romania inedit a scris:
Imi poate spune si mie cineva , ce inventie stiintifica a creat biserica ?
Einstein nu credea in Dumnezeu si cu toate astea a lasat omenirii mostenirea suprema : bomba atomica !
ªtiinţa este un instrument al cunoaşterii!
Cum ar raspunde ştiinţa la:
Cum s-au făcut şi funcţionează toate?
De ce şi pentru ce s-au făcut toate?
Cât despre ALBERT EINSTEIN, reiau si eu episodul relatat de godspeed in topicul satanism. Un dialog destul de lung; dar cred ca nu va veti plictisi… Mie mi-a placut tare mult.
Profesorul de stiinte (naturale) isi incepe anul scolar cu acest curs adresat studentilor sai:
- Permiteti-mi sa va explic problema pe care stiinta o are cu religia!
Profesorul facu o pauza inainte de a continua; apoi, ii ceru unuia dintre studenti sa se ridice in picioare.
- Tu esti crestin, nu-i asa, fiule?
- Da, domnule, spuse studentul.
- Asadar, crezi in Dumnezeu?
- Cu siguranta.
- Este Dumnezeu bun?
- Sigur ca da, Dumnezeu este bun.
- Este Dumnezeu atotputernic? Poate El face orice?
- Da.
- Tu esti bun sau rau?
- Biblia spune ca sunt rau.
Profesorul ranji plin de satisfactie:
- Aha! Biblia!
Tacu un moment, ganditor.
- Hai sa ne imaginam o situatie. Sa zicem ca avem aici o persoana bolnava iar tu esti in stare sa o vindeci. Poti sa o faci. Ai ajuta-o? Ai incerca?
- Sigur ca as incerca, domnule.
- Asadar, esti bun…
- Nu as spune asta.
- Dar de ce sa nu o spui? Ai ajuta un om in suferinta, cu probleme de sanatate, daca ai putea. Majoritatea dintre noi ar face-o, daca ar putea. Dar Dumnezeu nu o face.
Studentul nu raspunse, asa ca profesorul continua:
- Nu o face, nu-i asa? Mama mea a fost crestina; si a murit de cancer, chiar daca L-a rugat pe Isus sa o vindece. Asadar, cum este Isus bun? Ei? Poti raspunde la intrebarea asta?
Studentul continua sa taca.
- Nu, nu poti, nu-i asa? spuse profesorul.
Lua o inghititura de apa din paharul aflat pe biroul sau, spre a-i da timp studentului sa isi mai revina.
- Hai sa o luam de la inceput, tinere. Este Dumnezeu bun?
- Pai… da, spuse studentul.
- Este Satana bun?
- Nu, spuse studentul, fara cea mai mica ezitare.
- Deci, de unde vine Satana?
- De la Dumnezeu, ingaima studentul.
- Corect. Dumnezeu l-a creat pe Satana, nu-i asa? Spune-mi, fiule, exista rau in lumea aceasta?
- Da, domnule.
- Raul este pretutindeni, nu-i asa? Iar Dumnezeu este cel care a creat totul, asa-i?
- Da.
- Atunci, cine a creat raul? continua profesorul. Daca Dumnezeu a creat totul, atunci El a creat si raul, deoarece raul exista si, conform legii care spune ca suntem definiti de faptele noastre, atunci rezulta ca Dumnezeu este rau.
Din nou, studentul nu raspunse nimic.
- Exista boala? Imoralitate? Ura si uraciuni? Toate aceste lucruri cumplite, exista in lume?
- Da, aproba studentul, foindu-se.
- Deci, pe ele cine le-a creat?
Studentul din nou nu raspunse, asa ca profesorul repeta intrebarea.
- Cine le-a creat?
In continuare, nici un raspuns.
Deodata, lectorul incepu sa se agite prin fata elevilor sai. Cu totii erau ca si hipnotizati.
- Spune-mi, isi continua el pledoaria, adresandu-se unui alt student. Crezi in Isus Cristos, nu-i asa, fiule?
