Anul 2022 este unul atipic, în anumite privințe, pentru plătitorii de impozit pe profit. Dacă de obicei aceste firme aveau trei mari obligații fiscale de rezolvat până la termenul din 25 martie, în 2022 a fost valabilă numai una dintre ele. Celelalte două sunt amânate cu trei luni, până pe 27 iunie (teoretic, termenul este 25 iunie, dar, fiind o zi de weekend, se amână pentru următoarea zi lucrătoare). Citește articolul
Sponsorizările făcute în 2021 de către microîntreprinderi trebuie declarate la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) până la data de 25 ianuarie 2022, conform Codului fiscal. Este vorba de sponsorizări către ONG-uri, biserici, instituții și autorități publice. Citește articolul
În contextul în care declararea impozitului pe profitul din 2021 și a impozitului micro pe ultimul trimestru din 2021 se va face mai târziu în 2022, se pune întrebarea dacă se amână automat și obligația acestor firme de a depune declarația privind sponsorizările acordate în 2021? Conform specialiștilor consultați de redacția noastră, răspunsul este nu. Citește articolul
Firmele care vor să facă sponsorizări sau acte de mecenat trebuie să urmeze o serie de reguli, pentru a le putea deduce din impozitul pe profit/micro. De asemenea, ele trebuie să înțeleagă și diferența dintre sponzorizări și mecenat, pe de o parte, și donații, pe de altă parte, din cauză că acestea din urmă nu pot fi deduse din calculul impozitului pe profit/micro. Citește articolul
Companiile care plătesc impozit pe profit (cele cu afaceri de la un milion de euro în sus, în principal) trebuie să rezolve până la 25 martie 2021 trei obligații fiscale majore. Vorbim despre declararea și plata impozitului pe profitul din 2020, declararea sponsorizărilor de anul trecut și pregătirea dosarului prețurilor de transfer. Citește articolul
Sponsorizările făcute în 2020 de către microîntreprinderi trebuie declarate la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) până la data de 25 ianuarie 2021, conform prevederilor Codului fiscal. Regula se aplică inclusiv dacă microfirmele au făcut sponsorizări către instituții și autorități publice, posibilitate introdusă anul trecut în legislație. Citește articolul
Începând de anul trecut, companiile plătitoare de impozit trebuie să depună declarația referitoare la sponsorizările pe care le-au făcut în anul precedent. Astfel, până la finalul lunii martie, sponsorizările din 2019 trebuie consemnate prin declarația 107, document care se depune la Fisc. Citește articolul
Până pe 27 ianuarie 2020, microîntreprinderile trebuie să declare și să achite la Fisc impozitul pe veniturile din trimestrul al patrulea al anului 2019. Totodată, aceste companii mai sunt obligate să depună, până la aceeași dată, și o declarație referitoare la sponsorizările pe care le-au făcut în cursul anului trecut. Ambele obligații sunt prevăzute de Codul fiscal. Citește articolul
Regimul impozitului pe profit a suferit anul trecut câteva modificări relevante, de care companiile trebuie să țină cont la stabilirea impozitului pe care-l vor plăti în primăvara aceasta. În esență, impozitul pe profit este datorat de către firmele care au afaceri de la un milion de euro în sus sau, prin opțiune, de către microfirmele care îndeplinesc anumite condiții. Citește articolul
Într-o lună de zile, firmele care aplică impozitul micro trebuie să calculeze și să plătească la Fisc impozitul pentru trimestrul I din 2019, ocazie cu care ar putea să deducă, într-o limită de 20%, cheltuieli cu sponsorizarea. Regimul deducerii acestor sponsorizări a debutat legislativ în aprilie 2018 și a fost deja modificat, în 2019, microîntreprinderile aflând către care entități pot face sponsorizări pe care să le deducă. Pe lângă pragul de 20% și condiția entităților beneficiare, legea mai obligă firmele și să depună o declarație informativă privind aceste sponsorizări. Citește articolul