avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 895 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Hărțuire sau normalitate ? Deși în 2014 am ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Hărțuire sau normalitate ? Deși în 2014 am anunțat că plec din țară pe termen mai lung și am rugat să-mi fie trimise lunar sumele de plată pentru a le putea achita online, nu mi s-a comunicat nimic până în 2018

Am parasit Romania pentru un post in strainatate in anul 2014, iar cand am parasit tara, am inregistrat la Asociatia de Proprietari o adresa in care i-am anuntat ca plec din tara pe termen lung.

Le-am oferit date clare de contact : email si telefon (pe care le aveau deja, dar am zis sa am si eu la mana o dovada scrisa ca i-am instiintat) si i-am rugat sa-mi trimita lunar listele de plata, pentru a putea achita online, in contul asociatiei.

Insa nu mi s-a comunicat nimic, niciodata.

Locuinta este goala, nelocuita si nu am pe nimeni in Bucuresti, care sa-mi comunice ce se afiseaza la avizier.

La un moment dat, imi comunica pe mail (in 2018) o notificare de plata cu mai multe luni si (bineinteles) penalitati.

Normal ca m-am intrebat, cum anume sa mi se puna penalitati, cata vreme nu mi s-a comunicat lunar ce am de platit.

Asociatia comunica cu toti furnizorii si autoritatile prin email (ba chiar i s-au cumparat administratorului un laptop si un teleofn mobil pentru acest scop) dar din pacate, nu se procedeaza la fel si pentru proprietari.

Pentru a evita orice probleme, am facut imediat trasfer si am platit tot ce am putut plati asa rapid (vreo 5 sau 6 luni de intretinere) .

Nu am platit penalizarile pentru ca mi s-a parut complet injust sa mi se puna penalizari la niste sume care nu mi-au fost comunicate (nu mai spun ca NIMENI nu locuieste in apartament si nu exista niciun fel de consum la nimic)

Le-am raspuns la respectivul email si le-am cerut inca o data sa-mi comunice lunar listele de plata, pentru a putea plati la timp si pentru a putea beneficia si de dreptul de a contesta listele, in termenul legal de 10 zile de la comunicare.

Nu am primit niciun raspuns.

In schimb acum, primesc citatie (in provincie, unde am adresa de domicilu) cum ca sunt trimis in judecata pentru neplata intretinerii si mi se cer sumele de plata restante PLUS penalizari.

Din 2014 pana in 2019 nu mi s-a comunicat niciodata, in nicio luna, ce si cat am de plata.

Este normal asa ceva ? Ce pot face ? Exista in comunitatea noastra un avocat specializat in asa ceva ?

Eu nu am nimic impotriva sa-mi achit datoriile. De fapt, acum ca stiu sumele de plata, am transferat banii in tara pentru a plati imediat.

Totusi nu mi s-au comunicat listele de plata actualizate (2019), ci numai niste luni din 2018 . Ok ... ce sume mi s-au comunicat, le platesc, dar trebuie sa achit si penalizarile ?!

Eu platesc pentru ce mi s-a comunicat din 2018, dar nu stiu cat am de plata in acest an (2019) si ca atare penalizarile se tot aduna.

Asociatia pare ca face aceste lucruri in adins, pentru ca obtine bani pe care altfel nu ar avea de unde sa-i colecteze.

