Hai să vă explic. Prin semnarea contractului de închiriere, proprietarul s-a angajat să-i asigure chiriașului folosința bunului închiriat pe durata contractului sau cel puțin pe durata pentru care s-a plătit efectiv chiria. În acest caz, această durată era de minim 1 lună, la care se mai putea adăuga încă 1 lună în contul garanției echivalente cu chiria pe o lună. Răzgândindu-se după numai câteva zile, proprietarul a încălcat contractul. Chiriașul putea să refuze să evacueze locuința închiriată și să continue folosința pentru cel puțin 2 luni, deja plătite. Legal, proprietarul nu avea ce să-i facă. Dacă chiriașul a consimțit totuși să îi restituie proprietarului folosința bunului, atunci este un fapt firesc ca proprietarul să acopere întreg prejudiciul pe care l-a creat. Nu doar să restituie chiria și garanția, ci și cheltuielile de mutare ATÂT la sosire CÂT și la plecare pentru că dacă nu ar fi presupus în mod legitim că are dreptul, în baza unui contract valabil, să se mute în locuința închiriată, chiriasul nu ar fi făcut-o; deci fără manoperele dolosive ale proprietarului, chiriașul nu ar fi cheltuit niciuna din sume. Este de altfel o situație identică cu restituirea comisionului agenției imobiliare, la care proprietarul a cobsimțit. În mod normal, în contractele de închiriere, proprietarii nu plătesc nici comisioanele chiriașilor, dar aici nu suntem în prezența executării normale a unui contract, ci în plin fapt ilicit.
mitabiciclista a scris:
Această culpa a proprietarului trebuie să fie menționată in contractul de închiriere sau pot fi cerute despăgubiri in instanță oricum, chiar dacă nu sunt prevazute în contract?