Sponsorizările către ONG-uri și biserici nu mai pot fi scăzute din impozitul pe veniturile microîntreprinderii, începând cu anul 2024, reiese dintr-o ordonanță recentă. În același timp, deși facilitatea rămâne valabilă în continuare la impozit pe profit, există și aici unele noutăți. Citește articolul
Din 2022, firmele aplică un mecanism modificat semnificativ atunci când vor să obțină credit fiscal pentru sponsorizările pe care le fac către ONG-uri. Astfel, dacă nu este fructificată valoarea maximă ce poate fi scăzută din impozitul micro sau pe profit prin sponsorizări, firmele pot alege să redirecționeze diferența rămasă în maximum șase luni, iar procedura și formularul de redirecționare au fost oficializate recent de Fisc. Ulterior, autoritățile au pus la dispoziție și versiunea electronică a noului formular, astfel că se pot începe redirecționările. Citește articolul
Firmele care vor să sprijine anumite persoane, grupuri de persoane sau cauze în sine o pot face prin intermediul donațiilor și al sponsorizărilor. De pildă, pot contribui cu sume de bani, produse și servicii pentru a ajuta în această perioadă refugiații ucrainieni. Actele de sponsorizare și donațiile trebuie să bifeze câteva criterii legale, iar firmele nu ar trebui să uite că, în „bucătăria lor contabilă”, toate cheltuielile trebuie marcate; cei care se gândesc să beneficieze și de ceva facilități fiscale pentru sponsorizări trebuie să fie atenți la cerințele legii fiscale privind respectivele sume. Câteva aspecte importante, în materialul de azi: Citește articolul
Începând din 2022, firmele aplică un mecanism modificat semnificativ atunci când vor să obțină credit fiscal pentru sponsorizările pe care le fac către ONG-uri. Din acest motiv, specialiștii NOA au explicat joi principalele aspecte de reținut despre noul mecanism. Citește articolul
Începând din 2022, dacă nu este fructificată valoarea maximă ce poate fi scăzută, prin sponsorizări, din impozitul micro sau pe profit, firmele pot alege să redirecționeze diferența rămasă, conform Legii 322/2021. Totuși, momentan nu avem acest formular de redirecționare și instrucțiunile sale, astfel că firmele nu știu dacă vor trebui să facă și rectificări la declarațiile 100 și 101. Citește articolul
Și ONG-urile pot acorda sponsorizări, nu numai societățile comerciale. Finanțările acordate prin sponsorizare pot contribui pe scară largă la susținerea unor proiecte non-profit, firmele, dar și organizațiile non-profit care sponsorizează beneficiază pe de o parte de avantaje fiscale, concomitent cu susținerea unor cauze de interes general. Citește articolul
În momentul de față, legislația fiscală permite firmelor să scadă sponsorizările acordate cluburilor sportive, în anumite limite, din impozitul pe profit sau din impozitul micro. Cu toate acestea, companiile trebuie să fie foarte atente la cum procedează efectiv, pentru că, în urma unui control fiscal, se poate ajunge la reîncadrarea sponsorizării în activitate de reclamă sau publicitate, atrag atenția specialiștii NNDKP. Citește articolul
Firmele care vor să facă sponsorizări sau acte de mecenat trebuie să urmeze o serie de reguli, pentru a le putea deduce din impozitul pe profit/micro. De asemenea, ele trebuie să înțeleagă și diferența dintre sponzorizări și mecenat, pe de o parte, și donații, pe de altă parte, din cauză că acestea din urmă nu pot fi deduse din calculul impozitului pe profit/micro. Citește articolul
Sponsorizările, actele de mecenat și oferirea de burse private le aduc plătitorilor de impozit pe profit anumite avantaje fiscale, dar pentru a putea să beneficieze de ele trebuie să arate Fiscului, anual, cine sunt beneficiarii acelor acte. Citește articolul
Scăderea din impozitul pe profit a sumelor ce reprezintă cheltuieli cu sponsorizarea trebuie făcută în condițiile legii fiscale și nu numai pentru a putea fi perfect valabilă în eventualitatea unui control fiscal. Entitățile la care merg banii trebuie să fie înscrise într-un registru special, iar cheltuielile ce sunt scăzute din impozit trebuie să se încadreze într-o limită legală. Modificări legislative în privința acestei limite au intrat azi în vigoare pentru a încuraja activitățile de sponsorizare. Citește articolul