Condițiile în care se iau perioadele de repaus de către șoferii anumitor transportatori rutieri se vor modifica din 20 august 2020, conform unui regulament european care se va aplica direct în toate statele membre ale Uniunii Europene, deci și în România. Citește articolul
În cazul transportului internațional rutier, angajatorul unui șofer este considerat a fi cel care are autoritate asupra sa, care îi suportă efectiv salariul și care are puterea legală de a-l concedia, a decis Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Este vorba de o situație în care un șofer are în acte doi angajatori, fiecare într-o țară diferită, însă unul este doar „de formă”. Citește articolul
Pentru vehiculele destinate transportului de mărfuri sau de persoane, inclusiv cele mixte, firmele vor scăpa de plata rovinietei până la finele anului 2020, conform unui proiect de lege adoptat azi la Senat. Citește articolul
Până la finele lunii martie, manifestările ce au loc în spații închise și cu mai mult de 100 de participanți sunt interzise în toată țara, conform unui comunicat recent al Ministerului Afacerilor Interne. În plus, angajații la stat vor trebui să meargă în mai multe tranșe la serviciu, pentru a nu aglomera mijloacele de transport în comun. Măsurile vin în contextul răspândirii coronavirusului în România. Citește articolul
Companiile care transportă persoane, în mod regulat, între localitățile din România sunt obligate să-și ia aparate de marcat cu jurnal electronic până la data de 20 ianuarie 2020, conform unui act normativ oficializat anul trecut. Totodată, transportatorii rutieri internaționali au scăpat de obligația de a folosi case de marcat. Citește articolul
Chiar dacă transportul alternativ de persoane (realizat de companii precum Uber sau Yango) a fost reglementat în mai multe rânduri pe parcursul anului 2019, încă există o serie de aspecte care trebuie lămurite, în special din punct de vedere fiscal. Este vorba mai ales despre modul în care ar trebui să fie încheiate contractele cu transportatorii ori pasagerii sau cum vor fi înregistrate operațiunile de intermediere. Citește articolul
Începând cu prima lună din 2020, firmele de taximetrie și alți transportatori locali privați de persoane trebuie să cumpere inclusiv mașini electrice sau care merg cu gaz, conform unei legi care a intrat deja în vigoare. Aproape o treime din achizițiile plănuite vor trebui să fie mijloace de transport ecologice. Citește articolul
O inițiativă legislativă a fost introdusă de Guvern, la Camera Deputaților, prin care se dorește asigurarea transportului public județean și pentru localitățile care nu sunt vizate în acest moment de astfel de servicii (din cauză că aceastea nu rentează pentru transportatori). În esență, propunerea de lege urmărește să dea posibilitatea autorităților să le acorde transportatorilor licențe exclusive sau compensații pentru prestarea serviciului de transport și în localități care nu rentează din punct de vedere comercial. Citește articolul
Consiliile județene ar putea să fie obligate să adopte măsuri concrete pentru a le asigura celor din sate transportul între locul de proveniență și orice altă localitate din județ, conform unei inițiative legislative cetățenești, apărută vineri în Monitorul Oficial. Această schimbare le-ar beneficia în special celor care trebuie să facă naveta pentru a ajunge la liceu sau la muncă. Printre altele, se preconizează scăderea situațiilor în care se face autostopul, lucru care s-a și demonstrat, în ultima perioadă, că poate crea riscuri ridicate cu privire la siguranța persoanelor. Citește articolul
În acest an, parlamentarii au introdus obligația dotării cu case de marcat pentru două noi categorii de companii, iar acestea trebuie să se conformeze în următoarele trei luni și ceva. Mai precis, vizate sunt firmele de transport rutier local de persoane și firmele care dețin automate comerciale. Citește articolul