Oricum ... ideea este ca am nevoie de ajutor profesionist si as vrea sa stiu CE anume pot obtine, cu ajutorul unui avocat specializat pe asemenea spete.
Ultima modificare: Miercuri, 20 Martie 2019
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: flory_mr , utilizator 16:16, 7 Aprilie 2019
Dacă Asociația ar fi lucrat cu o firmă de administrare ar fi avut bucuria să primească prin e-mail lista detaliată de cheltuiei pe ap. său .
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
alexstaneci,
Sunt administrator de imobile cu contract de prestari de servicii - adica prestez o activitate unei asociatii de proprietari si nu o fac gratuit, probabil ca si dumneata procedezi la fel in munca,jobul pe care il ai. Ca dumneata consideri ca administratorii sunt ghiolbani, este parerea dumitale si orice as face nu pot sa o schimb, insa afla ca sfatul pe care il dai in legatura cu efectuarea platilor prin banca, cu indicarea precisa pe OP a ceea ce vrei /nu vrei sa achiti, nu este corecta.
Nu vreau sa-ti tin o lectie, chiar nu ma intereseaza aspectul, insa daca vrei si ai curiozitatea, poti sa citesti si sa-ti insusesti prev. NCC in legatura cu tematica discutiei.
Ultima modificare: Joi, 21 Martie 2019
Adam Grecu, utilizator
Stimata deliabrett32
Lasand la o parte acuzele ca nu as cunoaste legislatia, acuze pe care le pot formula si eu la adresa dvs, in lipsa fundamentarii argumentelor dvs prin citarea expresa si definita a articolelor de lege despre care faceti vorbire, Cred ca ar fi de folos pentru toata lumea ce participa la dezbatere daca ne-ati indica baza legala in care Asociatia trebuie sa informeze PERSONAL prin orice mijloace pe proprietari. Iar daca asa ar sta lucrurile, consider ca informarea ar trebui facuta prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, peste granita in cazul acesta, si probabil nu toti ceilalti proprietari ar inghiti cheltuiala aceasta luna de luna...Astept articolele/paragrafele din Legea 196/2018 care va dau dreptate......daca ele exista. Abia atunci imi voi cere scuze ca "am sarit unde nu trebuie si la cine nu trebuie", cum elegant, ma admonestati...
3 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
BEN46,
Referitor la Dacă Asociația ar fi lucrat cu o firmă de administrare....
Depinde. Daca asa s-a negociat, asa se face - ca-i firma, PF, ca-i persoana fizica obisnuita.
Eu spre ex. lucrez cu un program informatic care-mi permite sa faca acest lucru in mod automat, dar acest lucru nu l-am negociat cu asociatia, insa nu mai este mult pana voi face acest lucru in mod voluntar pentru cei care doresc acest lucru. Suntem in anul de gratie 2019 si poate acest lucru spune ceva!
Asadar, nu toate firmele trimit info pe mail sau altfel - v-am zis, depinde de negocieri si de posibilitatile tehnice. Acum este foarte usor de a trimite niste mail-uri.
Daca discutam strict pe topic, consider ca cei de la asociatia omului sunt comozi de-a binelea, fapt pentru care au intrat intr-o hora la care nu cred ca le face placere sa "danseze".
Am facut precizarea ca nici acum nu este tarziu sa "dreaga busuiocul"...
Stima!


Ionut.ion a scris:

@flory_mr
Este adevărat, domnul are dreptul de o contesta o lista de plata sau de o consulta orice document al asociației dar nu scrie nicăieri ca aceste trebuiesc trimise pe adresa de e-mail a proprietarului - chiar e specificat în lege- " Proprietarii care solicită copii după documentele asociației de proprietari vor suporta costul de multiplicare a acestora."

E VREO GLUMĂ DE-A DUMNEAVOASTRĂ, CUMVA ?
Cum să poți solicita copii după actele Asociației de Proprietari dacă ești plecat din țară ???
Odată ce am e-mail-ul transmis șefilor Asociației, este logic că sunt obligați să-mi transmită toate informațiile pe această cale directă și modernă, altfel refuz să plătesc ceva ce nu e corect și legal, fără a mi se dovedi corectitudinea sumelor aflate lunar pe listele de plată.
Ce cost al unor copii Xerox de pe actele Asociației poate să suporte un proprietar care nu poate fi prezent în țară, lună de lună ?
De ce s-o mai inventat Poșta Electronică, oare ?

Alte discuții în legătură

Recuperare restante asociatie de proprietari Cristina256 Cristina256 Buna ziua, Avem pe scara o doamna care si-a inchiriat apartamentul din toamna, si tot de atunci plus cateva luni in urma cat a fost gol apartamentul, nu isi ... (vezi toată discuția)
flory_mr flory_mr Citind articolul 53 litera g din Legea 196/2018, constatăm că fără acordul dat de proprietari doar în cadrul unei Adunări Generale anuale, Fondul ANUAL ... (vezi toată discuția)
Listele de plată sunt ilegal calculate dacă nu au la bază hotărâri ale adunărilor generale anuale, convocate conform legii nr. 196/2018, art. 47, 48 și 53 ! flory_mr flory_mr Am găsit pe Internet un articol extrem de explicit care arată obligațiile unui administrator de Condominiu, în care aproape la fiecare articol se arată ... (vezi toată discuția)