avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 421 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Angajatorul refuza returnarea cartii de munca
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Angajatorul refuza returnarea cartii de munca

Buna ziua! Sunt inginer contructor debutant si am fost angajata unei firme de constructii cu contract de munca incheiat pe perioada determinata de 6 luni. Dupa 3 luni, din motive bine intemeiate, am decis sa imi dau demisia. Deoarece am avut si o oferta de munca "de azi pe maine" pe care nu o puteam refuza am plecat cu demisie fara preaviz. Dar nu asta ar fi problema. Problema este ca directorul firmei (patronul) are o ambitie sa nu-mi dea cartea de munca. Mentionez ca din luna Iulie pana in prezent nu mai lucrez acolo si n-au de gand sa-mi elibereze cartea de munca. Din surse proprii am aflat ca nu sunt probleme legate de C.M. (contractul este incheiat si mentionat in C.M.). Stiu ca nu este legal sa-mi tina blocata cartea de munca, dar nu stiu ce am de facut. Va multumesc anticipat pentru sfaturi!

Cu stima, Veronica
Cel mai recent răspuns: Krissia . , Alte profesii 14:54, 27 Octombrie 2006
In cazul societatilor care au aprobare de pastrare a cartilor de munca , ITM va certifica legalitatea datelor inscrise in ele.
Tot reprezentantii ITM-ului sunt cei care pot rezolva problema ta.
Varianta 1(carnetul de muncă se află la societate dacă societatea păstrează carnetele la sediu şi există un inspector de personal care completează aceste carnete)ªoluţia rapidă , faci o sesizare la itm cu privire la acest aspect iar dacă nu se rezolvă te adresezi tribunalului secţia litigii de mnucă cu o acţiune (obligaţia de a face) chemi şi itm pentru opozabilitate.
Varianta 2 (carnetul se află la itm ) şi il ridici dacă e închis........
Recomandare , după ce recuperezi carnetul de muncă fă o copie legalizată la notariat a acestuia. Nu se ştie niciodată. Reconstituirea vechimii se poate face şi în baza unei asemenea copii.
Ultima modificare: Sâmbătă, 21 Octombrie 2006
silviu_lazarescu, utilizator
Reconstituirea vechimii in munca se face potrivit prevederilor Decretului nr.92/1976 si numai In cazul in care se dovedeste cu acte ca arhivele au fost distruse, se va putea reconstitui, in conditiile prezentului decret, activitatea care s-a depus pe baza unui contract de munca, functia, meseria sau specialitatea.

te adresezi tribunalului secţia litigii de mnucă

Competenta e judecatoria.
parearea mea este ca poti merge la ITM-ul din Radu Voda si depui acolo o plangere, inspectrii vor veni la sediul firmei si va da ca masura obligatorie, eliberarea cartii tale de munca dar si dovada de eliberare , caci eu pot afirma pur si simplu ca ti-au inmanat-o. Pana la Judecatoria din sectorul unde are firma sediul social, rezolvi mai repede cu ITM_ul.

Alte discuții în legătură

Carte de munca mioarapetre mioarapetre in perioada oct 2008-dec 2009 am lucrat ca si agent comercial la o firma de distributie in Bucuresti. La incetarea activitatii am solicitat cartea de munca si ... (vezi toată discuția)
Refuza sa-mi inapoieze cartea de munca alex333 alex333 Am lucrat la nu \"angajator\"cateva luni,dupa care mi-am dat demisia,pe care a aceptat-o fara probleme,dar ,la cererea mea de a-mi elibera Cartea de Munca,a ... (vezi toată discuția)
Cum imi pot recupera cartea de munca de la o firma la care am lucrat acum 2 ani? roxy_marya roxy_marya acum 3 ani m-am angajat la o firma din bucuresti - x,aveam carte de munca de 2 ani.am incetat colaborarea cu acea firma dupa nici un an.de atunci adica de ... (vezi toată discuția)