avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 421 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Angajatorul refuza returnarea cartii de munca
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Angajatorul refuza returnarea cartii de munca

Buna ziua! Sunt inginer contructor debutant si am fost angajata unei firme de constructii cu contract de munca incheiat pe perioada determinata de 6 luni. Dupa 3 luni, din motive bine intemeiate, am decis sa imi dau demisia. Deoarece am avut si o oferta de munca "de azi pe maine" pe care nu o puteam refuza am plecat cu demisie fara preaviz. Dar nu asta ar fi problema. Problema este ca directorul firmei (patronul) are o ambitie sa nu-mi dea cartea de munca. Mentionez ca din luna Iulie pana in prezent nu mai lucrez acolo si n-au de gand sa-mi elibereze cartea de munca. Din surse proprii am aflat ca nu sunt probleme legate de C.M. (contractul este incheiat si mentionat in C.M.). Stiu ca nu este legal sa-mi tina blocata cartea de munca, dar nu stiu ce am de facut. Va multumesc anticipat pentru sfaturi!

Cu stima, Veronica
Cel mai recent răspuns: Krissia . , Alte profesii 14:54, 27 Octombrie 2006
In cazul societatilor care au aprobare de pastrare a cartilor de munca , ITM va certifica legalitatea datelor inscrise in ele.
Tot reprezentantii ITM-ului sunt cei care pot rezolva problema ta.
Varianta 1(carnetul de muncă se află la societate dacă societatea păstrează carnetele la sediu şi există un inspector de personal care completează aceste carnete)ªoluţia rapidă , faci o sesizare la itm cu privire la acest aspect iar dacă nu se rezolvă te adresezi tribunalului secţia litigii de mnucă cu o acţiune (obligaţia de a face) chemi şi itm pentru opozabilitate.
Varianta 2 (carnetul se află la itm ) şi il ridici dacă e închis........