Consiliile județene ar putea să fie obligate să adopte măsuri concrete pentru a le asigura celor din sate transportul între locul de proveniență și orice altă localitate din județ, conform unei inițiative legislative cetățenești, apărută vineri în Monitorul Oficial. Această schimbare le-ar beneficia în special celor care trebuie să facă naveta pentru a ajunge la liceu sau la muncă. Printre altele, se preconizează scăderea situațiilor în care se face autostopul, lucru care s-a și demonstrat, în ultima perioadă, că poate crea riscuri ridicate cu privire la siguranța persoanelor. Citește articolul
În acest an, parlamentarii au introdus obligația dotării cu case de marcat pentru două noi categorii de companii, iar acestea trebuie să se conformeze în următoarele trei luni și ceva. Mai precis, vizate sunt firmele de transport rutier local de persoane și firmele care dețin automate comerciale. Citește articolul
Autovehiculele destinate transportului de marfă sau pasageri ce aparțin transportatorilor din țara noastră vor fi supuse, atunci când efectuează inspecția tehnică periodică (ITP), mai multor verificări decât în prezent, conform unui proiect de act normativ pus recent în dezbatere publică la Ministerul Transporturilor. Citește articolul
Poliția Rutieră va desfășura, toată săptămâna aceasta (14 octombrie-20 octombrie) controale la transportatorii rutieri de marfă și la cei de persoane, conform unui comunicat apărut pe site-ul acesteia. Acțiunea face parte dintr-un plan desfășurat, în aceeași perioadă, pe tot teritoriul Uniunii Europene (UE) și vizează verificarea respectării, de către șoferii profesioniști, a normelor de circulație. Citește articolul
Atât tarifele rovinietei, cât și amenzile pentru neplata acestora se vor majora semnificativ în cazul transportatorilor rutieri. Mai exact, pentru transportatorii de persoane se vor majora amenzile, iar pentru cei de mărfuri se vor majora și tarifele, și amenzile. Astfel, de la o amendă maximă de 4.500 de lei, se va ajunge la una de 23.000 de lei. Citește articolul
Firmele ce se ocupă de transporturi rutiere de mărfuri și de persoane sunt clasificate de autorități, începând din 20 mai 2018, în funcție de gradul de risc prezentat de vehiculele pe care le folosesc, conform unui act normativ al Ministerului Transporturilor (MT) ce se aplică de la data respectivă. Practic, asta înseamnă că transportatorii încadrați la risc ridicat vor fi controlați mai des și mai riguros. Citește articolul
Duminica asta va aduce mai multe modificări legislative importante în domeniul auto, unele fiind importante pentru persoanele fizice, iar altele pentru afaceriștii din domeniul auto. Printre altele, din 20 mai 2018 o să se modifice procedura de notificare a schimbării proprietarului unei mașini, o să apară noi reguli la verificarea transportatorilor rutieri și o să existe reguli ușor diferite referitoare la inspecția tehnică periodică (ITP). Citește articolul
Transportatorii care reinvestesc profitul în achiziționarea de vehicule noi ar urma să fie scutiți de la plata impozitului la stat, reiese dintr-un proiect de act normativ înscris recent în dezbaterile Senatului. Concret, vizați ar fi nu numai transportatorii rutieri, ci și cei navali sau aerieni. În prezent, Codul fiscal nu prevede o asemenea facilitate. Citește articolul
Serviciile de ridesharing (precum Uber) vor trebui să se autorizeze și să funcționeze în România în baza unui proiect legislativ înregistrat recent la Senat. Acoperind un vid legislativ de la noi, aceste companii vor trebui să plătească și o taxă anuală în vederea funcționării legale, vor trebui să-și verifice periodic șoferii, iar aceștia din urmă vor fi nevoiți să aibă asupra lor întotdeauna mai multe documente cerute de lege, pentru control. Proiectului nu-i scapă nici aspectul fiscalității, pentru că se prevede obligația de a da un document fiscal electronic pasagerului, șoferii neavând voie să ceară nici măcar un leu în plus de la pasagerii lor. Citește articolul
Din 2019, cel puţin 30% dintre mijloacele de transport achiziţionate într-un an de către autorităţile publice vor trebui să aibă motoare acţionate prin gaz natural, hidrogen sau electricitate, potrivit unui act normativ publicat recent în Monitorul Oficial. Obligaţia va reveni şi societăţilor de taxi, dar începând din 2020. Citește articolul