avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 246 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Poliţe de asigurare, reasigurare ... ASIGURARI si DAUNE (intrebari, nelamuriri, ...
Discuție deschisă în Poliţe de asigurare, reasigurare şi probleme juridice conexe

ASIGURARI si DAUNE (intrebari, nelamuriri, nemultumiri, sfaturi, legislatie,etc.)

Incerc sa ofer celor interesati, un spatiu in care sa poata primi raspunsuri legate de asigurarile obligatorii si facultative.Rugamintea mea este sa pastram decenta unei discutii cu caracter general si totusi la obiect.
Mai precis : - fara a utiliza nume proprii de persoane sau firme.
Personal voi folosi termenul de Asigurator (sau prescurtat As.) pentru oricare din firmele de asigurari si asigurat (sau prescurtat as ) pentru persoana in cauza.
Trebuie de retinut ca in limitele impuse de legislatia in materie, fiecare Asigurator isi are politica (conditiiile) de asigurare atat privind contractele(politele) cat si privind plata daunelor.Din acest motiv, discutiile vor avea acest caracter general, fiind greu de cunoscut toate variantele/ofertele existente pe piata, acest lucru putand fi lamurit numai cu ajutorul celor care solicita ajutorul.
Pentru cei care va vor ajuta alaturi de mine, le ofer de pe acum =D>=D>=D>=D>
Cel mai recent răspuns: nucu$ , utilizator 01:29, 3 Octombrie 2010
Dupa atatea intrebari,nelamuriri si sfaturi, iata niste nemultumiri acumulate, care sunt demne de a fi luate in considerare:


Masini reparate cu piese second-hand. Va simtiti protejati de Comisia de
Supraveghere a Asigurarilor impotriva abuzurilor comise de companiile de
asigurari?

de Attila Biro HotNews.ro
Marţi, 26 ianuarie 2010,


Agerpres Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI), o
asociatie a societatilor de service auto, acuza Comisia de Supraveghere a
Asigurarilor (CSA) ca nu penalizeaza abuzurile la care sunt supusi sute de
detinatori de RCA. Reprezentantii asociatiei spun ca de cele mai multe ori
asiguratorii refuza abuziv sa platesca daunele sau obliga mecanici sa monteze pe
masinile asiguratilor piese second-hand. ASSAI mai spune ca CSA nu sanctioneaza
companiile de asigurari si ar exista un conflict de interese moral deoarece
institutia este insa platita tocmai din banii acestor companii. CSA a raspuns
plangerilor spunand ca toate neregulile vor fi remediate.

CSA este institutia care, potrivit legii, ar trebui sa protejeze detinatorii de
polite de asigurare. In acelasi timp, institutia este finantata de catre
companiile de asigurari. Presedinta CSA, Angela Toncescu, are un salariu de
20.000 de euro platit din taxele companiilor de asigurari.

Directorul Asociatiei Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI), care
reprezinta peste 400 de service-uri din Romania, Cristian Munteanu, spune ca
primeste constant si sute de sesizari de la colegii din asociatie legate de
abuzurile facute de companiile de asigurari.

"Pot sa va spun ca 10% din cei care merg cu masina in service ajung in situatii
disperate din cauza asiguratorilor care nu platesc. Se fac abuzuri cu
complicitatea CSA", a declarat Muntean pentru HotNews.ro. Recent membrii ASSAI
au participat la o intrunire unde au identificat si principalele probleme create
de societatile de asigurari:
● companiile de asigurari intarzie foarte mult plata despagubirilor.
"Explicatia este ca au un sistem centralizat astfel ca pana un client din
provincie ajunge la rand sa fie despagubit trece o perioada foarte mare", spune
reprezentantul ASSAI.
● in teritoriu companiile de asigurari refuza sa plateasca despagubirile. Mai
jos va prezentam si trei cazuri relevante.
● unele companii de asigurari obliga atelierele auto sa foloseasca piese la
mana a doua.
In continuare va prezentam cateva cazuri in care CSA nu a protejat clientii
detinatori de RCA.

