Pentru @ENGFULL
Spatiul comercial al dv are comun cu scara, blocul de locuinte instalatiile de alimentare cu apa, de canalizare, acoperisul, subsolul, etc. Peretii dv sunt suprafete comune bentru toata scara, pe ei se sprijina alti pereti si-ai dv se sprijina pe ceva ca fundatia comuna sau peretii subsolului tehnic.
Asa ca trebuie sa contribuiti la cheltuielile cu intretinerea si reparatiile partilor comune.
De asemenea trebuie sa contribuiti la cheltuielile de administrare care includ si cheltuielile cu personalul : administrator, presedinte, casier, contabil, cenzor, etc.
Acesti oameni administreaza, repara, tin evidentele, fac repartizarea cheltuielilor, rezolva sesisarile, avariile, organizeaza adunarile generale, fac raportarile periodic la finante, cass, ITM, etc.
Daca vreti sa faceti parte dintre membrii asociatiei inaintati o adresa simpla de adeziune catre presedintele asociatiei. Oricum aveti toate obligatiile (faca a fi membru al asociatiei), dar ca membru puteti vota si puteti alege si puteti fi ales in conducerea asociatiei.
Pentru a stabili clar relatia dintre dv si asociatie faceti o conventie semnata de dv si presedintele asociatiei in care prevedeti obligatiile si drepturile, pe scurt, cotele lunare de plata, fondurile, modul de plata, termenele de plata, etc , conform art 37 din normele de aplicare a legii 230.
Art 37
(2) Convenţia prevăzută are durată nedeterminată, fiind valabilă pe toată perioada activităţii desfăşurate de deţinătorii prevăzuţi la alin. (1), şi se actualizează periodic, în funcţie de elementele noi care intervin, în funcţie de numărul persoanelor care desfăşoară zilnic activităţi în spaţiul sau apartamentul respectiv, de numărul mediu zilnic de clienţi şi de obiectul de activitate. Numărul acestora se stabileşte de deţinătorul spaţiului şi se certifică de comitetul executiv al asociaţiei de proprietari. Acest număr se utilizează pentru calculul cheltuielilor pe persoană aferente spaţiului respectiv.
(3) Convenţia precizează contribuţia proprietarului la cheltuielile asociaţiei de proprietari, cu privire la consumurile care nu pot fi înregistrate distinct pe fiecare proprietate în cauză şi care sunt determinate de activitatea desfăşurată.
(4) Convenţia completează obligaţiile proprietarului faţă de cheltuielile din cadrul asociaţiei de proprietari menţionate la art. 47 din Legea nr. 230/2007 lit. b)-f).