Firmele care vor să sprijine anumite persoane, grupuri de persoane sau cauze în sine o pot face prin intermediul donațiilor și al sponsorizărilor. De pildă, pot contribui cu sume de bani, produse și servicii pentru a ajuta în această perioadă refugiații ucrainieni. Actele de sponsorizare și donațiile trebuie să bifeze câteva criterii legale, iar firmele nu ar trebui să uite că, în „bucătăria lor contabilă”, toate cheltuielile trebuie marcate; cei care se gândesc să beneficieze și de ceva facilități fiscale pentru sponsorizări trebuie să fie atenți la cerințele legii fiscale privind respectivele sume. Câteva aspecte importante, în materialul de azi: Citește articolul
Parlamentarii au modificat radical cadrul legal al scăderii sponsorizărilor din impozitul pe profit și din impozitul micro, potrivit unei noi legi. Pe scurt, ideea este că, începând de la 1 ianuarie 2022, plătitorii de impozit micro și impozit pe profit nu mai pot reporta, pentru următorii șapte ani, sumele rămase după scăderea sponsorizărilor din impozitele pe afaceri. Însă, prin excepție, pentru sponsorizările făcute până la 31 decembrie 2021, reportările încă mai sunt posibile până în 2028. Citește articolul
Cadrul legal al scăderii sponsorizărilor din impozitul pe profit și din impozitul micro a fost modificat recent prin lege. Iar specialiștii KPMG România spun că măsura este în avantajul ONG-urilor, pentru că acestea vor putea beneficia de sume mai mari de la companii. Citește articolul
Un ONG nu poate primi sponsorizare de la o societate cu răspundere limitată (SRL) sau de la o societate pe acțiuni (SA) care îl conduce sau îl controlează în mod direct, potrivit Legii nr. 32/1994. Prin urmare, societăţile comerciale și cele pe acțiuni nu pot beneficia de facilităţile legale privind sponsorizarea în cazul în care exercită un astfel de control asupra ONG-ului sponsorizat. Citește articolul