avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1158 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... administrator de bloc - cercetat disciplinar
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

administrator de bloc - cercetat disciplinar

Ce parere aveti despre cercetarea disciplinara prealabila a administratorului unui asociatii de proprietari in conf. cu prev. art. 267 alin 1 C. muncii?

Speta este urmatoarea: am administrator in functie de vreo 16 ani (angajat cu CIM) fata de care exista n dovezi ca a savarsit fapte in detrimentul asociatiei, inclusiv fapte penale iar membrii asociatiei nu reusesc sa-l dea afara prin concediere sau sa-l convinga sa-si depuna demisia; poate Comitetul executiv care, atat potrivit legii, cat si potrivit ultimei hotarari a adunarii generale a asociatiei de proprietari este mandatat expres sa numeasca/sa revoce din functie atat administratorul blocului cat si alti angajati ai asociatiei sa-l convoace si sa-l supuna acelui interogatoriu din cercetarea disciplinara prevazuta de C. muncii, din care vor rezulta (speram) faptele savarsite - prin marturisirea acestuia - si vor fi motiv legal pt. concediere? sau este suficienta doar hotararea adunarii generale prin care s-a dat mana libera Comitetului executiv, prin presedintele sau, sa revoce din functie actualul administrator?
Se poate intocmi decizia de sanctionare (cu concedierea) a unui angajat al unei Asociatii de proprietari, fara existenta unei cercetari disciplinare prealabile?

Multumesc anticipat!
Ultima modificare: Duminică, 14 Martie 2010
babysee, utilizator
Cel mai recent răspuns: babysee , utilizator 16:32, 12 Aprilie 2010
Puteti face o sesizare la primaria de care apartineti.
Dar sa stiti ca in primul rand trebuie sa va puneti in ordine organizarea asociatiei pentru ca trebuie sa stiti ca administratorul este un angajat al proprietarilor, nu stapanul lor.
Daca vreti sa puneti in ordine valoarea si responsabilitatea calitatii de proprietari, cu totii trebuie sa va purtati ca adevaratii stapani ai condominiului, sa va organizati si sa nu mai lasati un angajat sa va conduca destinul.
Cu ceva timp in urma am discutat pe forum o speta asemanatoare. Diferenta dintre cele doua cazuri era ca in cazul discutat cu ceva timp in urma, comitetul executiv chiar a desfacut CIM administratorului, dar din nebagare de seama au uitat sa definitiveze actiunea, practic decizia de desfacere a CIM nu a mai ajuns la ITM, iar administratorul, bine sfatuit a actionat in instanta as. prop. , a castigat procesul iar as.prop. a fost obligata sa-l angajeze din nou, basca faptul ca i-au platit salariul pe perioada nelucrata...
Sfatul meu: apelati la un avocat specializat in dreptul muncii pentru a desface CIM administratorului; trebuiesc parcurse in mod obligatoriu toate etapele stipulate in Codul muncii, altfel veti suporta costuri de neimaginat in acest moment.
Ma gandesc sa intocmesc un material avand ca tema generala abaterile disciplinare savarsite de personalul angajat cu CIM si solutionarea acestora.
Trebuie pornit de la drepurile si obligatiile stipulate in CIM, precum si in fisa postului, de la prevederile Regulamentul intern - daca il are cineva intocmit si asa cum este prevazut in Codul muncii, art. 263-(1) " Angajatorul dispune de prerogativa disciplinara, avand drepul de a aplica, potrivit legii, sanctiuni disciplinare salariatilor sai ori de cate ori constata ca acstia au savarsit o abatere disciplinara" - dar pana la desfacerea disciplinara a CIM este cale lunga...
Din experienta va spun ca desfacerea disciplinara a CIM este o actiune destul de complicata
Va sugerez sa studiati Codul muncii. Eu as aplica prevederile de mai jos:
Art. 61. - Angajatorul poate dispune concedierea pentru motive care tin de persoana salariatului in urmatoarele situatii:
d) in cazul in care salariatul nu corespunde profesional locului de munca in care este incadrat.

Cum nu corespunde? Cateva sesizari si reclamatii ale proprietarilor ca nu-si indeplineste atributiunile de administrator. Elaborarea in comitet a unei fise a postului in care introduceti un nivel de studii mai mare, cunostinte de contabilitate, lucru pe calculator, program, toate sarcinile prevazute in legea 230/2007 si norme pentru administrator, contabil, casier...
Aveti in vedere si urmatoarele prevederi din Codul muncii:
Art. 63. -
(2) Concedierea salariatului pentru motivul prevazut la art. 61 lit. d) poate fi dispusa numai dupa evaluarea prealabila a salariatului, conform procedurii de evaluare stabilite prin contractul colectiv de munca aplicabil, incheiat la nivel national, la nivel de ramura de activitate sau de grup de unitati, precum si prin regulamentul intern.

