În lunile recente, redacția noastră a aflat despre mai multe schimbări importante ce vizează, direct sau indirect, activitatea transportatorilor rutieri de mărfuri și persoane. Unele dintre ele țin de modificarea legislației fiscale, însă altele nu. Iată ce e de reținut: Citește articolul
Regimul taxelor de drum urmează să se schimbe semnificativ în 2026, așa cum reiese dintr-o lege recent oficializată. Acest lucru este important mai ales pentru transportatorii rutieri de mărfuri și persoane, pentru care situația actuală o să devină mai complexă. Citește articolul
Lovirea sau deteriorarea pasajelor existente pe drumurile publice din țara noastră, acțiuni apărute în urma nerespectării gabaritului de liberă trecere, poate aduce șoferilor cele mai mari amenzi ce se pot aplica, pentru nerespectarea Codului rutier, în cazul persoanelor fizice. Mai exact, amenzile riscate în aceste cazuri de șoferi pot ajunge până la 2.900 de lei. Aceleași sancțiuni se aplică și în cazul lovirii porților de gabarit existente la trecerea șinelor de tren. Citește articolul
Transportatorii rutieri de mărfuri și persoane pot cere, temporar, un ajutor de stat de până la 400.000 de euro pentru combustibilul folosit în activitatea lor economică, în baza unei hotărâri recente de Guvern. Însă, pentru ultima cerere, cea aferentă trimestrului al patrulea din 2022, Guvernul a ajustat regulile printr-o hotărâre nouă oficializată pe 1 noiembrie. Citește articolul
Motivând succesul programului Rabla Plus, prin intermediul căruia românii pot cumpăra autoturisme electrice și hibride, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor are în plan lansarea unui program similar pentru stimularea achiziției de autoturisme electrice pentru flotele comerciale, conform unui comunicat de presă recent. Citește articolul
Printr-o lege oficializată spre sfârșit de iulie s-a stabilit majorarea, din 20 august 2022, a limitelor amenzilor pentru lipsa rovinietei valabile, vizate de modificări fiind atât amenzile pentru mașinile mari de transport de persoane și marfă, cât și amenzile pentru mașinile personale. Citește articolul
Procedura administrativă aplicată de Inspectoratul de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier (ISCTR) în privința pierderii cerinței de bună reputație în cazul transportatorilor (ce vizează și întreprinderi, și manageri deopotrivă) a fost publicată pe 29 iulie și vine să completeze modificări aduse Ordonanța transporturilor rutiere în februarie anul acesta. Pierderea bunei reputații nu va interveni automat, ci doar dacă analiza de risc efectuată de inspectori relevă că măsura nu ar fi disproporționată. Citește articolul
Transportatorii rutieri de mărfuri și persoane care vor să ceară un ajutor de stat de până la 400.000 de euro, pentru combustibilul folosit în activitatea lor economică, pot să se înregistreze în platforma online a Autorității Rutiere Române (ARR) începând cu data de 27 iunie 2022, aceasta fiind activă deja. Înregistrarea în platformă este necesară pentru a putea depune apoi cererile de ajutor de stat, iar aceasta se poate face și dincolo de data de 1 iulie 2022, așa cum ne-a confirmat ARR. Citește articolul
Atunci când vine vorba de șoferii de transport rutier internațional, la ce categorie ar trebui încadrați aceștia? La detașarea transnațională, pentru care se acordă indemnizația de detașare transnațională, sau la categoria salariaților mobili, pentru care se acordă așa-zisa indemnizație de mobilitate? Citește articolul
Legea ce prevede o nouă amnistie fiscală pentru transportatorii rutieri a apărut joi în Monitorul Oficial. Amnistia se referă la diurnele reîncadrate de Fisc în ultimii ani în venituri salariale taxabile, după ce o măsură asemănătoare s-a dat în 2015. Legea clarifică și tratamentul fiscal al diurnelor acordate de acum în colo șoferilor profesioniști, astfel încât să nu se mai ajungă la reîncadrarea lor din venituri netaxabile în venituri taxabile (sau, cel puțin, nu atât de ușor ca până acum). Citește articolul