avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 256 soluții astăzi
Acasă Subiect: soferi transport rutier
Subiect: soferi transport rutier
ACCES PREMIUM

Cât trebuie păstrate evidențele timpului de lucru de către firmele de transport rutier transfrontalier. Autoritățile vor să vadă respectarea obligațiilor privind repausul

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
17 Februarie 2022 | 0 | 1501 | Timp de citire: 3 min.

Anul 2020 a adus multe modificări relevante atât pentru transportatorii rutieri transfrontalieri de mărfuri, cât și pentru transportul rutier de persoane. Deși suntem deja în 2022, vorbim încă de relevanța noutăților din 2020 din mai multe motive, unul fiind și acela că legislația la nivel european în materia transporturilor rutiere transfrontaliere s-a tot completat de atunci, iar ultimul „val” de modificări legislative a venit chiar în februarie anul acesta. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Oficial: Noi condiții pentru firmele de transport și noi reguli de control pentru transportatorii care detașează șoferi

Dragos Niculescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
31 Ianuarie 2022 | 0 | 11010 | Timp de citire: 4 min.

Printr-o ordonanță simplă care a primit azi aprobarea Guvernului și a și ajuns în Monitorul Oficial urmează să se modifice legislația din domeniul transportului rutier de marfă și de persoane, astfel încât regulile apărute la nivel european în 2020 să se poată aplica și la noi, termenul până la care trebuiau transpuse urmând să se împlinească în curând. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Proiect: La refuzul cântăririi mașinii de transport să fie amendată și firma care organizează transportul, nu doar șoferul acesteia

Dragos Niculescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
4 Ianuarie 2022 | 0 | 1827 | Timp de citire: 2 min.

Pentru a descuraja ceea ce a devenit deja o practică la noi, respectiv supraîncărcarea mașinilor folosite la transport și refuzul șoferilor de a permite cântărirea acestora sau chiar sustragerea de la acest tip de control, autoritățile propun acum, printr-un proiect de ordonanță pus luni în dezbatere la Ministerul Transporturilor, ca amenzile să poată fi aplicate, în astfel de cazuri, și firmelor care organizează transportul, nu doar șoferilor, ca în prezent. În plus, amenzile maxime aplicate șoferilor ar urma să se dubleze. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Anumiți șoferi sunt exceptați temporar de la respectarea regulilor privind perioadele de conducere și de repaus

Dragos Niculescu în Ghid auto
Redactor, avocatnet.ro
29 Octombrie 2021 | 0 | 874 | Timp de citire: 2 min.

Ținând cont de situația epidemiologică existentă în țara noastră, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) anunță aplicarea, timp de o lună, a unei derogări de la prevederile privind perioadele de conducere, pauzele și perioadele de repaus atunci când vine vorba despre șoferii ce livrează oxigen medical către spitale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce condiții trebuie să îndeplinească firmele de transport pentru a desfășura activitate specifică și ce se va schimba din 2022

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
7 Septembrie 2020 | 0 | 1418 | Timp de citire: 4 min.

Firmele active în domeniul transportului rutier de marfă și de persoane trebuie să îndeplinească anumite condiții, pentru a-și desfășura activitatea legal. În esență, firmele trebuie să se asigure că au un sediu stabil și real pe teritoriul unui stat al Uniunii Europene, că au o bună reputație, că au o capacitate financiară adecvată și că sunt conduse de (și angajează persoane) cu competență profesională specifică domeniului. Din 2022, anumite chestiuni de detaliu, de aici, se vor schimba, după ce Regulamentul Uniunii Europene (UE) nr. 1055/2020 va produce efecte.     Citește articolul

ACCES PREMIUM

Când au nevoie transportatorii rutieri de licență comunitară, pentru a-și desfășura activitatea, și ce se va schimba din 2022

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
4 Septembrie 2020 | 0 | 3583 | Timp de citire: 4 min.

Deși numele ar părea să sugereze că un transportator de mărfuri sau persoane ar avea nevoie de licență comunitară pentru a desfășura activitate specifică în cadrul Uniunii Europene, legislația românească îi obligă pe toți profesioniștii care vor să desfășoare activitate de transport să dețină o licență comunitară. Mai mult, legislația românească nu pare să excepteze niciun transportator de la această obligație, deși Regulamentul Uniunii Europene (UE) nr. 1.072/2009 - care a introdus obligația de deținere a licenței comunitare - o face. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Vehiculele firmelor românești de transport vor trebui să se întoarcă în țară în cel mult opt săptămâni de la plecare

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
13 August 2020 | 0 | 2676 | Timp de citire: 2 min.

Regulamentul Uniunii Europene (UE) nr. 1055/2020 va aduce, din 21 februarie 2022, o serie de schimbări radicale în domeniul transportului rutier, iar firmele românești vor fi vizate și ele de aceste modificări. Printre acestea se va număra și obligația pentru companiile de transport românești să se asigure că vehiculele folosite pentru desfășurarea internațională a activității se vor întoarce în țară în cel mult opt săptămâni de la plecare.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Din 2022, licența comunitară va fi necesară pentru mai multe activități de transport de marfă

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
7 August 2020 | 2 | 11538 | Timp de citire: 2 min.

Companiile de transport rutier de marfă sunt obligate să dețină o licență comunitară pentru activitatea de transport intra-UE. La acest moment, sunt obligați să dețină o astfel de licență doar cei ce fac transport cu mașini mai mari de 3,5 tone. Un Regulament al Uniunii Europene (Reg. nr. 1055/2020), însă, va schimba acest lucru, din 2022, obligând firmele să dețină licență comunitară dacă vor dori să efectueze transporturi cu mașini de peste 2,5 t (scăzând, astfel, limita maximă). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Legislația transporturilor rutiere, modificată major din 2022: Firmele, obligate să aibă un parc auto proporțional cu volumul activității și altele

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
6 August 2020 | 0 | 2589 | Timp de citire: 6 min.

Organele legislative ale Uniunii Europene (UE) au adoptat, recent, o serie de modificări importante în privința legislației europene a transporturilor, care vor avea un impact important asupra transportatorilor de marfă și de persoane, în ceea ce privește activitatea acestora. De exemplu, transportatorii vor fi obligați să dețină un număr minim de vehicule și să aibă angajați un număr minim de conducători auto, proporțional cu volumul activității. Modificările se vor aplica din 2022. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Retrospectivă

Ce amenzi au fost introduse pe parcursul anului 2015?

Eduard Popescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
31 Decembrie 2015 | 3 | 23106 | Timp de citire: 13 min.

În 2015, în legislaţia românească au fost introduse o serie de amenzi, prin intermediul actelor normative apărute de-a lungul anului. Astăzi, în ultima zi a lui 2015, vă prezentăm o sinteză a celor mai importante amenzi intrate în vigoare, atât pentru persoanele fizice, cât şi pentru cele juridice. Citește articolul