Sunt asistent medical si lucrez intr-un cabinet dotat cu instalație radiologica de gradul 3( grupa a-III-a de risc radiologic conform CNCAN) pentru care primesc spor de condiții deosebit de periculoase , dar nu am grupa de muncă schimbată. Exista vreo solutie legală prin care pot obliga unitatea de muncă sa schimbe grupa???
Buletine de determinare noxe, dosar medical salariat cu mentiuni legate de starea de sanatate a lucratorului in functie de expunere la radiatii (rezultate din analize medicale periodice, specifice celor expusi la radiatii), exista. Documentele prin care s-a obtinut initial grupa de munca, dupa ordin necompletat, documentul prin care ati fost nominalizat in grupa a 2-a de munca, autorizatiile CNCAN pentru laborator, nu, pentru ca noi nu am fost nominalizati in grupa a 2-a de munca.
Imi cer scuze ca revin, dar nu sunt pe deplin lamurit. Inteleg ca daca angajatorul nu a facut demersurile necesare la momentul oportun, este putin probabil sa avem castig de cauza. Dar, daca legal am avea dreptul la includerea in conditii deosebite, atunci nu este vorba de discriminare intre noi si colegii de la radiologie? O alta intrebare ar fi: in situatia in care avem dreptul la includerea in conditii deosebite de munca, atunci vorbim de tot personalul( adica inclusiv infirmiere si brancardieri, care nu sunt monitorizati dozimetric, dar care intra in sala de operatie si in contact cu pacientul si cu sursa de radiatii) sau doar cei care au permise de lucrul cu radiatii si sunt monitorizati dozimetric(medici si asistenti)?
Este dreptul dvs., sa deschideti actiune in instanta. Documentele precizate de mine sunt cele cerute de expertul desemnat de instanta, se efectueze expertiza tehnica. Nu am de unde sa stiu, ce va decide instanta.