Cazul 1. Piese second hand. Asociatia Societatilor de Service Auto Independente
(ASSAI) a sesizat CSA in mai multe randuri ca unele societati de asigurare cer
ca, la repararea masinilor, sa fie utilizate piese second-hand. "Va sesizam ca
societatea de asigurari C.A SA in notele de constatare de multe ori "recomanda"
achizitia si utilizarea pieselor la mana a doua in realizarea autovehiculelor
clientilor asigurati. Ca societati reparatoare de specialitate ne aflam astfel,
de multe ori, in situatia ingrata de a utiliza piese la mana a doua pentru a
repara autovehiculele posesorilor de asigurari marca C.", asa suna una din
plangerile depuse la CSA de catre ASSAI.

Atasat, apare si o nota a unui inspector al societatii de asigurari in care se
mentioneaza ca "se recomanda piese la mana a doua". Potrivit aceleiasi note,
masina avea nevoie de schimbarea a doua usi, aripi fata si spate, bara din
spate, oglinzi, etc. Potrivit reprezentantilor ASSAI, pentru piesele la mana a
doua nu exista garantii si, in mod legal, reparatiile pe baza asigurarilor
trebuie efectuate cu piese noi.

In acest caz, CSA a raspuns ca a luat act se sesizare. "CSA va informa
societatile de asigurare cu privire la aspectele semnalate de dvs", este
raspunsul CSA.

Reprezentantul ASSAI spune ca, in acest caz, CSA ar trebui sa schimbe
legislatia. "In lege nu se prevede clar sa nu se utilizeze piese la mana a doua.
CSA trebuie sa schimbe legislatia. Pe de alta parte, este un abuz al companiilor
de asigurari. Pentru piese nu exista certificat de garantie; daca dupa o zi se
strica, clientul e bun de plata, iar piesele la mana a doua pot pune in pericol
si viata conducatorilor auto. Si asta e o problema de protectia consumatorilor,
pentru ca detinatorii de asigurari nu platesc o asigurare de mana a doua, dar
totusi primesc piese la mana a doua", mai spune directorul ASSAI.

Cazul 2. Soferul neexperimentat. Un alt asigurat cu RCA a ramas fara banii de
asigurare, dupa ce firma de la care a cumparat polita i-a refuzat plata pentru
ca "soferul era neexperimentat". Incidentul a fost semnalat de ASSAI la finalul
anului trecut. In nota constatatoare, inspectorii companiei de asigurari au
incercat sa demonstreze ca, de fapt, soferul a fost nexeperimentat si ca nu a
produs un accident cu o alta masina, ci cu un copac.

Reprezentantii ASSAI spun ca, in realitate, toate probele arata contrariul. Din
nou, cazul a fost semnalat la CSA. Consiliul le-a transmis petitionarilor ca
"solutionarea oricarui litigiu este de competenta magistratilor" si ca CSA nu se
poate implica in acest caz. ASSAI spune ca si in acest caz CSA nu si-a respectat
statutul si ca trebuia sa intervina.

Cazul 3. Asigurare degeaba. Un alt caz care a intrat in atentia ASSAI este cel
al unui proprietar de motocicleta. "I-a fost avariata motocicleta, a luat RCA-ul
si a incercat sa isi recupereze dauna. Asta se intampla in 2009 si nici pana in
ziua de azi nu si-a recuperat banii. Asiguratorul a refuzat sa ii plateasca. A
facut plangere la CSA, de unde a primit un raspuns ca asiguratorul i-ar fi
platit, dar era o minciuna pentru ca asiguratorul nu a facut dovada de plata.",
a mai declarat Cristian Munteanu.

Dupa cum ne informeaza reprezentantul ASSAI, in aceste cazuri si in cazuri
similare CSA, potrivit ordinului 21/2009, are competenta de a sanctiona
societatea de asigurari. "Sunt prevazute sanctiuni in cazul abuzurilor si se
poate merge si pana la interzicerea de a mai vinde RCA daca se constata ca
exista un numar constant de astfel de abuzuri. CSA insa nu a facut asta. Anul
trecut, chiar eu le-am prezentat 200 de cazuri de la o singura societate de
asigurari si nu s-a intamplat nimic", mai spune Cristian Muntean.

