Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 623 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Opțiuni juridice și fiscale privind recuperarea creanțelor. Lectori: Schoenherr și Asociații. Joi, 28 Octombrie, ora 11:00. Rezervă loc și participă → 

Acasă Subiect: transporturi rutiere
Subiect: transporturi rutiere
ACCES PREMIUM

Transportatorii, responsabili pentru plata accizelor aferente produselor livrate intracomunitar, dacă Vama descoperă nereguli

Deloitte România în Taxe și impozite
15 Septembrie 2021 | 0 | 500 | Timp de citire: 4 min.

Companiile de transport intracomunitar trebuie să știe dacă produsele livrate între țările membre ale Uniunii Europene sunt accizabile și sub ce regim fiscal circulă și să își ia măsurile necesare pentru a nu risca să fie obligate să plătească accizele aferente, în cazul în care autoritățile vamale descoperă nereguli. Avertismentul vine de la Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE), care a decis, într-un caz soluționat recent, că transportatorul este obligat să plătească accizele aferente unor produse pe care le-a introdus pe teritoriul altei țări, doar pentru că le deținea fizic în acel moment, fără a se demonstra că a fost complice la o tentativă de contrabandă sau că dispunea de mijloace pentru a verifica dacă produsele în cauză erau supuse accizelor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reîncadrarea diurnelor: Fiscaliștii propun o nouă amnistie și clarificarea legislației, pentru a ajuta angajatorii

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
3 Septembrie 2021 | 1 | 5683 | Timp de citire: 7 min.

În contextul problemei reîncadrării diurnelor netaxabile în venituri salariale taxabile, în cazul transportatorilor rutieri, reprezentanții Camerei Consultanților Fiscali (CCF) au publicat joi o amplă analiză prin care au propus autorităților soluții legislative menite să scoată acest sector din impas. Mai precis, cei de la CCF propun atât acordarea unei amnistii fiscale precum cea din 2015, cât și clarificarea tratamentului fiscal al diurnelor din cadrul Codului fiscal. O asemenea abordare ar evita falimentul angajatorilor și ar asigura un cadru legal stabil pentru viitoarele controale ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), însă ar fi de ajutor și pentru prestatorii de servicii de construcții și agenții de muncă temporară. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Proiect de lege

Jandarmii vor putea controla transporturile de lemn și, în anumite situații, vor putea aplica sancțiuni

Viorel Cosac în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
2 Septembrie 2021 | 0 | 4465 | Timp de citire: 2 min.

Dat fiind nivelul ridicat de infracționalitate din zona exploatării forestiere, pe viitor, jandarmii vor putea opri și controla mașinile care transportă material lemnos și, dacă vor constata nereguli și nu vor fi însoțiți de polițiști, vor putea aplica chiar ei sancțiuni, potrivit unui proiect de lege înregistrat miercuri la Camera Deputaților. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Verificările în trafic ale ISCTR la transportatorii rutieri, intensificate. Ce trebuie să știi dacă ești controlat de autorități

Dragos Niculescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
10 August 2021 | 0 | 740 | Timp de citire: 4 min.

Controalele în trafic la transportatorii rutieri urmează să fie intensificate de Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR), conform declarațiilor recente ale lui Cătălin Drulă, ministrul transporturilor. Acesta s-a referit în special la protejarea drumurilor pe care circulă, în mod frecvent, mașinile mari de transport de marfă, prin identificarea și sancționarea transportatorilor care încarcă mașinile peste limitele legale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

PNRR: Regulile taxei de drum pentru vehiculele mari ar putea fi schimbate. Taxarea, în funcție de distanța parcursă

Dragos Niculescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
7 Iunie 2021 | 0 | 707 | Timp de citire: 3 min.

Guvernul vrea să facă, în următoarea perioadă, o serie de schimbări și investiții, inclusiv unele destinate reducerii poluării generate de transportul rutier. Astfel, în scopul obținerii de fonduri europene, Executivul a elaborat și prezentat acum câteva zile Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR). Printre altele, prin PNRR, Executivul are în vedere, în cazul vehiculelor mari, înlocuirea actualului sistem de rovinietă, ce este plătită pentru utilizarea rețelei de drumuri din țară, cu un sistem de taxare în care se va ține seama de distanța parcursă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Mai nou, autobuzele și microbuzele transportatorilor sunt reverificate, pentru clasificarea pe categorii, o dată la doi ani, nu anual

Anca Cernat în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
10 Mai 2021 | 0 | 1368 | Timp de citire: 2 min.

Autobuzele și microbuzele utilizate pentru transportul rutier național de persoane prin servicii regulate sunt reverificate o dată la doi ani în privința clasificării pe categorii de vehicule, nu anual, așa cum se întâmpla până recent, potrivit unui ordin al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI), publicat vineri în Monitorul Oficial. Ordinul a intrat în vigoare de la data publicării, adică 7 mai 2021. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Noile reguli europene pentru transportatorii rutieri îi dezavantajează pe cei din România. Guvernul cere anularea lor la CJUE

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
26 Octombrie 2020 | 0 | 1813 | Timp de citire: 2 min.

Guvernul României contestă la Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) o serie de prevederi cuprinse în pachetul legislativ cu noi reguli pentru transportatorii rutieri și cere anularea acestora. Printre aspectele considerate a fi în dezavantajul firmelor de la noi se numără regulile noi privind repausul șoferilor și aspectele ce țin de detașări. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce condiții trebuie să îndeplinească firmele de transport pentru a desfășura activitate specifică și ce se va schimba din 2022

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
7 Septembrie 2020 | 0 | 903 | Timp de citire: 4 min.

Firmele active în domeniul transportului rutier de marfă și de persoane trebuie să îndeplinească anumite condiții, pentru a-și desfășura activitatea legal. În esență, firmele trebuie să se asigure că au un sediu stabil și real pe teritoriul unui stat al Uniunii Europene, că au o bună reputație, că au o capacitate financiară adecvată și că sunt conduse de (și angajează persoane) cu competență profesională specifică domeniului. Din 2022, anumite chestiuni de detaliu, de aici, se vor schimba, după ce Regulamentul Uniunii Europene (UE) nr. 1055/2020 va produce efecte.     Citește articolul

ACCES PREMIUM

Când au nevoie transportatorii rutieri de licență comunitară, pentru a-și desfășura activitatea, și ce se va schimba din 2022

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
4 Septembrie 2020 | 0 | 1179 | Timp de citire: 4 min.

Deși numele ar părea să sugereze că un transportator de mărfuri sau persoane ar avea nevoie de licență comunitară pentru a desfășura activitate specifică în cadrul Uniunii Europene, legislația românească îi obligă pe toți profesioniștii care vor să desfășoare activitate de transport să dețină o licență comunitară. Mai mult, legislația românească nu pare să excepteze niciun transportator de la această obligație, deși Regulamentul Uniunii Europene (UE) nr. 1.072/2009 - care a introdus obligația de deținere a licenței comunitare - o face. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Senatorii au votat: Vor apărea facilități fiscale și un salariu minim diferențiat în domeniul transporturilor

Dragos Niculescu în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
2 Septembrie 2020 | 0 | 6887 | Timp de citire: 2 min.

Angajatorii din domeniul transportului de marfă și de persoane vor beneficia, până în anul 2028, de facilități fiscale (taxe salariale mai mici pentru șoferii angajați), se arată într-o propunere legislativă adoptată azi la Senat. În același timp, pentru acest domeniu de activitate va exista un salariu minim brut diferențiat. Ideea este de a pune pe picior de egalitate domeniul transporturilor cu cel al construcțiilor, pentru care regulile respective se aplică deja. Citește articolul