avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 765 soluții astăzi
Acasă Subiect: registru case marcat
Subiect: registru case marcat
ACCES PREMIUM

UPDATE Oficial: Bonurile fiscale trebuie să includă CIF-ul beneficiarului, nu codul său de TVA, dar și un cod QR. Ce se întâmplă cu casele care nu pot tipări astfel de coduri?

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
25 Iunie 2024 | 3 | 23540 | Timp de citire: 3 min.

Noi schimbări legate de informațiile care trebuie incluse în bonurile fiscale au fost recent operate de către Guvern, printr-o ordonanță adoptată vineri, la doar câteva zile de la momentul punerii proiectului în dezbatere. În esență, codul de TVA al beneficiarului e înlocuit cu codul său de identificare fiscală și mai apare și un cod QR. Citește articolul

ACCES PREMIUM

e-TVA: Casele de marcat vor transmite noi informații către ANAF, pentru a fi posibilă precompletarea deconturilor de TVA

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
8 Mai 2024 | 1 | 15197 | Timp de citire: 2 min.

Autoritățile pun la punct ultimele detalii înainte de operaționalizarea noului sistem e-TVA, cel care va permite precompletarea deconturilor de TVA ale contribuabililor. În acest sens, legislația a fost modificată recent prin OUG pentru ca aparatele de marcat să poată transmite noi informații către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul

ACCES PREMIUM

e-Case de marcat: Până la 1 aprilie ar trebui implementat un modul pentru analiza informațiilor despre vânzările comercianților și prestatorilor

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
29 Martie 2024 | 0 | 1142 | Timp de citire: 2 min.

1 aprilie 2024 reprezintă o dată importantă în calendarul îndelungat pentru digitalizarea relației dintre Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) și contribuabili, cel puțin în teorie. Până în această zi ar trebui să fie operaționalizat un modul special pentru analiza informațiilor care ajung de la comercianți și prestatori, prin sistemul e-Case de marcat, la ANAF. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Sistemul e-TVA

Deconturile precompletate de TVA nu vor conține din start toate operațiunile contribuabililor, atenționează specialiștii

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
22 Ianuarie 2024 | 1 | 6438 | Timp de citire: 5 min.

Sistemul e-TVA va deveni operațional în vară, iar acesta va furniza contribuabililor deconturi precompletate de TVA, care însă vor trebui completate cu informații suplimentare în unele cazuri, atrag atenția specialiștii EY România. Mai precis, e-TVA se va baza, în primă fază, doar pe facturile electronice și bonurile fiscale, astfel că precompletarea nu poate acoperi operațiunile în relația B2C, de exemplu. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Casele de marcat cumpărate începând din decembrie trebuie conectate la sistemul ANAF în ziua instalării

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
30 Noiembrie 2021 | 0 | 5165 | Timp de citire: 2 min.

Începând cu luna decembrie 2021, companiile care cumpără case de marcat trebuie să le conecteze la sistemul național de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) în ziua în care le instalează, conform legislației în vigoare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Firmele mai au șase zile să raporteze casele de marcat neconectate la internet. Din decembrie, raportarea se face în două zile de la instalare

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
25 Noiembrie 2021 | 0 | 7769 | Timp de citire: 2 min.

Companiile au început în primăvară procesul de conectare a caselor de marcat cu jurnal electronic (aflate în funcțiune deja) la sistemul de monitorizare al Fiscului, acesta fiind la doar câteva zile de finalizare (30 noiembrie 2021). Din moment ce există aparate aflate în zone fără acces la internet, acestea pot funcționa mai departe offline, dar numai dacă firmele anunță Fiscul prin transmiterea online a unei declarații pe propria răspundere până la finele lunii curente. Din decembrie, însă, regula se schimbă: declarația trebuie trimisă în două zile lucrătoare de la instalarea casei de marcat ce funcționează offline. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Cum se face conectarea caselor de marcat, începând de azi: Indicații de la ANAF și de la specialiști

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
31 Martie 2021 | 2 | 10436 | Timp de citire: 5 min.

Astăzi începe conectarea caselor de marcat cu jurnal electronic la sistemul de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), ocazie cu care autoritățile au pus la dispoziție un ghid cu indicații. În esență, comercianții trebuie să știe că nu trebuie să se ocupe ei personal de conectarea efectivă a aparatelor. Această operațiune o face un tehnician al firmei cu care are contract comerciantul (adică, de obicei, cineva de la firma de la care a fost cumpărată casa de marcat), ne-au explicat recent specialiștii Patronatului Comercianților și Servisanților de Case de Marcat din România (PCSCMR). Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Amenda pentru neconectarea noilor case de marcat la sistemul ANAF este suspendată până-n martie

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
4 Ianuarie 2021 | 1 | 6852 | Timp de citire: 1 min.

Amenda care poate fi dată firmelor ce nu-și conectează casele de marcat cu jurnal electronic la sistemul de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) rămâne suspendată temporar până la 31 martie 2021, după ce termenul inițial de la 31 decembrie 2020 a fost prelungit cu trei luni prin OUG. Guvernul a luat această decizie din cauza greutăților întâmpinate de firme la conectarea aparatelor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Oficial: La 1 iulie începe conectarea caselor de marcat la sistemul ANAF. Ratarea termenelor-limită, amendată cu 10.000 lei

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
19 Iunie 2020 | 1 | 7338 | Timp de citire: 4 min.

Începând de la 1 iulie 2020, companiile vor începe mult-așteptatul proces de conectare a caselor de marcat cu jurnal electronic la sistemul național de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), conform unui ordin oficializat azi. Astfel, Fiscul a stabilit ca până la 31 ianuarie 2021 să fie conectate toate casele de marcat folosite de companii. Potrivit legislației actuale, cine va rata cele două mari termene de conectare a aparatelor de marcat va risca amenzi de până la 10.000 de lei. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Până la finalul anului, casele de marcat vor fi conectate la sistemul ANAF, care va fi luat prin achiziție publică

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
20 Februarie 2020 | 0 | 1889 | Timp de citire: 3 min.

Autoritățile fiscale au venit, în sfârșit, cu un termen concret pentru conectarea tuturor caselor de marcat din România la sistemul național de monitorizare. Astfel, Mirela Călugăreanu, președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), a declarat că acest proiect va fi dus la bun sfârșit până la 31 decembrie 2020. În același timp, am aflat că sistemul la care vor fi conectate aparatele de marcat cu jurnal electronic va luat curând prin achiziție publică. Citește articolul