Sponsorizările către ONG-uri și biserici nu mai pot fi scăzute din impozitul pe veniturile microîntreprinderii, începând cu anul 2024, reiese dintr-o ordonanță recentă. În același timp, deși facilitatea rămâne valabilă în continuare la impozit pe profit, există și aici unele noutăți. Citește articolul
Firmele care vor să sprijine anumite persoane, grupuri de persoane sau cauze în sine o pot face prin intermediul donațiilor și al sponsorizărilor. De pildă, pot contribui cu sume de bani, produse și servicii pentru a ajuta în această perioadă refugiații ucrainieni. Actele de sponsorizare și donațiile trebuie să bifeze câteva criterii legale, iar firmele nu ar trebui să uite că, în „bucătăria lor contabilă”, toate cheltuielile trebuie marcate; cei care se gândesc să beneficieze și de ceva facilități fiscale pentru sponsorizări trebuie să fie atenți la cerințele legii fiscale privind respectivele sume. Câteva aspecte importante, în materialul de azi: Citește articolul
O firmă poate face și acte de sponsorizare, și acte de mecenat, și donații către persoane fizice sau juridice, către unități de cult sau asociații și fundații, după caz. Nu toate aceste tipuri de cheltuieli sunt avantajoase din punct de vedere fiscal însă. Donațiile nu sunt cheltuieli deductibile, potrivit Codului fiscal, iar pentru a nu cădea în capcana deducerii unor cheltuieli în mod eronat, e bine de știut care sunt diferențele dintre acestea trei. Citește articolul
Sponsorizări și acte de mecenat nu se pot face oricum dacă firmele au pretenția să deducă sau să scadă acele cheltuieli din impozitul datorat la stat. Există, pe lângă reglementarea fiscală aferentă, și o reglementare specială a sponsorizării și mecenatului. Încălcarea ei în ceea ce privește scopul pentru care se sponsorizează anumite activități ori categoriile de beneficiari poate duce la o încadrare greșită din punct de vedere fiscal și la eventualitatea ca, în urma unui control, să se plătească ceva din urmă, plus eventuale penalități. Citește articolul
Microîntreprinderile care fac sponsorizări sunt obligate, din acest an, să depună la Fisc o declarație informativă. Pentru sponsorizările din anul 2018, firmele trebuie să depună până azi un nou formular emis de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Companiile plătitoare de impozit pe profit și microîntreprinderile care fac sponsorizări sunt obligate mai nou să depună la Fisc o declarație informativă. În acest sens, modelul formularului 107 și regulile sale de completare au fost publicate azi în Monitorul Oficial de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Atunci când este vorba despre tratamentul fiscal al cheltuielilor cu sponsorizarea, se întâmplă deseori să apară neclarități privind impactul acestora asupra impozitului pe profit. În primul rând este important să se facă diferența între deductibilitatea cheltuielilor cu sponsorizarea și creditul fiscal de sponsorizare. Prezentăm în cele ce urmează tratamentul fiscal al acestei categorii de cheltuieli și care sunt limitele de aplicabilitate. Citește articolul