avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1044 soluții astăzi

Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.

Acasă Subiect: transportatori persoane
Subiect: transportatori persoane
ACCES PREMIUM

Din 2022, România nu va mai putea stabili reguli mai stricte pentru transportatorii rutieri, față de legislația UE

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
14 August 2020 | 1246 | Timp de citire: 1 min.

Un Regulament al Uniunii Europene (UE) recent oficializat (Reg. UE nr. 1055/2020), dar aplicabil abia din 21 februarie 2022, va aduce o serie de schimbări complexe în domeniul transportului pentru firmele active în această arie. Printre modificări se numără limitări de timp cu privire la care un vehicul al unei firme românești poate să circule în afara țării, înainte de a se întoarce în România sau obligația pentru firmele de transport de a asigura un parc auto și un număr de șoferi proporțional cu activitatea. Există, însă, și vești bune: legislația europeană le va interzice statelor UE, inclusiv României, să impună condiții suplimentare (față de ce există în legislația europeană) pentru desfășurarea activității de transport.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Vehiculele firmelor românești de transport vor trebui să se întoarcă în țară în cel mult opt săptămâni de la plecare

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
13 August 2020 | 3839 | Timp de citire: 2 min.

Regulamentul Uniunii Europene (UE) nr. 1055/2020 va aduce, din 21 februarie 2022, o serie de schimbări radicale în domeniul transportului rutier, iar firmele românești vor fi vizate și ele de aceste modificări. Printre acestea se va număra și obligația pentru companiile de transport românești să se asigure că vehiculele folosite pentru desfășurarea internațională a activității se vor întoarce în țară în cel mult opt săptămâni de la plecare.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Detașarea șoferilor în UE: Transporturile bilaterale și tranzitarea nu vor fi considerate detașări, dar cabotajul - da

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
6 August 2020 | 2710 | Timp de citire: 3 min.

O nouă directivă europeană va aduce câteva schimbări ce țin de activitatea transportatorilor rutieri care detașează șoferi în alte state. Teoretic, acestea trebuie transpuse de autoritățile de la noi, prin lege sau prin ordonanță, și puse în aplicare începând din 2022. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Legislația transporturilor rutiere, modificată major din 2022: Firmele, obligate să aibă un parc auto proporțional cu volumul activității și altele

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
6 August 2020 | 3451 | Timp de citire: 6 min.

Organele legislative ale Uniunii Europene (UE) au adoptat, recent, o serie de modificări importante în privința legislației europene a transporturilor, care vor avea un impact important asupra transportatorilor de marfă și de persoane, în ceea ce privește activitatea acestora. De exemplu, transportatorii vor fi obligați să dețină un număr minim de vehicule și să aibă angajați un număr minim de conducători auto, proporțional cu volumul activității. Modificările se vor aplica din 2022. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Transporturi rutiere: Regulile pentru perioadele de repaus ale șoferilor se schimbă în două săptămâni

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
6 August 2020 | 6631 | Timp de citire: 3 min.

Condițiile în care se iau perioadele de repaus de către șoferii anumitor transportatori rutieri se vor modifica din 20 august 2020, conform unui regulament european care se va aplica direct în toate statele membre ale Uniunii Europene, deci și în România. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Decizie CJUE

Transport internațional rutier: Angajatorul unui șofer este cel care-i plătește salariul și care-l poate concedia

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
20 Iulie 2020 | 1557 | Timp de citire: 1 min.

În cazul transportului internațional rutier, angajatorul unui șofer este considerat a fi cel care are autoritate asupra sa, care îi suportă efectiv salariul și care are puterea legală de a-l concedia, a decis Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Este vorba de o situație în care un șofer are în acte doi angajatori, fiecare într-o țară diferită, însă unul este doar „de formă”. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Senatul a votat: Transportatorii de mărfuri și persoane vor scăpa temporar de plata rovinietei

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
23 Iunie 2020 | 3150 | Timp de citire: 1 min.

Pentru vehiculele destinate transportului de mărfuri sau de persoane, inclusiv cele mixte, firmele vor scăpa de plata rovinietei până la finele anului 2020, conform unui proiect de lege adoptat azi la Senat. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Coronavirus - măsuri valabile în martie 2020

UPDATE Evenimentele interioare cu peste 100 de participanți sunt interzise, iar bugetarii vor începe lucrul la ore diferite

Alexandru Boiciuc în Știri & Revista presei
Redactor-șef, avocatnet.ro
11 Martie 2020 | 8208 | Timp de citire: 2 min.

Până la finele lunii martie, manifestările ce au loc în spații închise și cu mai mult de 100 de participanți sunt interzise în toată țara, conform unui comunicat recent al Ministerului Afacerilor Interne. În plus, angajații la stat vor trebui să meargă în mai multe tranșe la serviciu, pentru a nu aglomera mijloacele de transport în comun. Măsurile vin în contextul răspândirii coronavirusului în România. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Transportatorii rutieri de persoane mai au timp până azi pentru a-și lua case de marcat cu jurnal electronic

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
20 Ianuarie 2020 | 15945 | Timp de citire: 2 min.

Companiile care transportă persoane, în mod regulat, între localitățile din România sunt obligate să-și ia aparate de marcat cu jurnal electronic până la data de 20 ianuarie 2020, conform unui act normativ oficializat anul trecut. Totodată, transportatorii rutieri internaționali au scăpat de obligația de a folosi case de marcat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Deloitte: Legislația ridesharing-ului este încă incompletă. Fiscal, mai sunt multe aspecte care trebuie clarificate

Deloitte România în Aspecte juridice
23 Decembrie 2019 | 2136 | Timp de citire: 3 min.

Chiar dacă transportul alternativ de persoane (realizat de companii precum Uber sau Yango) a fost reglementat în mai multe rânduri pe parcursul anului 2019, încă există o serie de aspecte care trebuie lămurite, în special din punct de vedere fiscal. Este vorba mai ales despre modul în care ar trebui să fie încheiate contractele cu transportatorii ori pasagerii sau cum vor fi înregistrate operațiunile de intermediere. Citește articolul