avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 830 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Hărțuire sau normalitate ? Deși în 2014 am ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Hărțuire sau normalitate ? Deși în 2014 am anunțat că plec din țară pe termen mai lung și am rugat să-mi fie trimise lunar sumele de plată pentru a le putea achita online, nu mi s-a comunicat nimic până în 2018

Am parasit Romania pentru un post in strainatate in anul 2014, iar cand am parasit tara, am inregistrat la Asociatia de Proprietari o adresa in care i-am anuntat ca plec din tara pe termen lung.

Le-am oferit date clare de contact : email si telefon (pe care le aveau deja, dar am zis sa am si eu la mana o dovada scrisa ca i-am instiintat) si i-am rugat sa-mi trimita lunar listele de plata, pentru a putea achita online, in contul asociatiei.

Insa nu mi s-a comunicat nimic, niciodata.

Locuinta este goala, nelocuita si nu am pe nimeni in Bucuresti, care sa-mi comunice ce se afiseaza la avizier.

La un moment dat, imi comunica pe mail (in 2018) o notificare de plata cu mai multe luni si (bineinteles) penalitati.

Normal ca m-am intrebat, cum anume sa mi se puna penalitati, cata vreme nu mi s-a comunicat lunar ce am de platit.

Asociatia comunica cu toti furnizorii si autoritatile prin email (ba chiar i s-au cumparat administratorului un laptop si un teleofn mobil pentru acest scop) dar din pacate, nu se procedeaza la fel si pentru proprietari.

Pentru a evita orice probleme, am facut imediat trasfer si am platit tot ce am putut plati asa rapid (vreo 5 sau 6 luni de intretinere) .

Nu am platit penalizarile pentru ca mi s-a parut complet injust sa mi se puna penalizari la niste sume care nu mi-au fost comunicate (nu mai spun ca NIMENI nu locuieste in apartament si nu exista niciun fel de consum la nimic)

Le-am raspuns la respectivul email si le-am cerut inca o data sa-mi comunice lunar listele de plata, pentru a putea plati la timp si pentru a putea beneficia si de dreptul de a contesta listele, in termenul legal de 10 zile de la comunicare.

Nu am primit niciun raspuns.

In schimb acum, primesc citatie (in provincie, unde am adresa de domicilu) cum ca sunt trimis in judecata pentru neplata intretinerii si mi se cer sumele de plata restante PLUS penalizari.

Din 2014 pana in 2019 nu mi s-a comunicat niciodata, in nicio luna, ce si cat am de plata.

Este normal asa ceva ? Ce pot face ? Exista in comunitatea noastra un avocat specializat in asa ceva ?

Eu nu am nimic impotriva sa-mi achit datoriile. De fapt, acum ca stiu sumele de plata, am transferat banii in tara pentru a plati imediat.

Totusi nu mi s-au comunicat listele de plata actualizate (2019), ci numai niste luni din 2018 . Ok ... ce sume mi s-au comunicat, le platesc, dar trebuie sa achit si penalizarile ?!

Eu platesc pentru ce mi s-a comunicat din 2018, dar nu stiu cat am de plata in acest an (2019) si ca atare penalizarile se tot aduna.

Asociatia pare ca face aceste lucruri in adins, pentru ca obtine bani pe care altfel nu ar avea de unde sa-i colecteze.

Oricum ... ideea este ca am nevoie de ajutor profesionist si as vrea sa stiu CE anume pot obtine, cu ajutorul unui avocat specializat pe asemenea spete.
Ultima modificare: Miercuri, 20 Martie 2019
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: flory_mr , utilizator 16:16, 7 Aprilie 2019


Nyna44 a scris:

Domnule grigorec. Admin. asociaţiei de proprietari avea obligaţia de a vă comunica contul şi banca pt. a plăti utilităţile şi detaliat suma de plată, conform unei cereri.Nu vă trebuie avocat.



Multumesc frumos tuturor pentru raspunsuri.

Am citit si eu vestita lege 196/2018, dar e oribil de incomplet si vag ce scrie acolo.

Faptul ca nu locuiesc in Romania nu imi anuleaza dreptul de a contesta listele si nici nu am cum, fizic sa ajung in tara, luna de luna, sa verific DACA s-au afisat listele, ca sa ma pot bucura de dreptul de a le contesta.

Inteleg ca am si "parti comune" in obligatiile mele si de asta ma achit, dar cum anume sa fie obligat administratorul sa-ti comunice banca si contul, dar nu si sumele de plata?

Chiar si asa, daca au semnat si au stampilat adresa mea din 2014 si nu mi-au raspuns ca "asa ceva nu se poate" , atunci inseamna ca au acceptat (fie si tacit) ca acesta va fi modul de comunicare.

Pana la urma, daca esti administrator/presedinte de buna credinta, vrei sa primesti banii lunar, nu sa deschizi actiuni in instanta periodic, nu ?

