avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 455 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Garantia produsului final si a componentelor
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Garantia produsului final si a componentelor

Buna ziua.

Acuma 4 ani am cumparat un laptop si evident i s-a dus acea garantia de 2 ani.
Problema este ca deja mi s-a stricat placutele RAM, iar firma spune ca si placutele RAM au tot 2 ani garantie desi nu scrie nicaieri negru pe alb asa ceva despre placutele RAM.

De ce spun asta, este pentru ca, daca cumperi separat placute RAM beneficiezi de garantie foarte mare(5-10 ani).

De ce este aceasta diferenta intre placutele RAM cumparate separat si cele care sunt incluse in laptop la momentul cumpararii ?
@adriandim: Ce-am spus cu X si Y era doar un caz ipotetic ca sa explic cum ar fi o situatie aberanta. Imi pare rau ca tu ai crezut ca a fost un caz real. Am continuat discutia pentru ca au fost destule persoane care s-au oferit sa raspunda in continuare.
Iar legat de afirmatiile mai "directe/taioase", daca nu rezistati sa vedeti fenomenele/problemele de finete care au fost sau care mai apar mai bine nu va mai uitati la acest post. E de ajutor daca oferiti explicatii suplimentare(nu doar pentru mine, ci si pentru alte persoane), asa cum a facut-o foarte frumos @smecherul.

@smecherul: Multumesc pentru timpul acordat. Ai inteles mult ce-am vrut sa sugerez si totodata am mai aflat niste chestii de la tine, de care n-am dat importanta, insa as vrea sa te mai intreb, sa fiu sigur, cu privire la aceste chestii, si anume(facem abstractie de faptul ca nu mai am oricum garantie pentru ca l-am desfacut si eu):

- ai vorbit despre producatorul laptopului si furnizorii de componente.

Cand cumparam un produs de la un producator de laptopuri, stiam ca este o singura garantie, spre exemplu cea de 2 ani oferita pentru tot ansamblul(laptop).
Legat de furnizorii de componente, trebuie sa iau in seama si garantia lor ?
Sa inteleg ca daca ei trimit placute RAM, cu 5 ani garantie, catre producatorul de componente, automat clientul final va avea "2 garantii" si anume 2 ani pentru laptop si 5 ani pentru placutele RAM ?
Ultima modificare: Sâmbătă, 31 Decembrie 2016
Andrei_78, utilizator
@Andrei_78: da. sunt doua garantii doar in cazul in care este specificat in hartogaraiele cu care vine insotit produsul. tu le-ai pierdut. multi facem la fel. nu doar la laptopuri, ci si la alte produse consumatoare de energie electrica. este bine sa pastram acele acte pana la expirarea lor. multi ne dam specialisti si desfacem produsul pentru a-l repara singuri pentru ca, pe perioada cat este in service, noi avem nevoie de bunul respectiv. mai pierdem garantia si cand utilizam bunul in mod excesiv, nerespectand indicatiile din manual, in sensul ca nu ii dam pauze de lucru asa cum scrie in manualul tehnic (pe care foarte putini il citesc inainte de prima utilizare si, periodic, cand au unele nelamuriri), asa cum si noi avem nevoie, periodic, de pauze de lucru, asa au si electricele, electronicele si electrocasnicele nevoie de pauza.
~ Conținut șters la cerere ~

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Inlocuire piese laptop fara garantie anamaria1234 anamaria1234 Buna tuturor, Recent am varsat lichid pe laptopul meu si l-am dus imediat la servicceul autorizat X din Bucuresti. Acestia mi-au comunicat ca anumite ... (vezi toată discuția)
Garantie refuzata midal midal Am un laptop cumparat in 30 sept 2005, cu o garantie de 2 ani , plus o extindere de 10 zile a acesteia datorata unor reparatii. Displayul acestuia s-a ... (vezi toată discuția)
Sistem pc pe componente - garantie, service si rezolutiunea contractului S.Ciprian S.Ciprian Acum o luna am cumparat un sistem PC pe componente cu serviciul de asamblare gold plus(ce include asamblare, verificarea compatibilitatii produselor si testare ... (vezi toată discuția)