Printr-un ordin apărut miercuri, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) a stabilit noi reglementări cu privire la condițiile de instalare, reparare sau inspecție a tahografelor utilizate de transportatorii rutieri, dar și în ceea ce privește limitatoarele de viteză ce sunt montate pe autovehicule. Astfel, au apărut mai mult schimbări, inclusiv în legătură cu valabilitatea inspecției tahografelor sau a limitatoarelor de viteză, dar și cu atestarea persoanelor care efectuează inspecția tahografelor. Citește articolul
Recent s-a stabilit că anumite date aferente unui transport rutier, ce au fost raportate în e-Transport, pot fi modificate după expirarea codului UIT aferent. Totuși, specialiștii atenționează că practica poate atrage probleme la nivelul contribuabilului care face asemenea modificări. Citește articolul
Cu toate că avem deja în funcțiune, de câțiva ani, sistemul e-Transport, autoritățile de la noi s-au gândit că este nevoie și de sistemul (teoretic) complementar e-Sigiliu. Practic, vorbim de două sisteme prin care se pot monitoriza transporturile rutiere de bunuri suspectate de activități evazioniste, dar felul în care se face monitorizarea diferă. Deoarece se apropie momentul operaționalizării sistemului e-Sigiliu, prezentăm astăzi o scurtă comparație a acestuia cu sistemul e-Transport, pentru a înțelege mai bine asemănările și diferențele lor. Citește articolul
Noua procedură a sistemului e-Transport, pe care Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a oficializat-o recent, conține și reguli speciale pentru confirmarea sau infirmarea transporturilor rutiere. Citește articolul
Transporturile rutiere vizate de obligația de folosire a sistemului e-Transport au fost extinse de Guvern, prin OUG, la finalul anului 2023. Astfel, trebuie monitorizate și transporturile internaționale de bunuri neriscante, nu doar cele ce implică bunuri riscante. Pe deasupra, apare și necesitatea de a monitoriza prin GPS deplasarea în timp real a transporturilor. Totuși, amenzile pentru nerespectarea noilor obligații se aplică abia de la 1 iulie 2024. Citește articolul
Un ghid referitor la obligația de utilizare a sistemului e-Transport a fost publicat recent de Ministerul Finanțelor și de Agenția Națională de Administrare Fiscală. Acesta vizează transporturile rutiere naționale de bunuri riscante și transporturile rutiere internaționale de bunuri. Citește articolul
Lista produselor riscante vizate de e-Transport urmează să fie extinsă, din iulie 2024, cu mai multe bunuri de larg consum, printre care se numără carnea, laptele, ouăle, mierea și tutunul, dar și cu bunuri mai neobișnuite, cum ar fi hainele uzate și zdrențele. Măsura apare într-un proiect de ordin republicat miercuri în dezbatere la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
În cazul proiectelor de infrastructură de transport, inclusiv rutier, ce vizează interesul public și strategic, recepționarea lucrărilor se va face pe loturi, secțiuni, sectoare, părți sau obiecte de lucrări incluse în autorizația de construire, astfel încât să fie date cât mai repede în folosință, după cum reiese dintr-un proiect de hotărâre adoptat de Guvern azi. Citește articolul
Sistemul e-Sigiliu a fost introdus în legislație pe finalul anului trecut, însă fără a exista un orizont concret pentru operaționalizarea sa. Conform unui reprezentant al Autorității Vamale Române (AVR), sistemul va deveni funcțional abia în a doua parte a anului 2024, pentru că este necesară o achiziție publică importantă în acest sens. Citește articolul
În cazul sistemului e-Sigiliu nu trebuie stabilită o listă precisă a bunurilor pentru care e necesară monitorizarea de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) sau Autoritatea Vamală Română (AVR). În schimb, alegerea transporturilor rutiere de mărfuri care vor fi monitorizate se va face în funcție de analizele de risc derulate de cele două entități. Citește articolul