avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1421 soluții astăzi
Acasă Subiect: transportatori persoane
Subiect: transportatori persoane
ACCES PREMIUM

Detașarea șoferilor în UE: Transporturile bilaterale și tranzitarea nu vor fi considerate detașări, dar cabotajul - da

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
6 August 2020 | 2688 | Timp de citire: 3 min.

O nouă directivă europeană va aduce câteva schimbări ce țin de activitatea transportatorilor rutieri care detașează șoferi în alte state. Teoretic, acestea trebuie transpuse de autoritățile de la noi, prin lege sau prin ordonanță, și puse în aplicare începând din 2022. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Legislația transporturilor rutiere, modificată major din 2022: Firmele, obligate să aibă un parc auto proporțional cu volumul activității și altele

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
6 August 2020 | 3405 | Timp de citire: 6 min.

Organele legislative ale Uniunii Europene (UE) au adoptat, recent, o serie de modificări importante în privința legislației europene a transporturilor, care vor avea un impact important asupra transportatorilor de marfă și de persoane, în ceea ce privește activitatea acestora. De exemplu, transportatorii vor fi obligați să dețină un număr minim de vehicule și să aibă angajați un număr minim de conducători auto, proporțional cu volumul activității. Modificările se vor aplica din 2022. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Transporturi rutiere: Regulile pentru perioadele de repaus ale șoferilor se schimbă în două săptămâni

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
6 August 2020 | 6544 | Timp de citire: 3 min.

Condițiile în care se iau perioadele de repaus de către șoferii anumitor transportatori rutieri se vor modifica din 20 august 2020, conform unui regulament european care se va aplica direct în toate statele membre ale Uniunii Europene, deci și în România. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Decizie CJUE

Transport internațional rutier: Angajatorul unui șofer este cel care-i plătește salariul și care-l poate concedia

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
20 Iulie 2020 | 1527 | Timp de citire: 1 min.

În cazul transportului internațional rutier, angajatorul unui șofer este considerat a fi cel care are autoritate asupra sa, care îi suportă efectiv salariul și care are puterea legală de a-l concedia, a decis Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Este vorba de o situație în care un șofer are în acte doi angajatori, fiecare într-o țară diferită, însă unul este doar „de formă”. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Senatul a votat: Transportatorii de mărfuri și persoane vor scăpa temporar de plata rovinietei

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
23 Iunie 2020 | 3134 | Timp de citire: 1 min.

Pentru vehiculele destinate transportului de mărfuri sau de persoane, inclusiv cele mixte, firmele vor scăpa de plata rovinietei până la finele anului 2020, conform unui proiect de lege adoptat azi la Senat. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Coronavirus - măsuri valabile în martie 2020

UPDATE Evenimentele interioare cu peste 100 de participanți sunt interzise, iar bugetarii vor începe lucrul la ore diferite

Alexandru Boiciuc în Știri & Revista presei
Redactor-șef, avocatnet.ro
11 Martie 2020 | 8174 | Timp de citire: 2 min.

Până la finele lunii martie, manifestările ce au loc în spații închise și cu mai mult de 100 de participanți sunt interzise în toată țara, conform unui comunicat recent al Ministerului Afacerilor Interne. În plus, angajații la stat vor trebui să meargă în mai multe tranșe la serviciu, pentru a nu aglomera mijloacele de transport în comun. Măsurile vin în contextul răspândirii coronavirusului în România. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Transportatorii rutieri de persoane mai au timp până azi pentru a-și lua case de marcat cu jurnal electronic

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
20 Ianuarie 2020 | 15904 | Timp de citire: 2 min.

Companiile care transportă persoane, în mod regulat, între localitățile din România sunt obligate să-și ia aparate de marcat cu jurnal electronic până la data de 20 ianuarie 2020, conform unui act normativ oficializat anul trecut. Totodată, transportatorii rutieri internaționali au scăpat de obligația de a folosi case de marcat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Deloitte: Legislația ridesharing-ului este încă incompletă. Fiscal, mai sunt multe aspecte care trebuie clarificate

Deloitte România în Aspecte juridice
23 Decembrie 2019 | 2124 | Timp de citire: 3 min.

Chiar dacă transportul alternativ de persoane (realizat de companii precum Uber sau Yango) a fost reglementat în mai multe rânduri pe parcursul anului 2019, încă există o serie de aspecte care trebuie lămurite, în special din punct de vedere fiscal. Este vorba mai ales despre modul în care ar trebui să fie încheiate contractele cu transportatorii ori pasagerii sau cum vor fi înregistrate operațiunile de intermediere. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Transport local privat

Reminder Din ianuarie, firmele de taximetrie, obligate prin lege să își doteze parcul auto și cu mașini electrice sau care merg cu gaz

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
20 Decembrie 2019 | 1 | 23126 | Timp de citire: 1 min.

Începând cu prima lună din 2020, firmele de taximetrie și alți transportatori locali privați de persoane trebuie să cumpere inclusiv mașini electrice sau care merg cu gaz, conform unei legi care a intrat deja în vigoare. Aproape o treime din achizițiile plănuite vor trebui să fie mijloace de transport ecologice. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Consiliile județene vor trebui să asigure transportul și pentru localitățile izolate

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
12 Decembrie 2019 | 1263 | Timp de citire: 2 min.

O inițiativă legislativă a fost introdusă de Guvern, la Camera Deputaților, prin care se dorește asigurarea transportului public județean și pentru localitățile care nu sunt vizate în acest moment de astfel de servicii (din cauză că aceastea nu rentează pentru transportatori). În esență, propunerea de lege urmărește să dea posibilitatea autorităților să le acorde transportatorilor licențe exclusive sau compensații pentru prestarea serviciului de transport și în localități care nu rentează din punct de vedere comercial. Citește articolul