Legislația referitoare la Sistemul Garanție-Returnare (SGR) ar urma să fie modificată printr-o hotărâre de Guvern, aflată pentru moment în transparență. Principalele schimbări vizează amânarea contribuțiilor pentru neîndeplinirea obiectivelor de returnare în 2025 și permiterea comercializării stocurilor de produse în ambalaje non-SGR și în prima parte a anului viitor. Documentul stabilește noi reguli pentru administratorul sistemului, precum utilizarea exclusivă a veniturilor pentru eficientizarea acestuia și obligativitatea publicării lunare a datelor privind cantitățile de ambalaje colectate și reciclate. Citește articolul
Deși legislația impune colectarea medicamentelor expirate în spitale, începând cu 1 ianuarie 2024, doar unele dintre acestea au început să primească aceste deșeuri de la populație, altele, însă, nu au definitivat încă organizarea punctelor de colectare. Citește articolul
Regimul deșeurilor a primit, recent, noi modificări printr-o lege care se aplică de luna asta. Concret, vorbim de noi fapte sancționate, inclusiv penal, precum și de amenzi mult mai mari pentru companii și persoane fizice. Totodată, prin înlocuirea unor termeni s-a ajuns la extinderea unor obligații în privința managementului deșeurilor. Citește articolul
Responsabilul cu gestionarea deșeurilor, care trebuie să existe în orice companie care deține autorizație de mediu, apare și în noul regim legal al deșeurilor, ordonanța de urgență care a apărut în Monitorul Oficial săptămâna trecută și care înlocuiește multe dintre prevederile anterioare în domeniu. Deși se propusese inițial ca acesta să aibă o pregătire superioară, cei de la Mediu au renunțat la cerințe. Firmele obligate să-l aibă riscă amenzi și de câteva zeci de mii de lei dacă nu-și respectă obligația. Citește articolul
Ministerul Mediului (MM) are în plan un proiect de lege care vizează reglementarea gestionării deșeurilor din construcții și demolări printr-o lege specială. Proiectul ar putea fi aprobat de către Guvern în luna mai, conform programului său legislativ din 2021. Citește articolul
În mod excepțional, în România ultimilor trei ani, problematica valorificării deșeurilor din ambalaje a câștigat semnificativ în vizibilitate. Una dintre principalele cauze este înăsprirea controlului, care, pe de-o parte, a constatat raportări eronate, de ordinul a zeci de milioane de euro, și, pe de altă parte, a pus companiile în fața obligației subite de a achita sume semnificative către Fondul pentru Mediu, aferente unor obligații care fuseseră inițial considerate ca îndeplinite. Citește articolul
Din mai 2018, firmele care se ocupă în principal de prelucrarea datelor personale vor fi obligate să angajeze o persoană care să protejeze aceste date. Practic, responsabilul va putea fi fie cineva specializat care deja este la firmă, fie cineva contractat din exteriorul ei doar pentru protecția datelor. Totodată, firmele care produc deșeuri sunt obligate să aibă un responsabil cu gestionarea lor, dintre angajații proprii, prevedere aflată în vigoare la acest moment. Cum lipsa acestor persoane poate sau va putea fi sancționată drastic, ne-am gândit să vă prezentăm principalele aspecte pe care trebuie să le știe firmele vizate de aceste reglementări. Citește articolul
Firmele care pun pe piață ambalaje, echipamente electrice sau baterii, printre altele, precum și cele care produc deșeuri din hârtie, metal, sticlă sau plastic sunt obligate să desemneze un responsabil cu gestionarea deșeurilor, dintre angajații proprii. Prevederea există în legislația românească de câțiva ani, fiind stabilită și obligația ca persoanele desemnate să urmeze cursuri de specialitate în managementul deșeurilor. Tot obligație va reprezenta, în curând, și colectarea selectivă a deșeurilor, pe cel puțin patru categorii, așa cum stabilește un document tocmai promulgat de președintele țării. Citește articolul