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Garantia produsului final si a componentelor

Buna ziua.

Acuma 4 ani am cumparat un laptop si evident i s-a dus acea garantia de 2 ani.
Problema este ca deja mi s-a stricat placutele RAM, iar firma spune ca si placutele RAM au tot 2 ani garantie desi nu scrie nicaieri negru pe alb asa ceva despre placutele RAM.

De ce spun asta, este pentru ca, daca cumperi separat placute RAM beneficiezi de garantie foarte mare(5-10 ani).

De ce este aceasta diferenta intre placutele RAM cumparate separat si cele care sunt incluse in laptop la momentul cumpararii ?
Sunteti singurul vinovat daca:

- ati facut overclock;
- ati combinat cele doua placute cu alte doua placute care nu aveau exact aceleasi caracteristici ca ele (aceeasi marca, acelasi model, aceeasi versiune, aceiasi parametri).
:offtopic:

Va rog, reveniti la subiect, nu ne intereseaza de ca s-au prajit placutele , ci de ce au garantie cat are laptopul si nu cat au ca piese cumparate separat.
@gi-jane2 si nici pe noi nu ne intereseaza aberatiile dumitale. subiectul e publicat de un nene care a cumparat un bun care, dupa expirarea garantiei, s-a defectat, mai exact niste piese din componenta bunului. avand in vedere ca s-a incercat personal remedierea defectiunilor, adica inlocuirea pieselor defecte si nu intr-un service autorizat, chiar daca mai erau in garantie, aceasta s-a pierdut. plus ca bunul avea doi ani garantie, care era expirata de acum doi ani, garantia pentru piesele defecte intra in plata clientului pentru ca aceasta este anulata. avand in vedere ca s-au cumparat niste piese "pe cont propriu", este posibil sa nu se fii "ars", ci sa nu corespunda tehnic cu bunul in cauza. noi incercam sa il ajutam sa isi remedieze problema cu sfaturi tehnice si sa vedem din care cauza nu ii functioneaza bunul. in concluzie, topicul nu este "valabilitatea garantiei", ci "cum se poate remedia defectiunea". in necunostinta de cauza, cel care deschide un subiect, poate incadra gresit problema in alt topic. prin intrebarile adresate de cei de pe forum celui care a publicat problema cu care se confrunta, se poate afla situatia reala cu care se confrunta. poate a intrebat de garantie, dar afland mai multe date, poate problema garantiei cade pentru ca nu il mai ajuta. mai bine, daca tot interveniti in solutiile publicate de cei care sar in ajutor, mai bine le-ati corecta si ati sterge topicurile publicate fara logica si care ataca limba romana. sunt unele texte care nu pot fii lecturate. zici ca le-au scris ori la betie, ori de analfabeti. in alta ordine de idei, offtopic este un raspuns gen "cat costa un kg de cartofi in piata din Alba Iulia?" la topicul despre vanzarea unui imobil, spre exemplu.
Nu am cumparat alte placute RAM. E vorba de placutele RAM incluse in laptopul pe care l-am cumparat, deci nici nu e vorba sa pun alte placute. Nici overclock n-am facut.

Problema ar trebui dusa catre aceasta situatie "aberanta":
1. Cumpar spre exemplu acuma un laptop X1 cu placa RAM marca Y1. Laptopul si placa RAM au 2 ani garantie.
2. Cumpar tot acuma un al doilea laptop X1, ii scot placa RAM, cumpar separat aceasi placuta RAM Y1 si o introduc in laptop. Laptopul are garantie 2 ani, placa RAM 5 ani (sau chiar mai mult, cam asa sunt garantiile actuale la placile RAM cumparate separat).
3. Vedeti si voi aberatia asta cu garantia ? La asta m-am referit cand am pomenit de "discriminare".
@Andrei_78: nu este nicio situatie discriminatorie. producatorul laptopului iti acorda doi ani garantie pentru munca depusa de el in vederea construirii acelui laptop. producatorul are, la randul sau, o serie de furnizori de componente care, la randul lor, acorda ce garantie vor pentru piesele produse si distribuite celui care le-a montat pe laptop. pot acorda si 100 de ani daca vor. de regula, perioada de garantie este identica cu perioada maxima pana la care se defecteaza piesa respectiva din vina exclusiva a producatorului. laptopul vine insotit de o cantitate mare de hartogaraie. in cazul in care ti se defecteaza in perioada de garantie a componentelor (asa cum reiese din actele cu care vine insotit laptopul) este mai bine sa apelezi la un centru autorizat, de regula la cel al producatorului laptopului, iar piesa defecta, daca mai este in garantie, ti se inlocuieste gratuit si nu iti anuleaza perioada de garantie. daca tu ai desfacut suruburile laptopului doar sa te uiti in laptop, acestea nu mai arata ca noi, este posibil sa iti anuleze garantia. daca ai 5 ani pentru piese si 2 ani pentru intregul ansamblu si te afli in cei 5 ani de garantie pentru piese, tu nu ai desfacut laptopul sa il repari singur, iar producatorul refuza sa iti inlocuiasca piesa gratuit, atunci poti depune sesizare la Oficiul pentru Protectia Consumatorului, chiar si online pe reclamatii.anpc.ro si se ocupa ei de problema.

Alte discuții în legătură

Inlocuire piese laptop fara garantie anamaria1234 anamaria1234 Buna tuturor, Recent am varsat lichid pe laptopul meu si l-am dus imediat la servicceul autorizat X din Bucuresti. Acestia mi-au comunicat ca anumite ... (vezi toată discuția)
Sistem pc pe componente - garantie, service si rezolutiunea contractului S.Ciprian S.Ciprian Acum o luna am cumparat un sistem PC pe componente cu serviciul de asamblare gold plus(ce include asamblare, verificarea compatibilitatii produselor si testare ... (vezi toată discuția)
Garantie refuzata midal midal Am un laptop cumparat in 30 sept 2005, cu o garantie de 2 ani , plus o extindere de 10 zile a acesteia datorata unor reparatii. Displayul acestuia s-a ... (vezi toată discuția)