Elaborati un regulament intern in cadrul comitetului si-apoi aprobati-l in adunarea generala . In acesta introduceti prevederi care sa va ajute atat in situatia cu actualul administrator dar si in alte situatii ce ar apare in viitor, in asa fel sa nu mai fie nimeni legat de scaun indiferent de functia din asociatie.
In comitetul asociatiei sunt cativa membri ,pensionari,fara nici un fel de cunostinte de contabilitate.necunoscatori ai legii etc. care au fost alesi acolo in comitet pt ca au timp liber mai mult si ca trebuia sa fie cineva ales ..... macar cu numele , care nu fac nimica, decat sa se adune impreuna cu administratorul si culmea ca acest administrator conduce sedinta de comitet ,cand defapt el ar trebui sa fie doar eventual un invitat acolo nicidecum pe post de presedinte.Nu intreprinde nimeni nici o actiune,in schimb aud certuri dese la caserie intre locatari si administrator ,Exista nemultumiri dar nimeni nu are timp sa faca ceva concret impotriva acestuia.Spuneti domnul adriantot sa elaboram un regulament intern si apoi sa-l aprobam in adun.generala! Nu cred ca e posibil pt ca nu exista oameni care sa faca asa ceva.Am citit mai sus si sfatul altui utilizator de a merge la primarie sa fac o sesizare cu neregulile si comportamentul acestui administrator.Voi face acest lucru,dar nu stiu cat efect va avea atata timp cat noi nu suntem in stare sa ne organizam .Suntem 60 de apartamente in acest bloc si cred ca cel putin 40 apartamente sunt de acord cu desfacerea contractului de munca a administratorului.Ma gandesc sa fac un tabel si sa merg la fiecare apartament sa semneze ca sunt de acord cu schimbarea administratorului si mai departe ce-as putea face? Poate locatarii sa ceara adunare generala in conditiile in care nu avem presedinte ? Adunare generala nu a mai fost de aproape 2 ani si bineinteles ca administratorului i-a convenit acest lucru .Ce-am putea face ca sa schimbam ceva ,dar cu costuri minime pt ca stiti cum e treaba ...lumea cand aude ca ar fi nevoie de avocat ,ca ar implica niste costuri ,dau inapoi si ramanem in continuare asa ca si pana acum ,ca administratorul sa ne conduca destinele si nicidecum un salariat platit de noi sa ne faca serviciul pt care este pus.As dori concret niste sfaturi pe intelesul unui necunoscator ale stiintei juridice,daca se poate!Ms de raspuns tuturor si mai astept pareri!
zin a scris:

Poate locatarii sa ceara adunare generala in conditiile in care nu avem presedinte ? Adunare generala nu a mai fost de aproape 2 ani si bineinteles ca administratorului i-a convenit acest lucru .


Intai vreau sa va multumesc tuturor pt. sfaturi si idei. Din pacate, d-le "zin" eu va inteleg cel mai bine. Si in asociatia noastra se intampla exact cum descrieti. Ar fi imposibil sa alcatuim un ROF sau altceva intrucat nu avem oameni pregatiti sau bine-intentionati.

Am gasit ceva ce v-ar putea fi de folos: la art. 23 alin. 4 din Legea nr. 230/2007 se prevad urmatoarele: "pentru situatii speciale sau de maxima urgenta, adunarile generale extraordinare ale asociatiei pot fi convocate oricand de catre comitetul executiv sau de catre cel putin 20% din numarul proprietarilor membri ai asociatiei de proprietari"

D-le. "adriantot" v-as adresa o intrebare pt. ca v-am gasit mai pregatit in domeniu: ce parere aveti despre faptul ca Statutul asociatiei a fost modificat acum 2 ani in urma, in sensul ca, fata de Statutul de la infiintarea asociatiei care prevedea angajarea personalului - inclusiv a administratorului - pe per. nedeterminata, acum noul statut prevede angajarea acestora pe per. determinata. In speta, administratorul nostru este angajat cu CIM pe per. nedeterminata in baza statutului initial. Am putea cumva uza de acest aspect? M-am gandit sa-i facem o notificare prin care il anuntam de acest aspect si il somam sa se prezinte in termen de cateva zile pt. a incheia un act aditional la CIM prin care se modifica per./termenul contractului precum si salariul. Este legal? Avem vreo sansa de reusita?
Multumesc.

Alte discuții în legătură

Care sunt procedurile legale si necesare in cazul parasirii locului de munca de catre un vanzator - gestionar ? harman harman Buna ziua ! As dori sa aflu care sunt procedurile legale in cazul in care un gestionar-vanzator depune notificarea de demisie si cere desfacerea ... (vezi toată discuția)
Infiintarea comisie de cercetare disciplinara ANCA-ELENA ANCA-ELENA Buna seara! Sunt presedintele unei asociatii de proprietari. Cu ceva timp in urma am avut o problema cu fosta administrator am descoperit chitante duble ...mai ... (vezi toată discuția)
Ordinea ierarhica in asociatia de proprietari marianaoprea6825@yahoo.com marianaoprea6825@yahoo.com cui este direct subordonat administratorul asociatiei de proprietari si cum poate fi demis ? (vezi toată discuția)