Vocea il trada pe bietul student care raspunse abia auzit:
- Da, domnule profesor, cred.
Profesorul se opri din fataiala lui.
- Stiinta spune ca esti inzestrat cu cinci simturi cu ajutorul carora identifici si observi lumea din jurul tau. L-ai vazut vreodata pe Isus?
- Nu, domnule, nu L-am vazut niciodata.
- Atunci, spune-ne daca L-ai auzit vreodata pe acest Isus al tau?
- Nu, domnule, nici asta.
- L-ai simtit, gustat sau mirosit pe acest Isus? Ai avut vreodata vreo singura perceptie senzoriala care sa aiba ca subiect pe Isus Cristos ori pe Dumnezeu?
- Nu, domnule, ma tem ca raspunsul e iarasi negativ.
- Cu toate acestea, inca mai crezi in El?
- Da.
- In conformitate cu principiile protocolului empiric, care poate fi testat si demonstrat, stiinta afirma ca Dumnezeu nu exista. Ce spui despre asta, fiule?
- Nimic, raspunse studentul, eu doar am credinta mea.
- Da, credinta, repeta profesorul. Exact aceasta este problema pe care stiinta o are in ceea ce Il priveste pe Dumnezeu: nu exista nici o dovada, numai credinta.
Studentul ramase tacut pentru un moment, inainte sa ii adreseze el insusi o intrebare profesorului.
- Domnule profesor, exista un lucru numit caldura?
- Da, raspunse profesorul, exista caldura.
- Exista si un lucru numit frig?
- Da, fiule, exista si frig.
- Nu, domnule, nu exista.
Profesorul se intoarse cu fata catre elev, evident interesat de ce spunea acesta. Deodata, orice sunet se stinse in sala de clasa. Studentul incepu sa explice:
- Pot exista diferite tipuri de caldura, chiar ceva mai mult decat caldura, o supra-caldura, o mega-caldura, caldura in cantitati nelimitate, caldura alba, putina caldura sau deloc, dar nu exista ceva numit “frig”. Putem atinge 459 grade sub zero, ceea ce inseamna ca nu mai avem caldura, dar nu putem cobora temperatura mai mult de atat. Nu exista un lucru numit frig; altminteri, am putea sa obtinem un frig si mai mare, coborand temperatura sub cele 459 de grade sub zero…
Orice om sau obiect poate fi studiat din punct de vedere al posedarii sau transmiterii de energie, iar caldura este ceea ce face posibil ca un corp viu sau un obiect sa detina ori sa transmita energie. Zero absolut ca temperatura (adica -459 grade F) inseamna absenta totala a caldurii. Vedeti, domnule, frigul este doar un cuvant pe care il utilizam pentru a descrie absenta caldurii. Nu putem masura frigul; dar caldura o putem masura in unitati termice deoarece caldura este energie. Frigul nu este opusul caldurii, domnule, ci doar absenta ei.
Linistea domnea asupra intregii sali. Un stilou cazu undeva in clasa, aterizand cu un zgomot asemenea unei lovituri de ciocan.
- Dar ce spuneti despre intuneric, domnule profesor? Exista ceva numit intuneric?
- Da, spuse profesorul fara ezitare, ce ar fi noaptea daca nu ar fi intunericul?
- Din nou gresiti, domnule. Intunericul nu este un lucru anume, ci este absenta unui anume alt lucru. Puteti avea o lumina scazuta, normala, stralucitoare, orbitoare, dar daca nu este lumina, atunci nu este nimic; iar acest nimic este numit intuneric, nu-i asa? Acesta este sensul in care utilizam acest cuvant. In realitate, intunericul nu exista. Daca ar exista, ar fi posibil sa facem intunericul mai intunecat, nu-i asa?
Profesorul incepu sa zambeasca unui student din fata sa. Semestrul se anunta a fi bun.
- Asadar, ce vrei sa demonstrezi cu asta, tinere?
- Domnule profesor, ceea ce vreau sa spun este ca premisele dv. filozofice sunt gresite din start, asa ca si concluziile la care va conduc acestea sunt eronate.
