Banii pe care angajatorii îi plătesc lunar sub forma contribuției asiguratorii pentru muncă (CAM), pentru veniturile salariaților proprii, se împart între mai multe bugete ale statului. În 2023, conform legii bugetului de stat, banii din CAM se împart altfel decât prevede Codul fiscal. Citește articolul
Accidentele de muncă se datorează de cele mai multe ori lipsei măsurilor luate de angajator - măsuri pe care legea le impunea, în mod general sau particular (instructaje, echipamente ș.a.m.d.). Când evenimentele nefericite la locul de muncă produc vătămări corporale sau chiar decesul, firmele trebuie să anunțe de îndată autoritățile. Accidentele de muncă trebuie înregistrate în evidențe proprii și se poate ajunge chiar și la plata de daune morale celor care au suferit de pe urma lor. Citește articolul
Singura dintre cele trei contribuții sociale obligatorii ce cade în responsabilitatea angajatorilor, respectiv contribuția asiguratorie de muncă (CAM), se va împărți, în 2021, altfel decât stabilește legislația fiscală din țara noastră, potrivit legii bugetului de stat pe acest an, ce a fost oficializată marți. De fapt, de la apariția CAM, împărțirea banilor din această contribuție s-a făcut după regulile stabilite de legile bugetului, nu de Codul fiscal. Citește articolul
Începând cu veniturile aferente lunii ianuarie 2018, angajatorii datorează statului o singură contribuție socială obligatorie, cea asiguratorie pentru muncă (CAM), potrivit modificărilor operate la Codul fiscal. Pe lângă contribuția la pensii și contribuția la sănătate, aceasta este a treia contribuție obligatorie existentă în legislație de la 1 ianuarie 2018. Citește articolul
Contribuția pentru accidente de muncă și boli profesionale este o altă contribuție socială obligatorie pe care angajatorii trebuie să o plătească pentru salariații lor. La fel ca în celelalte articole din seria „Dosarul contribuțiilor”, vă prezentăm astăzi ce cotă de contribuție se aplică actualmente, cum se raportează și se achită suma către stat, dar și ce drepturi asigură aceasta angajaților. Citește articolul