Noi schimbări legate de informațiile care trebuie incluse în bonurile fiscale au fost operate printr-o ordonanță oficializată recent. În esență, codul de TVA al beneficiarului e înlocuit cu codul său de identificare fiscală și mai apare și un cod QR. Citește articolul
Autoritățile pun la punct ultimele detalii înainte de operaționalizarea noului sistem e-TVA, cel care va permite precompletarea deconturilor de TVA ale contribuabililor. În acest sens, legislația a fost modificată recent prin OUG pentru ca aparatele de marcat să poată transmite noi informații către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
1 aprilie 2024 reprezintă o dată importantă în calendarul îndelungat pentru digitalizarea relației dintre Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) și contribuabili, cel puțin în teorie. Până în această zi ar trebui să fie operaționalizat un modul special pentru analiza informațiilor care ajung de la comercianți și prestatori, prin sistemul e-Case de marcat, la ANAF. Citește articolul
Sistemul e-TVA va deveni operațional în vară, iar acesta va furniza contribuabililor deconturi precompletate de TVA, care însă vor trebui completate cu informații suplimentare în unele cazuri, atrag atenția specialiștii EY România. Mai precis, e-TVA se va baza, în primă fază, doar pe facturile electronice și bonurile fiscale, astfel că precompletarea nu poate acoperi operațiunile în relația B2C, de exemplu. Citește articolul
Începând cu luna decembrie 2021, companiile care cumpără case de marcat trebuie să le conecteze la sistemul național de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) în ziua în care le instalează, conform legislației în vigoare. Citește articolul
Companiile au început în primăvară procesul de conectare a caselor de marcat cu jurnal electronic (aflate în funcțiune deja) la sistemul de monitorizare al Fiscului, acesta fiind la doar câteva zile de finalizare (30 noiembrie 2021). Din moment ce există aparate aflate în zone fără acces la internet, acestea pot funcționa mai departe offline, dar numai dacă firmele anunță Fiscul prin transmiterea online a unei declarații pe propria răspundere până la finele lunii curente. Din decembrie, însă, regula se schimbă: declarația trebuie trimisă în două zile lucrătoare de la instalarea casei de marcat ce funcționează offline. Citește articolul
Astăzi începe conectarea caselor de marcat cu jurnal electronic la sistemul de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), ocazie cu care autoritățile au pus la dispoziție un ghid cu indicații. În esență, comercianții trebuie să știe că nu trebuie să se ocupe ei personal de conectarea efectivă a aparatelor. Această operațiune o face un tehnician al firmei cu care are contract comerciantul (adică, de obicei, cineva de la firma de la care a fost cumpărată casa de marcat), ne-au explicat recent specialiștii Patronatului Comercianților și Servisanților de Case de Marcat din România (PCSCMR). Citește articolul
Amenda care poate fi dată firmelor ce nu-și conectează casele de marcat cu jurnal electronic la sistemul de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) rămâne suspendată temporar până la 31 martie 2021, după ce termenul inițial de la 31 decembrie 2020 a fost prelungit cu trei luni prin OUG. Guvernul a luat această decizie din cauza greutăților întâmpinate de firme la conectarea aparatelor. Citește articolul
Începând de la 1 iulie 2020, companiile vor începe mult-așteptatul proces de conectare a caselor de marcat cu jurnal electronic la sistemul național de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), conform unui ordin oficializat azi. Astfel, Fiscul a stabilit ca până la 31 ianuarie 2021 să fie conectate toate casele de marcat folosite de companii. Potrivit legislației actuale, cine va rata cele două mari termene de conectare a aparatelor de marcat va risca amenzi de până la 10.000 de lei. Citește articolul
Autoritățile fiscale au venit, în sfârșit, cu un termen concret pentru conectarea tuturor caselor de marcat din România la sistemul național de monitorizare. Astfel, Mirela Călugăreanu, președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), a declarat că acest proiect va fi dus la bun sfârșit până la 31 decembrie 2020. În același timp, am aflat că sistemul la care vor fi conectate aparatele de marcat cu jurnal electronic va luat curând prin achiziție publică. Citește articolul