Da, am in original exemplarul adresei mele catre Asociatie, cu stampila si semnatura lor.

Da, am si mesajele ulterioare, pe mail, in care le-am cerut sa-mi comunice sumele de plata.

Nu, nu am primit un raspuns (pozitiv sau negativ) cu privire la adresa scrisa si nici la email-uri, nici in termenul legal, nici pana acum.

Intelegere amiabila nu mai am cum sa obtin cata vreme am fost chemat la judecata cu termen si toate cele.

De asemenea, cum de sunt chemat in judecata acum (2019) cand notificarea privind plata a fost facuta in 2018 (in primavara) de pe o adresa de mail anonima (adresa administratorului probabil (de exemplu gigimary@yahoo.com), dar nu adresa Asociatiei de Proprietari)?

Adica notificarea nu se face tot la adresa de corespondenta legala , printr-un plic normal, la care sa vezi cine si ce iti trimite ?

Mi se pare foarte dubios comportamentul asta si ma-ngrozesc daca Legea 196/2018 (sper ca asta e) este tot ce reglementeaza functionarea unor asemenea asociatii.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
GrigoreC a scris:



Nyna44 a scris:

Domnule grigoreC. Admin. asociaţiei de proprietari avea obligaţia de a vă comunica contul şi banca pt. a plăti utilităţile şi detaliat suma de plată, conform unei cereri.Nu vă trebuie avocat.

Faptul ca nu locuiesc in România nu îmi anulează dreptul de a contesta listele si nici nu am cum, fizic sa ajung în tară, luna de luna, sa verific DACĂ s-au afișat listele, ca sa ma pot bucura de dreptul de a le contesta.
Înțeleg ca am si "părți comune" în obligațiile mele si de asta ma achit, dar cum anume sa fie obligat administratorul sa-ti comunice banca si contul, dar nu si sumele de plata?
Chiar si asa, dacă au semnat si au stampilat adresa mea din 2014 si nu mi-au răspuns ca "asa ceva nu se poate", atunci înseamnă ca au acceptat (fie si tacit) ca acesta va fi modul de comunicare.
Da, am în original exemplarul adresei mele către Asociație, cu stampila și semnătura lor.
Da, am si mesajele ulterioare, pe mail, in care le-am cerut sa-mi comunice sumele de plata.
Nu, nu am primit un răspuns (pozitiv sau negativ) cu privire la adresa scrisa si nici la email-uri, nici în termenul legal, nici pana acum.
Înțelegere amiabila nu mai am cum să obțin, câtă vreme am fost chemat la judecată.
De asemenea, cum de sunt chemat în judecata în 2019, când notificarea privind plata a fost făcută în 2018 (în primăvară) de pe o adresa de mail anonimă (adresa administratorului probabil (de exemplu gigimary@yahoo.com), dar nu adresa Asociației de Proprietari ?
Adică notificarea nu se face tot la adresa de corespondență legală, printr-un plic normal, la care sa vezi cine și ce iți trimite ?

Deja am constatat cam multe abuzuri ale șefilor din Asociația dvs.
Odată ce dvs. ați trimis e-mail-uri către conducerea Asociației, este logic că ați dovedit că e singurul mijloc de comunicare.
Orice e-mail trimis se consideră ca o scrisoare sau ca o Petiție, ori o Contestație la listele de plată lunare.
Iar faptul că nu vi s-a răspuns cu detalii privind calculul listelor de plată lunare, este un abuz, mai ales dacă ați fost dat în judecată pentru niște sume de care nu aveați cunoștință.
Trimiteți pe e-mail către conducerea Asociației de Proprietari o Contestație (o Petiție) în care să le cereți să vi se arate legalitatea calculului tuturor sumelor aflate pe listele de plată în acest moment (inclusiv cele anterioare), știind că ați fost dat în judecată fără sume clare, dovedite ca legal calculate, altfel vi se încalcă și Dreptul la Apărare și Dreptul la Informații.
Cele mai bune articole pe care să le invocați (să le citați) șefilor Asociației dvs. care abuzează de funcții, sunt articolele nr. 28 și 29 din Legea nr. 196/2018 (inclusiv în Instanțe să le folosiți).
Art. 28. - (1) Proprietarii din Condominiu au dreptul să fie informați în legătură cu toate aspectele ce privesc activitatea Asociației, să solicite în scris şi SĂ PRIMEASCĂ COPII DUPĂ ORICE DOCUMENT al acesteia.
(3) Proprietarii din Condominii au dreptul să primească explicaţii cu privire la calculul cotei de contribuție la cheltuielile Asociaţiei de Proprietari şi, după caz, să o conteste în scris în termen de 10 zile de la afişarea listei de plată. Preşedintele Asociaţiei de Proprietari este obligat să răspundă, în scris, la Contestaţie în termen de 10 zile de la primirea ei.
(4) În cazul în care preşedintele sau administratorul nu iau toate măsurile necesare în scopul facilitării accesului proprietarilor la documentele contabile sau la orice alt document al Asociaţiei de Proprietari, conform legii, proprietarii au dreptul de a notifica despre aceasta Comitetul Executiv şi cenzorul. În situaţia nesoluţionării sau a soluţionării necorespunzătoare a solicitărilor notificate în termen de 10 zile de la depunerea acestora, proprietarii se pot adresa compartimentelor prevăzute la art. 10 (serviciile specializate din cadrul Primăriilor locale).
Art. 29. - (2) Dacă o hotărâre a Adunării Generale a Asociaţiei de Proprietari, o decizie a Comitetului Executiv sau a preşedintelui este contrară prevederilor prezentei legi sau este de natură să prejudicieze interesele proprietarilor, aceştia sau orice persoană care se consideră vătămată într-un drept al său poate sesiza cenzorul, compartimentele prevăzute la art. 10 sau, după caz, poate solicita Instanţelor Judecătoreşti anularea în tot sau în parte a hotărârii sau a deciziei şi (sau) repararea pagubei cauzate.
(3) Orice persoană sau orice proprietar care se consideră vătămat(ă) într-un drept al său din cauza neîndeplinirii sau îndeplinirii defectuoase a atribuţiilor de către preşedinte, membri ai Comitetului Executiv, cenzor sau de către administrator, se poate adresa în scris compartimentelor prevăzute la art. 10 sau, după caz, Instanţelor Judecătoreşti.