In opinia reprezentantului ASSAI, una dintre probleme este si faptul ca CSA se
autofinanteaza din taxele pe care le colecteaza de la companiile de asigurari si
de la brokerii de asigurari. "E un cerc vicios, iar salariile de la CSA sunt de
invidat", spune Cristian Muntean. In 2009, Financiarul.ro a dezvaluit ca
presedinta CSA, Angela Toncescu a castigat si 20.000 de euro pe luna.

Altfel spus, CSA se autofinanteaza din taxele platite de asiguratori, conducerea
si inspectorii institutiei isi castiga leafa din acesti bani si tot ei au
obligatia de a controla si de a reprezenta interesele detinatorilor de polite de
asigurari.

In ciuda a 3 reduceri ale costurilor companiilor de asigurari, soferii nu simt
nicio ieftinire a pretului politelor RCA. Ba din contra, in unele cazuri acestea
se vor scumpi.
De partea cealalta, apropiatii pietei de asigurari sustin ca sunt pe pierdere si
ca la fiecare leu incasat, cheltuie 1,49 de lei.


Cine ne poare ajuta/rezolva nemultumirile CSA / ANPC ?

Se pare ca speratele raman sperante!X-(
Iata de ce:
CSA nu poate interveni în litigiile apărute între service-urile auto şi asigurători (Februarie 2010)

Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) nu are competenţa legală de a interveni în litigiile comerciale apărute între unităţile de reparaţii auto şi asigurători, rolul instituţiei fiind punerea în aplicare a legislaţiei din
domeniu şi protejarea asiguraţilor.
"Rolul CSA este de a pune în aplicare legislaţia din domeniul asigurărilor imparţial, cu onestitate şi promptitudine, de a proteja, în temeiul legii, consumatorii de produse de asigurări şi nu de a interveni în litigiile apărute între asigurători şi service-uri. CSA nu are competenţa legală de a interveni în litigiile comerciale apărute între societăţile de service şi cele de asigurare",
se arată într-un comunicat al instituţiei remis MEDIAFAX.

Reacţia CSA survine ca urmare a informaţiilor publicate în presă cu privire la asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto (RCA), precum şi a campaniei de denigrare a instituţiei susţinută de Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI), se mai spune în comunicatul CSA.
Iata si nemultumirile ASSAI:
Asiguratorii au restanţe de 300 milioane euro către firmele de service auto
Întârzierile de decontare ale asiguratorilor către service-urile auto cumulează în prezent circa 300 de milioane de euro, cu o medie de 100.000 de euro pe societate, a declarat pentru MEDIAFAX Cristian Muntean, director la Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI).
"Întârzierile cu plăţile pentru decontarea serviciilor de reparaţie efectuate pe baza poliţelor de asigurare RCA şi Casco sunt de circa 100.000 de euro per societate, iar în România sunt autorizate 3.000 de service-uri auto. În aceste condiţii, firmele din branşă sunt obligate să se împrumute la bănci pentru a acoperi costurile reparaţiilor", a afirmat el.

Muntean a afirmat că 80% din societăţile de asigurări întârzie decontul reparaţiilor peste limita legală de 15 zile.

"Dacă acum doi ani plata decontului se efectua până în 20 de zile, în prezent, media de achitare este de 60 de zile", a adăugat Muntean.

El a subliniat că în legislaţia specifică nu există sancţiuni care să penalizeze întârzierile de plată.

Reprezentanţii asociaţiei profesionale s-au arătat nemultumiţi şi de tarifele la poliţele de răspundere civilă auto (RCA).

"Valoarea RCA a crescut în ultimii cinci ani cu 445%", a afirmat directorul general al organizaţiei.

Muntean a anunţat că ASSAI va organiza, luni, un miting de protest în faţa sediului central al Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA), acuzând autoritatea de supraveghere de creşterea "abuzivă a tarifelor la poliţele RCA". După pichetarea sediului Comisiei, protestatarii vor protesta în Piaţa Constituţiei.

"Avem o mare problemă, cu complicitatea CSA şi, indirect, a statului român, firmele de asigurări te obligă să plăteşti o asigurare care devine an de an din ce în ce mai scumpă, dar nu garantează calitatea serviciilor.
În accepţiunea noastră, acesta este un abuz care, cu complicitatea Comisiei prin reglementări şi legi permisive,a condus la o degradare fără precedent a serviciilor de despăgubire auto", a declarat Muntean, într-un comunicat transmis miercuri.

