s.c. la care lucrez are un punct de lucru situat la parterul unui bloc , intrare separata , bransamente separate
am primit de la asociatia de prorietari de care apartine bolcul respectiv o nota prin care ne solicita plata cheltuielilor comune "pe cota parte indiviza "
suntem obligati la aceasta plata ?
nu trebuie un acord de asociere ?
am si eu un subiect asemanator si as vrea o lamurire. avem o firma in subsolul blocului , care inainte nu exista ca firma ci erau boxele de depozitare, ca sa intri in acea firma trebuie sa intri in bloc deci are la comun cam tot in afara de apa la care are ceas separat.Intrebarea mea era daca aceasta firma are de plata la fel ca restul proprietarilor restul de obligatii, gunoi lumina, fond de rulment ca eu asa am inteles de mai sus. multumesc anticipat
Nu este aceeasi situatie. Spatiul dvs este un spatiu inchiriat de asociatie. Contributiile la cheltuieli comune se stabilesc prin contract tinandu- se cont de mai multi factori: nr. de persoane stabilit prin intelegere, existenta unor contracte directe intre firma si furnizori, etc.( depinde de situatia concreta). In negociere se respecta in relatia proprietar- chirias toate obligatiile legale existente.
Scuze! N- am observat ca este vorba tot de spatiu inchiriat. Am incurcat topicul
Cumparat cu act notarial?
......................
Oricum ar fi, chirias sau proprietar, are aceleasi obligatii ca si ceilalti proprietari, numai ca aveti grija ca acum trebuie recalculata cota-parte indiviza. Daca pana acum nu a fost introdusa la plata cheltuielilor, si ma refer la cheltuielile impartite pe cota-parte indiviza, de-acum incolo trebuie introdusa si firma la plata, in consecinta o cheltuiala se imparte la o suprafata mai mare, decat pana acum.