Vă urez succes în cadrul procesului și bombardați-i pe judecători cu articole de legi încălcate de acești impostori care vă forțează să plătiți niște sume fără a vi se da explicații clare și logice (măcar să vă fi trimis o somație explicită, cu sumele respective dovedite că au fost legal și corect calculate).
Ultima modificare: Marți, 19 Martie 2019
flory_mr, utilizator
@flory_mr
Art. 28. - (1) Proprietarii din Condominiu au dreptul să fie informați în legătură cu toate aspectele ce privesc activitatea Asociației, să solicite în scris şi SĂ PRIMEASCĂ COPII DUPĂ ORICE DOCUMENT al acesteia.
(3) Proprietarii din Condominii au dreptul să primească explicaţii cu privire la calculul cotei de contribuție la cheltuielile Asociaţiei de Proprietari şi, după caz, să o conteste în scris în termen de 10 zile de la afişarea listei de plată. Preşedintele Asociaţiei de Proprietari este obligat să răspundă, în scris, la Contestaţie în termen de 10 zile de la primirea ei.
Este adevarat, domnul are dreptul de o contesta o lista de plata sau de o consulta orice document al asociatiei dar nu scrie nicaieri ca aceste trebuiesc trimise pe adresa de e-mail a proprietarului- chiar e specificat in lege- " Proprietarii care solicita copii dupa documentele asociatiei de proprietari vor suporta costul de multiplicare a acestora."
Ultima modificare: Marți, 19 Martie 2019
Ionut.ion, utilizator
3 din 5 utilizatori consideră
acest răspuns util
Domnule Grigore C, ati facut o multime de chestii pentru ca doriti/doreati se pare sa va platiti datoriile, dar vazand ca nu primiti 2-3 luni nicio informatie de la dl. administrator , nu v-ati gandit ca cheltuielile se produceau totusi luna de luna, si trebuiau platite? Ar fi fost tot atat de 'normal' sa dati dvs un telefon si sa aflati suma de plata, mai ales ca acum s-au ieftinit convorbirile telefonice, zic si eu!
1 din 4 utilizatori consideră
acest răspuns util
Avand in vedere ca doriti sa platiti , mai putin penalizarile , faceti platile in cont , specificand luna si suma aferenta , astfel ca le veti blaca posibilitatea de a aduna penalitati. Pentru penalitati va fi greu sa dovedeasca ca sunteti rau platnic in instanta, unde veti putea proba reaua lor vointa. Nu uitati sa mentionati luna si suma ( doar intretinerea nu si penalitatea) pe fiecare OP de la banca .
Succes cu ghiolbanii de administratori!

Alte discuții în legătură

Recuperare restante asociatie de proprietari Cristina256 Cristina256 Buna ziua, Avem pe scara o doamna care si-a inchiriat apartamentul din toamna, si tot de atunci plus cateva luni in urma cat a fost gol apartamentul, nu isi ... (vezi toată discuția)
flory_mr flory_mr Citind articolul 53 litera g din Legea 196/2018, constatăm că fără acordul dat de proprietari doar în cadrul unei Adunări Generale anuale, Fondul ANUAL ... (vezi toată discuția)
Listele de plată sunt ilegal calculate dacă nu au la bază hotărâri ale adunărilor generale anuale, convocate conform legii nr. 196/2018, art. 47, 48 și 53 ! flory_mr flory_mr Am găsit pe Internet un articol extrem de explicit care arată obligațiile unui administrator de Condominiu, în care aproape la fiecare articol se arată ... (vezi toată discuția)