Pe de altă parte, reprezentanţii CSA au menţionat că tarifele poliţelor de răspundere civilă auto sunt stabilite exclusiv de către asigurători, în baza liberei concurenţe, şi notificate ulterior Comisiei.

Totodată, CSA a arătat că nu are competenţa legală de a interveni în litigiile comerciale apărute între unităţile de reparaţii auto şi asigurători, rolul instituţiei fiind punerea în aplicare a legislaţiei din domeniu şi protejarea asiguraţilor.
Sa auzim numai de bine!:worthy:

Buna seara,
In urma unui accident auto in care am fost implicat, eu cu masina mica si vinovatul cu un tractor, am fost acrosat cu remorca tractorului pe partea dreapta, mai exact aripa si capac roata fata si aripa si bara spate, pe usi nimic, pentru ca am fost acrosat cu prezoanele de la remorca. Am ajuns la biroul de avarii, pentru ca nu a vrut sa`si recunoasca vina unde s`a eliberat autorizatia de reparatie si procesul verbal al vinovatului(cel cu remorca) pentru ca a schimbat banda de mers fara sa se asigure. La asigurare, surpirza, vrea reconstituire, in conditiile in care vinovatul nu mai raspunde la telefon, nu il gasesc la domiciliul din buletin. In baza articolului 36 alin.2 din normele CSA/2009, publicat in M.O. in 27.11.2009 in care spune clar ca "Asiguratorul RCA poate desfasura investigatii privin producerea accidentului, in termen de cel mult 3 luni de la data avizarii producerii evenimentului asigurat, in conditiile in care respectivul accident nu face obiectul unor cercetari efectuate de autoritati publice". Politia nu este o autoritate publica? De ce trebuie eu, nevinovat fiind, sa alerg dupa vinovat? Cum pot proceda pentru a finaliza dosarul cat mai repede. Au trecut 25 de zile si ultimul raspuns de la asigurator a fost"nu s-a confirmat inca valabilitatea politei vinovatului. sa mai astept". Am cautat pe site`ul CSA si asigurarea este si a fost valabila in data producerii evenimentului. De ce atata minciuna. Cum pot proceda?
Va multumesc anticipat!
Dupa cum ati constatat, acel asigurator profita de prevederile normelor pentru a amana cat mai mult posibil plata daunei(3 luni de "investigatii").Asta pentru ca nu ati apelat la politie atunci cand vinovatul nu a vrut sa-si recunoasca vina.Nu aveti CASCO ?Daca da, apelati la polita si scapati de necaz.
Ultima modificare: Joi, 18 Februarie 2010
nucu$, utilizator
nucu$ a scris:

Dupa cum ati constatat, acel asigurator profita de prevederile normelor pentru a amana cat mai mult posibil plata daunei(3 luni de "investigatii").Asta pentru ca nu ati apelat la politie atunci cand vinovatul nu a vrut sa-si recunoasca vina.Nu aveti CASCO ?Daca da, apelati la polita si scapati de necaz.

La politie am fost, nu pe cale amiabila! Procesul Verbal este eliberat de Politie, nu de asigurator.

Alte discuții în legătură

O banala tamponare si r.c.a.-ul nu poate acoperi paguba! POPESCU NICULAE POPESCU NICULAE UN MERCEDES W126 AN 1983 ESTE TAMPONAT IN SPATE DE UN JEEP GRAND CHEROKEE 2007. ASIGURAREA POATE ACOPERI DECAT APR. 20 MIL. LA SERVICE MERCEDES NUMAI ... (vezi toată discuția)
Accident rutier vidus vidus Apelez din nou la bunavointa dvs. cu o intrebare. Tatal meu este vinovat de producerea unui accident rutier soldat cu pagube materiale (masina lovita are ... (vezi toată discuția)
De doua ori dauna totala? este posibil? POPESCU NICULAE POPESCU NICULAE Va prezint un caz rar intalnit. Pe data de 15-07-2008 am fost tamponat la o trecere de pietoni ,din spate[central].Deschid dosar de ... (vezi toată discuția)