Buna ziua! Sunt inginer contructor debutant si am fost angajata unei firme de constructii cu contract de munca incheiat pe perioada determinata de 6 luni. Dupa 3 luni, din motive bine intemeiate, am decis sa imi dau demisia. Deoarece am avut si o oferta de munca "de azi pe maine" pe care nu o puteam refuza am plecat cu demisie fara preaviz. Dar nu asta ar fi problema. Problema este ca directorul firmei (patronul) are o ambitie sa nu-mi dea cartea de munca. Mentionez ca din luna Iulie pana in prezent nu mai lucrez acolo si n-au de gand sa-mi elibereze cartea de munca. Din surse proprii am aflat ca nu sunt probleme legate de C.M. (contractul este incheiat si mentionat in C.M.). Stiu ca nu este legal sa-mi tina blocata cartea de munca, dar nu stiu ce am de facut. Va multumesc anticipat pentru sfaturi!
B-) Actineaza cu tact, calm si diplomatie.In primul trand transmiti acea adresa la firma, in sistem de recomandata cu confirmare de primire, din care sa reiasa ca soliciti in scris cartea ta de munca, intrucat ti-a fost refuzata in repetate randuri eliberarea acesteia fara a avea un motiv intemeiat. Totodata rogi sa ti se comunice in scris data si ora la care sa te prezinti la firma pentru ridicarea cartii de munca, si ii anunti ca in caz contrar vei apela la instanta de judecata competenta sectia contencios administrativ pentru recuperarea acesteia, si deasemenea vei solicita sprijinul INSPECTIEI MUNCII.Apoi daca totusi nu rezolvi, apelezi mai intai la Inspectia Muncii si apoi poti merge pe calea instantei de judecata si sa soliciti si daune morale.Succes
Rectificările în carnetul de muncă şi restituirea carnetului de muncă se pot dispune şi de către tribunal. Este oportun ca aceste petite să fie solicitate la tribunal, întrucît în situaţia unei dezbateri de natură contencioasă asupra fondului raporturilor de muncă (executatea contractului), ai toate şansele unei declinări, întrucît exced competenţei judecătoriei . Am avut o asemenea speţă acum 5 luni la Tribunalul Dolj.