Profesorul nu-si putu ascunde surprinderea, care i se reflecta pe chip.
- Eronate? Cum asa?
- Rationamentul dv. are la baza dualitatea, se explica studentul. Argumentul dv. este ca, daca exista viata, exista si moarte; un Dumnezeu bun si un Dumnezeu rau. Priviti conceptul de Dumnezeu ca fiind ceva finit, ceva ce poate fi masurat. Domnule, stiinta nu poate explica nici macar ce este un gand… electricitatea si magnetismul sunt folosite, chiar daca nu au fost vazute vreodata, cu atat mai putin sa fi fost intelese. Sa privesti viata ca fiind opusul mortii inseamna sa nu cunosti faptul ca moartea nu poate exista ca un lucru concret. Moartea nu inseamna opusul vietii, ci doar absenta ei. Acum, spuneti-mi, domnule profesor, dv. ii invatati pe elevii dv. ca ar fi evoluat din maimuta?
- Daca te referi la procesul evolutionar natural, tinere, da, sigur ca asta fac.
- Ati observat vreodata evolutia cu proprii ochi, domnule?
Profesorul incepu sa dea din cap, inca zambind, pe masura ce intelegea incotro duce acel argument. Va fi un semestru foarte bun, intr-adevar!
- Din moment ce nimeni nu a putut observa procesul evolutiei in desfasurarea lui si nu poate demonstra nici macar ca acest proces a avut loc cu un scop anume, nu cumva predati despre o opinie personala, domnule? Nu cumva, nu sunteti un om de stiinta, ci un predicator?
In clasa se dezlantui vacarmul. Studentul continua sa taca, pana ce agitatia se mai domoli.
- Ca sa continui sa vorbesc din punctul de vedere pe care il prezentati mai inainte celuilalt student, dati-mi voie sa exemplific ce vreau sa spun.
Studentul privi prin toata incaperea.
- Este cineva in clasa care sa fi vazut vreodata creierul domnului profesor?
Cursantii izbucnira cu totii in ras.
- Exista cineva care vreodata a auzit, simtit, atins ori mirosit creierul profesorului? Se pare ca nimeni nu a avut ocazia sa faca asa ceva. Asadar, in conformitate cu regulile protocolului empiric, indestructibil si demonstrabil, stiinta afirma ca dv. nu aveti creier; cu tot respectul, domnule! Deci, daca stiinta spune ca nu aveti creier, cum am putea avea incredere in cursurile dv., domnule?
Din nou, tacerea domnea in intreaga sala. Profesorul se uita spre studenti cu o privire fixa, pe fata lui neputandu-se citi nimic.
Intr-un tarziu, raspunse:
- Presupun ca va trebui pur si simplu sa credeti ca acest lucru e adevarat.
- Acum, acceptati ideea ca exista credinta (incredere), si ca ea are legatura cu viata, continua studentul. Si, domnule, credeti ca exista un lucru pe care il numim “raul”?
De data aceasta nu atat de sigur, profesorul raspunse:
- Desigur, exista. Il vedem zilnic. Se regaseste in exemple cotidiene de lipsa de umanitate a omului fata de om. Intr-o multitudine de crime si violente petrecute in intreaga lume. Aceste manifestari nu sunt altceva decat dovezi ale existentei raului.
La aceasta, studentul ii replica:
- Raul nu exista, domnule, sau – cel putin – nu are o existenta de-sine-statatoare. Raul inseamna, pur si simplu, absenta lui Dumnezeu. Este, ca si in cazul intunericului si al frigului, un cuvant creat pentru a descrie absenta lui Dumnezeu. Dumnezeu un a creat raul. Raul este ceea ce se intampla atunci cand omul nu adaposteste in inima iubirea lui Dumnezeu. Este ca si frigul care se instaleaza atunci cand nu exista caldura sau ca si intunericul care apare acolo unde nu exista lumina.
Profesorul simti nevoia sa se aseze…
:luck: