avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 461 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... acte necesare la predarea gestiunii de la un ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

acte necesare la predarea gestiunii de la un administrator la altul

sotul meu a fost ales administrator desi nu are atestarea obligatorie, s a oferit sa faca gratis calculele, deci fara contract si fara plata blocul fiind numai de 8 familii, de 3 saptamini fosta administratoare amina predarea actelor. as vrea sa stiu care sint actele obligatorii ce se predau, pe linga stampila, cartea de imobil, facturier,facturile din ultimile luni...
Cel mai recent răspuns: vivi23ro , utilizator 13:48, 31 Octombrie 2010
vivi23ro a scris:

sotul meu a fost ales administrator desi nu are atestarea obligatorie, s a oferit sa faca gratis calculele, deci fara contract si fara plata blocul fiind numai de 8 familii, de 3 saptamini fosta administratoare amina predarea actelor. as vrea sa stiu care sint actele obligatorii ce se predau, pe linga stampila, cartea de imobil, facturier,facturile din ultimile luni...

Revenim un pic sa lamurim unele aspecte de legalitate.
Sotul dv nu poate fi ales administrator deoarece administratorul nu se alege. Presedintele si comitetul sunt alesi in adunarea generala. Administratorul este angajat de comitet. Si nu e legal sa fie cineva angajat administrator daca nu este atestat. O solutie pentru aceasta situatie ( avand in vedere ca-i o asociatie foarte mica): sotul dv ar putea fi ales presedinte si, din lipsa de administrator poate gospodari asociatia fara atestat. Asa are dreptul sa detina si stampila.
In rest deacord cu tot ce a spus @elga50.
nu prea merge fara administrator,din pacate...
vrea sa faca cursul de admin pe viitor, dar nu vrea sa faca munca de admin pe bani, sa fie angajat si benevol,in afara de administrator si presedinte nu exista censor , contabil .comitet etc.. sintem prea putini
sa inteleg ca se poate substitui functia de admin , fiind presedinte?cit despre stampila eu stiam ca sint 2 cite una la ficare, admin si presedinte.

-D na ELGA, mai sus imi spuneati despre chitantier si restantieri, dar a aparut ceva nou , acum spune ca administratia restantierului nu mai e plaltita de ea ci din findul de rulment/ reparatii..... ce ne sfatuiti?contabilitate nu s a tinut deloc.. pina la urma tot sotul va treb sa recupereze restantele.. daca o fi avind vro evidenta si acolo#-o

-ar mai fi o intrebare, daca e admins ca presedinta sa aiba functie de femeie de serviciu,
-cu ce fel de contract se poate angaja o femeie de serviciu, si daca se platesc la fel (si unde)aceleasi impozite -somaj, cas etc? in caz ca se plateste la negru nu se poate justifica contabil suma din fondul de reparatii..
Ultima modificare: Marți, 20 Octombrie 2009
vivi23ro, utilizator
Art 18 din norme specifica:
(8) Comitetul executiv preia toate obligaţiile şi răspunderile privind activitatea de management stabilite la art. 22 din prezentele norme metodologice pe perioada cât asociaţia nu are angajat un administrator sau a fost reziliat contractul de administrare, indiferent de cauze.

Presedintele este membru al comitetului si poate prelua sarcinile administratorului, conform acestui articol.
@vivi23ro
Dv. aveti acolo asociatie de proprietari constituita ca persoana juridica?
Studiati, va rog, si Dv. si sotul Dv., documentatia care este prezentata in prima pagina sus. Nu tot va e necesar, dar Dv. nu aveti minimum de notiuni necesare si deci este dificil sa facem cursuri de initiere aici pe forum.
Administratora care v-a gestionat pana acum a facut o vraiste din acei cativa banuti pe care i-a avut de gestionat.
.......................
In legatura cu restantiera.
Eu nu inteleg. Are sau n-are chitanta emisa? Indiferent cum a facut cu banii, raspundeti-mi, va rog, la aceasta intrebare.
.......................
In legatura cu functiile:
La 8 familii cate sunteti, eu am parerea ca va trebuie:
- un comitet alcatuit din 3 persoane, una din ele fiind presedintele asociatiei (sotul Dv. daca s-a oferit sa se ocupe de aceasta asociatie)
- gestiunea asociatiei sa fie tinuta de presedinte care indeplineste si functia de administrator. In acest caz musai sa faca cursul de administrator.
- verificarea gestiunii poate fi facuta de comitet, care se poate strange o data pe luna sa discute ce probleme aveti, daca le aveti si sa verifice starea gestiunii.
- femeia de serviciu poate fi oricare persoana din asociatie careia ii puteti face un contract civil (se plateste impozit 16% si CAS - la sectia financiara), pe care il reinnoiti periodic, daca nu ma insel la 3 luni.
Ultima modificare: Miercuri, 21 Octombrie 2009
elga50, moderator

Alte discuții în legătură

Administratora a cheltuit banii din fondul de reparatii androidu androidu Buna seara. Am cerut scris , in calitate de locatar al blocului, catre administratora sa mi dea un raport, cu situatia de la fondul de reparatii de pe un an ... (vezi toată discuția)
Fond de reparatii asinth asinth Spuneti-mi, va rog, daca Asociatia este obligata sau nu, sa aiba un fond de reparatii. Am cerut in scris la Asociatie sa-mi comunice cuantumul fondului de ... (vezi toată discuția)
Fond de rulment folosit in alte scopuri so2ro so2ro Buna ziua, Va rog sa ma ajutati cu un raspuns. Ca in orice asociatie care se respecta, si unde locuiesc eu s-a incasat fond de rulment de la locatari . In ... (vezi toată discuția)